مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص والروايات حيث نغوص اليوم داخل قصص العشق والغرام وقصة رومانسية جديدة للكاتبة المميزة لولو الصياد, وموعدنا اليوم علي موقع قصص 26 مع الفصل الرابع من رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد.
رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد - الفصل الرابع
اقرأ أيضا: رواية صخر بقلم لولو الصياد
رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد |
رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد - الفصل الرابع
مريم ...صلاح بيه انا فعلا مقدره كلامك كويس بس انت فاهم حياتى غلط انا ممكن يكون بينى وبين اخويا مشاكل بس مش لدرجه انى ادمر باقى حياتى وكمان مين قالك انى مبحبش حد
صلاح بتساؤل وتوتر....بتحبى حد
مريم ...ايوه هو انا مش زى اى بنت احب واتحب انا فعلا بحب واحد ومفيش غير شاهى اللى تعرف بس كمان هو ميعرفش بس فى كل صلاه بتمنى يكون من نصيبى مقدرش اوافق اتجوزك وانا قلبى وروحى معاه
صلاح....احترم صراحتك واسف لو كنت ازعجتك
مريم وهى تقف ...ولا يهمك واتمنالك كل خير بعد اذنك
خرجت مريم بسرعه من الغرفه وتوجهت الى مكتبها هى وشاهى كانت شاهى تنتظرها على احر من الجمر لتعلم ماذا حدث
شاهى ...ها كان عاوز ايه
حكت لها مريم كل شىء
شاهى ....عارفه ان صلاح ده كل ما اشوفه بيفكرنى بامير
مريم... بصراحه مفيش مقارنه صلاح راجل جد جدا وامير مجنون
شاهى .لولوالصياد.. حبيب الروح...سيبك عرفتى انه وصل
مريم ...هو مين
شاهى ...احم كرم يا مريم جه مصر وقرر يستقر هنا
شعرت مربم بقلبها يخفض بقوى اتى اخيرا رجع الى مصر سنوات طوال تحلم به مرت ثلاث سنوات منذ ان راته تشتاق له وبقوه
مريم ....ياااه واحشنى اوى يا شاهى
شاهى... وهى تقف وتضمها اليها
شاهى ...ان شاء الله يحس بيكى وتتجوزوا واخلص منك
مريم ...نفسى يا شاهى نفسى اسمع منه بحبك نفسى تكون الاحلام حقيقه متفضلش خيال بتمنى ربنا يعوضنى بحبه ليا وانه يعرف اد ايه انا بحبه
شاهى ...ربنا يحققلنا كل اللى بنتمناه
مريم ...يارب....
........
على الجانب الاخر فى منزل مرام
والدتها سيده تدعى كريمه وهى امراه متسلطه غريبه الطباع مثل ابنتها
الام ...ايوه يا بت انحلى وبروه ويا هبله ليه تخليه هو يشترى خدى انتى منه الفلوس وقوليله هشترى انا وحوشيها لنفسك
مرام ...تصدقى عندك حق
الام ....يا بت ده انا اى قرش بطلوه بعينه واجيب دهب واخبيه للزمن اصل الراجل مالوش امان يا مامنه للرجال يا مامنه للميه فى الغربال
مرام ...والله عندك حق .لولو الصياد ..حبيب الروح .يا ماما بس انا كل اللى غيظنى من امير زفته الطين بنت خالته
الام ...مالها مقصوفه الرقبه دى عملت ايه
مرام ...اوف معملتش بس مخنوقه منها عاوزه اخلص منها
الام ..بتفكير ...هقولك تعملى ايه
مرام ....قولى ........
...............
وصل اخيرا امير وكرم الى منزله والدته
بعد الترحاب والسلام بين وبين عمته والعناق الطويل والبكاء لشده الاشتياق هاهم يجلسون بعد الغذاء يتناولون الشاى
الام ....وانت ناوى تفتح شركه هنا
كرم ...ايوه فعلا هكمل شغلى فى مجال الادويه زى والدى الله يرحمه
امير.... ما تاخد ابن عمتك الغلبان تشغله معاك
كرم بجديه ...ومين قالك انك مش هتشتغل معايا
امير بفرحه ...بجد
كرم ...طبعا اعمل حسابك انك هتمسك حسابات شركتى كلها
امير ...يابركه داعكى يا اما
الام ....هههههههههه ابنى اتهبل
كرم بضحك ....من زمان
امير ....هههههههههه وربنا انا فرحان اوى لدرجه انى عاوز ارقص
كرم ...مش بنقول اهبل
امير ....اهبل بس واد مز
...............
كانت شاهى تتجه الى منزلها حين وجدت مرام تقف على جانب الشركه
وكانها تنتظر احد بينما شاهى تخرج وحدها لذهاب مريم مبركا لامر هام ب الجامعه
قررت شاهى تجاهلها منعا للصدام بينهم لعلها بانتظار احد
ولكن كانت المفاجاه ان مرام وقفت امامها وكانت تبدو وكانها عقدت العزم على شىء ما خطير
شاهى ....ازيك يا مرام
مرام بلهجه ساخره ...كويسه
شاهى ...خير
مرام... من الاخر كده انتى مش هتحلى عننا ولا عاوزنى افضحك
شاهى ...تفضحى مين وتحلى عن مين
مرام هى تحرج من حقيبتها ظرف ما وتفتحه وتعطى ما بداخله الى شاهى
وسط نظرات شماته وفرحه
اخذت شاهى الظرف ولكن صدمت وبقوه لما راته حتى كاد يغمى عليها من الرعب
..............
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الرابع من رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد
تابع من هنا: جميع فصول رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد
تابع من هنا: جميع فصول رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد
تابع أيضاً: جميع فصول رواية انتقام ثم عشق بقلم لولو الصياد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
اقرأ أيضا: رواية من أجلك فقط بقلم لولو الصياد
إرسال تعليق
يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا