مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية حب جديدة للكاتبة الشابة المتألقة ندي رمضان علي موقعنا قصص 26 و موعدنا اليوم مع الفصل الثالث من رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان.
رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان (الفصل الثالث)
رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان | الفصل الثالث
ندي مشيت هي بتعيط
هشام:غبي مكنش لازم انفعل كدا
عند البنات في الفيلا
منه:مش ناويه تقوللي مالك
ندي:مالي انا كويسه أهو
امال:خلاص براحتك
ندي:اووف انا كويسه انا هدخل أوضتي
ندي لما دخلت الاوضه لقيت الموبايل بيرن
محمد:ايوا يا ندي أسف لو بكلمك في وقت مش مناسب
ندي:لا خالص
محمد:انا عاوز اقابلك
ندي:ليه
محمد:مفيش بس كنت عاوزك في حاجه
ندي:ماشي
محمد:خلاص هعدي عليكي كمان نص ساعخ
ندي:ماشي
وكمان نص ساعه محمد عدي علي ندي وراحوا كافيه
محمد:ممكن اعرف منه مش راديه تقرب مني ليه
ندي:يعني هي الي المفروض تقولك
محمد:مش راديه
ندي :طيب هقولك منه مينفعش تتجوزك
محمد:ليه
ندي:منعرفش الدكتور قالها انها مينفعش تتجوز
محمد:طيب وايه الي هيحصل لو اتجوزت
ندي:منعرفش ايه الي هيحصل بس هي مينفعش تتجوز
محمد:طيب شكرا مش عارف من غيرك كنت هعمل ايه انا فكرتها سابتي لانها مش بتحبني
ندي:يعني انت الي طلعت مظلوم فيهم
محمد:اه صح لازم اقولك علي عّمرو وامال
ندي:عمرو دا مش عاوزه اسمع اسمه
محمد:إنتوا فاهمين غلط
ندي:طيب فهمنا انت الصح
محمد:هو كان بيقرب منها علشان يقفلها حزام الأمان لان كان فيه لجنه قريبه
وبين هي ضربته بالقلم ونزلت
ندي:كلامك دفاع عن صاحبك
محمد:لا هي دي الحقيقه
ندي:ماشي انا هقول لآمال
محمد:لا استني انا بفكر تعملهم مفاجاه
ندي:ماشي
محمد:هبقي أكلمك ونتفق
ندي:اوك
وروحها الفيلا ومشي
عند الشباب
محمد حكالهم الي حصل معاه هو ندي
هشام:انا ضربت ندي بالقلم
محمد:ايه انت ازاي تعمل كدا
هشام :كنت غبي
عمرو:طيب هتعمل ايه
محمد:يعني هيعمل ايه يلم نفسه ويبعد عنها
هشام:مش هبعد عنها
محمد:لو اتعرضتالها انا هقفلك
هشام:ايه البيه بيحبها ولا ايه
محمد:انا مش قاعد هنا لما البيت ينظف هدخله
عمرو:استني بس يا محمد استني نتفاهم
هشام:سيبه خليه يفوق وبعدين وهو ناسي انها حقي
عمرو:اتفقنا نقفل الموضوع دا مينفعش البنات يعرفوا اي حاجه عن الموضوع دا
هشام:لحد امته وبعدين ومحمد مكنش لازم يبرر لندي الي حصل مع امال انت مغلطتش
عمرو:بس خلاص الي حصل حصل وانت لازم تروح تعتزر لندي
هشام:ماشي بكرا
الساعه٢عند البنات في البيت
البنات نايمه بس ندي قامت علشان تشرب ولما دخلت المطبخ حست بحركه في الفيلا
وشافت واحد معاه مسدس داخل المكتب ندي صوتت
الشخص:بس انا مش جاي اذيكي انا هاخد حاجه وامشي
ندي:الحقوني
الشخص:انتي الي جنيتي علي نفسك
وضربها بالمسدس ووقعت في الارض واغمي عليها
منه:ايه الصوت دا
منه :امال اصحي في صوت صوبت وبعد كدا ضرب نار
امال :ايه يالا ننزل
والبنات نزلت لقت ندي مضروبه بالرصاص
منه قعدت جمبها
امال لقت بابا المكتب مفتوح ودخلت
ولقت واحد معاه سكينه وبيحاول يفتح الخزنة
امال مسكت مسدسه الي كان علي الارض
امال:انت مين وجاي تعمل ايه هنا
الشخص:سيبي يا حلوه الي في إيدك دا ليعورك
امال:منه اتصلي بالبوليس
منه:حاضر
الشخص: طيب إنتوا الاحرار وضرب امال في ايديها بالسكينة ومنه خبطها بالمسدس علي دماغها وهرب
محمد بعد خناقته مع هشام ساب البيت
عند محمد
محمد:انا زهقان ليه اكيد فيه حاجه بتحصل
محمد قعد يرن علي منه ومحدش بيرد وبعدين
شخص:ايوا يا أستاذ
محمد:مش دا موبايل الانسه منه
شخص:اه بس هي في المستشفي
محمد:ايه
شخص:في حرامي دخل الفيلا والبنات في المستشفي
محمد:مين حضرتك
شخص:انا صاحب الفيلا الي جمبهم
محمد:طيب هما في مستشفي ايه
شخص:مستشفي"""""""""""""""
محمد وهو بيجري كلم عمرو
محمد:عمرو البنات في مستشفي""""""""". حصلني علي هناك وقفل
هشام:فيه ايه
عمرو:يلا بسرعه محمد بيقول البنات في مستشفي
هشام:ايه طيب يالا ننزل بسرعه
في المستشفي
محمد:خير يادكتور
الدكتور:الانسه منه اتخبطت جامد وخايفين تصحي فاقده الذاكرة والأنسه امال كانت اصابه بسيطه في ايديها من سكينه
محمد:طب وندي
الدكتور:حالتها لسه مش مستقره والطلقه كانت جمب القلب
محمد:طيب هيفوقوا امته
الدكتور:امال شويه والبنج هيروح ومنه لسه هتطول وندي كمان ساعتين هتفوق
محمد:شكرًا يادكتور
الدكتور:اه صح احنا كلمنا الشرطه وهتيجي تاخد اقوالهم
محمد:لازم موضوع الشرطه دا
الدكتور:اه طبعا عن إذنك
محمد:اتفضل
هشام وعمرو وصلوا
هشام:فيه ايه
محمد:كان فيه حرامي في الفيلا والبنات حالتهم بقت كويسه شويه
عمرو:طيب عرفت منين انه كان فيه حرامي
محمد:من جارهم الي واقف دا
هشام:بعد اذنكوا ثانيه
هشام:لوسمحت ممكن تقولي ايه الي حصل
الجار:كنت نايم انا وبنتي وسمعنا صويت في الفيلا الي جمبنا نزلت بسرعه وروحت دخلت لقيت الانسه ندي مضروبه بالرصاص والأنسه امال بالسكينة والأنسه منه علي دماغها ولقيت حد واقف عند الخزنة بيدور في ملفات اول ما شافني هرب ومعرفتش الحقه فاتصلت بالإسعاف
هشام:مش عارف أشكرك ازاي علي الخير الي عملته دا
الجار:لا متشكرنيش اشكر ربك انهم عايشين
هشام:الحمدلله
عمرو:يعني الحرامي هيكون بيدرودعلي ايه
محمد:اكيد ورق مهم لانه مقربش للفلوس يبقي الورق اهم عنده
الممرضة :الحالتين الي جوا فاقوا
محمد:والحالة التالتة
الممرضة:ادعلها هي في العناية دلوقت
هشام:يلا ندخل نشوفهم
الممرضة:اتفضلوا
هشام وندي
هشام:ندي انتي سمعاني
ندي:اه
هشام:حمدلله علي السلامه
ندي:الله يسلمك
هشام:ندي هو ايه الي كان في الخزنة
ندي:شوية اوراق بتاعت بابا ومشاريع وحاجات خاصه بتقديرات المستشفيات
هشام:طيب فيهم حاجه مهمه
ندي:لا انا معرفش أمال ومنه عاملين ايه
هشام:امال ايديها فيها جرح بسيط بالسكينة ومنه
ندي:منه مالها
هشام:منه تعبانه وفي العناية المركزه
ندي:طيب انا رايحه لها
هشام:اقعدي رايحه فين انتي واخده طلقه ترقدك خمس شهور في السرير
ندي:خليك عمل تحسدني كدا
هشام:قلقتيني عليكي
ندي:قلقتك ليه انشاء الله
هشام:يعني زعلانه
ندي:زعلانه واعزل ليه اصلا انت مين علشان أزعل منك
هشام:انا جو ومكملش كلامه
ندي:انت ايه
هشام:واحد بيحبك وعاوز يتجوزك
ندي:وانا مبحبوش
هشام:طيب خليكي مبتحبنيش برضوا هنتجوز
ندي:في أحلامكعند امال وعمرو
عمرو:حمدلله علي سلامتك يا حبيبتي
امال:انت ابعد عني
عمرو:متخافيش والله مش هعملك حاجه
امال:لا انت كداب
عمرو:لا صدقيني وبحبك ونفسي نكمل مع بعض
امال:انت مجنون
عمرو:مجنون بيكي
امال:ندي ومنه عاملين ايه
عمرو:ندي فاقت بس منه في العناية المركزه
امال:آيه منه طيب هتطلع امته
عمرو:الدكتور مقلش
امال:طيب انا هروح عند ندي
عمرو:طيب استني هسندك
امال:شكرًا
عمرو:مش باخد رائيك علفكره انتي خسرتي دم كتير ومش هتقدري تمشي
امال:ياني مش هشوفها
عمرو:لا هتشوفيها
وقام شلها
امال:انت بتعمل ايه نزلني
عمرو:هوديكي عند ندي
امال:احنا في المستشفي
عمرو:انشاءالله نكون فيالحجز
أمال راحت عند ندي
والظابط جيه وندي حكت للظابط كل حاجه
الظابط :طيب احنا هنروح نشوف الأوراق الي في الفيلا دي
ندي:اوك
والشرطه وصلت الفيلا ياتري هيلاقوا ايه
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الثالث من رواية حب وجنون تابعنا في الفصل القادم
إلي هنا ينتهي الفصل الثالث من رواية حب وجنون تابعنا في الفصل القادم
تابع من هنا: جميع حلقات رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من الروايات الأخري
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
اقرأ أيضا: رواية الشرف بقلم قسمة الشبيني
إرسال تعليق
يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا