مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية حب جديدة للكاتبة الشابة المتألقة ندي رمضان علي موقعنا قصص 26 و موعدنا اليوم مع الفصل العاشر من رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان.
رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان (الفصل العاشر)
رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان | الفصل العاشر
عمرو:الله يحرقك انتي وقسم واحمد وندي وهشام ومنه ومحمد الله يخربيتكوا عاوز انام
امال:مالك كدا محسسني اني رغايه داانا ملاك
عمرو:ملاك الي في ابو العروسه
امال: اتخمد وريحني منك جاتك الارف
عمرو:بنت انتي ازي بتتكلمي كدا انتي جايه من امريكا ياروحي
امال:من عاشرالقوم
عمرو:ياما انا هنام قبل ما تتحولي
اما عند محمد في الاوتيل
قلبه : هو انا زوتها ولا ايه
عقله :بس هي عارفه اني عصبي الفتره دي اووي ومش بحب شغل الاطفال دا
قلبه:يرضيك تنام وهي زعلانه
عقله:لا هي تستاهل هي الي عصبتني
وانتهي الصراع وفاز عقله
وتاني يوم
في اوضه منه
ندي :لازم تاكلي كتير علشان البيبي
منه:لا كفايه مش قادره
امال:مريم جايه وتزعل لو لقيتك ضعيفه كدا
ندي :ا بله نظيمه جايه وهتاكلك من غصبن عنك
منه:حرام عليكوا انا اكلت كتير روحوا انتوا افطروا هشام وعمرو فطروا
ندي وامال بصوا لبعض
ندي:انا وهشام اتخانقنا بالليل قولت امال هتفطره مع عمرو
امال:وانا وعمرو اتخنقنا و برضوا كنت بقول ندي هتفطره مع هشام
منه:يعني سايبينهم من غير فطار وجايين تقعدوا هنا يالا قوموا
هششام وعمرو جم
هشام :يرضيكي دا يا منون تسيبني من غير فطار
منه:لا طبعا لسه بزعقلهم
ندي:اعمل لنفسك صغيره يا بيضه
هشام:بت متفرسنيش
ندي:روح افطر برا
عمرو:كدا يا موله قلبي انا كمان تسليني كدا
امال:علشان تقول عليا ملاك تاني ها
هشام:انا جعان يالا يا هانم روحي حضري الفطار
ندي:خلي الخدامه الفلبينيه تعملك الي انت عاوزه
هشام:مش عاوز اتعصب عليكي
ندي:لا اتعصب وانا كمان هتعصب
هشام : براحتك انا خارج يلا يا عمرو
وبعد ما مشيوا
منه: ينفع كدا
ندي: يعني يزعلني وكمان اعمله فطار
امال : هو احنا زودنها ولا ايه
منه:انتوا عكيتوها
عند هشام في الشركه
هشام :لما استاذ محمد يوصل قوليله اني عاوزه في مكتبي
السكرتيره : تحت امرك يا فندم
‘بعد ساعه
محمد: عاوزني في ايه
هشام:انا مش هحسبك علي الي عملته انت حر
محمد:اومال عاوز ايه
هشام: منه حامل
محمد:ايه
هشام: حامل في شهرين
محمد:بجد والمصحف
هشام: رغم اني مش طيقك دلوقت بس فرحتلك مبروك
محمد: الله يبارك فيك منه فين
هشام : في البيت
محمد :طب سلام
هشام :رايح فين احنا عندنا شغل كتير
محمد: بس انا لازم اروحلها
هشام :والشغل بقا يتحرق
محمد : خلاص هخلص شغلي بسرعه وانزل
هشام : لا هنخلص كلنا الساعه 9 بالليل لان عندنا ميتنج بعد شغل الشركه
محمد :ايه الحظ دا ومشي
هشام:والله لخليك كدا لحد ما تعرف قيمتها
عند عمرو
عمرو لقه نفسه زهقان كلم امال
عمرو: امال
امال: نعم
عمرو: طب ليه بس كدا انا اسف
امال: انت بتتريق عليا وبعدين تبجي تقول اسف
عمرو : سوري بقا خلاص.
امال :يعني عاوز ايه دلوقت
عمرو :هعدي عليكي علشان اخدك ونتغدا برا
امال :اوك
وبالفعل عمرو راح لامال واخدها اتغدوا وسامحته
عند منه وندي بالليل
منه : روحي كلي انتي تعبتي معايا انهارده
ندي : مش جعانه والله
منه: طب هتصلحي هشام
ندي: مش عارفه
منه: اعمليلو مفاجاءه حلو وصالحيه
ولم تكمل جملتها حتي دخل محمد وهشام
محمد :منه حبيبتي عامله ايه
منه بضيق:ندي لو سمحتي اخرجي علشان تعبانه وعاوزه انا م
هشام : اه تعالي يا ندي علي اوضتنا
وندي وهشام مشيوا
محمد :لسه زعلانه
منه:
محمد: بحبك والله
منه: لو بتحبني مكنتش سبتني زعلانه
محمد: طب علشان خاطر ابننا
منه: مين الي قالك
محمد: هشام
منه: يعني انت جاي تصالحني علشانه
محمد :لا انا بحبك انتي اكتر انتي كل حياتي
منه:بس انت كمان زعلت ندي
محمد: هعتزرلها هي وهشام
منه: ماشي
محمد: ماشي ايه سا محتني
منه بابتسامه عذبه :اه
عند هشام وندي
هشام : مالك انتي تعبانه
ندي بتعب :مش عارفه بطني بتوجعني اووي
هشام :طب يالا نروح للدكتور
ندي : لا بس انا علشان مكلتش تعبت مش اكتر
هشام : ومااكلتيش ليه
ندي:مكنتش جعانه
هشام : طيب انا هطلبلنا اكل
ندي مسكت ايد هشام : متزعلش.
هشام : مقدرش ازعل منك
ندي : بجد
هشام :اه بس ياريت لو تفكري في موضوع البيبي تاني
ندي: بس انت عارف اني مبخلفش
هشام : انا معاكي
ندي : بلاش نتعلق باي امل
هشام بعصبيه : تحاليل منه متفبركك ممكن تكوني انتي كمان كدا
ندي : لا انا فعلا مش بخلف
هشام : لا نشوف برضوا السبب ونعالجه
ندي: انا مش عاوزه اخلف
هشام : تمام يبقي اتجوز واحده تانيه تجبلي عيال
ندي : انت بتقول ايه
هشام : هتجوز عليكي لو مجتيش بكر اللدكتوره تشوف انتي عندك ايه ونعالجه ودا مش بمزاجك
ندي :اطلع برا
هشام : مش طالع بقي مزاجي
ندي : خلاص هطلع انا
ومشيت
عند عمرو وامال
عمرو: ايه زهقتي
امال: اكيد مش هزهق وانت معايا
عمرو: بحبك اووي
امال : وانا كمان
عمرو:يالا نروح علشان ميفتكروش اننا بنعمل حاجه غلط
امال بضحك :يالا
تاني يوم
هشام :ندي اصحي
ندي : نعم فيه حاجه وايه الي جايبك هنا
هشام :يالا علشان نروح للدكتوره
ندي : مش رايحه في مكان معاك
هشام :ندي قومي متعصبنيش
ندي خافت من صوته : حاضر
عند الدكتوره
هشام :احنا جايين علشان نعرف ليه الحمل اتاخر
الدكتوره :طيب اتفضلي يا مدام معايا
ندي قامت معاها وبعد نص ساعه
الدكتوره :انتوا جايين هنا ليه
هشام : علشان تاخير الحمل علشان فيه تحاليل كانت بتقول انها مش بتخلف عاوزين نتاكد
الدكتوره: ............
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل العاشر من رواية حب وجنون تابعنا في الفصل القادم
إلي هنا ينتهي الفصل العاشر من رواية حب وجنون تابعنا في الفصل القادم
تابع من هنا: جميع حلقات رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من الروايات الأخري
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
اقرأ أيضا: رواية الشرف بقلم قسمة الشبيني
إرسال تعليق
يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا