مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية الخلابة في موقعنا قصص 26 مع الفصل الثالث من رواية زواج بالقوة بقلم لولو الصياد،
اقرأ أيضا رواية عشقها المستحيل
رواية زواج بالقوة بقلم لولو الصياد | الفصل الأول |
رواية زواج بالقوة بقلم لولو الصياد | الفصل الثالث
وقفت رنا مكانها والتفت له وجدته يقترب عليها ويمسك يدها بقوه حتى المها وارجعها مكانها الاساسى ورماها بقوه على الكرسى ...
رنا...انت ازاى جتلك الجراءه انك تعمل كده وقسما بالله...
ادهم...هشش اسكتى انا اللى هتكلم وانتى تسمعى وبس ومش عاوز مقاطعه...واضح انك فاكره.لولو الصياد .زواج بالقوه . انى بهزر معاكى بصى انا هتجوزك والجواز الشهر الجاى ووالدك موافق وانا مفيش حاجه عوزتها الا ما خدتها ...
رنا...بس انا مرتبطه وبحبه اوى لو سمحت افهم ...
ابتعد ادهم عنها وجلس على كرسى قريب ووضع قدم فوق الاخرى واشعل سيجار وكان ينفخ دخانه وهو ينظر لها من فوق إلى أسفل ...
ادهم...بهدوء...اولا دى مشكلتك مش مشكلتى وثانيا انتى ملكى انا وبس وشغل الحب والكلام الفارغ ده انا ماليش فيه وياريت تبلغى حبيب القلب انك هتجوزى ...
وقفت رنا وقالت بصوت عالى ...طلبك مرفوض يا ادهم بيه وده اخر كلام واعلى ما فى خيلك اركبه ....وتركته وصعدت مسرعه الى غرفتها تسعر بغضب كبير وجدت هاتفها يرن برقم حبيبها حاتم...
رنا...الو حاتم حبيبى وحشتنى ..
حاتم...وانتى كمان يا قلبى عامله ايه بنوتى الصغيره..
رنا...كويسه ...
حاتم...مالك يارنا فى ايه. ..
رنا...مفيش حاجه انا عاوزه اخرج...
حاتم....هههههه كل ده علشان تخرجى حاضر انت تؤمر يا كبير نحن فى خدمتك ...
رنا...ههههههههه بكاش اوى ...
حاتم...خلاص اجهزى وبالليل الساعه 7 هعدى عليكى ...
رنا...اوك...سلام...
اغلقت رنا الهاتف مع حاتم ورجع لها الغضب مره اجرى كيف يجرؤ هذا الشخص الغبى ان يعاملنى هكذا وفجاءه سمعت رنا صراخ زوجة والدها العالى فتحت رنا الباب وتوجهت مسرعه الى غرفه والدها فتحت الباب وجدت والدها ملقى على الارض ونانسى تصرخ بشده جريت مسرعه الى الهاتف واتصلت بالاسعاف التى حضرت بسرعه واخدت والدى الى المشفى كنت انتظر بالخارج انتظر الطبيب ان يخرج ويقول انه قد مات مثل والدتى لماذا لا ابكى لا اعرف كل ما اعرفه انه منذ وفاه والدتى وانا لم ابكى نهائيا انتظرت فى الخارج انا ونانسى وهى تبكى بجانبى خرج الطبيب بعد مرور بعض الوقت ليخبرنا بتحسن حاله والدى وانه تعرض لازمه قلبيه وحذرنا بقوه من الزعل الذى قد ياثر عليه سلبا ......
جلست رنا على اقرب كرسى اقتربت منها نانسى بغضب وصوت عالى نسبيا ...
نانسى ...انتى السبب فى اللى ابوكى فيه دلوقتى لو حصله حاجه انتى السبب...
رنا...انا ليه عملت ايه....
نانسى ...اللى انتى عملتيه انت عارفه ان ادهم ده يقدر يدخل ابوكى السجن لا وكمان هيلعن افلاسه ويحجز على كل شركاته وانتى بغبائك هتخليه يشردنا احنا مصدقنا انه اعجب بيكى وقال انه عاوز يتجوزك ومش هيطالب باى حاجه له مقابل كده...
رنا...بصدمه ..تخليص حق عاوز يتجوزنى تخليص حق ...وبابا وافق...
نانسى ...مكنش موافق بس انا اقنعته ....
رنا....مستحيل انا مش مصدقه اللى بيحصل ...
نانسى... لا صدقى ولو حصل لابوكى حاجه انتى السبب ....
ابتعدت نانسى وتركت رنا فى احزانها وتفكيرها المشتت ولكن اتخدت القرار .....
إلي هنا ينتهي الفصل الثالث من رواية زواج بالقوة، تابعونا على صفحتنا على الفيس بوك من هنا للمزيد من الروايات الأخري
تابع الفصل الرابع من رواية زواج بالقوة
تابع الفصل الرابع من رواية زواج بالقوة
اقرأ أيضا رواية آدم ولانا
مفاجأة
يُمكنك شراء روايات أو كتب من على الإنترنت لتصلك حتى باب منزلك في أي مكان في مصر
خصومات هائلة تصل ل 70% والدفع عن الإستلام للتصفح والشراء : اضغط هنا
إرسال تعليق
يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا