-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية عشق من نار بقلم نهال مصطفى - المقدمة

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة نهال مصطفي علي موقعنا قصص 26 و موعدنا اليوم مع  رواية عشق من نار بقلم نهال مصطفى وهي تعتبر الجزء الثاني من رواية أباطرة العشق.

رواية عشق من نار بقلم نهال مصطفى - المقدمة

اقرأ أيضا: رواية عشقها المستحيل بقلم زينب مصطفي
رواية عشق من نار بقلم نهال مصطفى
رواية عشق من نار بقلم نهال مصطفى

رواية عشق من نار بقلم نهال مصطفى - المقدمة

" يقولون بأن الصعيد مقبرة كل حب وقرب .. ولكنى دائما ما ارى انه الشمس الذى تنير سماء الحب "

عيلتين من كبار الصعيد .. لكل عيله منهم حكايه والمشترك مابينهم نار ( تأر وعشق ) ياترى مين فيهم اللى هيكسب لما الكبار يقرروا يحموا عائلاتهم ويقوا صلبهم فيجبروهم على الجواز من بعض بالغصب !!

(سليم) اتكتب عليه يتجوز بنت عمه عشان يحميها ويسيب حب حياته وقلب المتعلق في بنت ألد اعدائهم .... ياترى هيستسلم ويرضي بالمكتوب ولا هيعاند ويحارب عشان راحه قلبه ؟!

(مجدى) الزمن معاه كان عادل ورزقه بجوازه من بنت عمه اللى بيحبها بس هى اللى مش بتكره فى حياتها حاجه اكتر من الرجاله هما سبب كل مصيبه ف الدنيا .. قرر مجدى يحميها من لعنه التار وف الوقت اللى بيحميها فيه هى بتهده بطريقه تانيه عشان تتخلص من حصاره .. ياترى مين فيهم هيكسب !!🤔

(عماد) المتيم بمراته اللى اتوفت وحب القدر يعوضه بحب بعيد بيراقبه ١٥ سنه مستنى منه نظرة رضا .. ولكن قلبه بقي اسير ذكريات مراته .. ياترى الحب الصامت البعيد ممكن يداوى قلب عماد ؟!

(محمد) فاز بمتاع الدنيا واتجوز حب حياته بس الحياه مش بتسيب حد فى حاله .. ياترى هتنكد على محمد ازاى ؟!

صراع مابين العتامنه والهوارة ... ياترى مين هيكسب الحرب والحب ف وقت واحد !!!!
ولا الاتنين هيطلعوا خسرانين ؟؟!!
كل دا احداث روايه اباطره العشق ج ١

" انا اشتاق ، انا اريد ، انا اتمناك ان تكون نصفى الاخر المُكمل لى ، ولكن يبدو للزمن راي اخر ، اصبح اشتياقنا تمرد على قوانين عالم متغطرس سلب مننا الارادة واعتقل امانينا حتى اصبحنا كعُلبة صفيح آكلها صدأ القسوة والظلم .. اصبح لقانا حدثًا منافيًا لقواعد الطبيعة كتلاقي خطى سكة حديد اذا اجتمعا كثرت ضحاياهم !! فإلى أين المفر ؟!"

اقتباس من الجزء الأول من رواية أباطرة العشق

- بس انا بحبك .. انت ليه مش عاوز تحس بي !!
= عشان قلب سليم عُمره ما استضافك جواه لدقيقه يااماجده .

كلماته اعتصرت قلبها واشعلت ما بداخلها من نيران ، فالمراة تشبه الرصاصه التى لاتُريد الا قتيلاً واحدًا ان غرقت في بحور الحب ، حاولت استجماع شتات قواها ، تلك العنيده التي اقسمت علي تملك قلب من صخر ، دنت منه قليلًا وهي تبلل حلقها الذي جف من نحرها

- بس انا مرتك ياسليم .. لو كنت نسيت !!
زفر بقوة واستدار متأهبًا للذهاب ، الا ان اوقفته قبضة كفها الذي تشبث بكفه برجاء

- مش كُل مرة هتسيبنى اكده وتمشي .. مرة واحده اشبع من كلامي معاك ؛ مستكترها عليّ ياواد عمى !!

انغلقت عينيه لبرهه متأففًا يُريد ان يضع علي فهما شريطًا لاصقًا كي تلتزم الصمت والتوقف عن كلماتها البارده التى لم تُحرك بداخله ساكن ، كإنه اراد ان يمنح نفسه برهه من الوقت مفكرا ليقنعها كيف لقلبه التخلص من امراة غيرها استعبده عشقها

استدار اليها بنفاذ صبر
- ما هوو انتِ ب
الى ان اتسعت عينيها ورُجت الكلمات بداخل فمه وتفوه بذهول عندما وجدها امامه نزعت ثوبها الفضفاض واصبحت مُجردة من ملابسها امامه ، مسح بأنامله قطرات العرق المتصببه من جبهته بعدما راقبها بتلك العينتين اللاتي يشطاظان غضبًا
ليرد بنبره حادة وهو علي وشك الذهاب
-بأه بباااااه .. اييه قلة الحيا دي!!! .. استري نفسك يابت .. جري لعقلك اييييه !!!!!

وقفت امامه كي تعيق طريقه رافضة الهزيمه امامه
- مافيش مشي .. وانا مرتك يعني شرع ربنا وحلالك .. هتعصيييه ياسليم !!

بعد انظاره عنها مُتعمدًا
- واللي عاوزاه دا مش هيحصل ياماجده كده بظلمك وبظلم نفسي معاكي وبظلم قلب البت اللي رايدها ..

= انت ظلمتني ودوست علي قلبي بمية جزمه قديمه من ساعه ما رفضت حبى ياولد الهواري ..

ابتعد عنها اكثر لاخر الغُرفه مردفًا بنفاذ صبر
- ولد الهواري عشان راجل مش هيطاوعك ف جنانك دا .. البسي خلجاتك واول واخر مرة نتحدتوا في الموضوع دا .. فهمااانى يابت عمى !!

انحنت لترتدي ملابسها بأعين سال منها الدم حتي حفر وديان علي وجنتيها .. كيف تتخلص من حبه الذي اذابها عشقًا لتردد متوعده بثرثرةٍ
- مش خلاص ياسليم .. هوريك بت الهواري هتعمل ايييه .. بس اللي مايندمش ..

اشعل سيجارته بحنقه وضيق كإنه يُريد ان يُبخر حزنه الغير قابل للذوبان وهو يترقبها بأعين متنمره ، تركت ماجده غرفتهم بعد ما القت عليه نظرة معاتبه ومتوعدة في آنٍ واحد ..

ضرب سليم كف علي الاخر بضيق مفكرة فٍ جبيبته تلك المرأة الغير قابله للنسيان ثم تنهد بقوةٍ
- عديها ع خيررر ياااارب

***

فدلفت ماجده الي اسفل بخطواتٍ واسعة ، وقفت في منتصف بهو القصر تطوف عينيها في جميع انحاءه فاستدارت علي صوت افزعها
- واقفه اكده ليه ياماجده ؟
تنهدت بخوف وتوتر وتعالت دقات قلبها
- جددي! كُنت عاوزه اتكلم معاك لحالنا .

قضب حاجبيه مُتسائلًا
- خير يابتى .. مال عيني مورمين ليه .؟ سليم مد يده عليكي ياك !؟

هزت رأسها نفيًا ثم مسكت كفه بحنوٍ
- تعالي نتكلمو ف مكتبك .
وصلا سويا لغرفة المكتب ثم اردف الجد بهدوء قائلا
" هااا ياماجده .. قلقتيني يابتي خير ؟ حوصل ايه مخليكي تقفلي الباب علينا اكده عشان نتحدتوا "

فركت كفيها بقلقٍ بالغ
- سليم ياجدي .....
= ماله سليم ؟؟ الواد دا زعلك يااك ؟!
ابتلعت غصه احزانها
- اصلووو .....
= اصل وفصل اييه .. انجزي ياماجده تخلعيش قلبي عليكى يابتي
انتابها الصمت لدقائق محاوله استجماع قواها حتي انخرطت دمعه من عينيها سرعان ما جففتها بطرف كُمها .

ضرب جدها الارض بمؤخرة عكازه قائلًا بضجر
- ماتنطجي يابت ماالك بتترعشي اكده ليه !!
انتفض جسدها بهلع
- جدي .. انا وسليم متجوزين لينا كد اييه ؟!
= اي الهبل ولعب العيال ديه .. ماتتحدتى دُغري يابت انتِ .

- لينا شهر ياجدي .. صح
= يامثبت العقل والدين يارب .. وبعدين ياماجده دي وعارفينها .. الل بعده

وقفت مستعده لإلقاء قُنبلتها
- انا وسليم عايشين سوا كيفنا كيف الاخوات ..
اتصدم جدها من كلماتها ليرد عليها مُتلجلجًا
- اخوات كيف يعني .. ولد عمك وجوزك واكيد لازم يحطك جوه حبابى عينيه !!

عقدت ساعديها متوعده
- لا ياااجدي .. انت فاهم قصدي ايه زين .. سليم مخدش شرع ربنا من مرته .. وداير ورا بت العتامنه لحد ما هتسلم رقبته لعمها يقتله بيده ....

كلماتها كعود كبريت اُلقي في حقل بترول فاشعلت النيران بجسده هكءا مما جعلته ينهض من مكانه والصدمه مُحتلة كيانه هاتفا بصوت فخم
- انت اتهوستي يااااااك !!! سليييييييييييييمممم ياااااسلييييييييييم ...

والآن مع الجزء الثاني..........

جميع فصول رواية عشق من نار بقلم نهال مصطفى

*********************
إلي هنا تنتهي مقدمة رواية عشق من نار بقلم نهال مصطفى
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة