مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص والخيال مع قصة عشق جديدة علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع رواية رومانسية جديدة ومع الفصل الثالث من رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن.
تابع من هنا: تجميعة روايات رومانسية مصرية
رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن - الفصل الثالث
حمزه بصلها بلؤم وقالها ازيك
استغرب لقاها بترتعش
حمزه: مالك
سيلين: خايفه
حمزه حضن سيلين جامد
سيلين بدلته الحضن من خوفها من لاسانسير
لاسانسير اتوقف سيلين رجعت تاني لوعيها حاولت تبعد حمزه عنها بس هو متحركش خطوه واحده
حمزه كان سرحان ووطي وبقا جبينه على جبينها ولصق شفتيه على شفتيها وقبلها بلطف وبعدها امتص شفتيها السفلي كل هذا تحت مقاومه سيلين له ابتعد عنها عندما شعر بضيق تنفسهما
لصق جبينه على جبينها وقال
حمزه: دا عقاب ليكي على طول لسانك في المطار
سيلين بصتله ب عتاب ودموع وسابته واجت تمشي
حمزه: اااه صحيح كل العقبات هتكون كده
سيلين بصتله بقرف ومشت
حمزه: ولسه لما تعرفي المفاجأه التانيه
خرج حمزه وذهب إلى مكتبه وجلس فيه وسمع احد يخبط على الباب فابتسم بخبث وأمره ب الدخول
عند سيلين خرجت من لاسانسير ومكنتش عارفه تقدم الورق فين قابلت واحد
سيلين: لوسمحت
الشخص: ايوه
سيلين: انا عايزه اقدم الورق علشان السكرتيره
الشخص: اااه مكتب المدير هنا
سيلين: شكرا
الشخص: اظن مفيش شكر مبين الزمايل
سيلين: ااه طبعا
الشخص: ينفع نكون اصحاب
سيلين :طبعا انا سيلين
الشخص: وانا مروان
سيلين :طب انا همشي سلام يا مرمر
مروان: سلام يا سيو
ذهبت سيلين إلى مكتب صاحب الشركه ومديرها وطرقت على الباب اتاها صوت يامرها ب الدخول فدخلت دخلت وعلى وجهها ابتسامه جميله ولكن تلاشت عندما رأت مديرها
حمزه: ايه مالك وقفه كده ليه اتفضلي خشي
سيلين بصتله وقالت انت ايه اللي مقعدك هنا وفين مدير الشركه
ضحك حمزه وقال اولا انا قاعد في شركتي ومكتبي ومش قاعد في بيت اهلك ثانيا لما تكلميني تكلميني باحترام وتبصيلي كويس علشان معقبكيش تاني وانا بصراحه عجبني العقاب اووي وخصوصا قرب منها وشاور على شفتيها واكمل لما يكون طعمها حلو كده واكمل بغيره في اذنها واللبس ده ميتلبس في الشركه هنا ولا انتي عايزه كل الشباب اللي في الشركه يبصو عليكي كده وانا مبحبش حد يبص على حاجه تخص حمزه الألفي فاهمه يا قطه
وبعد عنها قليلا واخذ لاوراق التي في يدها واقراها ولكن الصدمه
حمزه :اقعدي يا سيلين
سيلين: طيب
حمزه: هو انتي من عيله الألفي
سيلين: اااه بابا من عيله الألفي
حمزه :ابوكي اسمه احمد
سيلين بسخريه: هو انت سبت كل حاجه ومسكت في اسم بابا
حمزه بعصبيه: سيلين تتكلمي عدل معايا فاهمه
سيلين: م ماشي
حمزه: بصي النهارده بليل الشركه عامله حافله علشان الوفد الألماني وانتي السكرتيره بتاعتي الازم تحضري بشكل لائق
سيلين :حاجه تانيه يا مسيو حمزه
حمزه :اااه خدي الملفات دي وظبطي مواعيدي النهارده
سيلين :حاضر بعد اذنك
حمزه :اتفضلي ومتنسيش كلامي بتاع من شويه وغمزلها
سيلين سبته ومشت وقفلت باب المكتب جامد
حمزه ضحك جامد وقال بنت عمي وقريب اووي هتكون على اسمي وتكوني ملكي
ما عند شغف فكانت ذاهبه للشركه التي قال عليها حازم
دخلت الشركه فخبطت في شخص
شغف :معلش انا اسفه متزعلش مني
خالد: انتي غبيه اصلا
شغف :تصدق انا غلطانه اني اتاسفت لواحد متخلف
خالد :انا متخلف
شغف بسخريه: لا خيالك اللي واقف جنبك ده
التفت خالد يشوف اللي شورت عليه ملقاش حد جي يشتم ملقهاش شغف
بعد فتره شغف خبطت على الباب فسمعت اذن للدخول
شغف كانت لابسه شورت جينز وتي شيرت بمبي
دخلت شغف ولقت خالد
شغف: السلام عليكم
خالد بلا مبالاه: وعليكم
شغف: تصدق سبحان الله لسه شايفه واحد شبه حضرتك ب الظبط بس اوعى تقول ان انت هو
خالد: ااه انا
شغف: ليه كده ياعم
خالد: نعم عم
شغف: اقطع لساني انت عم بص يا موز انا عايزه اشتغل ولحظي المهبب اقصد الجميل اني هشتغل عندك بس ورحمت امك ما انت طردني
خالد :ايه ايه ما صوره اتفتحت عليا ولا ايه ومين قلك ان انا هشغلك
شغف: انا قولت وبعد اذنك بقا ع عايزه اعرف مكتبي فين
خالد: يعني هتستحملي اي حاجه ولا هتطلعلي عيله
شغف: هستحمل يا
خالد: يا ايه
شغف: يا خالود
خالد: يلا ورايا اوريكي مكتبك يا سكرتيرتي الخاصه
شغف: يلا يا مستر
اما في شركه الحديدي
رودي بصوت رقيق لو سمحت فين مكتب المدير
مراد بصوت رجولي: هههههه الدور التاسع هو الوحيد اللي موجود
رودي: شكرا بعد اذنك
وطلعت
مراد: البت طلعت انا اجري الحقها
مراد ركب اسانسيره الخاص
وطلع ولحسن حظه انه دخل قبل رودي اللي طلعت على السلم
رودي خبطت ودخلت
رودي :مش ده مكتب المدير اااه يبقى انت المدير علشان كده ضحكت صح اعترف
مراد: ااه المدير فرقت يعني
رودي: لا ابدا
مراد: اتفضلي اقعدي
رودي قعدت و.:.. شكرا
مراد: قوليلي بقى انتي في ايه ومعاكي ايه وكده يعني
رودي حكتله عن نفسها
مراد :خلاص يا رودي انتي بقيتي السكرتيره الخاصه بتاعتي اوك
رودي: اوك
مراد: اااه صح رودي انا عندي حفله ياريت تيجي علشان انتي سكرتيرتي وكده
رودي: امتى
مراد: النهارده
رودي :حاضر بعد اذنك بقا
مراد :اتفضلي
شركه M. Alalfy
حمزه طلب سيلين في مكتبه
سيلين: مسيو حمزه حضرتك طلبتني
حمزه: ااه انا عايز تجهزي ورق الصفقه دي وبعد كده تروحي علشان تجهزي الحفله
سيلين: حاضر مسيو حمزه
حمزه: طب اتفضلي بقا
سيلين: اوك
سيلين بصت لقت مروان
سيلين: مروان ازيك
مروان: كويس يا سيو انتي عامله ايه
سيلين: تمام
مروان: ايه هنشوفك النهارده في الحفله اكيد
سيلين: اكيد
مروان: طب يا سيو مش عايز ازعجك
سيلين: لا مفيش ازعاج ولا حاجه
كل هذا وحمزه متابع اللي بيحصل من ازاز مكتبه
حمزه بصوت عالي :ايه المهزله دي كل واحد على مكتبه
سيلين: انا خلصت بعد اذنك
مروان: باي يا سيو
حمزه: وانت يا استاذ مروان على مكتبك
مروان :حاضر يا فندم
في شركه خالد جروب
خالد دخل مكتب شغف
شغف: ايه ياعم مش تخبط
خالد: نعم
شغف: قصدي نعم يا مسيو خير في حاجه
خالد :ااه نسيت اقولك في عندنا حفله النهارده اجهزي وهجي افوت عليكي تحت بيتك ماشي
شغف :تحت بيتي ايه لا مينفعش
خالد: سمعتي قولت ايه ولا اسمعك كويس
شغف: لا سمعت يباااي
خالد: طب انا همشي بقا علشان معطلكيش سلام
شغف: لا محترم وبتستأذن وانت ماشي
خالد :بت متعصبنيش
شغف :بت مين يلا بس علشان متزعلش سلام
ذهب كلا من شغف وسيلين ورودي إلى مول ونقو فساتين الحفله بتاعت كل واحده سيلين اختارت فستان جنزاري يصل إلى مابعد خصرها بقليل واختارت كوتش بكعب لونه اسود اما شغف ف كا المعتاد
شغف: بت يا رودي ايه رايك في البنطلون والبلوزه دول الحفله
رودي: نعم حفله ايه اللي هتحضري بيها بنطلون
شغف :اعملك ايه يعني مبحبش الفساتين دي
سيلين :شغف يا حبيبتي معلش استحملي
شغف: حاضر اوووف
واختارت فستان احمر في اسود لحد الركبه وصندل احمر
اما رودي فجابت فستان موف طويل وكوتش موف
اما عند الشباب
كانوا أيضا في المول
حمزه حب يعمل مفجأه هو واصحابه فقررر يلبسوا كاجوال حمزه اختار بنطلون جينس اسود وتي شيرت نبيتي مراد اختار بنطلون ابيض وتي شيرت ازرق خالد اختار بنطلون تلجي وتي شيرت أخضر
ذهب النهار سريعا ليحل محله الليل
في منزل سيلين
الثلاثه بنات قعدين مع بعض وبيجهزوا
سيلين :شغف انا خلصت ايه رايك
سيلين لبست وحطت مسكرا َورجوجو وكحل واحمر شفاه فكانت كالاميره المنتظر فارسها
شغف: يابنت المزه
سيلين :شغف انا ماشيه سلام علشان متاخرش
شغف :اوعي لتتعاكسي
سيلين: لا متقلقيش سلام
وخرجت سيلين للحفله
رودي: انا خلصت وماشيه سلام
شغف: وانت يا استاذ خالد هتيجي امتى بقا انا زهقت انا هنزل وخلاص
خالد ركن تحت بيت شغف من زمان ومستنيها تنزل فسمع حد ينزل بس لقى سيلين وبعد كده سمع حد تاني لقى رودي
خالد: هي دي عماره مخصصه للمزز ولا ايه
اما اتصل بيها ولسه هيتصل سمع حد نازل بس المرا دي كانت اميرته
خالد حاول ميبينش ان هو معجب
خالد: ايه ساعه بتلبسي
شغف: امشي وانت ساكت
خالد نزل العربيه ونزل من العربيه وصلها مقدرش يقاوم لصق شفتيه على شفتيها في قبله طويله بعد عنها لحاجتهما في الهواء
شغف بعدت عنه وكان دموعها مهدده للنزول لوسمحت ممكن نمشي
خالد: انا اسف يا شغف يلا
ورحلوا إلى الحفله
في الحفله
حمزه ومراد وقفين بره وكل واحد مستني السكرتيره بتاعته
حمزه :بقولك ايه متيجي ندخل
مراد :يلا انت زهقت
اجي يدخل لاحظ في حد دخل
حمزه: يلا يا ابني
مراد: روح انا جي وراك اهو
حمزه: اوك
مراد مشي شاف رودي ايوه هي دي رودتي
رودي :ازيك حضرتك
مراد: انا ااه انا كويس يلا ندخل
ولسه هيدخل مسك رودي وباسها من خدها
مراد: انتي جميله
مراد بص وره شاف خالد مع شغف
رودي: شغف
مراد: اخلود
خالد :يله ندخل مع بعض بقولك سكرتيرت حمزه جت
مراد: لا لسه يلا بقا ندخل
شغف: بت يا رودي طلعوا أصحاب
رودي :ااه صح
شغف: يلا نخش معاهم
رودي: يلا
في داخل الحفله البنات متجمعه على حمزه ومراد وخالد والشباب متجمعه على شغف ورودي
فجأه دخلت وحده خطفت أنفاس الحاضرين كلهم بنات وشباب
حمزه يبص على الباب واللي الناس بتتفرج عليه لقاها سيلين ايوه هي
حمزه راح عليها بغضب وغيره من اللي الناس بتشوفه وهو من حقه هو بس وقام شدها وطلع من الفيلا شغف ورودي راحو يلحقوا حمزه بس مراد وخالد منعهم
حمزه سيب ايدي يا حمزه انت بتوجعني
هذه الكلمات كانت سيلين تقولها لحمزه من شده الوجع حمزه زقها على صور الفيلا وقرب منها والشرار بيطلع من عنيه
حمزه: انا قولتلك ايه على لبسك
سيلين: معرفش
حمزه: انا هعرفك بقا
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الثالث من رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن
تابع من هنا: جميع فصول رواية عشقك جوا قلبي
تابع أيضاً: جميع فصول رواية حنين بقلم لولو الصياد
تابع من هنا: جميع فصول رواية عشقك جوا قلبي
تابع أيضاً: جميع فصول رواية حنين بقلم لولو الصياد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
اقرأ أيضا: رواية من أجلك فقط بقلم لولو الصياد
إرسال تعليق
يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا