-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول الفصل الحادي عشر

يسعدنا من خلال موقع قصص26 أن نقدم لكم الفصل الحادي عشر من رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول وهي واحدة من قسم روايات رومانسية مصرية  والتي تدور أحداثها في قالب خفيف من الدراما والمتعة باللهجة العامية المصرية.


رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول - الفصل الحادي عشر


رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول
رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول

رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول - الفصل الحادي عشر

صالح بقا عضو مجلس شعب "محترم" ومن الصعب جدا حد يعرف يوصله او يتكلم معاه ..!!
أشهد عايش في عذاب وتأنيب للضمير بعد معرف الحقيقة كلها من مهرة وعرف اد ايه دنيا اتظلمت واتعذبت بسببه .!! ومبقاش يروح كليته خالص ونفسه ينتقم من صالح بأي طريقه ..؟؟
دنيا .. او ما تبقي منها ؟؟ لانها تقريبا بقت إنسانه محطمة من كل اللي شافته !! عايشه
وميته في نفس الوقت ..؟ عايشه بتتنفس وتتحرك واحيانا بتآكل وتشرب لكن كل مشاعرها واحاسيسها ماتت من كتر الظلم وتقريبا ملازمه منزلها مبتخرج منه وقررت تسيب كليتها ..!!

في منزل إشهد ...
مهرة : وبنبرة حزن قالت : انت هتفضل لحد امتي
متجاهلني ومبتكلمنيش كده يا اشهد انا
تعبانه وبموت كل مبشوف منك نظرة اللوم
والعتاب دي حرام عليك ارحموني انا بتعذب

أشهد : وصوته ارتفع وقال : ارحمك ؟؟ طب وانتي
كنتي رحمتيني انتي ولا جوزك الكلب ده ؟
رحمتوا المسكينة دنيا ..؟ لما مره خطفها
وقلعها هدومها وصورها مع اتنين كلاب
زيه ..؟؟ كنتوا رحمتوها لما اجبرها للمره
التانيه انها تروح شقة مشبوهه وخدوها
وخلاني انا ..؟ وهنا دموعه نزلت وكمل
كلامه وخلاني انا اعمل معاها كده ؟؟
بتتكلمي عن الرحمة ؟؟ كنتي ارحميني
انتي !! كنتي حسي بيا وانا بتعذب قدامك
صوته هدي شويه وبصلها بغضب وقال ..؟
لو انتي تعبانه يا مهره من بصيتي ليكي
اللي كلها لوم !! عاوزك تحطي نفسك مكان
دنيا اللي دلوقتي الف واحد بيبصلها بصة
احتقار وشهوه بيبصولها علي انها واحده
زباله واحده "عاهرة"

مهرة : عندك حق بس كل ده كان غصب عني
كان حبي لصالح سارقني ومخليني ماشية
وراه من غير مفكر ..!! وبكت وقالت ..؟
بس الحمد لله ان ربنا فوقني ودلوقتي انا
اهوه واقفه معاك انت مش صالح سامحيني
بقاابوس ايدك ضميري بيموتني ..!!
سامحني وانا هعمل اي حاجه عشان
ارضيك لو عاوزني اموت نفسي هعملها !!؟
لو عاوزني اروح استسمحها وابوس رجليها
وابوس رجلك عشان تسامحني هبوسها
ووطت علي رجله تبوسها وبتعيط...!!؟

اشهد : قومها من ع الارض وقالها : قومي يا
مهرة مهما عملنا انا ولا انتي مش هنقدر
نداوي جراح دنيا ..!! لو عليا انا فأنتي
مهما كان اختي ..!! لكن هيا ؟؟ يا تري
هنقدر نعمل حاجه تنسيها اللي حصلها.؟
يا تري هنقدر ننسي الناس منظرها في
الفيديو ..؟ يا تري هنقدر نقطع ألسنتهم
عنها ..؟ معتقدش هنقدر ..!! انا بمسك
التليفون الف مره ف اليوم عشان أكلمها
بس مش عارف أكلمها بأني وش ولا أقولها
ايه ..؟ الموضوع اصعب بكتير مما تتخيلي
دي انسانة واحنا حطمناها ..! زي متكوني
كسرتي كوباية ..!! تعرفي ترجعيها سليمه
تاني يا مهرة ..؟؟ دنيا خلاص اتكسرت
وصعب ترجع زي الاول تاني ..!!!

رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول - الفصل الحادي عشر

اتنين واقفين علي ناصية :
بس بس بس بقولك ايه يا مزه مفيش فيديو جديد ..؟
مين دي ياض اللي بتعاكسها ..؟؟
مين دي ازاي انت مش من هنا ولا ايه ..!!

دي البت دنيا او الدكتوره دنيا انت مشفتش الفيديو بتاعها اللي علي النت ولا ايه ..؟

ااااه هيا دي بقا دنيا اللي بيقولوا عليها اللي عامله فيديو لا مؤاخذه هههههههههه ؟؟

ايوه هيا دي الليييي لا مؤاخذه ههههههه ..!!!
بس مش باين عليها يا جدع ...!

عارفه يا عبير ايه اكتر حاجه وجعاني وكسره قلبي ؟؟
ايه يا دنيا ..؟
قولي يا حبيبتي وفضفضي ..؟
اني خلاص حاسه اني مبقتش انسانة مبقاش عندي اي احساس من كتر مبسمع كلام الناس عليا في وشي ومن ورا دهري

ونظرتهم ليا اللي كلها احتقار وشهوه وشفقة الناس كلها شايفاني واحده زباله ..!!!
واحده ممكن تعمل اي حاجه مع اي حد ..!!
واحده "عاهرة "

في منزل دنيا...
دنيا دنيا ..؟
كلمي يا دنيا ماما بتنادي عليكي
ايوه يا ماما نعم ..!؟

انا مش قلتلك متنزليش الشارع تاني ومتخرجيش بره عتبة البيت ....

انتي عاوزه تعملي فيا ايه تاني حرام عليكي مش كفايه سمعتنا اللي بقت علي كل لسان ....!!

ياريت كان ابوكي عايش كان قتلك ودفنك قدام الناس عشان نخلص من عارك ...!!!

وقفتي حال أختك بعد مكانت خلاص هتتجوز انتي عاوزه منا ايه ...!!!

متخرجيش من باب الشقه تاني يمكن الناس تنسي اللي حصل والا قسما بالله اكون دبحاكي انا بأيدي ...!!!

يلا غوري من وشي مش عاوزه اشوف خلقتك قدامي ....!!

بكيت كتير .. بس تقريبا دموعي خلصت من كتر البكاء ....

تقريبا 24 ساعة انا ببكي وبس ....
وكل لحظة بتعدي عليا بحس فيها بالندم والظلم ..

كل مفتكر اللي حصل ليا بتحسراكتر ...
فكرت مليون مره اني انتحر واخلص من حياتي بس مبقدرش ..

خايفه من ربنا مش عاوزه اموت كافره ..؟!
بس انا خلاص مش هقدر استحمل اكتر من كده انا بموت من جوايا ميت مره كل دقيقة..!!

بس انا لازم اموت بجد واكيد ربنا هيسامحني مهو ربنا بيرحم لكن عبيده مبيرحموش .....
بس لو هموت يبقا هوه كمان لازم يموت ..؟؟
ايوه لازم الكلب صالح يموت لازم اقتله زي مهوه قتلني ..!!! بس هكون رحيمه بيه .؟؟ هقتله مره واحده لكن هوه قتلني مليون مره ..؟؟ منا مع كل نظره من امي ولا اختي ولا اي حد !! كل نظره من دول بتموتني ..!!!

دنيا خلاص اتخذت القرار انها تقتل صالح وبدأت
تتابع تحركاته من خلال التليفزيون مهو بقا راجل مهم ومفكرتش هتعمل ايه بعد كده المهم تقتله ..!!!

رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول - الفصل الحادي عشر

في فيلا اشهد ...
الوضع بين اشهد ومهرة اتحسن شويه وابتدي يتعامل معاها ويكلمها بس ده ميمنعش ان لسه في شرخ كبير ما بينهم ومش هيتلم في يوم وليله
ومهره بتحاول وبتفكر في اي طريقة تكلم بيها دنيا وتحكيلها كل حاجه وتقولها ان اشهد مظلوم زيها بالظبط وتخليها تسامحها وتحاول ترجعهم تاني لبعض رغم صعوبة الموقف ....!!!

صالح كلم مهرة وطلب منها انها تروح تعيش معاه
في بيته ..؟؟ لكن هيا رفضت وقالتله انها خلاص
كرهته ومش هتقدر تعيش معاه تاني وطلبت منه يطلقها ويسيبهم في حالهم ..؟ لكن هوه رفض وضحك وقالها بعد كل اللي عملته ده عاوزاني اطلقك كده بالساهل ..؟؟ وقالها انا لازم أخد حقي الاول ..؟؟ حقي في ثروة ابوكي اللي انا ساعدته كتير انه يعملها .....!!!

تليفون اشهد رن :؟؟
اشهد. : الو ازي حضرتك يا دكتور
الدكتور :البقاء لله يا اشهد في الحاج معلش
متأخره شويه بس اسف لسه عارف ..!
اشهد : الدوام لله يا دكتور ولا يهمك ..!!

الدكتور : كنت عاوز أسألك علي حاجه يا أشهد؟
اشهد. : اتفضل اسأل ..؟؟

الدكتور : هو الحاج عمل العمليه قبل ميتوفي ولا
توفي اثناء العمليه ..؟؟

اشهد : عمليه ايه ؟ الحاج معملش عمليات وانت
عمرك مقولتلنا ان محتاج عمليه اصلا ..!
الحاج مات في البيت ...!!

الدكتور : ازاي يا اشهد الحاج كان محتاج عمليه
ضروري جدا وانا اخر مره كنت عندكم
بلغت صالح باشا بكده وهوه قالي ان
أنتم هتعملوها بس بره مصر ...!!

اشهد. : انت بتقول ايه يا دكتور ؟؟ انت متأكد
من كلامك ده ..؟؟

الدكتور : طبعا متأكد واسأل صالح باشا حتي .؟
اشهد : والغضب بان علي صوته .. ماشي
هسأل صالح باشا سلام يا دكتور ...!!

وبأعلي صوته نادي ؟؟ مهره ..يا مهره ..؟؟

مهرة. : في اي يا صالح بتزعق كده ليه ..؟؟
اشهد : عرفتي ابوكي مات ازاي ..؟؟ ابوكي كان
محتاج عملية ضروري والكلب ابن الكلب
جوزك كان عارف كده ومقلناش عشان
يخلص منه !! عشان يدخل مكانه المجلس
وصوته وطي وقالها ..؟
كنتي عارفه الموضوع ده كمان يا مهره ..؟
شاركتي في قتل ابوكي ...؟؟؟

مهرة. : عيطت وقالتله : لا يا اشهد !! والله العظيم
مكنتش اعرف حاجه !!! حرام عليك ده
كان ابويا انا كمان!! بطل تشك فيا بقا
قولتلك انا خلاص فقت وعرفت ان صالح
مجرم وكمان بفكر ازاي اخلص منه ..؟؟
انت لازم تساعدني يا اشهد اخلص من
المجرم ده وزادت في البكاء وارتمت في
حضنه ..!!

اشهد : وضمها لصدرة وطبب عليها وقالها ..؟
هخلصك منه يا حبيبتي هخلصك منه
وهخلص الناس كلها من شره والخلاص
هيكون قريب !! قريب جدا ..!!

اشهد الغل والكره زاد في قلبه اكتر من صالح بعد معرف انه السبب في موت ابوه كمان وهوه كمان قرر انه يقتله ويخلص من شره ....!!!

في بيت دنيا :
الحال كما هوه عليه دنيا يتجهز نفسها عشان تخلص من صالح وعبير قاعدة بتفكر في حياتها اللي باظت بعد مكانت خلاص هتتجوز الانسان اللي بتحبه ... وفجأه تليفونها رن ..؟ كريم ؟؟
ومن غير متفكر ردت عليه كان وحشها ونفسها حتي تسمع صوته ...!!

كريم : ازيك يا عبير ..؟؟
عبير :بمجرد ما سمعت صوته بكت وقالتله الحمد
لله يا كريم ..!!

رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول - الفصل الحادي عشر

كريم : وحشتيني جدا وانا اكتشفت اد ايه انا
بحبك ومش قادر أعيش من غيرك ..!!

عبير : ملوش لازمه الكلام ده يا كريم خلاص كل
واحد منا راح في طريقة ..!!

كريم : لا يا عبير انتي عارفه ان طريقي هوه
طريقك وعارفه اني عمري مهسيبك ..!!
ومترعليش مني علي طريقة كلامي بس انا
كنت في حاله غضب وضغط من كل اللي
حواليا مكنتش عارف بقول ايه ..

عبير : لا يا كريم ده حقك واي حد مكانك كان
هيعمل زيك واكتر ..!!

كريم : اي حد اه لكن انا لأ يا بت وضحك !!انا
كريم حبيبك كريم الجدع ولا ايه حبيبتي

عبير : الابتسامة ملت وشها ومعاها زادت دموعها
وقالتله ..؟ يعني انت مش هتسيبني ..؟؟
وهتكمل معايا ؟؟ يعني لسه عاوز تتجوزني؟
وعيطت جامد وقالتله وحشتني اوي اوي يا
حبيبي ...!!!

كريم : خلاص بقا يا بت مش ناقصة كئابة انا
هاجي عندكم دلوقتي زي الاول ..؟؟
ولما اجي قبل اي حاجه عاوزك تفهميني
ايه اللي حصل مع دنيا بالظبط ومين اللي
كان معاها في الفيديو عشان اكيد في لغز منا عارف دنيا مش ممكن تعمل كده بمزاجهاابدا
البت الجدعة اللي باعت غوايشها عشان
تساعدني مش معقول تعمل كده ...!!؟

كريم خلاص قرر انه يرجع لعبير ومهموش كلام الناس ولا ضغط اهله وأصحابه عليه انه يسيبها
عشان سمعتهم بقت مش كويسه وكان دايما رده عليهم ان البنات دي جدعه ووقفوا جنبه في محنته
فمن الواجب والجدعنة انه ميسيبهمش في محنتهم وبالأخص انهم كانوا معتبرينوا راجلهم ويتحرق كلام الناس وتتحرق الدنيا كلها ...!!

كريم راح لعبير البيت وقعد معاها وقعد مع دنيا
وقبل مدنيا تحكي قدامه كل حاجه طلب منها ان أمها تعد وتسمع الحقيقة معاهم بعد معرف انها مظلومة في كل حاجه وأمها متعرفش ...!!

دنيا قعدت وحكت كل حاجه بالتفصيل قدامهم كلهم ومع كل موقف بتحكيه كانت دموعها بتنزل معاه حكايتها خلت الكل يبكي !! أمها قامت وخدتها في حضنها وضمتها جامد جدا وقالتلها ليه يا بنتي محكتليش كل ده ليه استحملتي كل الظلم ده لوحدك ليه خلتيني انا .. أشك فيكي وانا عارفه بنتي كويس ليه يا حبيبتي ليه ..؟؟ وقامت وقفت وقالت ؟؟ الكلب ده لازم يموت !! اقوليله علي سكتوا يا بنتي وانا اجيبلك حقك واشفي غليلي ..!!؟ كريم وعيونه دمعت هوه كمان من اللي حصل لدنيا وقالها ..؟؟ لا يا ماما سيبيلي انا الموضوع ده انا راجلكم وانا احق بيه الكلب ده ..!!؟؟

دنيا قامت وصرخت وقالت لأ ..؟؟
محدش يعمله حاجه ولا يقربله ..؟؟ مش عاوزه حد يتأذي منكم تاني !! كفايه اللي حصل ومنه لله !!
ربنا هيجبلنا حقنا بس ابوس أيديكم محدش يودي نفسه في داهيه ...!!!
ومن جواها بتقول محدش هياخد بثأري غيري انا !! انا كده كده ميته !! انا اللي هقتله ..!!

كريم مقتنعش بالكلام ومن جواه نار أيده ومش هيطفيها غير لما يقتل صالح ....؟؟
اشهد خلاص بيرتب ازي هيقتله وياخد حقه ويريح اخته مهره ويريح كل الناس من شره ..؟؟
دنيا بتقول انها احق واحده بقتله مهي كده كده ميته ...؟؟؟؟؟

فكر معايا وقول تصورك في االجرء الجاي وقول يا تري صالح هيتقتل ولا لأ ولو أتقتل مين هيقتله ..؟
كريم ولا دنيا ولا اشهد ..؟؟؟
ويا تري في امل ان دنيا واشهد يرجعه لبعض تاني ؟؟؟؟ كل ده هنعرفه في الجزء الجاي "الجزء الأخير"
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الحادي عشر من رواية لست عاهرة بقلم محمود زغلول
تابع من هنا جميع فصول: رواية معشوق الروح بقلم آيه محمد 
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من القصص والروايات الأخري 
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة