-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو - الفصل الرابع عشر

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة هنا عمرو علي موقعنا قصص 26 و موعدنا اليوم مع الفصل الرابع عشر من رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو. 

رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو - الفصل الرابع عشر

اقرأ أيضا: رواية حب وجنون بقلم ندي رمضان
رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو
رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو

رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو - الفصل الرابع عشر

جميله. مجدي دا يبقا عم هدي شادي وعلاقتهم بينا كانت كويسه لحد ما باباهم مات وبقينا بناخد منهم فلوس كل شهر اتغيروا ومش بيشوفوا العيال خالص وهما كمان كرهوه جداااا وبعد كدا بطلنا نتعامل معاهم وهما بيدورا علي الفلوس عشان بقوا مفلسين بمعني الكلمه ودلوقتي ااااا
اسر. كملي دلوقتي ايه
جميله. ااا بيهدوني انا وكريم ان لازم نحول لمجدي فلوس عاشنك انت وهدي بيهدودنا انهم هيقتلوكوا زي ما حصل في الفرح
اسر حس ان الخيوط بدات تتجمع قدامه
اسر. ماما انت بتتكلمي بصيغه الجمع ليه هو مش واحد
جميله.لا فاروق ومجدي بس مجدي دا كلب فلوس اصلا لاكن فاروق كان عايز يتجوزني بعد ما اخوه مات وانا رفضت وبعدت بالعيال لحد ما كبروا وقابلت كريم واتحوزنا وبعدين مجدي ظهر وبياخد فلوس مني
اسر. بابا يعرف
جميله.ااا لا هو هددني لو عرف هيقتلوا والله انا خايفه عليكوا انا عمري ما هسرق كريم ابدا
اسر حضنها. انا عارف والله يا ماما
اسر. ماما بكره الصبح انت وبابا وانا وياسين لازم نتكلم في المكتب تمام
جميله. ليه يا اسر بلاش ابوك يعرف حاجه
اسر. متخافيش كلنا لازم نكشف ورقنا لبعض
جميله.انا مش فاهمه حاجه
اسر. مش مهم بكره كل حاجه هتبان

عند مازن
مازن مش فاهم ايه الي حصل وليه هي عملت كدا بيحاول يوصل لها بس مش عارف قرر بكره هيروح لها.
........
تاني يوم الصبح هدي صحت ولبست هدومها ونازله وكلهم قاعدين بيفطروا هدي جالها تليفون من سهي
هدي. انا هقتلك مش بترودي ليه قلقتيني عليكي
مامت سهي وهي بتعيط. هدي سهى ماتت يا هدي
هدي بصدمه. ايه لا اكيد في حاجه غلط
مامت سهي. الدكتور جه وقال انها خلاص يا هدي
هدي مصدومه مش عارفه تتكلم
جميله. في ايه يا هدي
هدي مش بترود بس اتصلت باميره
هدي. اميره س..
اميره بتعيط. سهي ماتت يا هدي
هدي قامت مره واحده اخدت الشنطه وطلعت تجري ناحيه الباب بتاع العربيه والكل بينادي عليها مفيش فايده هدي طلعت بالعربيه وعملت صوت جامد دليل علي سرعه السرعه الي طلعت بيها
اسر. هدي استني
جميله. كلموا اميره هي اخر واحده كلمتها
اسر اتصل بيها لاقاها بتعيط. اميره هدي مالها
اميره. سهي ماتت يا اسر
اسر. لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم، طيب ممكن العنوان
اميره اتدتوا العنوان واسر بالغهم بالخبر
جميله. اسر خليك معاها سهي ديه صاحبتها من زمان دي اختها ربنا يرحمها
اسر. طيب انا هتحرك
نزل اسر ورايح للعنوان
هدي وصلت في وقت قياسي
هدي دخلت البيت ناس كتير لابسه اسود وبتصوت هدي طلعت لحد البيت وفتحت اوضته سهي لقتها نايمه هما مغطين وشها
هدي جرت عليها وفضلت واقفه مش مستوعبه واميره قاعده جنب سهي بتعيط
هدي قعدت جنبها واديها بتترعش عرت وشها و شافتها
هدي. ساسو اصحي بقا نومك تقيل انا عارفه قومي يلا عندنا شغل
اميره. هدي فوقي سهي خلاص ماتت
هدي بزعيق.انت ازاي تقولي كدا انت مجنونه ديه اختنا يا متخلفه اوعي
هدي. سهي قومي يلا
كلهم دخلوا يطلعوها وهي عماله تزعق وتقول اوعوا هي عايشه
اميره. طب اقعدي طيب
هدي. ايوه خشي صحيها يلا
اميره مشيت وهي بتعيط
بعد وقت وصل اسر وجميله وكريم ومازن ودنيا وشادي
جميله بتعيط. هدي
هدي. يووووه بتعيطي ليه انتي كمان هي نايمه بس نومها تقيل اميره بتصحيها
كلهم مصدومين انها مش مصدقه
بعد وقت كانوا بيغسلوها وبيكفنوها وطلعوا شايلينها
هدي جرت عليهم
هدي. لااااا ايه دا لا اوعوا لا
اسر ماسكها من ضهرها بيشدها
اسر. هدي دا عمرها
هدي لفت لاسر ومسكته من القميص وبانهيار
هدي. اسر اسر مش مش انت كنت بتقول انك بتحبيني خليهم يشوفوا نفسها ودقات قلبها هي عايشه صدقني
اسر. حاضر يا هدي
اسر فعلا اقنعم انها تسمع قلبها
نزلو سهي علي الارض وهدي جنبها واسر وراها
هدي اديها بتترعش قربتها من قلب سهي وملقتش نبض فعلا هدي عنيها بدأت تتدمع وتعيط
هدي. ليه كدا يا سهي ليه سبتيني لوحدي انتي صاحبتي من واحنا صغيرين ليه.
هدي بدات تعيط وتصوت واسر حاضنها من ضهرها وهي بتعيط بصوت عالي
اهل سهي اخدوها وتمت مراسم الدفنه وهدي منهاره وحاضنه اميره.

....... في مكان مهجور
3.انا زهقت علي فكره
1.عايز ايه انت
3.كلكوا الي عايزينه بيكون وانا نسيتوني
1.اهدي عشان تاخد حاجه نضيفه
1.ماشي بس محدش يزعل بقا
.......
عدي وقت والعزا خلص وهدي روحت البيت وجميله حضناها وبتعيط
جميله. خلاص يا هدي اهدي يا حببتي اهدي
هدي. مش قادره يا ماما
كريم.ادعيلها يا هدي
وهما قاعدين الباب خبطت ومازن فتح
مازن. نعم
عامل. في حد بره ساب الورقه ديه للانسه هدي
مازن. مين يعني
عامل. كانت واحده منقبه
مازن. طيب روح
مازن. هدي الورقه ديه ليكي
هدي. انا
هدي مسكت الورقه وفتحتها
لقت صوره مازن وتالين الي اتبعتت لاميره
هدي فضلت مبرقه فيها وهي مصدومه جدااا وبدون مقدمات قامت وضربت مازن بالقلم
هدي. ليه تعمل كدا ليه
مازن مصدوم. هدي اا
هدي رمت الورقه في وشه. ايه دا يا استاذ يا محترم
مازن بص للصوره
مازن. والله ما انا وربنا مش انا يا هدي صدقيني
اسر اخد الصوره وشافها اتصدم ومسك اخوه وضربوه
كريم بصوت عالي. ببببببس ايه هتضربوا بعض قدامي
اسر. انت شايف يا بابا الصوره القذره ديه
مازن طلع من الفيلا ومشي بالعربيه
جميله. ايه الي عملتوه دا المفروض نشوف ديه حقيقيه ولا متركبه
كريم اخد الصوره. انا هشوف الموضوع دا
هدي. بابا انا اسفه اني ضربتوه بس بجد انا اضايقت جدااا وكمان اميره لو عرفت ممكن يحصل لها حاجه
كريم. اتسرعتي وحكمتي عليه يا هدي
وسابها ومشي وهدي طلعت فوق اوضتها واسر قاعد
اسر لنفسه. انا لازم أقعد مع بابا وماما لازم اعرف كل حاجه
.........
مازن مشي وسابهم راح شرم الشيخ في الشاليه بتاعهم هناك وقفل التليفون
..........
تاني يوم كلهم قاعدين بيفطروا وهدي سرحانه
جميله. كلي يا هدي
هدي. مازن متصلش يا ماما
جميله. لسه
الكل فطر وراح شغله
.........
في الشركه
هدي قاعده سرحانه زعلانه علي موت صحبتها وعلي اخوها الي سابها.
بعد وقت راحت عند اسر المكتب عشان تقوله انها هتمشي
هدي وهي واقفه علي الباب سمعته بيتكلم مع دارين
دارين. اسر انت مش بتكلمني ولا بنخرج وكمان مش محدد معاد الفرح
اسر. دارين انا عندي الدنيا زي الزفت
دارين. ليه بس
اسر. ملكيش فيه واتفضلي يلا من هنا عندي شغل مهم
دارين. ماشي يا اسر بس متلومش غير نفسك
خرجت دارين وشافت هدي بصت لها بصه توعد وخرجت
هدي دخلت عند اسر
هدي.اسر انا هروح
اسر. انت كويسه
هدي. اه كويسه متعرفش حاجه عن مازن
اسر. بلغت في المستشفيات والاقسام لو عرفوا حاجه هيبلغونا وبتصل بكل صحابه محدش يعرف عنه حاجه
هدي. طيب الصوره حقيقيه ولا لا
اسر. الصوره حقيقيه بس مش وشه وش واحد تاني
هدي. ياريتي ما اتسرعت وحكمت عليه
اسر. الي حصل حصل روحي
هدي مشيت من عنده وركبت العربيه لقت واحده رمت ورقه من الشباك ومشيت
هدي استغربت جدا وفتحت الورقه لقت مكتوب فيها
. دوري علي الحقيقه اسر مش بيحب دارين.
هدي فرحت وفي نفس الوقت مش عارفه تعمل ايه
طلعت هدي بالعربيه وروحت البيت
..........
في المساء
اسر وكريم وجميله قاعدين في المكتب بيتكلموا
اسر. بابا ماما لازم كلنا نحكي لبعض كل حاجه حصلت لازم
جميله.حكت الكلام الي قالته لاسر
كريم. مش معقول ومقولتليش ليه
جميله. كنت خايفه علي العيال يا كريم والله
اسر. مش وقته احكي يا بابا حد طلب منك حاجه
كريم. اه طلب مني 3مليون
اسر. يا ولاد ال وانا طلبوا مني 2 مليون
ياسين. دا شكله مش سهل خااالص
اسر. انتو لازم تعرفوا حاجه
جميله. ايه
اسر. انتا خطبت دارين عشان جالي تهديد صريح انهم هيقتلوا هدي لو مخطبتهاش و...
سمعوا صوت شهقه هدي وهي واقفه علي الباب كانت نازله تقولهم علي الورقه الي اخدها
الكل. هدي.....
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الرابع عشر من رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو
تابع من هنا: جميع فصول رواية جمعتنا صدفة
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة