-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية جحيم ابن عمى - ماهى عاطف - الفصل الثالث

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة وأجمل الروايات الممتعة والروايات الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة ماهى عاطف علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل الثالث من رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف

رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف - الفصل الثالث

إقرأ أيضا: روايات عالمية

رواية جحيم ابن عمى - ماهى عاطف
رواية جحيم ابن عمى - ماهى عاطف

رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف - الفصل الثالث

 تابع من هنا: روايات رومانسية جريئة

كانت فرح جالسة وبجانبها زياد يعبث بهاتفه التفت اليها عندما وجدها تنادى بإسمه
فرح...: زياد
زياد....: نعم يا قلب زياد
فرح...: عايزاك تتصل بنغم علشان محتجاها
زياد بإستغراب...: لية فى حاجه
فرح.....: لا بس عايزة اتكلم معاها شويه
زياد....: حاضر يا حبيبتي هتصل بيها بس ارتاحى انتى
فرح....: حاضر يا حبيبي بس اتصل بيها دلوقتي
زياد...: حاضر التقط هاتفه وقام بالإتصال عليها
نغم...: الو يا زياد
زياد...: الو ازيك يا نغم عاملة ايه
نغم....: الحمدلله وانت وفرح عاملين ايه
زياد....: الحمدلله نغم انتى فين دلوقتي
نغم بإستغراب...:فى البيت لية فى حاجه
زياد....:اصل فرح محتاجة تتكلم معاكى
نغم.....:حاضر يا زياد نص ساعه واكون عندكم
زياد....:شكراجدا يا نغم مش عا.....
قاطعته نغم بمرح....:ايه يابنى الاوڤر دا فى ايه وبعدين فرح دى اختى التانيه وبعدين احنا ولاد عم ومفيش بينا شكر والا ايه
زياد...:اه اكييد
نغم....:نص ساعه واكون عندكم باي
نغم....:باي
اغلق معها وقال لفرح....:نص ساعه وتكون هنا
فرح....:اوك لما تيجى ممكن تسيبنا لوحدينا
زياد.....:فرح انتى مخبية حاجه عنى
فرح.....:ل لا وانا هخبي عليك ايه
زياد....:مش عارف بس مش مطمن
فرح....:مفيش حاجه واضافت بمرح....:وبعدين متبصليش كدة بعيونك الحلوة دى علشان بضعف
زياد بضحك....:انا كلى ملكك على فكره بقولك ايه متجيبى بوسة
فرح بخجل....:زياد انا احنا المستشفى
زياد....:مانا عارف بس بردو هاخد بوسة
فرح....:يا زياد م...
ابتلع كلامها بقبلة مليئة بحب وشغف عصفت كيانها وابتعد عنها لحاجتها للتنفس
زياد.....: انا كدة خدت اللى عايزه اسيبك انا بقا مع نغم سلام يا روحي
غادر زياد وقالت.....: بحبك وعمرى ماحبيت غيرك يارب احميهولى
ثم التقطت قلم وورقة كانوا بجانبها وظلت تكتب بعض الاشياء وتنتظر نغم

_______________________________
فى قصر العراقى استيقظ إياد ثم دلف الى الحمام وخرج ارتدى بدلة سوداء وكرافت وجزمة سوداء ومشط شعره ووضع عطره الفاخر
وغادر الى الاسفل
إياد....:صباح الخير
الجميع....:صباح النور
محمد....:انت رايحة الشركه
إياد.....:اه يا بابا
محمد....:اوك اقعد افطر الاول وبعدين امشي
إياد....:حاضر
نزلت نغم وقالت.....:صباح الخير
الجميع....:صباح النور
نورا بإستغراب......:نغم انتى خارجة
نغم....:اه يا حبيبتي زياد اتصل بيا وقالى ان فرح محتاجانى
نورا......:اوك
انهت نغم طعامها واستأذنت وغادرت الى المستشفى وغادروا كلا من احمد ومحمد و إياد الى الشركه وظلت مى وحمزة ونورا و سهام
مى....:تيتا تعالى نلعب سى(زى) امبارح
نورا.....:حاضر يا قلب تيتا افطرى الاول انتى وحمزة وبعدين نلعب زى مانتى عايزة

_______________________________
فى لندن استيقظت ليان ولاول مرة لوحدها خرجت من غرفتها وجدت ندى تجلس شاردة
ليان بصراخ.....:نااااااااااندو
ندى بفزع.....:ايه فى ايه
ليان بضحك.....:عليا الطلاج بالتلاتة انت اتخضيت يا حاج كامل😂(فيلم كتكوت)
ندى.....:هه ظريفة
ليان......:مالك يابنتي ايه الاكتئاب اللى انتى فى دا
ندى.....:مفيش حاجه
ليان....:ناندو يلا احكى مالك بقا
تنفست ندى بعمق ثم قالت.....:عائلتي وحشتنى اوى ونفسي اشوفهم
ليان.....:تصدقى وانا كمان بقولك ايه طب ماتعالى نرجع مصر بقا
ندى....:بفكر ارجع
ليان.....:طب مايلا مستنية ايه
ندى....:المشكله انى مش قادرة اواجة زياد مش قادره عايزانى ارجع اقوله ايه.... اقوله ايه بعد مااعترفلى بحبه وانا اخدت الموضوع بإستهزاء وعند معايا وراح اتجوز فرح اللى كانت معانا فى الجامعه.... مش قادره عايزة ارجع مصر بس مش هقدر علشان مش عايزة اواجهه
ليان.....:يا حبيبتي انتى هترجعى مصر علشان باباكى ومامتك واخواتك مش علشانه هو وبعدين زياد بيحب فرح فأكيد مش هيبقى حاسس بحاجه إتجاهك فهمتينى ياندى
ندى.....:عندك حق
ليان....:طب ايه هنرجع والا ايه
ندى.....:اه يا ليان الاسبوع الجاي هنرجع مصر
ليان بفرح.....:ايوة بقا هو دا الكلام دا ماجد هيفرح اوى
ندى....:هو فين الحيوان دا مشفتهوش النهارده
ليان....:اتلا.....
جاءت لتكمل قاطعها صوت طرقات الباب
ذهبت ليان لتفتحه وجدته ماجد
ليان.....:ادخل يا ميجو
ماجد....:شكلك مبسوط خير احكى
ليان....:فى خبر حلو
ماجد....:اخلصي بقا عايز اعرف
ليان.....:ندى وافقت ترجع مصر
لم يصدق ماسمعه للتو هل تخبره انها تريد العودة الى مصر ياالهى انه يحبها بشدة ويريد ان يتزوجها عند العودة الى مصر.....لم يفيق الا على صوت ليان
ليان......:ايه ياعم روحت فين انا بكلمك
ماجد بفرح.....:بجد طب كويس هنرجع امتى
ندى....:الاسبوع الجاي
ماجد....:طب كويس اخيرا هنرجع مصر تانى
ليان.....:اه انا مش مصدقه اصلا
ماجد......:طب ياندى ايه اللى غير رأيك كنت بقولك اول امبارح ومكنتيش موافقة
ندى.....:اصل عيلتى وحشتنى اوى وكفاية بقا قعاد فى لندن
ماجد.....:خلاص ماشي
ليان....:مين يشرب معايا قهوة
ندى وماجد....:انا
ليان....:اوك
ذهبت ليان لتعد القهوة بينما جلس ماجد وندى يتحدثوا فى بعض الامور

_______________________________
دلف إياد الى الشركه بكبرياء جميعهم يتهامسون عليه ولم يعيرهم اي إهتمام ودلف الى مكتب زياد
جلس إياد وضع قدم فوق الاخرى
فى ذلك الوقت دلف مراد الى الشركه ذهب الى السكرتيره
مراد.....:ازيك ياتالين
تالين.....:الحمدلله ازى حضرتك
مراد....:الحمدلله.. زياد جيه
تالين.....:احم مستر إياد جيه ودخل مكتب مستر زياد
مراد.....:اوك
ثم دلف الى مكتب زياد
مراد....:ازيك يا برنس عامل ايه
إياد ......:الحمدلله انت عامل ايه
مراد....:الحمدلله
إياد.....:بقولك ايه تعالى ورينى فين الملفات اللى هشتغل عليهم
مراد....:اوك
اخذ مراد بعد الملفات وظل يشرح لإياد كل شئ خاص بالعمل

______________________
فى المستشفى دلفت نغم الى الاستقبال وسألت على رقم غرفة فرح وعلمت صعدت الى الاعلى طرقت الباب اذنت لها فرح بالدخول
دلفت نغم وقامت بإحتضانها بشدة نعم انها تحبها مثل ندى تماما لانها حنينة جدا
نغم.....:ازيك يا فرح
فرح....:الحمدلله وانتى عامله ايه
نغم....:الحمدلله زياد قالى انك عايزانى
فرح.....:اه يا حبيبتي
التقطت الورقة الموضوع بجانبها وقالت.....: نغم انا عايزاكى لما اموت تدي الظرف دا لزياد
نغم....: بس يا عبيطة انتى انشاءالله هتخفى وتكونى كويسه متقوليلى كدة تانى
فرح.....: نغم اسمعينى ومتقطعنيش لما اموت ابقى ادى الظرف دا لزياد علشان خاطري انا بحبه اوووى ومقدرش اعيش من غيره ومش عايزاه يتعذب من بعدى اسمعى الكلام وخدى الظرف
مدت لها يدها بالظرف واخذته منها نغم
نغم.....:حاجه يا فرح هديله الظرف
فرح...:شكرا ربنايخليكي ليا يارب
نغم....:ويخليكى ليا
ظلت نغم معها تمزح ويضحكون انضم اليهم زياد جلست نغم واستأذنت وغادرت وجلس زياد يطعمها وسط انزعجها
كان زياد يطعم فرح وسط انزعجها وعصبيتها ابتسم زياد عليها وقال بضحك.....: اهدى يا قلبي مش كدة
فرح بغيظ.....:ماهو انا اتخنقت كل شويه كلى... كلى بوظتلى الدايت
زياد بضحك....: دايت ايه بس انا عايزك تتخنى شويه شكلك كدة عايزانى اتجوز عليكى
جذبته فرح اليها وقالت بشراسة....:صدقنى لو عملت كدة وانا عايشة هقتلك واقتلها لو عايز تتجوز اتجوز بس بعد مااموت فاهمنى
زياد....: بعد الشر عليكي... وبعدين ياقلبي بتغيرى
فرح....:ااه اسكت بقا
زياد وهو يحتضنها....:ياقلبي انا بحبك فاهمة يعني ايه بحبك لا انا عديت المرحله دى من زمان انا عمرى ماهحب غيرك انتي....انتى مراتى وروحى وسندى وكل حاجه حلوة فى حياتى بحبك يا نورعيني انتى
فرح بإبتسامة....:واناكمان عمرى ماحبيت ولا هحب غيرك انت اول واخر راجل فى حياتى مش عارفه ابعد عنك ولا اعيش من غيرك بحبك ياابن العراقى
زياد....:لا كدة كتير انتى بتجيبى منين الكلام دا يا بنت فريد
فرح بضحك.....:من عند البقال
زياد...:هه ظريفة
فرح....:انا عايزة انام خدنى فى حضنك
زياد.....:تعالى ياقلبي
ارتمت فى حضنه وظل يمسح على شعرها وغطت فى نوم عميق

_______________________
فى قصر العراقى دلف إياد وهو مرهق من كثرة العمل ظل مراد يعلمه كل شيء خاص بالعمل راته نورا التفت اليها بمجرد مناديته بأسمه
نورا....:إياد
إياد بتعب....:نعم ياماما
نورا....:مالك ياحبيبي انت تعبان
إياد بإبتسامة تعب....:لا ياحبيبتي بس عايزة انام شويه علشان مرهق
نورا....:حاضر يا حبيبي....ثم اضيفت... إياد انت بتكلم ندى
إياد....:لا ياحبيبتي بس هكلمها لما اصحى
نورا....:اوك اسيبك انا بقا
غادرت نورا بينما إياد دلف الى الحمام ليتحمم وارتدى بنطلون قطنى وتيشرت ابيض وخرج ارتمى بجسده على السرير وغطى فى نوم عميق

________________________
عند مراد كان يفكر بنغم منذ ان راها وهى اقتحمت قلبه قرر ان تكون ملكه لوحده ولكن متردد قليلاً ظن انها تحب غيره نفض هذه الافكار من رأسه وقال....: انا بحبها وعايز اخطوبها يارب ماتكون بتحب حد احسن حاجة انى افاتح عمو محمد فى الموضوع
قرر فى الغد ان يقص عليه مايشعر به إتجاه نغم

__________________________
عند ندى زفرت بضيق وهى تاخذ اراء نغم فى شراء الهداية لعيلتها وبعض الاشياء
ندى بغضب....: ليان انتى خنقتينى كل حاجه عندك لا لا ايه ارحميني
ليان بضحك....: ياسطا ماهى حاجات مش هينفع تلبسيها لما ننزل مصر
ندى بقرف...: ياسطا واحده بيئة
ماجد بضحك....: خلاص خلاص اهدى شويه يا ناندو وانتي يا ليان اخلصي بقا خنقتونى
ندى...: عندك إعتراض والا حاجه
ماجد بضحك....: لا لا أبداً براحتك خالص
ندى بضحك....: ايوة كدة اتعدل ويلا نمشي ونيجى بكره
ليان بملل...: نخرج تاني
ندى...: ايوة لسة فى حاجات هنشتريها
رأت ندى تلك الساعتين باهظة الثمن الاكثر من جذابة وقالت لهم....: حلوة الساعتين دول
ماجد بضحك....: دى بتاعت ولاد ياعبيطة
ندى....؛ مانا عارفه دى هجيبها لزياد وإياد
ماجد بعيون مشتعلة وغيرة...: مين زياد دا
ندى...: ابن عمى
ليان وقد حست بشئ غريب....: حلوة اوى ياندى اشتريهم ويلا
دلفت ندى الى الداخل لدفع ثمنها بينما فى الخارج ليان وجدت ماجد شارد قالت له....: بتحبها
ماجد بإرتباك....: ب بحب مين
ليان....: متستعبطش انت عارف انى بتكلم على ندى
ماجد...: لا مش بحبها
ليان....: ماجد متكدبش عليا عيونك فضحاك
ماجد.....: اه ارتحتى
ليان....: كنت عارفه طب ماتقولها
ماجد....: ياريت اقدر اقولها كنت قولتلها بس
ليان...: بس ايه
ماجد....: ندى بتعتبرنى اخوها مش اكتر وخايف اصرحها بمشاعرى لتسيبنى ولو سبيتنى انا مش ممكن اعيش من غيرها...ليان هى بتحب اللى اسمه زياد
ليان.....:لا يا ماجد مش بتحبه زياد متجوز ومخلف كمان وهى بتعتبره اخوها ولو بتحبه كانت قالتلى
جاءوا ليتحدثوا قد انهت ندى شراء الهداية وذهبت اليهم
ندى.....:اشتريتهم يلا بينا
ليان وماجد....:يلا
ثم غادروا الى الفندق

_______________________
عند احمد ومحمد فى المكتب
احمد.....:انا عايز زياد يوقع على الملفات دى
محمد......:طب ماتكلمه
احمد....:اوك
التقط احمد هاتفه وفام بالإتصال على زياد
زياد...:الو ازيك يا حبيبي عامل ايه
احمد...:الحمدلله وانت وفرح عاملين ايه
زياد.....:الحمدلله بخير
احمد....:زياد كنت عايزك تيجى تمضى على ورق صفقة مهمة
زياد....:طب ماتخلى إياد يمضى
احمد....:مش هينفع علشان الصفقة دى انت متفق مع الناس بنفسك
زياد....:حاضر يابابا بس ممكن تبعت ماما تقعد مع فرح علشان لو احتاجت حاجه
احمد...:حاضر يا زياد سلام
زياد...:سلام
التفت زياد الى فرح وقال....:معلش ياحبيبتي مضطر انى امشي دلوقتي علشان فى ورق مهم محتاج توقيعى عليه
فرح....:ولا يهمك ياقلبي روح شوف شغلك
زياد.....:مش هتأخر....وماما جاية تقعد معاكى
فرح....:لية تتعبها معايا مش كفاية عليها مى وحمزة
زياد....:ياحبيبتي ماما بتحبكم واكيد لو احتاجتم حاجه منها مش هترفض سلام ومش هتاخر
طبع قبلة على مقدمة راسها وغادر الى القصر بينما فرح ظلت تنظر سهام

______________________
فى القصر قال احمد لسهام ان تذهب الى فرح ووافقت دلفت الى غرفتها وارتديت ملابسها ونزلت الى الاسفل وجدت مى وحمزة يركضوا
مى...:تيتا اننى رايحة فين
سهام....:رايحة مكان وجاية تانى
حمزة....:خودينا معاكى
جاء صوت من خلفهم وكانت نورا مصطنعة الحزن......:هتروحوا معاها وتسيبونى
مى بطفولية.....:لا خلاص يا تيتا مس(مش)هسيبك لوحدك
حمزة...:وانا كمان خلاص يا تيتا روحى انتى واحنا هنستناكى مع تيتا نورا
سهام بإبتسامة على كلام احفادها.....: حاضر يا قلب تيتا هروح ومش هتاخر باي
غادرت سهام الى المستشفى وصعدت نورا ومى وحمزة الى غرفتها

________________________

فى المكتب طرق زياد باب المكتب واذن له احمد بالدخول
زياد.....:ازيك يابابا ازيك ياعمى
احمد ومحمد....:الحمدلله وانت وفرح عاملين ايه
زياد.....:الحمدلله فين الورق
احمد.....:اتفضل
اخذ زياد الورق وقام بتوقيعه انهى زياد من توقيع الورق وجاء ليغادر وجد والدته تتصل به
زياد......:الو يا ماما
سهام ببكاء....:الحقنى يا زياد فرح دخلوها العمليات
زياد بصدمة......:عمليات ليه اللى حصل
سهام ببكاء......: هحكيلك لما تيجى بس تعالى بسرعه
زياد....:حاضر حاضر
اغلق معها الهاتف وركض وخلفه احمد ومحمد
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الثالث من رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف
تابع من هنا: جميع فصول رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف
تابع من هنا: جميع فصول رواية رواية احفاد الجارحي بقلم آية محمد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حزينة
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
اقرأ أيضا: رواية احببتها في انتقامي بقلم عليا حمدى
يمكنك تحميل تطبيق قصص وروايات عربية من متجر جوجل بلاي للإستمتاع بكل قصصنا
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة