مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة هنا عمرو علي موقعنا قصص 26 و موعدنا اليوم مع الفصل الثالث من رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو.
رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو - الفصل الثالث
رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو - الفصل الثالث
دنيا. هدهود وحشتيني اوي والله
هدي. وانت كمان يا دودو
اسر. طيب انا هطلع لبابا عشان عايزه في شغل
دنيا. ماشي يا اسر واحنا طالعين فوق
دخلت هدي ودنيا الفيلا ودنيا قالت لهدي غمضي عينك ولفت حولين عنيها طرحه عشان متشوفش بس هدي كانت بتخاف من الضلمه وقالت لها انها مش بتحب الضلمه بس دنيا اصرت ودخلوا الاوضه بتاعه هدي ودنيا شالت الطرحه وهدي شافت الاوضه كانت كبيره والديكور بتاعها كان تحفه وفيها حمامها الخاص واوضه الملابس
هدي. ايه دا وااااااو
دنيا. زوقي عجبك كنت خايفه ميعجبكيش
هدي وهي بتحضن دنيا. ربنا يخليكي ليا يا احلي اخت في الدنيا كلها
دنيا وفي حضناها. وربنا يخليكي ليا يا احلي اخت وصاحبه في الدنيا
كريم دخل وهما حاضنين بعض ومازن كان معاه
مازن. يا لهوي شكلنا جينا في وقت مش مناسب يا بابا يلا بينا
هدي بضحك. تعالي يا مصيبه
دنيا. طول عمرك هزارك زي وشك
مازن. دا انا كيوت
كريم بضحك. يلا يا مازن من هنا يلا
مازن. ماشي يا كركر انت الخصران
هدي ودنيا بيضحكوا
كريم. خدي يا هدي
هدي. ايه دول يا انكل
كريم. ديه كريدت كارد عشان تجيبي الفساتين انت وجميله والاوضه ديه عايزها كلها هدووووم هاتي كل الي نفسك فيه
هدي. بس دا كتير اوي يا انكل ملوش لزوم
كريم. عيب تقولي كدا انا عايزيك تعتبريني زي بابا بالظبط
هدي. اكيد طبعا شكرا جداااا
كريم. خدي يا دنيا كريدت كارد اهي عشان تجيبي برضو الفستان وهدومك
دنيا في تحضنه. حبيبي يا بابي
كريم. انتو هتنزلوا امتي
هدي. انا بكره معنديش محضرات فا هنزل الصبح مع ماما وبعدين هروح الشركه
دنيا. خديني معاكي نجيب الفساتين انا اعرف استور كويس عندوا فساتين حلوه اوي
هدي. طيب احنا هنزل الساعه 8 عشان الساعه 12 لازم اروح الشركه
دنيا. بابي ادي لهدي اجازه عشان نعرف نجهز الحجات بتاعتنا وكمان انت نسيت ان اسر وهدي هما الي هيعملوا الديكور
هدي. انا هعمل الديكور
كريم. بصراحه عجبني شغلك فا اكيد مش هجيب ناس من بره وعيالي موجودين
هدي. انا بجد فرحانه اوووي
كريم. وكدا كانك ما اخدتيش اجازه لانك بتشتغلي اهو
دنيا. وكمان الحجات ديه بتكون بليل يعني بتبدوا من 6 كدا فا ننزل بكره نجيب الفساتين وبعد بكره ننزل نجيب باقي الهدوم ونحضر البيت وكدا
هدي. انا معنديش مشكله
كريم. طيب يا حبايبي انا هنزل اقول لمازن يجهز العربيه عشان يوصلك يا هدي
هدي. ماشي يا انكل وانا هنزل ورا حضرتك
كريم. ماشي
دنيا. انا هعدي عليكوا الساعه 8 ها متتاخريش
هدي. حاضر مش هتاخر
هدي. دنيا ممكن اسالك سوال بس متزعليش
دنيا. اكيد اتفضلي
هدي. انت ليه مش محجبه
دنيا. انا كان نفسي بس محدش كان بيشجعني خالص
هدي. وانا اهو هشجعك وفرصه اننا هننزل نجيب هدوم جديده لا تجيبي هدوم محجبات
دنيا. وانا معنديش مشكله
هدي. طيب يلا بينا يا قلبي
نزلت هدي ودنيا وهما بيتكلموا في الجنينه لقوا مازن فاتح العربيه ومشغل اغنيه جاني جاني جاني بتاعه حكيم وكانت لسه في البدايه وقاعد علي النجيله وهدي ودنيا بيضحكوا عليه ومازن مسك ايد هدي ودنيا وقعدوا يرقصوا ويغنوا بصوت عالي والحرس بيضحكوا عليهم وكريم واسر جم علي صوتهم وهما بيغنوا وفرحانين جداااا
كريم. العيال اتهبلت
اسر. تقريبا كدا
مازن راح مسك ايد اسر واخدوا عشان يرقص معاه واسر عمره ما عمل كدا بس لما شاف هدي بترقص وفرحانه قعد يرقص معاهم وكريم كان فرحان جداااا وبعد ما خلصوا
اسر. انتو مجانين
دنيا. والله مافيش احلى من الجنان يا اسر
مازن. انت كنت مسخره يا اسر اصلا عمرك ما عملت كدا
اسر. والله مش عارف مالي
مازن بيغمز. شوف مين غير حالك
اسر بيضربه. اسكت يا حيوان
هدي بضحك. اهدوا يا جماعه يلا يا مازن الساعه 9 عايزه اروح وانت يا دنيا متتاخريش بكره
دنيا. حاضر يا قلبي
مازن. يلا يا سينيوريتا وفتح لها الباب
هدي بضحك. مرسي يا ميزو وركبت واتحركوا
اسر ان عايز يقتل اخوه في اللحظه ديه بس سكت
دنيا بخبث. مازن وهدي لايقين علي بعض اوي
اسر بغضب. مين دول الي لايقين علي بعض يلا يا ماما من هنا روحي نامي وسابها ومشي
دنيا ضحكت علي اخوها وطلعت نامت
مازن وصل هدي واتاكد انها طلعت وروح
هدي طلعت و
شادي. اهلا اهلا يا ست هانم فينك كل دا
هدي. كنت عند انكل كريم في الفيلا
شادي. اه ما انا عارف بس اتاخرتي
هدي وهي تمسك ايد شادي
هدي. خلاص بقا يا شوشو معلش متزعلش
شادي. اه كلي بعقلي حلاوه كلي
هدي. لا مش بحبها ممكن اكل جبنه
شادي. يا شيخه ابو تقل دمك
هدي بضحك. خلاص خلاص انا هقوم انااام ورانا مشوار بكره
شادي. الساعه كام
هدي. الساعه 8 هننزل كدا
شادي. طيب ابقي صحيني معاكي عشان عندي درس فزيا
هدي. حاضر يا حبيبي يلا تصبح علي خير
شادي. وانتي من اهلو يا حبي
دخلت هدي عند جميله وكانت جميله بتكلم كريم ودخلت هدي
هدي. ماما
جميله سابت الموبيل وبصت لها
جميله. نعم يا هدي
هدي بضحك. مالك يا ماما هاتي الموبيل هاتي
جميله. بس يا بت اطلعي يلا عشان هننزل بكره بدري
هدي اخدت الموبيل لقت مامتها بتكلم كريم
هدي بضحك. ينفع كدا يا انكل كريم
كريم بضحك. اعمل ايه طيب مش بعرف اكلمها طول اليوم
هدي وهي بطخن صوتها شبه الولاد. لا لا لا يا كريم يا ابني معندناش راجل يكلم خطيبته قبل كتب الكتاب احنا سلو بلادنا جده (كدا)
كريم بيضحك. حاضر يا حمايا حاضر تصبحي على خير يا مجنونه
هدي. وحضرتك من اهلو
جميله. يلا بقا بيتك بيتك
هدي بضحك. حاضر متنسيش دنيا هتعدي علينا الساعه 8
جميله. طيب يلا تصبحي علي خير
هدي. وانت من اهلو
تاني يوم الصبح نزلت هدي وجميله وكانت دنيا مستنياهم و
دنيا. ازيك يا مامي
جميله وهدي استغربوا جدا
دنيا. انا اسفه بس انا محتاجه اقولها جدااا لحضرتك انا ماما ماتت وانا عندي 5 سنين وشوفت في حضرتك الطيبه والحنيه
جميله حضنت دنيا. متقوليش كدا يا حببتي انتي زي هدي بالظبط
هدي. خلاص يا جماعه بقا انا الدمعه هتفر من عيني
جميله.ماشي يا امو لسان طويل يلا
وهما هيركبوا العربيه شادي نزل وسلم علي دنيا
دنيا. انت عندك درس بدري كدا
شادي. اه
دنيا. درس ايه
شادي. فزيا
دنيا. بتاخد مع مين اصلا
شادي. مع مستر........ تعرفيه
دينا. بتهزر انا باخد معاه اصلا
شادي. يا محاسن الصدف بس ثانيه كدا ازاي وانت اصلا رايحه معاهم
دنيا. انا المستر بيجي البيت تعالا خد معايا بليل الساعه 5
شادي.لا لا عادي كدا كدا انا صحيت خلاص
دنيا. لا انت هتيجي بليل تاخد الدرس معايا بدل ما انا باخده لوحدي
شادي. يا بنتي خلاص انا صحيت من النوم مش هعرف انام تاني
دنيا. انت دلوقتي تتصل بمازن واسر وتنزلوا تجيبوا البدل بتاعتكوا
جميله. والله فكره يا شادي روح مع اخواتك
دنيا. تعالا اركب معانا كدا كدا الاستور الي هنجيب منه الفساتين قريب من البيت ونفس الاستور فيه بدل
شادي. طيب اشطا يلا
ركبوا العربيه سوا ودنيا اتصلت بمازن وقالتلوا يقول لاسر وينزلوا سوا
دنيا. يلا وصلنا ومازن واسر هناك اهم
نزلوا وسلموا علي بعض والبنات دخلوا يجيبوا الفساتين والولاد دخلوا يجيبوا البدل
اسر جاب بدله سودا وقميص ابيض وربطه عنق سيمون ومازن جاب بدله زرقاء وربطه عنق زرقاء اما شادي جاب بدله سودا وقميص اسود وخلصوا في نص ساعه تقريبا ومازن وشادي راحوا الفيلا يودوا الهدوم بما ان الفرح في الفيلا وهما هيلبسوا هناك واسر فضل موجود مستني البنات و كان بيشتغل علي الاب بتاعه
........ عند البنات
طبعا لفوا كتييير عشان يجيبوا الفساتين واخيرا جميله جابت فستان اسود وفيه دهبي وشوز سودا وطرحه دهبي ودنيا جابت فستان زهري وفيه فضي و طرحه فضي عشان قررت تتحجب يوم الفرح من غير ما تقول لحد وهدي جابت فستان سيمون وفيه دهبي وطرحه دهبي وشوز سيمون وفيها لامعه دهبي
خلصت هدي وكانت لازم تروح الشركه فا سابت الفستان والحاجة مع دنيا وجميله هيودوها الفيلا وهدي نزلت من الاستور لسه هتشاور لتاكسي لقت اسر وقف ادامها بالعربيه و
اسر. تعالي يلا عشان اتاخرنا والوفد باعت ايميل مش فاهم فيه حاجه
هدي. طيب حضرتك اتفضل وانا هركب تاكس وجايه ورا حضرتك
اسر. يلا يا هدي مش هقول تاني
هدي بعد تفكير ركبت ورا
اسر. اشتريتوا الحجات كلها
هدي. اه الحمد لله جبنا كل حاجه
اسر. طيب كويس
وصلوا الشركه واسر نزل وفتح الباب لهدي الي استغربت من الي هو عمله وطلعوا والناس كلها مستغربه بس محدش يقدر يتكلم
عند سهي وعبد الرحمن
عبد الرحمن. انسه سهي ممكن رقم تليفونك
سهي. افندم ليه
عبد الرحمن. عادي عشان لو في ورق او حجات عايزه تخلص ابعتهالك علي الواتس وكدا
سهي. لا انا في الشركه بس بشتغل بره الشركه مفيش شغل بعد اذنك
عبد الرحمن عجبه انها صدته غير كل البنات
فادي. ايه المزه سابتك
عبد الرحمن. لم نفسك يا ابني يا البت الي كانت معاك تدريب سابتك من تاني يوم
فادي. بس البت ايه مزه
عبد الرحمن. حرام عليك والله
فادي. اسكت بس دا انا ناولها
عبد الرحمن. هتنيل ايه
فادي. هقولك بص يا سيدي
..............
عند جميله ودنيا اشتروا الفساتين وراحوا يجيبوا باقي الحجات الناقصه وراحوا الفيلا ورصوا الهدوم وعلقوا الفساتين وجميله قالت للعمال علي ديكور اوضته شادي عشان يتعمل وروحت جميله، وشادي فضل موجود في الفيلا لحد بعد الدرس في اوضته مازن
مازن. شووط بقا شووط
شادي. يلا بقا ايه دا
مازن. ايوه ايوه يلا ايوه
مازن وشادي بصريخ. جووووووووووول جوووووووووول الله الله
كانت دنيا داخله ولما صرخوا اتفجعت و وقعت علي الارض من الخضه
مازن جري عليها هو وشادي
مازن. مالك انت كويسه
دنيا. اه كويسه اتفجعت بس
مسكها مازن وشادي قموها وقعدوا
شادي. هو الدرس امتي
دنيا. المفروض دلوقتي تعالا ننزل نستني المستر تحت ونراجع بالمره
شادي. اشطا يلا
نزلوا ومازن راح النادي
في الشركه في مكتب اسر قاعد هو وهدي بيشتغلوا وهدي بترجملوا حجات و
هدي. انا كدا خلصت هاخد الورق دا اظبطوا وابعتوا لحضرتك
اسر. خليها بكره الساعه 7 المفروض تروحي
هدي. انا اجازه من بكره ولازم الورق دا يخلص وحضرتك تعيد عليه
اسر. بالرغم من انك تدريب بس احسن من بهايم كتير بيشتغلوا
هدي بضحك. شكرا بعد اذنك
خرجت تحضر الورق وعبد الرحمن دخل لاسر
اسر. خير يا عبد الرحمن في ايه
عبد الرحمن. في كارسه
اسر. انطق
عبد الرحمن..... .
عند هدي خلصت الحجات كلها وكل الشغل عشان لما تاخد اجازه ميحصلش مشاكل وكانت الساعه 9 الشركه كلها روحت الا هي والامن
لمت حجتها وكانت خارجه من الكتب النور قطع هدي حاولت تاخد نفسها براحه لانها عندها فوبيه منها بتدور علي الموبيل مش عارفه تطلعوا سمعت صوت وراها كانت خايفه جدااا و
فادي. مالك يا مزه
هدى. اااا ان انت ااا مين
فادي. انا الي سبتيه من تاني يوم تدريب وكنت هموت عليكي ودلوقتي مفيش حد ويا انا يا انتي انهارده
هدي بصريخ وبتحاول تبعد. لاااااااا ابعد
فادي شدها وكان عايز يعتدي عليها وهي بتضربوا وبتصوت ومره واحده النور جه واسر دخل ومعاه الامن واسر فضل يضرب في فادي وسلمه للامن يسلموه للشرطه وهدي كانت بتعيط بهستريه و اسر قومها من الارض وهي حضنتوا جامد وكانت بتترعش ومش عارفه تقف علي رجلها
هدي. انا خايفه ضلمه لا لا
اسر. متخافيش يا هدي
هدي اغمي عليها وكانت بتنزف من ركبتها جامد جدا
اسر. هدددددددددددي
..............
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الثالث من رواية جمعتنا صدفة بقلم هنا عمرو
تابع من هنا: جميع فصول رواية جمعتنا صدفة
تابع من هنا: جميع فصول رواية جمعتنا صدفة
تابع من هنا أيضاً: جميع فصول رواية قسمتي بقلم أسماء سليمان
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
اقرأ أيضا: رواية فارس عشقي بقلم سحر فرج
إرسال تعليق
يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا