-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية سجين عينيها بقلم فاطمة عادل - الفصل السابع

 مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والروايات الرومانسية في موقعنا قصص 26 مع رواية جديدة من روايات الكاتبة فاطمة عادل ؛ وسنقدم اليوم الفصل السابع من رواية سجين عينيها بقلم فاطمة عادل هذه القصة مليئة بالعديد من الأحداث والمواقف المتشابكة والمعقدة من الرومانسية والإنتقام والكراهية

رواية سجين عينيها بقلم فاطمة عادل - الفصل السابع

رواية سجين عينيها بقلم فاطمة عادل

رواية سجين عينيها بقلم فاطمة عادل

إقرأ أيضا: قصص قبل النوم 

رواية سجين عينيها بقلم فاطمة عادل - الفصل السابع

 (في المستشفي)

ادم انهي اوراق الخروج لريم ثم هاتف والدته لكي تأتي حتي تساعد ريم .. اتت مني .. ثم غادروا المستشفي متجهين الي القصر .. واثناء سيرهم لاحظ ادم السياره التي كانت تلاحقه من قبل .. فأسرع الي القصر .. ونزلت مني وريم .. ثم عاد ادم خلف السياره .. ليعرف من هذا الذي يراقبه .. ولكنه فشل في اللحاق به .. فعاد الي القصر .. وصعد الي غرفته .. واخذ حمامه المنعش .. وبدل ملابسه .. ولبس ساعته .. ووضع عطره المفضل .. ثم نزل واخذ سيارته .. وذهب الي الشركه.

.......

(في منزل كريم)

استيقظت ساره .. فلقد نامت قليلا علي الكرسي .

خرجت من غرفه شهد .. فلم تجد احد بالمنزل.

ثم نادت : كريمم

كريم ودكتور عمر نائمين في الغرفه .

ف اتجهت الي الغرفه وجدتهم .. تنهدت براحه .. ثم قامت بايقاظهم.

ساره : انا هعمل فطار .. هفطر شهد وهمشي علشان ماما .. هي بقت كويسه

كريم :تمام ماشي

ساره :انا اسفه يا دكتور .. لانك اضطريت تقعد هنا وتستناني .

عمر : اسفه علي ايه يا ساره .. دا واجبي كدكتور .. وواجبي كراجل اني مسبكيش تمشي لوحدك في وقت متأخر .

ابتسمت ساره ثم دلفت الي المطبخ لتعد الفطور .. وكاد ان ينفجر كريم من الغيظ

.......

(في الكليه)

تفاجأت رقيه به .. نعم هو الشخص المغرور .. الذي ضرب بها .. وتركها دون ان يعتذر

رقيه بتوتر : مروه الحقي .. الدكتور هو نفسه الشخص المغرور

مروه : اشش اهدي بدل ما يطردناا .

رقيه : مين دا اللي يطردنا .. ميقدرش

احمد : الاتنين اللي بيتكلموا دول .. عايزين تتكلموا اخرجوا بره

مروه بصوت عالي : اسفين يا دكتور

رقيه بصوت خافت : اسفين ايه انتي بتعتذري .. دا انسان معندوش ذرة اخلاق .. دا مغرور .. متكبر .. شايف نفسه علي ايه

وبينما هي تتحدث مع صديقتها لاحظت مروه احمد خلف رقيه .. فنظرت مروه له بتوتر .. فأشار لها ان تصمت

فأكملت رقيه : بس قمر اوي .. يخربيت حلاوته

احمد ابتسم ثم قال : احم احم

نظرت له رقيه وقد احمرت وجنتها كثيرا ..ولم تستطيع ان تنطق بحرف اخر

احمد : خلصتي شكر فياا يا أنسه

رقيه : بعد اذنك هروح الحمام .. ثم مرت من جواره .. فضربت به وكادت ان تقع لكنه امسك بهاا .. وظل ينظر لعينيها .. وجميع المدرج بدأو يتحدثوا.

مروه : احم احم .. انتي كويسه

ففاق كلا منهم علي صوتها

احمد : اتفضلي بس متتاخريش علشان نبدأ

فخرجت رقيه من المدرج وكاد قلبها ان يخرج من مكانه .. دلفت الي الحمام .. غسلت وجهها ثم ذهبت الي المحاضره .. وجلست بجوار مروه ولم ترفع عينيها عنه.

مروه :رقيه انتي كويسه.

رقيه : انتي حسابك معايا لما نخرج .

نظر لهم احمد ثم قال : نبدأ

ثم بدأ محاضرته

..........

(في شركة الشرقاوي)

سيف في مكتبه دلفت اليه السكرتيره

السكرتيره : سيف باشا

.. انا عايزه اخد اجازه .. والدتي تعبانه ولازم اسافرلها

سيف بتفهم : تمام .. شوفتي حد يستلم مكانك لحد م ترجعي

السكرتيره :بصراحه مفيش وقت .. انا هسافر انهارده .. لو عايزني اقدم استقالتي انا مستعده

سيف لمعت في ذهنه فكره ثم قال : لا لا .. بصي تعرفي آيه اللي لسه مقدمه في الشركه

السكرتيره : اللي شغاله في الحسابات ؟! اها مالها.

سيف : هتستلم مكانك لحد ما ترجعي .. هي ذكيه وهتفهم بسرعه .. وواخده كورسات كتير .. هي كويسه .. بس اطلبي انتي منها

السكرتيره : حاضر يا سيف بيه .. شكرا لحضرتكثم خرجت وذهبت الي آيه

السكرتيره: آيه .. ممكن اتكلم معاكي شويه

آيه بإستغراب : معايا انا .. اتفضلي

السكرتيره : بصراحه ماما تعبانه .. وهضطر اسافرلها .. ومحتاجه حد يمسك مكاني الشغل .. وانا ملقتش انسب منك .. انتي معاكي كورسات ايطالي وفرنساوي وصيني وكوري .. ارجوكي وافقي .. وهبقا ممنونالك العمر كله.

آيه .: بس انا مش فاهمه حاجه في الشغل ده

السكرتيره بإبتسامه : انا هعلمك عل قد ما اقدر انهارده ومعاكي سيف بيه لو اي حاجه احتاجتيها هيساعدك

آيه ابتسمت : تمام موافقه

ضمتها السكرتيره: شكرا ليكي جدا .. انا مش عارفه اقولك ايه .

آيه بابتسامه : متقوليليش حاجه .. قوليلي اسمك ايه بس

السكرتيره : اسمي نورا

آيه : طب يلا يا نورا علميني الشغل بقا

نورا : يلا يا قلبي

وبدأت نورا تفهمها الشغل .. وسيف يراقبهم من الداخل .. ويبتسم لابتسامتها

.........

(في قصر الشرقاوي)

ريم ارتاحت علي فراشها .. ثم قامت تؤدي فرضها بصعوبه .. ثم جلست علي الفراش .. وبدأت تفكر في ما قص لها ادم .. وما فعلته به حبيبته.

ثم دلفت اليها رقيه

رقيه : عامله ايه دلوقتي

ريم : الحمدلله بخير .. بس انتي مالك كده حساكي مش علي بعضك

رقيه قصت لها ما حدث معا مع ذلك المتعجرف احمد ثم اكملت بصراحه يا ريم دا مزز اوي .. حسيت قلبي بيرقص اول ما شافه

ريم بهدوء : طب انتي متعرفيش ان اللي انتي عملتيه ده حرام .. حرام اصلا انك تبصي لراجل .. مش يلمسك .. انتي لبستي الحجاب وبدأتي تصلي وتقربي من ربنا .. مينفعش اللي انتي عملتيه .. استغفري ربنا كتير علشان يغفرلك ذنبك .

رقيه بحزن : شكرا يا ريم انتي علمتيني حاجات كويسه كتير .. وخلتيني اقرب من ربنا .. وانا من انهارده .. اخترتك تبقي صحبتي

ريم بإبتسامه : وانا معتبراكي اختي

ضمتها رقيه

ريم بألم مصطنع: خلاص كسرتي عظمي .. انا لسه طالعه من عمليه..متكسره جاهز

رقيه بدموع : اسفه يا حبيبتي

ريم مدت يدها وجففت دموعها وابتسمت ثم قالت : عايزه اعمل تليفون من موبايلك .. عايزاكي ترنيلي علي ادم

رقيه بصدمه : ادم اخويا

ريم : مالك مصدومه ليه

رقيه بخبث : لا مش مصدومه .. بس هترني عليه ليه

..............

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل السابع من رواية سجين عينيها بقلم فاطمة عادل
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة