اهلاً بكم أصدقائنا زوار موقعنا قصص 26وهنكون معاكم في قصص رومانسيه علشان نكمل قصتنا قصص رومانسية |حب لايجوز شرعاً "الفصل العشرون" عشق ورومانسية بدون وجه حق شوفنا الحلقه اللي فاتت توفيق طلق مها وصوب المسدس على جاسر علشان يقتله ومها فديته وجت الرصاصه فيها ياترى هتموت ولا هتعيش .. ودا اللي هنعرفه النهارده وعشق ورومانسيه بدون وجه حق في قسم قصص رومانسية.... نعمل حسابنا في مناديل كتير بقا علشان العياط أتمني تقضوا معانا اجمل الأوقات .....
حب لايجوز شرعاً
الفصل الحادي وعشرون
مروان.. اهدي يا جاسر وان شاء الله هتبقي كويسة
جاسر بحزن.. اهدي ايه بس يامروان دي بقالها 4ساعات في العمليات.... واخذ يبكي... انا مستحيل اسامح نفسي لو جرالها حاجة
مروان.. متعملش في نفسك كدة يا جاسر وادعيلها هي محتاجة لدعاك دلوقتي
جاسر.. ربنا يستر ياااااارب خليك معانا
و
بعد مرر كمان ساعتين
جاسر قاعد قلقان بس فجأة افتكر مروان ازاي راحلهم
...مروان انت عرفت مكانا ازاي
وقبل مروان ما يرد خرج الدكتور وجري عليه جاسر
جاسر بخوف باين جدا فعنيه.. ها يا دكتور مها عاملة ايه
تابع من هنا: جميع حلقات رواية حب لايجوز شرعاً للكاتبة ورد سليم
وقبل مروان ما يرد خرج الدكتور وجري عليه جاسر
جاسر بخوف باين جدا فعنيه.. ها يا دكتور مها عاملة ايه
الدكتور.. الحمدلله قدرنا ننقذها بمعجزة من عند ربنا.. للاسف قلبها وقف واحنا في العمليات بس بالتاكيد ربنا بيحبها عشان كدة نجاها بس هي هتفضل في العناية لغاية ما تشد حيلها
فاغمض عينيه بارتياحية واخذ نفسا عميقا وكانه لم يتنفس منذ بعدت عنه وجلس باقرب مقعد بجانبه والدموع تتساقط من عيناه بعد ان كانت متجمدة اثر الصدمة وكانها كانت مرتبطة بقلب حبيبته
جاسر..الحمدلله
مروان.. طيب خلاص بقا اهدي ما الدكتور قالك امها فاقت ملهوش داعي اللي انت بتعمله في نفسك ده
جاسر بصوت ضعيف.. مش مصدق انها كانت ممكن تروح مني دلوقتي والحمدلله ربنا نجاها
مروان اخده فحضنه.. خلاص يا حبيبي اهدى هي خلاص تمام وكلها كام يوم وتطمن عليها اكتر
جاسر.. ياريت يامروان
وبعد شوية مها خرجت ودخلوها العناية وكان الصبح طلع وهما واقفين قدام العناية المركزة جالهم الظابط شريف
شريف.. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مروان وجاسر.. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
مروان.. خير يا شريف باشا في حاجة
شريف.. لا ابدا خير انا بس كنت جاي علشان اخد اقوال جاسر بيه في اللي حصل امبارح علشان نقفل القضية
وفعلا اخد اقوال جاسر وعرف منه اللي حصل معاهم واستاذن مروان انه يروح معاه البيت علشان البلاغ اللي جالهم من والدته ان البودي جارد لقيتهم مقتولين
مروان.. ازاي ده حصل ومكلمتنيش ليه هي ولا مني
وطلع تليفونه وفعلا لقاهم رانين عليه فوق ال50مرة
..دول فعلا كلموني بس اكيد انا كنت مشغول معاك يا جاسر خلاص خليك هنا جنب مها وانا هروح مع شريف باشا
جاسر.. مش هتفهمني انت جيتلنا ازاي
مروان.. بعد يا سيدي ما سمعت كلام حضرتك الاهبل في العقاب ومش عقاب طلعت فوق واتكلمت مع مني وقررت اننا نبعد عن بعض وطبعا مقدرش اخليها تسيب البيت فخرجت انا بنية اني انا اللي هسيب البيت ومشيت وانا مش عارف هروح فين لغاية ما قولت هروح عند مازن وبعدين افتكرت ان مازن اتجوز ومراته عنده في البيت وساعتها بس....
جاسر.. ساعتها ايه؟ انطق
مروان.. ساعتها فضلت اسب والعن فيك انا كان مالي ومال العقاب والكلام اللي انت قولته وليه مشيت وراك وبصيبت لنفسي بصة... بصة اني راجل هزوؤ اني مشيت وراك ما مازن ابن المحظوظة قاعد ومراته معاه وقاعد مبسوط وانت هتنام في سريرك وانا همشي تايه زي اطفال الشوارع كدا وبردو فضلت اسب والعن فيك تاااااني وقررت اني مامشيش وراك فحاجة ابداااا واني ارجع ابات في سريري بس زي متقول خروجي من البيت وقتها كان في صالحك وانا راجع شايف ناس خارجة من الفيلا وشايلينكم انت ومها وكانكم مغيبين بس المشكلة اني عقبال ما كنت هنزل من العربية وارحلكم كانوا هياخدوكم ويجروا ولو بينتلهم نفسي بالعربية اني حد تبع اهل الڤيلا مش عارف ايه العواقب اللي هتترتب علي كدة فقررت امشي وراهم بسرعة من غير ما يخدو بالهم وبلغت شريف باشا وجه علي طول الحقيقة والباقي انت عارفه
جاسر.. طيب كويس اني كنت سبب انك تخرج وقتها
تابع من هنا: جميع حلقات رواية حب لايجوز شرعاً للكاتبة ورد سليم
جاسر.. ماشي
مروان.. اتفضل يا شريف باشا
شريف.. اتفضل
*********************
(((((((((((((((((((في بيت مازن)))))))))))))))))))
الصبح بدري سلمي قاعدة في الصالة لوحدها
مازن.. صباح الخير يا حياتي ايه صاحية بدري ليه كدا وقاعدة لوحدك طيب كنتي صحتيني اقعد معاكي
سلمي.. انا اصلا مجاليش نوم النهاردة مش عارفة قلقانة قوي كان في حاجة قلبي مش مرتاح حتي ماما يدوب لسة نايمة بقالها ساعة
مازن.. لا متقلقيش طول ما انتي معايا.. وبعدين ده يرضي ربنا اللي انتي بتعمليه ده
سلمي.. ايه؟
مازن.. يا مؤمنة يعني كدا ينفع ع الصبح
سلمي.. ايه يا مازن وحياة ربنا ما عملت حاجة
وقرب منها شوية.. يعني ينفع كدة كل مرة اشوفك فيها الاقيكي بتحلوي اكتر من المرة اللي قبلها
سلمي راحت خبطاه علي كتفه.. انت رخم ع الصبح
مازن.. هههههههههههههههههههههه تسلم ايدك اسيد المعلمين
سلمي.. متكلمنيش تاني
مازن.. مقدرش ولا انتي تقدري
سلمي.. خضتني
كانت وداد صحيت من النوم وجات
وداد.. صباح الخير يا حلوين صحيين بدري يعني اومال ماما عاملة ايه يا سلمي
سلمي.. تمام يا طنط الحمدلله هي بس لسة نايمة بقالها حوالي ساعة
وداد.. ربنا يكون فعونها اكيد معرفتش تنام طول الليل طيب احضرلكم فطار خفيف بقا
مازن.. لا ياماما انا عايز اكل كيكة برتقااااااال من ايد سلمي
وداد بمزاح .. اشمعني يعني من ايد سلمي ما انت طول عمرك بتاكلها من ايدي
مازن.... اهلاااااااا ابتدينا شغل الحموات ومع ذلك اصلي طول عمري اعرف ان العيلة دي بتعمل كيكة جميلة جدا فكنت عايز اطمن علي مستقبل معدتي
وداد وسلمي ضحكوا علي كلام مازن
سلمي.. طب ايه رايك انا مش بعرف اعمل اصلا اكل
مازن.. كدابة طبعا انتي ناسية اني واكل من ايدك قبل كدا
وداد.. طب ايه رايكم انتو الاتنين تبطلو غلبة وتدخلو المطبخ تعملوها مع بعض عقبال ما اخد دوش سريع بس ياريت سكر خفيف
مازن.. على فكرة بقا ياامي انا مضطهض في البيت ده انتي عاملة انتي وهي تحالف عليا
سلمي.. ايوة عاجبك ولا لا
مازن.. لا ازاي ده انا يعجبني واجيب ناس يعجبهم كمان وبصوت واطي انا اللي جبتو لنفسي كان لازم اتسحب من لساني واقول عايز كيكة
ودخلو المطبخ يعملو الكيكة في جو جميل ما يخلاش من المشاعر الجميلة
************************
في الفيلا شريف راح واخد اقوال جهاد وسهي ومني في اللي حصل وكانت سهي اخر واحدة فيهم
شريف.. انسة سهي عايزك تحكيلي اللي شوفتيه كله
سهي بتعب.. انا معرفش حاجة اصلا محدش شاف حاجة احنا طلعنا الجنينة مع بعض واتفاجئنا باللي حصل
كان مروان طلع فوق علشان يطمن علي مني طبعا وجهاد لما لقيتها كدا راحت تجيبلها عصير او اي حاجة تشربها
شريف بخضة .. انتي كويسة خلاص لو مش قادرة تتكلمي بلاش
سهي.. انا بس من ساعة ما شوفت منظر الدم وانا تعبانة شوية
شريف.. الف سلامة عليكي.. هو انا ممكن اسالك سؤال
سهي.. اتفضل
شريف.. هو انتي مرتبطة
*******************
عند مروان ومني فوق
مروان.. انتي طلعتي ليه في حاجة حد عملك حاجة
مني.. يعني خايف عليا
مروان.. اومال اخاف علي مين
مني.. لو بتخاف عليا بجد مكنتش خرجت من البيت وسيبتهولي ومشيت
مروان.. مش وقته يا مني انا طالع اطمن عليكي
مني.. مع اول مشكلة بينا سيبتلي البيت ومشيت اومال سيبتلي انا ايه اعمله لما ازعل واغضب منك
مروان.. خلاص يا مني احنا الاتنين غلطنا
مني.. بس انا ماسيبتلكش البيت ومشيت
مروان.. كنت عايز ابعد احسن ما ازعلك او تزعليني يامني
مني.. وهي دي طريقتك بقا في حل المشاكل بينا الانسحاب والهروب
مروان.. قولتلك مكنتش عايز ازعلك مني وقتها وبعدين مكنتيش لوحدك اللي زعلانة تعرفي بعدك عني معناه ايه
كل حاجة بتبقا ملهاش طعم ولا لازمة يا مني من غيرك من غير وجودك جنبي ومعاية وانا حاسس ان احنا كويسين مع بعض ده احسن شعور عندي في الدنيا علشان كدة اختارت اني احرم نفسي منك علشان مغلطش في حقك تاني وانا معترف اني غلط لما سمعت لحد عنك كلمة
مني.. ومفكرتش انك هتحرمني انا كمان منك
مروان.. لانك غلطي نفس غلطتي
مني قعدت تعيط
مروان راح واخدها فحضنه.. خلاص.. خلاص بقا انتي عارفة اني بتعفرت لما بشوفك بتعيطي متزعليش.. خخلاص انا غلطان ومش هسيبلك البيت تاني..خلاص بقا طب والنبي قوليلي واحدة يا فندم من بتاعة زمان وحشتني قوي..
مني ساكتة وبتعيط بردو
مروان بمشاكسة.. طب والنبي اديني حتة كدة من العسكري مني بتاع زمان
مني خبطتطه فدراعه.. انا عسكري
مروان... انتي حكومة قلبي وياريت تقبضي عليا دلوقتي
مني.. ومين قالك انك مش مقبوض عليك انت يا استاذ واخدت حكم مدى الحياة.
مروان... ههههههههههه ماشي وانا موافق..... بحبك
مني.. وانا كمان
مروان.. انا بقول اني محتاج لتشديد العقوبة
مني.. ههههههههههههههههههههههه
مروان.. يا دين النبي احنا نهارنا ابيض انهاردة ولا حاجة
********************
عند سهي و‘شريف
سهي.. هو ده من ضمن الاسئلة
شريف باحراج.. احم لا بس... كنت بسال بس
سهي.. امممممم ع العموم يا سيدي لا مش مرتبطة
شريف لنفسه.. انطق يا لطخ متخليش الفرصة تفوتك
..سهي انا معجب بيكي من اول مرة شوفتك فيها
وهنا جت جهاد بالعصير وسهي اتوترت جدا وطبعا مردتش علي شريف ولا هو كمل كلامه بس خلص شغله معاهم ومشي واليوم عدى وام مها عرفت اللي حصل وراحلهم كلهم
**************************
)))))))) في المستشفي))))))))
كلهم موجودين واحلام وسلمي مش مبطلين عياط
مازن.. يا جماعة خلاص بطلو عياط احنا اطمنا عليها الحمدلله
احلام بعياط.. بنتي كانت هتضيع مني
وداد وهي بتطبطب عليها.. والحمدلله هي بخير يبقي نحمد ربنا
مازن.. خد سلمي فحضنه وبيطبطب عليها خلاص بقا ليه الدموع دي ما الدكتور بنفسه جه طمنكم عليها
جهاد.. الحمدلله انها جات علي قد كدة
عدي تلت ايام ومها مش بتفوق وجاسر مش بياكل ولا بيشرب ولا بيفارقها غير بيروح الحمام ويتوضي ويصلي وهو جنبها.. الوضع بقا سخيف قوي بالنسباله كل ما يقربلها يحصل حاجة تبعدها عنه وقرر جواه قرار وقال لازم ينفذه اول ما يطمن عليها
مها فاقت لقت جاسر قاعد قريب منها وهو اول ما حس انها فاقت فرح جدا
جاسر.. مها يا حبيبتي حمد الله ع السلامة اخيرا
مها.. جااسر انت بخير
جاسر.. انا بخير يا قلبي طول ما انتي بخير
مها.. هو ايه اللي حصل انا اخر حاجة فاكراها......
جاسر.. شششششششششش متتكلميش دلوقتي انتي لسة تعبانة.. سيبيني انا اتكلم........ يمكن كل حاجة حصلت معانا مكانتش فصالحنا يمكن كنت كل ما اقرب منك خطوة تحصل حاجة تبعدنا ميل موضوع جوازك ودلوقتي بعد ما اتطلقتي وكنتي هتضيعي مني بعدها ...بدات اخاف عليكي مني انتي كل ما اقربلك خطوة بيجرالك حاجة وانا مصدقت انك بقيتي كويسة ...مها بجد انا خايف دلوقتي عليكي اكتر من الاول علشان كدا...................... انا اللي لازم ابعد عنك الحمد لله اني اتطمنت عليكي اشوف وشك بخير
يمكن جاسر طلع غبي هنا لما كلمها وهي لسة تعبانة بس هو كل قصده انه يبعد عنها اي شر هيجيلها من ناحيته بس ميعرفش ان بعده عنها ذات نفسه وجع.
وسابها وخرج برا الاوضة قبل ما ترد عليه
سلمي.. جاسر مها عاملة ايه
جاسر.. كويسة تقدرو تدخلولها هي فاقت
ودخلو كلهم يطمنوا علي مها ولقيوها بتعيط بس محدش فاهم في ايه وقالو يمكن تكون تعبانة مكان الجرح ولا حاجة
بس مازن ومروان بيبصوا لبعض وحاسين ان فيه حاجة مش طبيعية
بعد ما اطمنوا عليها وقعدوا 3ايام بيروحو لمها المستشفي وطول النهار معاها وسلمي بتبات جنبها ومفيش حاجة جديدة حصلت احلام جالها تليفون من واحدة جارتهم قالتلها ان جوزها تعبان و خدوه علي مستشفي جنبهم واحلام راحتلو هي وسلمي ومازن
**************
اما جاسر من ساعة ما قال لمها الكلام ده خرج ‘ومحدش عاااااارف راااااااح فين ولا حد عارف يكلمه لانه قفل تليفونه وقرر يبعد عن الجميع بعد ما اطمن عليها ......................
يتبع ....
يااااااااترى جاسر راح فين وهيرجع ولا لا؟
وابو مها ايه جراله؟
استنووووووووونا الحلقات الجاية
متنسوووووووووووووش تعملو متابعة لصفحتنا على الفيس بوك علشان توصلكم باقي الحلقات
تابع من هنا: جميع حلقات رواية حب لايجوز شرعاً للكاتبة ورد سليم
إرسال تعليق
يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا