-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية جحيم ابن عمى - ماهى عاطف - الفصل الخامس عشر

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة وأجمل الروايات الممتعة والروايات الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة ماهى عاطف علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل الخامس عشر من رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف

رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف - الفصل الخامس عشر

إقرأ أيضا: روايات عالمية

رواية جحيم ابن عمى - ماهى عاطف
رواية جحيم ابن عمى - ماهى عاطف

رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف - الفصل الخامس عشر

 تابع من هنا: روايات رومانسية جريئة

استيقظ زياد بعدما ذهب فى نوم عميق بجانب ندى وجد يده تحتضن خصرها بتملك شهق عندما وجد يدها ساخنة للغاية وضع يده على جبينتها يتحسسها وجد حرارتها مرتفعة لم يعلم ماذا يفعل غادر غرفته راكضاً الى غرفة محمد طرق الباب وبعد ثواني فَتح له محمد الباب.....
محمد بإستفهام......:فى حاجه يازياد بتخبط بدرى لية كدة
زياد......:ندى جسمها سُخن اوى ومش عارف اعمل ايه فجيت اقول لحضرتك
محمد بقلق......:ايه طب خليك جنبها وانا هكلم الدكتور وهاجى
زياد.......:حاضر
غادر زياد الى غرفته بينما دلف محمد ليُخبر نورا شهقت نورا وذهبت لتطمئن على ندى وقام محمد بالإتصال على الطبيب وغادر الى غرفة زياد

_______________________
عند مراد استيقظ ودلف الى الحمام وخرج ارتدى بدلة كحلى وكرافت وجزمة كحلى ووضع عطره الفاخر ومشط شعره وجلس على كرسيه يُفكر فى علاقته بنغم وكيفية اخبار محمد بزواجه منها الاسبوع القادم ولكن تذكر زياد عندما اخباره بأنه سيساعده وتذكر أيضا ًهذه العنيدة التى تعامله بجفاء اَقسم انه سيقوم بكسر رأسها اذا عاندته مرةً اخرى زفر بضيق وغادر الى اسفل جلس يتناول الإفطار مع عائلته الصغيرة
مراد.....:صباح الخير
الجميع.....:صباح النور
لحظ عمرو ان مراد لم يأكل شئ....
ثم قال له.....:مراد انت مش بتأكل لية
مراد.......:بابا انا كنت عايز اقولك حاجه
عمرو.....:اتفضل ياحبيبي قول عايز ايه
تنفس مراد بعمق ثم قال......:انا عايز اتجوز نغم الإسبوع الجاي
عمرو.....:ايه طب ازاى يابنى انت لسة خطوبتك كانت اول امبارح
مراد بكذب.....:معلش يا بابا اصلى انا ونغم اتفقنا على انه يكون الإسبوع الجاي
عمرو بتنهد.....:ماشي يابنى ادام اتفقتوا يبقى خلاص هكلم عمك محمد واقولك
مراد.....:ربنا يخليك ليا
عمرو....: ويخليك ليا انت وحسن يلا كُل بقا
ابتسم مراد ثم تناول طعامه واستاذن وغادر الى الشركة

______________________
دلف زياد الى غرفته وجد ندى حرارتها ترتفع قلق بشدة زفر بضيق وجد احدهم يطرق الباب اذن له زياد بالدخول وكان محمد ومعه نورا.....
ركضت نورا الى ابنتها ورطب محمد على كتف زياد لكى يطمئن وانه قام بالإتصال على الطبيب وسوف يأتى بعد قليل....
بعد فترة ليست طويلة دلف الطبيب الى القصر وقامت الخادمة بإيصاله الى غرفة زياد دلف الطبيب وقام بفحص ندى وهناك عيون تطلع اليه ويريد قتله نعم انه زياد فإنه يغير بشدة عليها من اي احد حتى والدتها ظل يهدى نفسه انهى الطبيب فحصها واعطاهم ورقة بدواء ندى وقال انها ستفيق بعد قليل شكره محمد وغادر الطبيب
محمد.....:زياد خلى بالك منها ومتروحش الشركة النهارده وانا هتولى الأمور انا وإياد ومراد ولو عُزت حاجة ابقي اتصل بيا سلام
غادر محمد بينما قال زياد لنورا.....:روحى انتى يا طنط وانا هقعد جنبها هى هتفوق كمان شويه متقلقيش
حركت نورا رأسها بإيجاب ثم قالت.....:حاضر يابنى بس خلى بالك منها
زياد بإنزعاج......:انتى هتوصينى على مراتى والا ايه عموماً متقلقيش
نورا بفرح لخوفه على ابنتها.....:حاضر انا همشي بقا ولو عُزت حاجة قولى
غادرت نورا بينما جلس زياد بجوار ندى يمسح على شعرها بحب وحنان وقام بحملها ودلف بها الى الحمام ووضعها فى حوض الإستحمام وقام بفتح المياة لتنعش بحمام لكى يزيل التعب عن جسدها اغلق المياة وقام بتبديل ملابسها بملابس مريحة وقام بحملها مرةً اخرى ووضعها على السرير وجلس بجانبها وظل يفكر بحياتهم القادمة

______________________
عند إياد استيقظ ودلف الى الحمام وخرج ارتدى بدلةسوداء وكرافت وجزمة سوداء ومشط شعره ووضع عطره الفاخر وغادر الى اسفل ولم يجد احد استغرب كثيراً ثم صعد الى غرفة والدته وطرق الباب واذنت له بالدخول.....
إياد.....:ماما هو مفيش حد تحت لية
نورا....:اصل ابوك راح الشركة وزياد قاعد جنب ندى علشان تعبانه واختك فى اوضتها والباقى معرفش
إياد بقلق.....:ندى تعبانه مالها
نورا......:جسمها سخن وتعبانه شويه
إياد.....:اوك انا هروح اطمن عليها وبعدين هروح الشركة
نورا....:ماشي يا حبيبي ربنا يعينك
ثم طبع قبلة على جبينتها وغادر الى غرفة زياد
طرق إياد الباب بينما زفر زياد بضيق فعو بريد ان يجلس بجانبها ولا يتركها أبداً ثم اذن له بالدخول دلف إياد ثم قال بتسأل......: ازيك يا زياد ندى عامله ايه دلوقتي
زياد.....: الحمدلله كويسه هتفوق بعد شويه
إياد......: اوك الف سلامة عليها
زياد.....: الله يسلمك
ثم غادر الى الشركة وجلس زياد بجانب ندى

_____________________
استيقظ ماجد ودلف الى الحمام ليتحمم وخرج ارتدى بنطلون قطنى ابيض وتيشرت كحلى ومشط شعره وغادر الى اسفل.....
وجد والده يقرأ فى جريدة ويرتشف قهوته
ماجد.....:صباح الخير يابابا
محمود....:صباح النور ياحبيبي
ثم طلب هو الاخر قهوة وجلس يرتشفها فى صمت قطع هذا الصمت محمود عندما قال......:ماجد جهز نفسك علشان هتنزل الشركة من النهارده معايا
ماجد.....:بس يابابا انا معرفش حاجه عن شغلكم دا
محمود......:متقلقش السكرتيرة بتاعتى هتعلمك كل حاجه فى الشغل بتاعنا يلا اطلع البس وهستناك علشان نروح مع بعض
ماجد......:اوك
ثم صعد الى غرفته وارتدى بدلة سوداء وكرافت وجزمةسوداء ومشط شعره ووضع عطره الفاخر وغادر الى اسفل ركب هو ووالده السيارة وغادروا الى الشركة

______________________
عند مراد دلف الى مكتبه وهو سعيد كون والده وافق على قرار زواجه الإسبوع القادم ثم جلس يتابع عمله دلف اليه إياد وهو حزين......
مراد بتساؤل....:مالك يا إياد
إياد......:مخنوق اوى ومتضايق
مراد.....:طب ماتحكيلى ايه اللى مضايقك
تنفس إياد بعمق ثم قص عليه ماحدث بينه وبين ليان.....
مراد......:انت غبي يابنى تبوسها وكمان عايز تتجوزها غصب عنك ومش عايزها تقولك انها هتتجوز واحد غيرك انت عاقل انت.....
قاطعه إياد بعصبيه.......:ايوة هتجوزها حتى لو غصب عنها ليان دى بتاعتى وملكى واي حد هيفكر ياخدها منى هتكون نهايته على ايدى وابن خالتها دا لو فكر بس انه يقرب منها هقتله علشان دى حاجه تخصنى تخص إياد العراقي فاهم يعني ايه

مراد بحدة......:انت ايه معندكش دم شايف كل الناس زى منار عارف هى سابتك لية هقولك انا سابتك لية سابتك علشان انانيتك وتملكك لأى حد اسمعنى كويس انت تروح تصالحها باى طريقة وتروح تتقدملها وتصارحها بحُبك بجد ومتكدبش عليها انت سامعنى يلا اتفضل روح اسمع الكلام
حرك إياد رأسه بإيجاب وغادر المكتب بينما جلس مراد وقال بمرح.......:يخربيتى طول عمرى شبح والله انا خسارة فى الدنيا دى😂
ثم خطر فى عقله نغم وقال.....:دا انا عايز اللى يصالحنى على اللى مجنِنانى دى
ثم ابتسم والتقط هاتفه وقام بالإتصال على زياد
جاء مراد ليتحدث قاطعه زياد.....
زياد......:خير يا زفت
مراد بمرح......:قلب الزفت
زياد بحدة.....:اخلص يا مراد مش فايقلك
مراد.....:مجتش الشركة لية النهارده
زياد......:ومش جاي
مراد بسخرية.....:لية يعروسة صباحيتك النهارده
زياد بحدة...:مراااااااد اقسم بالله لو ماقفلت دلوقتي لهاجى وهقتلك زى ماكنت هعمل مع حسن
مراد بخوف....:لا وعلى ياخويا سلام
اغلق مراد الهاتف دون إنتظار إجابة زياد ثم قال.....:استغفر الله العظيم عيلة كلها نكد حتى نغم الوردة المفتحة نكدية ايه النكد دا لما اروح اغلس على حمايا
ثم غادر الى مكتب محمد

____________________
عند زياد اغلق مع مراد وتطلع الى ندى وجدها تتململ فى فراشها فتحت عيونها بضعف وجدت زياد بجانبها استندت لكى تعتدل فى جلستها ثم وجدت ان احدهم قام بتبديل ملابسها صرخت ثم قالت.......:لييييية عملت كدة ليييييه
زياد بفزع....:فى ايه
ندى بصراخ.....:مش عارف فى ايه فى انك استخدمت انى معنديش طاقة او قدرة وقربت منى انت حيواااان وزبالة انا بكرهااااك بكرهاااك
زياد......:افهمى الاول وبعدين اتكلمى
ندى بعصبيه.....:افهم ايه يا حيوان يا زبالة انت....
بحركة مباغتة اعتلاها زياد وقال بحدة.....:اسمعى بقا انا استحملت طولة لسانك دى كتير وانا مش حيوان اوى علشان اعمل كدة وانتى ضعيفه ومعندكيش قوة وبعدين فيها ايه لو عملت كدة انتى مراتى ودا حقى فاهمه وانا مش زبالة اوى علشان اعمل كدة انا غيرتلك هدومك لانك كنتى سُخنها خالص وانا قلقت عليكي علشان كدة دخلتك الحمام وفتحت عليكى المية وغيرتلك هدومك ومحصلش حاجه وبعدين انا لو عايز اعمل حاجه اعملها ومحدش هيحوشنى فاااهمة
حركت رأسها بإيجاب بينما قام زياد وصفع باب الحمام خلفه بينما ندى تنهدت عندما علمت انه لم يحدث شئ بينهم ولكنها لعنت نفسها عندما سبت وقامت بقول له اشياء لم تقول واحدة لزوجها جاءت لتقوم من فراشها ولكن فقدت توازنها وجاءت لتقع التقطها زياد بين يده ونظر لوجهها واعتدل ثم قال.....:انا جوزك وعمرى مااعمل حاجه تأذيكى مهما كان
جاء ليغادر ولكن وجدها تمسك يده ثم قالت.....:انا اسفة يا زياد متزعلش منى انا عارفه انك عمرك ماهتعملى حاجه تأذينى بس اتجننت لما لقيت نفسي فى سريرى وحد مغيرلى هدومى اسفة متزعلش
زياد بإبتسامة.....:ولا يهمك بس عندى شرط علشان اقدر اسامحك بجد
ندى بإستغراب.....:ايه هو
زياد....:نكون اصحاب موافقه والا لا
ندى بتردد....:موافقه
ثم مد يده لها ومدت هى الاخرى ثم ابتسموا وقال زياد بفرحة......:واحلى اصحاب كمان
ثم استندت عليه الى ان جلست على السرير وغطت فى نوم عميق ثم ابتسم زياد بفرح وذهب فى نوم عميق هو الآخر
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الخامس عشر من رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف
تابع من هنا: جميع فصول رواية جحيم ابن عمى بقلم ماهى عاطف
تابع من هنا: جميع فصول رواية رواية احفاد الجارحي بقلم آية محمد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حزينة
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
اقرأ أيضا: رواية احببتها في انتقامي بقلم عليا حمدى
يمكنك تحميل تطبيق قصص وروايات عربية من متجر جوجل بلاي للإستمتاع بكل قصصنا
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة