-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن - الفصل العاشر

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص والخيال مع قصة عشق جديدة علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع رواية رومانسية جديدة ومع الفصل العاشر من رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن.


تابع من هنا: تجميعة روايات رومانسية مصرية

رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن - الفصل العاشر

رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن
رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن

رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن - الفصل العاشر

اما عند شغف فها هم ذهبو إلى الجامعه وفجأه اتي احد من خلفهم وقال بعد اذنك انسه شغف
شغف :... ايوه يا دكتور حسام خير
حسام بخبث :هي فين سيلين مشفتهاش بقالي كتير
شغف :اوووه سوري متشوفش وحش ابدا اصل سيلين اختي اتجوزت عقبال حضرتك وبعدين انا شفت حضرتك في الفرح يا دكتور ولا ايه
حسام :هاا مش انا مش بيقولو يخلق من الشبه أربعين
شغف :امممم ااه تصدق صح يخلق من الشبه أربعين فعلا بعد اذنك بقا ورانا محاضره يلا يا رودي علشان منتاخرش ع المحاضره
رودي وهي تنظر تجاه حسام بارف :يلا يا بنتي يلا نمشي سلام يا دكتور حسام
في المنتصف النهار وتحديدا في فيلا الألفي أبلغ الجد حازم بأن يأتي هو ورودي لكي يقضوا معهم بضع ايام ووافق حازم يجلسون ع سفره الطعام فقال الجد البيت وحش من غير حمزه وسيلين كانوا عاملين زي ناقر ونقير
سما :عندك حق والله وحشوني اوووي انا مش مصدقه والله لغايه دلوقتي
الجد :اااه صحيح حازم
حازم :اؤمر يا جدي
الجد :وهو عيناه مصوبه ع رودي وشغف في اتنين معرفه كده متقدم للهوانم اللي قاعدين دول
وهنا شنقت شغف
شغف :كح كح كح هوانم كح كح كح
الجد :انتي يا شغف وروردي اخيرا هفرح بيكم
حازم :لا وانت الصادق هفرح فيهم
رودي :لا ياجدو لا اني اعترض انا لسه صغيره على الجواز
حازم :لا طبعا صغيره اي انتي كبيره اهو و هههههه
شغف :تصدق انت عيل رخم جدو حبيبي
الجد :انسي انا موافق عليهم
شغف :اوووف بقا
رودي :طب ماشي انا هطفشو بقا ومحدش ليه دعوه بيا أهي
حل المساء وها هو يرن جرس الفيلا فتحت الخادمه الباب وادخلتهم
الخادمه :تشرب اي يا فندم
خالد :هتيلي كوبايه قهوه.
مراد :بس يا طفس
خالد :ملكش دعوه هو انا اللي هشرب ولا انت بس شغف هتولع فيا عماله ترن ع الفون وانا مبردش
مراد :لا انا رودي رنت وانا رضيت
خالد :وعملت ايه
مراد :اتصلت بيا
مراد :الو
رودي بنبره باكيه :الحق يا مراد
مراد :في ايه
رودي :جدو عايز يجوزني واحد تاني
مراد :ربنا يسعدك ويقدملك اللي فيه الخير
رودي :طب مش انت بتحبني
مراد :مش انتي مش عايزانى اعملك ايه انتي ممكن تحبي اللي متقدملك دا وكل شئ إثم ونصيب
رودي :طب
ولكن قفل مراد  التلفون او بمعنى أصح فصل شريحه الهاتف لكي يضمن عدم اتصالها به
خالد :يا بن لايه بس انا هتاكل علقه من شغف
مراد :اااه انت هتقولي دي بنت بلطجيه هههه
احترم نفسك يا مراد قالها خالد وهو غاضب بعض الشئ
اما في غرفه الفتيات
شغف وهي تمسك نفسها كي لا تبكي :يارتني قولت اني بحبه هو زعل مني والله مكنتش اقصد
رودي :انا عبيطه ازاي ازعله كدا اهي
فتح باب الغرفه ودخلت سما وحازم
حازم :يلا انتي وهي البسي العرسان تحت
سما :لوووووولي
شغف :ايه يا ماما في اي
فرحانه علشان بناتي الثلاثه ايه مفرحش
رودي :لا يا ماما طبعا افرحي
سما :تعالو يلا يا بنات
تم تجهيز البنات ونزلت الفتيات للي لاسفل
سما :خدو يا بنات قدموا الحجات دي للعرسان
شغف :ب السم الهاري ان شاء الله
رودي :بس حرام عليكي كدا
شغف :ماشي يا رقيقه هانم امشي قدامي يلا
دخلت الفتيات دخلت شغف اولا ولكن وهي تنظر للأسفل تعمل هذا عن عمد لكي لا ترى عريس الغفله كما سمته
وقدمت العصير فجأه سمعت صوت تخيلت انها تسمعه
خالد مترفعي راسك :يا عروستي وانتي مش عايزه تشوفي عريسك
ابتلعت شغف ريقها ورفعت راسها
شغف بصدمه :خالد
خالد:اااه قلب خالد
اما عند مراد ورودي
مراد :ايه يا رودتي مستغربه لي
رودي ببكاء :انا بحبك اوي يا مراد متعملش كدا فيا تاني
اقسم مراد في هذه اللحظه ان رودي تسمع ضربات قلبه السريعه حضن مراد رودي
مراد :بس يا رودتي انا اسف
كان قسم مراد صحيح وضعت رودي يدها ع قلب مراد
رودي بطفوله :مراد هو دا بيدق كدا ليا انا صح
اوما مراد وقال وهو يضع يده ع قلب رودي
مراد :زي ما دا بيدق ليا صح
رودي :صح
واحتضنته ولكن قطع خلو صوت الجد
الجد:...........
اما في باريس
سيلين استيقظت ونظرت لحمزه وجدته مازال نائم اخذت تتأمل ملامحه الرجوليه أنفه المستقيمه لحيته الخفيفه التي تزيده وسامه طبعت قبله خفيفه ع لحيته ثم عيناه وخده ثم ابتسمت وأتت لكي تقوم وجدت يد تشدها من خصرها
حمزه:رايحه فين يا شابه
سيلين :ايه ده هو انت صاحي
حمزه :من زمان وبعدين انا لازم اخد حقي
سيلين :حق ايه
حمزه :حق اللي انتي عملتيه من شويه يا قلبي
سيلين :حمزه ابعد
حمزه :لا طبعا
سيلين :والنبي يا حمزه انت ضحكت عليا امبارح ومخرجتنيش دا احنا مطلعناش من فيلا دا اصلا
حمزه :طب أصبح أصبح عليكي وبعدين نتفسح
سيلين :.... اذ
التقط حمزه باقي كلامها في فمه
حمزه :انتي لسه هتكلمي كتير قومي يلا بدل ما اخليكي ما قوميش خالص
سيلين :لا عدي كده
ركضت سيلين إلى الحمام وقفلته
اما حمزه فظل يضحك ع سيلين وعلى طفولتها بعد مده نزلت سيلين وجدت حمزه ارتدي ملابسه
سيلين :انا جهازه يلا
حمزه :جهزا ازاي يعني انتي هتمشي كدا
سيلين :حبيبي في حاجه لبسي بنطلون جينز اهو وتيشرت بكم
حمزه :بس ضيقين
سيلين :يلا ياحمزه بقا
حمزه :يلا
وذهبوا إلى Night club
حمزه :مش عارف انا ايه اللي جابني وسمعت كلامك
سيلين :يلا بقا يا حمزه
دخل حمزه وسيلين ولكن المفاجاه ان هو للعربين بس
البودي جارد :اي يا فندم مبندخلش اجنبين
سيلين :بس احنا مش اجنبين
حمزه :احنا من مصر
البودي جارد :اتفضلو انا اسف
حمزه :لا ولا يهمك
ودخلوا جلسوا قليلا ولكن وجدوا واحده تقترب منهم
سيرين :مش معقول حمزه وحضنته
كل هذا تحت أعين سيلين التي سوف تنفجر من غيره حمزه ابعد سيرين عنه واجاب باقتضاب الحمد لله
سيرين وهي تشاور ع سيلين :مين دي
تقدمت سيلين وحضنته حمزه وكانها تمسح ملامسه :انا مراته يا حبيبتي انتي مين بقا علشان حوحو حبيبي مقليش عليكي قبل كده
سيرين :انا صحبه حمزه
سيلين :صحبته اااوه طيب عن اذنك يا صحبته اصل احنا في شهر العسل دلوقتي
سيرين بغيظ :بجد طب الف مبروك
سيلين :الله يبارك فيكي
وبعد قليل آت صاحب الموسيقى وقال احم احنا هنعمل مسابقه احلى صوت وهو بيغني لحببته او هي بتغني لحبيبها
سيلين :حمزه تعالى نقدم احنا الاتنين
سيرين :ايه ده هو حمزه بيعرف يغني
سيلين :ملكيش دعوه انتي
حمزه :تعالي يا سيو نقدم احنا لاتنين
وب الفعل تقدموا الاتنين وقدموا ع المسابقه
فجأه.........
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل العاشر من رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن
تابع من هنا: جميع فصول رواية عشقك جوا قلبي
تابع أيضاً: جميع فصول رواية حنين بقلم لولو الصياد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة