مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة أمنية أيمن والتى سبق أن نشرنا لها رواية عشقته بعذاب وهى الجزء الأول لروايتها اليوم علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل الرابع من رواية أحببنى ولكن بقلم أمنية أيمن.
رواية أحببنى ولكن بقلم أمنية أيمن - الفصل الرابع
تابع أيضا: رواية عشقته بعذاب بقلم أمنية أيمن
تابع من هنا: روايات إجتماعية
رواية أحببنى ولكن أمنية أيمن |
تابع أيضا: روايات رومانسية جريئة
رواية أحببنى ولكن بقلم أمنية أيمن - الفصل الرابع
في بيت جنا في اوضه شيري
جنا:مبروك يا لمضه
شيري:يووووووه هو انتي وبابا عليا
جنا:معنى كدا انك فعلا لمضه
شيري:المهم عملتي ايه في موضوع محمود نفذتي الخطه
جنا:نفذنا اول حاجه وبكرا الشغل هيبدا بجد وتبقى توريني ازاي هتاخد مني محمود
شيري:ال هتعملي مش سهل خلي بالك
جنا:و انتقامها مش هيبقى سهل بس ربنا معايا وانا مبعملش حاجه غلط بالعكس انا بنقذ الناس من شرها و محمود من المعاصي حتى ولو هو مش من نصيبي
شيري :ربنا معاكي بس خلي بالك لو حصل لزين حاجه هقتلك
جنا:اه يا واطيه خايفه على سي زين بتاعك ومش خايفه على اختك
شيري:طبعا على الاقل هيبقى خطيبي
جنا:انا همشي لحسن يجيلي الضغط انتي في ٣ اعدادي لسه مستعجله على ايه
شيري:عادي لو بيحبني هيستناني العمر كله
جنا:شكلك اتعديتي من ضحى اخت حور
شيري:ضحى دي احلى واحده في الشله بروايتها
جنا:طيب انا هروح انام تصبحي على خير
شيري:وانتي من اهل الخير
و راحت جنا اوضتها ونامت و سافرت سابع سما
في بيت يمني في اوضتها
مريم:مبروك يا يويو
يمني:الله يبارك فيكي يا مريومه
مريم:اكيد طارق مش هيتقدم هيفضل صنم
يمني:اموت و اعرف مستعجله على ايه
مريم:على الحب يا هبله
يمني:عاوزه افكرك انتي في ٣ اعدادي ماشي
مريم:وانا مش ناسيه
يمني:طب انا خايفه
مريم:من ايه
يمني:مش عليا على جنا
مريم:ان شاء الله خير انتم عملتوا اول جزء من الخطه عقبال الباقي
يمني:ان شاء الله
وبعدين دخلت مامت يمني و مريم
مامت يمني:مريم بكرا ابقي اجهزي على الساعه خمسه طارق ابن صاحب ابوكي جاي هو و اهله في حاجه مهمه تخصك ابوكي مرضاش يقولي
مريم وهي طايره من الفرحه :حاضر يا ماما
وطلعت مامتهم
مريم:هو ال سمعته حقيقي
يمني بتقليد الزعل:للاسف
مريم:تصدقي انك فصيله اوي بقولك هيتقدملي
يمني حضنتها وقالت:مبروووك
مريم:الله يبارك فيكي
وبعدين قامت مريم قالت اغنيه:الحب حلو يا جدعان وهيتقدملي و هيتقدملي
يمني:بس يا هبله
مريم:والله العظيم بنادمه فصيله
يمني:طب اطلعي عشان انام
مريم :نوم الهنا
يمني:الله يهنيكي
وطلعت مريم ونام كل ابطالنا
في صباح يوم جديد في عروس البحر المتوسط بالاسكندريه يوم الجمعه و اليوم الذي يبدا به الخطه فعليا تصحى جنا من النوم وتلبس احلى لبس عندها وتحط مكياج وكل البنات كذلك ونزلوا اتقابلوا تحت العماره وكانت كل بنت لابسه لبس حلو
جنا:على قد ما انا بطمنكم لكني مرعوبه و مقهوره اوي
يارا:معلش يا حبيبتي كله هيتصلح
جنا:عاوزه الحقيقه انا مش عاوزه حاجه تتصلح مرضاش ابقى مع واحد زباله و خاين
شيري:والله هتنسي وتضحكي على الايام دي بس المهم يبقى في عزيمه و صبر
نداء:ومهما حصل بيجي وقت للشباب و بيضعفوا
يمني:متكهريش نفسك لحاجه هتخلص في وقت قليل جدا
مريم:عشان ممكن العناد يقلب عليكي و متستفديش غير القهر اكتر و اكتر
حبيبه:وساعتها مش هتعملي حاجه غير انك تلومي نفسك
نور:وتندمي في وقت مينفعش فيه الندم
حور:وتقولي يا ريت كونتي سمعتي كلام صحبتك و اختك
ضحى:وساعتها هتعيطي بدل الدموع دم
شهد:وبدل ما كانت قهر و زعل واحد
بتول:هتبقى مليون زعل و قهر
جنا:خلاااااااص مش هعاند جامد مش هعيط و اقهر نفسي عشان حاجه هتتصلح حاضر هيبقى عندي عزيمه وصبر بس ارحموني واسكتوا لحد ما الاساتذه يجوا
الكل:حاضر
وبعد ساعه الا ربع انتظار الشباب جائوا
الشباب:جاهزين
البنات :كله تمام
باسم:هتقسموا على عربيتنا و ال هيتبقى يركب تاكسي تمام
الكل:تمام
والكل ركب في العربيات و وصلوا تحت بيت سمر و استخبوا بحيث محدش يشوفهم
جنا:كل دا ولسه ماجوش المعاد كمان
زين:الصبر طيب استني شويه المهم معاكي المسجل و حافظه هتعملي ايه
جنا:صم الصم
يارا:دلوقتي مين الشاب و البنت ال هيطلعوا معاكي
جنا:تصدقي انك غبيه اكيد اختي شيري وابن عمي زين
حور:انا نفسي زهقت هما مش هيوصلوا بقى
هشام:استنوا خلاص وصلوا
جنا بدموع:انا خايفه و مرعوبه اوي و مش عاوزاه يضيع مني
شيري اخدتها في حضنها وقالت:متخافيش احنا هنيجي في الوقت المناسب
وبعد مرور ربع ساعه
زين:يلا نطلع
شيري:و متتهوريش اهدي
الكل:ربنا معاكم
وطلعوا الدور الخامس و عرفوا الدور لما سالوا عليها
زين:خبطي يا جنا يلا
جنا:حاضر بس انا خايفه
شيري:متخافيش خبطي بس
جنا:حاضر
وخبطت جنا
سمر :قوم افتح يا محمود
محمود:ليكونوا اهلك
سمر:متخافش
وقام فتح محمود وقال :جنا
جنا بدموع:اه جنا يا قذر بقى متقدملي و خطوبتنا قريب و كمان بتخوني اما انت وسخ وساخه فعلا متربتش بس العيب مش على اهلك العيب عليك انت
محمود:عرفتي ازاي
جنا:سمعت الحوار ما بينك انت و سمر الزباله
محمود:انتي فهماني غلط
شيري:انا هدخل لان عمر و صديق عمرك هو كمان شاهد متكدبش
محمود:اما وريتك يا عمر
زين:عمر معملش حاجه لو جيت تبقى نهايتك
محمود:دا تهديد
زين :تسميه زي ما انت عايز
ودخلت جنا لاقت شنطت سمر جنب سمر فراحت شداها من شعرها وحطت المسجل بسرعه
وقالت :اه يا زباله سبق و قولتلك محمود ليا بس انتي خلتيه لا ليكي ولا ليا ارتاحي
ومشيت هي و شيري و زين
محمود راح عند سمر و ضربها بالقلم وقال:اكيد انتي ال قولتلها اما ربيتك يا سمر الكلب
ونزل ورا جنا بسرعه
وهو نازل قالت سمر:انا هوريكي يا جنا و هعلمك الادب و انتقامي هيبقى صعب عليكي انتي و محمود
لما نزل محمود كانت جنا و شيري و زين مشيوا بالعربيه
ف راح عند عمر و مسكه من لياقه القميص وقال:انت صاحب عمري تقولها وانا ال كنت فاكرك اخويه
عمر:انا مقولتلهاش حاجه هي شافتك ودي اخر المعاصي وقولتلك لو عرفت انسى حاجه اسمها جنا
محمود:وعاوزني اصدقك
وجي يضربه بالبوكس وقفت ادامه حور و اضربت هي في راسها اتفتحت ف اغمي عليها
ضحى بعياط :حوووووور
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الرابع من رواية أحببنى ولكن بقلم أمنية أيمن
تابع من هنا: جميع فصول رواية أحببنى ولكن بقلم أمنية أيمن
تابع من هنا: جميع فصول رواية أحببنى ولكن بقلم أمنية أيمن
تابع من هنا: جميع فصول رواية أشواق بقلم قسمة الشبينى
تابع أيضاً: جميع فصول رواية همس الأنين بقلم آية محمد
اقرأ أيضا: رواية فى قلبى أنثى عبرية بقلم خولة حمدى
إرسال تعليق
يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا