مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة وأجمل الروايات الممتعة والروايات الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة ماهى عاطف علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل الحادى عشر من رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف
رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف - الفصل الحادى عشر
إقرأ أيضا: روايات عالمية
رواية جحيم ابن عمى - ماهى عاطف |
استيقظ زياد وتطلع الى ندى وهى نائمة وجد بعض خصلات شعرها على وجهها ذهب ووضعهم خلف اذنها ودلف الى الحمام مسرعا لتململها فى فراشها.. استيقظت ندى وجلست تنظر خرجه لتتحمم خرج زياد مرتدياً منشفة حول خصره ومنشفة يجفف بها شهره خجلت ندى بشدة من هذا المنظر ووضعت يدها على عيونها واتجهت الى الحمام ولكن تعثرت قدمها بالكرسي وجاءت لتقع وجدته حاوط خصرها ظل ينظر الى عينها الرمادية وتذكر قبلة امس وتورد وجنتيها وانتفاخ شفتيها من اثر قبلته ابتعد عنها عندما حمحمت
ندى بخجل....: احم شكراً
فاق زياد واستوعب خجلها وابتعد عنها... دلفت ندى الى الحمام والخجل لا يفارقها... بينما زياد ضرب بخفة على جبينه واتجه الى غرفة ملابسه وارتدى بنطلون جينز اسود وتيشرت اسود ابرز عضلاته ووضع عطره الفاخر ووضع بعض الاشياء فى الحقيبة وغادر الى اسفل.....
بينما ندى خرجت من الحمام وارتديت بنطلون جينز اسود وتيشرت ابيض وفوقه چاكت اسود وكوتش ابيض وتركت العناء لشعرها وحقيبتها السوداء واخرى خاصة بالسفر وغادرت الى اسفل
💙💙💙💙💙💙💙
فى الاسفل يجلس الجميع نزلت ندى والتقت عليهم السلام
ندى.....: صباح الخير
الجميع......: صباح النور
ثم ذهبت وجلست بجوار زياد لتتناول طعامها بعد دقائق انهى الجميع طعامه وجلسوا يرتشفوا القهوة ذهبت نغم واحتضنت ندى بشدة ثم غادرت الى الجامعة بينما قال زياد.....: مى حمزة اوعوا تتعبوا جدو وتيتا
مى وحمزة......:حاضر يابابى
احتضنوا ندى وزياد الجميع وغادروا الى المطار بينما مى وحمزة وسهام ونورا صعدوا الى غرفتهم.... احمد ومحمد غادروا الى الشركة
💙💙💙💙💙💙💙
امام القصر ركبت نغم سيارتها كانت تفكر فى مراد وعلى ماحدث امس بسبب خروجها بدون اذنه كانت تفكر هل تبلغه بخروجها ام لا
زفرت بضيق وقالت.......:هو جوزى والا خطيبى علشان اقوله لا انا متاخره وهمشي
ثم قادت سيارتها وغادرت الى الجامعه
💙💙💙💙💙💙💙
عند ماجد كان سعيداً للغاية فهو سيسافر للقاء بحبيته ندى و أيضاً يفكر فى طريقة اخر للتخلص من هذا الاحمق الذي يُدعى زياد فهو لا يحبه مطلقاً لأخذ حبيبته منه.....ارتدى بنطلون جينز كحلى وتيشرت ابيض ابرز عضلاته ووضع عطره الفاخر ومشط شعره والتقط هاتفه ومفاتيحه وامر الحارس باخذ حقيبته ووضعها فى السيارة ثم ركب سيارته وغادر الى المطار
💙💙💙💙💙💙💙
اتخذوا كلاً من زياد وندى بعض الإجراءات وتوقيع الورق ثم ركبوا الطيارة...... بعد عدة ساعات وصلوا الى مدينة النور وعاصمة الموضة "باريس" وصلوا الى الفندق وحجز زياد جناح لهم ....
دلفوا الى الجناح ليستريحوا قليلاً من تعب اليوم
دلفت ندى الى لتتحمم وارتديت فستان نبيتى قصير يصل لركبتها...بينما زياد دلف الى الحمام ليتحمم وارتدى بنطلون قطنى كحلى وتيشرت ابيض وارتمى بجسده على السرير ليأخذ قسطاً من الراحة بينما قالت ندى بغضب....:دلوقتي احنا لوحدينا صح عايزاك تحجزلى اوضة لوحدى
زياد ببرود.....:من غير ماتقولى عملت كدة مفتاح الجناح بتاعتك على الطربيزه يلا مع السلامه وسيبينى انام
ندى......:احسن بردو
جاءت لتغادر قاطعها عندما سمعته ينادى بإسمها
زياد.......:ندى
ندى ببرود....:خير
زياد......:متنزليش غير لما تقوليلى
ندى......:دا لية انشاءالله هو انا جاية اقعد انا جاية اخرج واتفسح
زياد بغيظ من سرعة حديثها.......:مانتى لو سمعتينى للآخر مش هتقولى كدة....متنزليش علشان منعرفش حد هنا ومش عايز مشاكل مع حد اتفضل روحى نامى علشان هعدى عليكى بليل ننزل نشم هوا
ندى....:اوك
غادرت ندى الى جناحها بينما زياد ارتمى بجسده على السرير وقال.....:مجنونة وهبلة طول عمرك ربنا يشفيكى
ثم غطى فى نوم عميق
دلفت ندى الى الجناح الخاص بها ارتمت بجسدها على السرير وقالت......:بارد مغرور متكبر وربنا لهوريك يا زياد الكلب
ثم غطت فى نوم عميق
💙💙💙💙💙💙💙
عند نغم دلفت الى القصر بعدما انهت محاضراتها
جاءت لتصعد الى غرفتها توقفت بعدما نادى والدها بإسمها
محمد......:نغم
نغم......:نعم يابابا
محمد......:تعالى المكتب علشان عايزك
نغم بإستغراب.......:حاضر ثم قالت بصوت منخفض.....:ربنا يستر
ثم دلفت الى المكتب
محمد.....:اقعدي يا نغم عايز اقولك حاجه
جاست نغم وقالت.......:نعم يابابا
محمد.....:جايلك عريس وانا موافق بس بردو القرار قرارك
علمت نغم انه مراد فرحت بشدة وقالت....:مين يا بابا
محمد......:مراد الالفى صاحب زياد اظن انك تعرفى
نغم من كثرة خجلها لم تتحدث ظلت صامتة
محمد بخبث......:افهم من كدة انك مش موافقه
نغم بسرعه......:لااا ثم اضافت بإرتباك بعدما ابتسم محمد......:ا اقصد يعني هو
قاطعها محمد.....:خلاص عرفت انك مش موافقه هتصل بيه وابلغه برفضك
نغم.....:يا بابا افهمنى انا موافقه
ابتسم محمد وقال....:كبرتى يانغم متعرفيش انا كنت مستنى انك انتى واختك تتجوزوا بقالى اد ايه.... المهم الف مبروك يا حببتى
ثم احتضنها واستأذنت ثم صعدت الى غرفتها
دلفت نغم وقفزت بسعادة وقالت......:مش مصدقه انى هتجوزك يا مراد بحبك اوى ياااااه يعني انا هكون حرم مراد الالفى ايه الهبل اللى انا بعمله دا
ضحكت ثم دلفت الى الحمام وخرجت ظلت تفكر فى من اخذ عقلها بوسامته التى تنجذب اليها اي بنت ثم غطت فى نوم عميق
💙💙💙💙💙💙💙
عند ماجد حجز جناح خاص به ودلف ليستريح قليلاً من السفر دلف الى الحمام ليتحمم وخرج ارتدى بنطلون قطنى فقط وظل عارى الصدر وظل يفكر فى ندى وغطى فى نوم عميق
💙💙💙💙💙💙💙
عند إياد فى الشركة كان يفكر بعدما اخذ رقم هاتفها من ندى كيف يستطيع التحدث معها عن مشاعره وحبه ....قاطع تفكيره صوت طرقات الباب اذن له بالدخول وكان مراد
مراد......:ايه يا برنس مالك قاعد زى المطلقين كدة لية
إياد.......:والنبي يامراد سيبنى فى حالى
مراد.....:لية بس كدة هى قالتلك خلينا اخوات
إياد.....:هه ظريف دا قالتك انت
مراد.....:اختك متقدرش
إياد.....:وايه علاقة اختى بالموضوع
مراد.....:هو انت متعرفش انى طلبت ايدها من باباك وهو وافق بس فاضل موافقتها
إياد.....:الف مبروك
مراد.....:الله يبارك فيك عقبالك
إياد.....:شكلى مش هتجوز
مراد بسخرية.....:لية يابطة فاتك قطر الجواز
إياد......:مراااااد
مراد.....:خلاص يا عم قولى بس مالك
إياد.....:فى واحده اسمها ليان صاحبة ندى وبحبها اوى وهموت واتجوزها وندى ادتنى رقمها بس مش عارف اكلمها اقولها ايه
مراد......:اسمعنى الواحد مننا لما بيحب حد بيموت علشان يوصله بأي طريقه وانت معاك رقم موبايلها ودى اهم حاجه وبكدة انت ممكن تكلمها وتقولها اللى انت عايز تقولهولها
إياد.....:عندك حق يا مراد
مراد.....:مانا عارف متكسفنيش بقا
إياد....:ماشي ياخويا يلا غور
مراد.....:ماشي ياعم سلام
غادر مراد بينما التقط إياد هاتفه وقام بالإتصال على ليان
إياد....:الو آنسة ليان
ليان....:ايوة انا مين حضرتك
إياد....:انا إياد اخو ندى
ليان بخجل.....:ازيك يا إياد
إياد.....:الحمدلله وانتى
ليان.....:الحمدلله
إياد.....:ممكن اقابلك النهارده بليل
ليان.....:خير فى حاجه
إياد بإحراج....:لا بس عايز اكلمك فى موضوع
ليان بجدية.....:تمام خلاص نتقابل النهارده بس فين وامتة
إياد.....:النهارده الساعه ٨فى مطعم****
ليان.....:خلاص ماشى باي
إياد.....:باي
اغلق معها وفرح بشدة لموافقتها على مقابلته والتحدث معه قال لمراد انه سيغادر وافق وابلغه انه سيتولى الامور شكره إياد ثم غادر الى القصر
استيقظ زياد ودلف الى الحمام وخرج ارتدى بنطلون جينز اسود وتيشرت ابيض ومشط شعره ووضع عطره الفاخر والتقط نظارته ومفاتيحه وغادر الى ندى....
بينما ندى دلفت الى الحمام وخرجت ارتديت فستان باللون البصلى قصير يصل لفوق الركبة و جزمة بيضة وتركت العناء لشعرها وجاءت لتغادر الغرفة اصتدمت بجسد عريض تطلعت الى وجهه وجدته زياد... خجلت وابتعدت عنه وقالت....: احم انا جاهزة
زياد.....: انتى هتنزلى كدة
ندى وهى تنظر لملابسها.....: اه لية فى حاجه
زياد.....: ادخلى غيرى هدومك مش هنزلى كدة
ندى....: زياد احنا فى باريس يعني عادى محدش بياخد بالى
زياد......: بس مش معنى ان محدش بياخد باله انك تلبسي كدة اتفضلي غيرى هدومك لإما مفيش نزول
ندى بغضب.....: اووووف حاضر
دلفت ندى مرةً اخرى لتبديل ملابسها وارتديت بنطلون جينز اسود وتيشرت رمادى وذهبت اليه
ندى.....: حلو كدة
زياد بتكبر.....: مش بطال يلا
ندى بصوت منخفض.....: ربنا يخدك يا زياد
زياد.....: بتقولى حاجه
ندى وهى تضغط على كل حرف....: مبقولش يلا
ابتسم زياد إبتسامة جانبية ثم ذهبوا ليتناولوا الطعام ويمرحوا قليلاً
♥♥♥♥♥♥♥
عند محمد دلف الى مكتبه عندما راه مراد ذهب اليه طرق الباب واذن له محمد بالدخول
مراد.....:ازيك يا فندم
محمد.....:الحمدلله وانت
مراد.....:الحمدلله
مراد.....:احم حضرتك عملت ايه في موضوعى
محمد بغباء.....:موضوع ايه
مراد......:جوازى من الآنسة نغم
محمد بأسف مصطنع.....:والهى يابنى مش عارف اقولك ايه للأسف نغم مش موافقه وانا مقدرش اجبرها على حاجه هى مش عايزاها انا اسف
مراد......:خلاص يا فندم بعداذنك
جاء ليغادر سمع صوت ضحك التفت الى محمد وجده يضحك
مراد.....:هو حضرتك بتضحك علي ايه
محمد.....:اصلك اهبل
مراد....:ايه
محمد.....:وافقت يا غبى الف مبروك
مراد من شدة فرحته احتضن محمد وقال.....:حبيبي ياحمايا يا عسل انت
محمد بضحك.....:بكاش طول عمرك
مراد.....:بكاش بكاش المهم هاجى امتى علشان نقرأ الفاتحة ونتفق
محمد.....:تعالى يوم الخميس
مراد بفرح.....:ماشي بعداذنك
محمد.......:اتفضل
غادر مراد بينما ابتسم محمد وقال.....:ربنا يسعدكم ويهديك يازياد انت وندى
ثم جلس يتابع عمله
♥♥♥♥♥♥♥
عند نغم كانت تذاكر وجدت صوت يصدح من هاتفها وجدته مراد
نغم......:الو
مراد.....:ازيك يانغم
نغم.....:الحمدلله وانت
مراد.....:طول مانتي بخير انا بخير
نغم بخجل......:احم فى حاجه
مراد.......:انا عايز اشوفك النهارده
نغم.....: لية فى حاجه
مراد.....: عايز اتكلم معاكي
نغم......: ماشي باي
مراد بإستغراب.....:باي
اغلق معها وقال.....:هى مالها دى حد عملها حاجه هى العيلة كلها مجنونة كدة لية
ثم جلس يتابع عمله
♥♥♥♥♥♥
عند زياد وفرح انتهوا من تناول الطعام وذهبوا للتمشية
ندى.....:واو المكان هنا جميل جدا
زياد....:اه جدا تعالى نقعد
ثم جلسوا فى صمت
جاء احد من خلف ندى ووضع يده على عينها
.....:ناااندو
نظر كلاً من ندى وزياد خلفهم وجده ماجد نظر الى ندى بمعنى بيعمل ايه هنا. لم تجاوب ندى
ندى بفرح وهى تحتضنه......:ميجو وحشتيني اوى
ماجد.....:الحمدلله ياقلبي عامله ايه
ندى.....:الحمدلله
ماجد......:ازيك يازياد
زياد.......:احسن منك
ماجد بإحراج......:احم طيب بعد اذنكم
ندى......:رايح فين خليك معانا شويه
ماجد......:لا معلش مش عايز اضايقكم
ندى......:انت هتعمل فيها مكسوف اقعد ياض
ماجد......:حاضر
جلس ماجد وسط انزعاج زياد وضيقه فهو لا يطيقه أبداً بدأ ندى وماجد الحديث ولم يعايره زياد اي اهتمام جلس ماجد يضحك مع ندى بصوت عالي ويمسك يدها لم يستطيع زياد اكثر من ذلك وقف وجذب ندى من يدها وقال بعصبية......:متهيقلى كدة كفايه يلا بينا
ندى وهى تحاول الفرار منه......:سيب ايدى يا زياد
ماجد....:هو ايه اللي حصل يا زياد
زياد بحدة......:ملكش دعوه خليك في حالك
ندى.....: زياد سيب ايدى بقولك
لم يجيبها بل سحبها من يدها الى الغرفة كادت ان تقع اكثر من مرة دلفوا الى جناحها ودفعها على السرير وقال بتحذير وصراخ.......:انا صبرت عليكى كتير وقولت اعديهالك بس انك تعتبرينى كأنى مش موجود مش هسكتلك اسمعينى كويس والكلام دا اخر تحذير ليكى تحضنى راجل او تسلمى عليه بإيدك او تهزرى معاه هتشوفى منى وش عمرك ماشوفتى فااااهمة
قال هذه الكلمات وخرج صافعاً الباب خلفه
ثم جلست تتواعد له وتسبه(باردة😂)
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الحادى عشر من رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف
تابع من هنا: جميع فصول رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف
تابع من هنا: جميع فصول رواية رواية احفاد الجارحي بقلم آية محمد
تابع من هنا: جميع فصول رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف
تابع من هنا: جميع فصول رواية رواية احفاد الجارحي بقلم آية محمد
تابع من هنا: جميع فصول رواية رواية افقدني عذريتي بقلم نهلة داود
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حزينة
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
اقرأ أيضا: رواية احببتها في انتقامي بقلم عليا حمدى
يمكنك تحميل تطبيق قصص وروايات عربية من متجر جوجل بلاي للإستمتاع بكل قصصنا
يمكنك تحميل تطبيق قصص وروايات عربية من متجر جوجل بلاي للإستمتاع بكل قصصنا
إرسال تعليق
يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا