-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة - الفصل التاسع

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة كنزي حمزة علي موقعنا قصص 26 و موعدنا اليوم مع الفصل التاسع من  رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة. 

رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة - الفصل التاسع

اقرأ أيضا: روايات رومانسية
رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة
رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة

رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة - الفصل التاسع

يجلس خلف مكتبه يضع رأسه بين يديه اثر الصداع الذي امسكه من وقت دخول صديقه اليه

صقر:كفايه صداع بقي يا مازن انا مش ناقصك كفايه اللي انا فيه

يعني مش شايف بنت العضاضه دي عملت ايه في دراعي يا صقر

الله يخرب بيت دي بت يا اخي دي مش بس شرسه دي متوحشه

كل ده عشان حاولت اقرب منها بس شويه واحط ايدي علي كتفها

ايواااااه بصفتك ايه بقي تحط ايدك علي كتفها

سبق وقلتلك قبل كده اميره غير چانا يا مازن افهم بقي

لكن انت بتقلد وخلاص يارتني كنت سيبت دراعك جوه سنناها لحد مخلصت عليه كله

ليه هو انت فاكرني زعلان بالعكس دي علقتني بيها اكتر وكل مره بتعلقني بيها عن اللي قبلها

وهي كل مره بتزيد كرهها فيك عن اللي قبلها اشرب بقي يا خويا

طب اعمل ايه يا صقر نفسي اخليها تديني ريق حلو وتعاملني زي چانا ما بتعاملك

صمت يفكر من داخله وهو ينظر للا شيء:چانا اخ ياچانا لو اللي في بالي طلع صحيح مش عارف ساعتها هتصرف ازاي

هييي اخينا روحت فين

عايز ايه يامازن بس

وقبل ان يتحدث صديقه دقت مديرة مكتبه الجديده بسنت الباب ودلفت اليهم

بسنت:صقر باشا في انسه بره جايه من غير ميعاد ومصممه تدخل لحضرتك

مازن:لو مزه زيك كده يا بوسي يبقي شور دخليها

صقر:اخرص بقي يا حيوان وانتي ماتدخليش حد من غير ماتعرفي هو مين ومن غير ميعاد سابق

ايه هي وكاله منغير صاحب ولا ايه

دلفت من الباب وهي مبتسمه له وهتفت

چانا:حتي لو انا يا صقر لازم اخد ميعاد سابق برضو

قفز من علي مقعده بسرعه واتجه اليها ليضمها بين ذراعيه

لترجع هي بدورها للخلف بخجل من صديقه

صقر:حبيبي مش ممكن عرفتي تيجي هنا ازاي لاء اوعي تبعدي عني دانا هاخد حضن وبوسه من خدك الاحمر ده كمان

احنت راسها بخجل ودفنت وجهها بالكامل داخل صدره وهو يضمها جيدا ويضحك علي حمرة وجهها هذا ويكمل

هاتي كل حاجه حلوه عندنا يابسنت عشان حبيبة قلبي نورتني النهارده

قوليلي بقي جيتي ازاي ولا هتفضلي مستخبيه كده

لم ترفع وجهها وظلت كما هي فقط بدء صوتها يظهر له

جيت بالعربيه انا واميره وهي مستنياني فيها دلوقتي

قفز الاخر من. علي مكتب صديقه حين استمع الي اسم معذبته

مازن:يعني اميره تحت في العربيه والعربيه في الجراچ يا چانا

چانا بهدوء:ايوه ليه في ايه تاني

مافيش بس طب ممكن تسلفيني مفاتيح عربيتك وهارجعها ليكي عند العماره تاني اصل عربيتي بايزه النهارده

نظرت بخوف الي خطيبها علي صديقتها من هذا المتهور

صقر:مازن احترم نفسك بقي وكفايه اللي حصل امبارح

اسكت انت بس عشان خاطري ياچانا والله انا قصدي خير

وعايز علاقتنا تاخد شكل جدي زيك انتي والتنين ده بس هي تديني الفرصة ونتكلم سوي هاتي بقي المفاتيح

نظرت اليه مره ثانيه فأومئ لها برأسه فابتسمت للأخر

چانا:المفاتيح في العربيه تحت انزلها ربنا معاك بس خلي بالك بقي من نفسك

مازن وهو يجري من امامهم ربنا يستر عليا ابقي اطمن عليا يا صاحبي

واخيرا ما تركهم وذهب وهو يغلق الباب من خلفه جذبها من يدها وجلس بها علي الاريكه الجلديه التي تتوسط مكتبه

تمسك بيدهاويهمس لها:وحشتيني من ساعة ما سيبتك الصبح بس ليه ماقولتيليش انك هاتيجي

حسيت اني عايزه اقعد معاك شويه انت خلاص مسافر بكره في الفجر

وقولتلي الصبح ان يومك النهارده هيبقي مليان ومش هعرف اشوفك

طب هو ينفع بعد الكلام الحلو اللي انتي بتقوليه ده تفضلي قاسيه عليا وماتقوليهاش ياچانا

احمرت وجنتها مره اخري واسدلت اهدابها الطويله بل احنت رأسها بالكامل

هي ايه دي بس انا قاسيه حرام عليك والله يا صقر

اه قاسيه واوي كمان انتي عارفه كويس اوي انا عايز اسمع منك ايه بس خلاص بقي براحتك

ترك يدها وابتعد عنها وارتسم علي وجهه الحزن

التفتت هي له بخجل ونظرت له وجدته منحني بجزعه للامام يسند رسغيه علي ركبتيه ويشبك اصباعه في بعضهم بغضب

چانا:علي فكره يعني مش لازم اقولها المهم انك تكون حاسس بيها وانت قولتللي انك شوفتها في عنيا

صقر:واشمعني انتي بتفرحي لما بقولها ليكي كل شويه

ايه مستحرمه تفرحيني مثلا ولا لسه مش حساها

بصي انا عندي شغل كتير النهارده ومش فاضي للعب العيال ده

كفايه العطله اللي الحيوان التاني عطلهالي

هبت واقفه من جانبه هو تقريبا يطردها دون ان يعي ذلك

اسفه اني جيت وعطلتك عن شغلك وسريعا ما تحركت نحو الباب

وقبل ان تفتحه صرخ فيها

تقدري تقوليلي هاتروحي ازاي انتي في الجبالي جروب يا حبيبتي

ولومش واخده بالك انتي سوقتي لحد نص الطريق الصحراوي تقريبا بعريبتك

وعربيتك مازن اخدها ايه ناويه ترجعي مع الحرس بتوعك ولا كمان جيتي من غيرهم

لم تتحررك لم تلتفت اليه فقط تقف تنظر الي الباب

(ماكنتش كلمه هتقوليها دي يا بلوه انتي)

استمعت الي صراخه مره ثانيه وهو يأمرها:تعالي هنا

التفت اليه وهي مندهشه من اسلوبه هذا اليس هذا من كان يدللها طوال هذه الفتره

ولكنها تقدمت اليه مره ثانيه حين لمحت معالمه المرعبه ووقفت امامه محنية الراس

امسك يدها وهي واقفه امامه وبدأت ملامحه ترق حين تلامس يدها بكف يده ورأي العبرات تلمع في عيناها

مكنتش اعرف ان طلبي صعب اوي كده عليكي

انت مش عايز تسيبني براحتي انا لما احس اني عايزه اقولهالك هاقولها من غير ماانت تطلبها

مش هطلبها تاني وبراحتك يا بيبي تقوليها ماتقوليهاش انتي حره المهم عندي انك بقيتي بتاعتي وخلاص

واذا به يجذبها علي قدمه لتفذع هي من فعلته هذه وتحاول التملص منه

لكن هيهات وكيف ذلك بعد ان دخلت بقدمها قفص هذا الدب ان يتركها هو

بدات تتطرق علي وصدره بيدها بقوه حتي يتركها ليمسك يديها الاثنان بكف يده وباليد الاخري يثبتها من
خصرها علي قدمه وعينه مثبته في عيناها الخجله جدا

ايه اللي بتعمله ده اوعي سيبني انا غلطانه اني جيت هنا اصلا

انا لسه معاملتش حاجه انا لسه هاعمل كده
ليترك خصرها ويضع يده خلف رأسها ليحاول ان يقبل كرزيتيها

التي ضمتهم للداخل جيدا رمت نفسها داخل احضانه حتي لا يستطيع تقبيلها

ليضحك هو مليء فمه ويضمها بحبه:ههههههههه دلوقتي انتي اللي بترمي نفسك في حضني

ومش هخرج منه لحد ما تبطل قلة ادب هاه بس

ليدق الباب وتدلف بسنت وهم علي وضعهم هذا والتي نظرت اليهم بغيظ وهي تحمل العصائروالحلوي

كادت الاخري ان تقف بخجل الا انها لمحت نظراتها اليهم وفهمتها فلفت ذراعيها حول عنقه وثبتها هو في مكانها اكثر واكثر

بسنت:اتفضلو يا صقر باشا العصير والحلويات للهانم زي ماحضرتك امرت

صقر: طب مش تتعرفي علي الهانم الاول يا بوسي دي تبقي چانا هانم خطيبتي وهتبقي مراتي بعد اسبوع واحد

والله الف مبروك يافندم مبروك يا هانم نورتي المجموعه كلها النهارده

نظرت اليها شزرا واطلقت من بين اسنانها كلمه واحده فقط:ميرسي

ووضعت وجنتها مره ثانيه علي عنقه دون ان تنظر لها

بسنت:ياسين باشا وصل يا فندم وهو دلوقتي
في غرفة الاجتماعات وزعل علي الاخرلما عرف ان مازن باشا مشي

واحنا مالنا اب وابنه حاجه مش تخصنا مش كده ولا ايه المهم الناس كلها جات

بسنت:ايوه يافندم كل رؤساء الفروع موجودين وكمان رؤساء المستشفيات اللي هيتعقدو علي الاجهزه معادهم بعد انتهاء الاجتماع ده بحاولي نص ساعه

طب روحي انتي وانا دقيقتين وجاي واركي

رجعتي تاني ليه

بسنت: اصل اصل بصراحه ماهي هانم موجوده في غرفة الاجتماعات

انفزع في جلسته هي علي قدمه لتنظر في عينه تحاول ان تبث له الاطمئنان

ليبتسم لها هو ويقبل وجنتها واخيرا ما يحررها ليستعد لعمله

جايه لوحدها يا بوسي ولا معاها حد

لوحدهايافندم لوحدها

صقر:كويس انها عملت بالنصيحه وخافت عليه من الفضايح المره دي

روحي انتي يا بوسي وانا جاي وراكي

ذهبت من امامهم ووقف هو يلبس چاكته الاسود علي قميصه الاسود ذو الازرار العلويه المفتوحه

لتتقدم هي له وبيدها كأس العصير لتعطيه له

چانا: اشرب ده قبل ما تدخل

اشربيه انتي حبيبتي انا هاشرب قهوه جوه

لاء انا هاروح بقي هاقعد اعمل ايه انت بدأت تنشغل وكمان ماما هتقلق عليا

انتي مش هتروحي لوحدك وهتقعدي تستنيني لما اخلص شغلي ونروح سوي وان كان علي ماما كلميها يا ستي وقوليلها انك معايا

هزهق ياصقر انا هقعد كل الوقت ده اعمل ايه بس

صدقني همل

وقف امام مكتبه يلملم بعض اوراقه وينظر فيها

مايخصنيش يابيبي ماكنتيش جيتي

انت عارف انا كان نفسي اوي اتفرج عليك وانت بتشتغل

نظر لها بطرف عينه بسخريه وضحك:فرجه انا يا بت ولا ايه

يا سلام لاء بجد يا صقر والنبي نفسي اشوفك وانت بتشتغل

هههههههه طب تعالي يا قلبي وامسك يدها وذهب الي كريدور ضيق بعض الشيء متصل بغرفة مكتبه مع غرفة الاجتماعات وقبل ان يفتح بابها وقف وهمس لها

اوقفي هنا وافتحي الباب حبه صغيره وانتي تشوفيني

وانا كمان هبقي شايفك ولو تعبتي من الوقفه ادخلي ارتاحي جوه في المكتب وهحاول اخلص علطول وماتأخرش عليكي

چانا:ربنا معاك

صقروهو يتركها:يخرب بيت بخلك طب كمليها طيب والله هتبقي احلي لو قولتي يا حبيبي بعديها

/////////////استغفرك ربي واتوب اليك بقلمي:كنزي حمزه(مياده)

فتح باب السياره وجلس علي مقعد السائق وادارها

كل هذا وهي غافيه لم تعي انه هو من يقود سيارة صديقتها وبعد مرور ما يقرب من نصف ساعه

استيقظت من غفوتها لتجد نفسها علي طريق اسكندريه الصحراوي

وهذا الفاسق السافل المتحرش دائما بها هو من يتولي القياده

اميره بصراخ:عااااااااااااااا الحقوني يا ناس انا مخطوفه حد يلحقني

مازن:اهدي يا مجنونه يابنت المجانين اهدي هاتفرجي علينا الناس

نزلني بقولك يا حيوان انت نزلني انت عايز مني ايه وموديني علي فين

يعني هوديكي علي فين هشوف مكان هادي نتكلم فيه بدل الهيبره اللي انتي علي طول فيها دي

مش عايزه اروح معاك في حته يا اخي انا مش بطيقك اصلا

بدأت تدق بيدها علي تابلوه السياره

نزلني بقولك نزلني ولتفاجئ به يفرمل عجلات السياره ويوقفها ويشير الي سيارة الحرس تبعه حتي تتوقف

اتفضلي عايزه تنزلي انزلي مش همنعك

فتحت باب السياره وترجلت منها سريعاً وابتعدت عنه

تريد ان تعبر الطريق ولكن كيف ذلك وسط سرعة السيارات

جلس هو بمنتهي الراحه يشعل سيجارته وينظر اليها

ينتظر عودتها اليه يعلم جيدا تكبرها ولكنه ظل ثابتا مكانه حتي تخضع هي اولا

وقفت هكذا ما يقرب من الساعه الي ان هرمت قدميها فذهبت اليه توبخه

خلي عندك دم ونزل حد من التيران اللي في عريبتك دول يعديني الناحيه التانيه

ولا سيبلي عربية صاحبيتي اللي انت سارقها دي وروح اركب عربيتك

لمي لسانك واتلمي يا اميره وتعالي اركبي واسمعي الكلمتين اللي عايز اقولهم ليكي وبعد كده هاروحك لحد بيتك معززه مكرمه

لاء مش عايزه اسمع منك حاجه ومش هاروح معاك في حته

انا مش البنات دول يا بيه روح دورلك علي واحده غيري تقضي ليلتك معاها

ترجل من السياره سريعا والغضب مرسوم علي وجهه

عارفه يا اميره لو مكناش في الشارع انا كنت رزعتك حته الم علي وشك فوقتك بجد اتلمي بقي ولمي لسانك ده شويه

عشان انا مش عايز اقضي ليله واحده معاكي انا عايز اقضي عمري كله معاكي يا غبيه افهمي بقي واركبي وامسكها من عضدها وفتح بابها وزجها مره ثانيه واغلق الباب بغضب

لتفزع هي من صوته ويتجه ليركب بجانبها ويقود بسرعه رهيبه

ليصدح رنين هاتفه صوت ويضيء بأسم والده

مازن: مش عايز اسمع صوت لحد ماأرد علي ابويا

وفتح الهاتف ايوه يابابا معلش حصلت ظروف اضريت اسيب الاجتماع عشانها

....................

مازن بغضب:ماهي الظروف دي برضو تخص مستقبلي يا بابا

وانت كنت في الاجتماع لكن الفرصه دي لو كانت راحت مني ماكنتش هاعرف اعوضها تاني
.....................

يووووووه ابو المجموعه علي ابو الاجتماع المهم عندي هي مش اي حاجه تانيه
........

نظر اليها ليراها تنظر له بندهاش واكمل مع والده

لما ارجع هاقولك علي كل حاجه وخليك تكلم ابوها كمان سلام يا بابا

بدء يهدء من سرعة السياره ينحدر بها جانبا بأتجاه قريه سياحيه تقع علي الطريق

شوفتي انتي اتسببتي في ايه خليتيني اسيب الاجتماع وشغلي

واسوق عربية صاحبتك البناتي دي واسمع كلمتين من ابويا

وفي الاخر تقوليلي قال ايه انا مش بطيقك لا والله كتر خيرك اتنيلي انزلي

احنت رأسها للاسفل ولم تتحدث ووقفت بجانب السياره

اشار هو للرجال بان يجلسو علي طاوله بعيده عنهم وهتف لها يلا يا اميره

لم تلتفت اليه مازلت الصدمه تتملك منها لتجده يمسك يدها ويتقدم بها ليجلسو داخل المطعم علي طاوله

مالك واقفه كده ليه تعالي ماتخفيش احنا هنقعد وسط الناس اهو ونتكلم

اجلسها علي المقعد وتقدم علي المقعد المقابل لها و لف وجلس في مقابلها

كان لزمته ايه بقي كل الفيلم الهندي اللي انتي عملتيه ده وقفتينا علي الطريق ساعه كامله وصريخ وعياط زي ما كون خاطفك وليه دا كله

انتي ماينفعش تتصرفي مره واحده بهدوء ابدا ماتردي ولا القطه بلعت لسانك

انا برضو انت اللي تصرفاتك كلها غلط انا كنت قاعده في عربية صاحبتي نمت غصب عني صحيت لقيت نفسي مع واحد غريب

مجنون كل ما يشوفني يحاول يتح بترت تلك الكلمه بخجل عضت علي شفتها السفلي فابتسم بدوره لها واكمل هو

كملي كملي سكتي ليه يتحرش بيكي مش كده طب مسألتيش نفسك ايه اللي يخليني اعمل كده كل شويه

مش يمكن بختبر اخلاقك مثلا يا اميره تفتكري يعني انا ماكنتش اقدر اكسر عضمك امبارح لما عضدتيني

بس ماتتصوريش انا كنت سعيد بيكي اد ايه لمجرد انك عملتي كده

بس عشان حاولت احط ايدي علي كتفك ومن ساعتها وانا حلفت انك هتكوني ليا
اميرةبيتي وقلبي

ياسلام يعني حضرتك حطتني تحت الاختبار والمفروض افرح اني نجحت فيه مش كده

طب انا ايه ماليش راي افرض اني عايزه افكر

مش موافقه مثلا في حد تاني في حياتي مثلا ايه بتاخد القرار لوحدك ليه

انقلبت علامات وجهه من النقيض لنقيض تاني اخر

اصبح رجل لم تراه من قبل لم يكن امامها الان ذلك الشاب الوسيم المرح

بل رجل ذو وجه احمر من شدة الغضب قفز بسلسة مفاتيحه بعنف علي الطاوله

وامسك بدل منها يدها بكل قوه وهمس بصوت يخرج من بين اسنانه مثل فحيح الافعي

هي كلمه واحده عايز اسمعها منك تردي باه او لاء بس سامعه

فقط اومئت له برأسها وهي في قمة الرعب من وضعه هذا

انتي في حد تاني في حياتك مرتبطه بحد يعني

سريعا مابدأت تهز رأسها يمينا ويسارا ليتنهد هو الصعداء ويترك يدها مريحا ظهره علي مقعده

طب تمام اوي كده مش مهم اي حاجه تاني بعدكده هتمشي بالصبر

دانا صابور اوي يا حبيبتي وهعرف ازاي اخليكي تحبيني

نطلب غدي بقي ونتغدي سوي ايه رايك

نظرت اليه برعب فكيف له ان انقلب هكذا مره اخري وانكمشت في مقعدها وهي تهمس

ينهار اسود ده طلع مجنون كمان يتري انتي فين ياچانا
/////////////////////اللهم انك عفو تحب العفو فاعفو عنا

كان يرتشف قهوته المره وهو يوجه حديثه الحاد الي والدته

ولكن ليس بصفته ابنها الان بل هو يتعامل مع الجميع بصفته رئيس مجلس ادارة المجموعه ورئيس الصفقه الان

قررت ان تخرجه من ضيقه هذا وهي تراقبه من فتحة الباب الضيقه

أمسكت هاتفها وبعثت لهارساله وكان محتوها

ديما يشرب قهوته ساده. ويرجع يشكي بطعم المر

بينما كان يوجه حديثه لوالدته

صقر:ماتحوليش يا ماهي هانم شركتك مش معانا في الصفقه دي المره دي

وامسك هاتفه حين اتته رساله معشوقته

ماهي بغضب:لاء علي فكره شركتي برضاك او غصب عنك في الصفقه انا مش مستنيه رأي سياتك واذا

كنت استقليت بالمجموعه كلها عن شركتي يبقي انا كمان من حقي ادور علي نجاحي وجوزي هيسافر المانيا ويحضر اجتماع الصفقه زيه زي كل المتاعقدين فيها

هب واقفا وهو ينظر للباب ويداري ابتسامته بأعجوبه ويصيح في معشوقته امام الجميع:بس بقي مش عارف أشتغل

كنتي بتقولي ايه يا ماهي هانم لتنظر له امه وكأنها لا تري ابنها بل تري مختل عقليا يقف يتحدث مع الا شيء امامها مباشرة

اغلقت الباب بسرعه وهي تضحك وجلست علي الاريكه تنظره

لتذهب في النوم دون ان تشعر لا تعلم كم من الوقت قد غفيت

حتي استيقظت وجدت نفسها ممده بجانبه واضع رأسها علي صدره

وهو نائم بجانبها علي الاريكه التي فردها لتتحول الي فراش يسعهم هم الاثنان

ذراعه يضمها جيدا وشعرها مفرود عليه لتفزع من نومتها وتعتدل وهي تصرخ لتوقظه
صقرررررررررر

بس يا چانااااااا حرام عليكي دماغي مش ناقصه صداع محصلش حاجه

انا خلصت شغلي وخرجت لقيتك نايمه قولت اريح جانبك شويه قبل مانروح انا اصلا تعبت اوي النهارده

هي الساعه كام دلوقتي

نظر في ساعة يده وجدها اصبحت السادسه
مساءفاعتدل جالسا

الساعه سته يلا قومي عشان نرجع البيت والحق احضر نفسي عشان السفر

جلست بجانبه ونظرت اليه بحزن ولم تتكلم

ليقف من جانبها ويلبس چاكت حلته ويبدأ في لم اشيأه

علي فكره من غير ماتتكلمي عنيكي فضحاكي يا قلبي

وقفت هي الاخري وامسكت حقيبتها واتجهت اليه

خلاص بقي طلاما سمعتها من عنيا يبقي مش لازم انا اقولها بنفسي

صقر:لاء لازم ولازم اوي كمان يلا يا مغلابني يلا
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل التاسع من رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة
تابع من هنا: جميع فصول رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة
تابع من هنا أيضاًجميع فصول رواية تمرد صحفية بقلم دودو محمد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة