-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

قصة قلبي ادمن قسوتك بقلم أمنية أيمن - الفصل الخامس (الأخير)

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع قصة رومانسية جديدة للكاتبة أمنية أيمن والتى سبق أن نشرنا لها رواية أحببنى ولكن علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل الخامس (الأخير) من  قصة قلبي ادمن قسوتك بقلم أمنية أيمن.

قصة قلبي ادمن قسوتك بقلم أمنية أيمن - الفصل الخامس (الأخير)


تابع من هنا: روايات إجتماعية
قصة قلبي ادمن قسوتك بقلم أمنية أيمن

قصة قلبي ادمن قسوتك بقلم أمنية أيمن - الفصل الخامس (الأخير)

 والدة ادهم:بص يا ادهم انا هقول لك كل حاجه انا لما كنت حامل فيك عرفت ان ابوك متجوز عليا ٣ ستات ومخلف منهم صحيح هو متجوزني انا اول واحده بس انا اصلا فضلت فتره عندي مشاكل في موضوع الحمل ده عشان كده هما كانوا مخلفين ولاد اكبر من ادهم فأنا كرامتي مسمحتليش فعرفت ان مرتات ابوك و ولادهم خارجين كلهم مع بعض في يوم دبرت لهم حادثه ومات كل ال في العربيه حتى ال كان بيسوق انا ساعتها خوفت عليك ايوه عليك انت يا ادهم هما عارفين ان انا كنت عندي مشاكل في موضوع الحمل فلما اهلهم يعوزوا يئزوني هيئزوني فيك و الموضوع ده مجاش في بالي غير بعد لما خلفت مليكه ب ٣ سنين وساعتها اخدتها وسافرت عشان ابعد عنك الانظار ويهتموا بسفري وينسوك بس طبعا بعد ال حصل لاختك انا بعت لابوك جواب قولت له فيه انه ياخد باله منك وان ممكن حد يائذيك فلازم يحميك كويس ومقولتلهوش ان مليكه ماتت وبعدها ب ١٣ سنه اكتشفت اصلا ان ال ٣ ستات دول اصلا متربيين في الملجاء وملهمش حد كل المتربيين في الملاجاء دول ناس مش كويسه ومش محترمين وكلهم زباله ولا واحده فيهم محترمه ولا كويسه ولا يتعاشروا هي لين بتعيط ليه

نعم فلين كانت تبكي بقوه في حضن ادهم وهو يحاول تهدئتها لماذا الناس يقولون ان جميعهم غير جيدون و

والدة ادهم بشك :هي لين تربيه ملاجاء ولا ايه

ادهم بكل جراءه :اه

شهقت والدة ادهم :ياااااااي انت ازاي تتجوز وحدا زي دي يا ادهم يااااي

ادهم :اتجوزتها زي الناس مالها لين يعني هي في نظرى احسن من ميت واحده متربيه في قصور لين بنت متعلمه ومعاها بطاقه واحسن من كل بنات حواء امي واختي وصحبي وبنتي و مراتي وحبيبتي وان شاء الله ام ولادي وهفضل معاها لحد لما نضحك للدنيا من غير سنان

نظر ادهم على زوجته وجدها قد نامة في حضنه من شدة البكاء وطلبت امه عنوان اختها ولاكن ادهم رفض اعطائها العنوان واقنعها بالبقاء حتى صباح اليوم التالي وتفعل ما تشاء ولن يمنعها واقتنعت والدتة واستيقظت لين ما ان وضعها على السرير وظلت تبكي وهدائها هو وقص لها ما حدث وناما في صباح اليوم التالي استيقظ ادهم من النوم ولم يجد لين بجواره فنظر ناحية الحمام وجدها تخرج من الحمام وترتدي ملابس خروج

ادهم :الظاهر ان الهانم كانت خارجه من ورايا

لين :لا والله يا دومي انا عارفه ان انت بتصحى لما بقوم من حضنك فقولت اكسب وقت و الله مش اكتر يا حبيبي

ادهم :امممممممم ورايحه فين؟

لين :راحه عند طنط ملك (ام نادر) (ملحوظه ام نادر اسلمت من قبل ما اختها تقابل احمد الشرقاوي (والد ادهم)

ادهم :وهي حبكت ما انتي عارفه ان ماما ريحالها النهارده 

لين:مهو انا راحه مخصوص عشان طنط بقالها كتير عايشه برا ومتعرفش حاجه عن مصر وفي نفس الوقت عشان بقالي كتير مرحتش لطنط ملك وانت عارف غلاوتها عندي وان انا بعمل كده زي رحمه على روح نادر وانت وافقت صح 

ادهم:صح بس تصدقي انا اكتشفت النهارده ان انتي معندكيش كرامه؟ 

لين:متشكره يا ابن الناس 

وذهبت من امامه واكملت ارتداء ملابسها عرف ادهم حجم خطئه فلين فعل الخير واحسان معامله الغير يجري في دمائها حتى مع من يائذيها وجدها تجلس على كرسي لربط رباط الكنفرس ولكنها لم تستطيع بسبب بطنها فقام ادهم وجلس امامها وربط لها الرباط و 

ادهم وهو يقبل يدها بلطف :انا اسف متزعليش مني انا مش قصدي ازعلك 

لين :تقوم تقولي انا كده يا يا دومي 

ادهم:ايوه بقا دومك و الدنيا حلوه بقااااا

لين:انا هروح عند طنط بقا اوك 

ادهم:بشرط تقعدي ساعه وتيجي اوك 

لين وهي تقرصه من وجنته كالاطفال :اوك يا حبيبي 

ادهم وهو يزيل يدها من على وجنته :وسعي ابت 

لين :😂حاضر يا دومي 

وبالفعل ذهبت لين الى والدة نادر مع والدة ادهم وذهب ادهم الى عمله اما لين فقد وصلت عند والدة نادر وفتحت لها الباب وما ان رأتها حتى احتضنتها بقوه فابعدتها لين عنها برفق فذالك العناق القوي غير مناسب لبطنها فنظرت والدة نادر الى بطن لين بذهول فهي لا تعلم ان لين حامل و 

والدة نادر ببعض الحزن :انتي حامل من ادهم يا لين 

لين :اه يا طنط في اخر الثالث انا مش عوزاكي تزعلي مني عشان مقولتلكيش اني حامل وعشان بقالي كتير مش بجيلك انا اسفه والله 

والدة نادر ببعض الدموع :مبروك يا لين انتي و ادهم ربنا يتمملك على خير و يقومك بالسلامه كان نفسي اقولهالك وانتي حامل في حفيدي 

لين :مهو ده حفيدك يا طنط مش ادهم زي نادر الله يرحمه بصي مين جاي معاياه كده يا طنط 

والدة نادر :مين؟ 

ف ابتعدت لين عن الباب لتظهر والدة ادهم وما ان رآتها والدة نادر حتى احتضنتها بقوه فبادلتها والدة ادهم العناق من ثم دخلوا هما الاثنان وجلسوا معها قليلا وبعد ساعه من الزمن تماما قامت لين من مكانها و 

لين :عن أزنكم بقا عشان ادهم قالي ساعه و روحي 

والدة نادر :ما تقعدي يا لين شويه واتصلي بأدهم و قوليله انك هتقعدي معانا 

نظرت لين ناحية والدة ادهم تنتظرها ان تتمسك بها لتجلس معهم ولاكنها نظرت لها بأشمئزاز و 

لين و الدموع في عينيها :لا معلش يا طنط انا متعودتش اقعد مع حد رافض انه يبص في وشي اصلا انا عندي كرامه 

وذهبت لين الى منزلها وهي تبكي بقوه اما والدة نادر ففهمت ما تعنيه لين بكلماتها وجلست مع والدة ادهم وحكت لها كل شئ واقنعتها ان لين فتاه جيده حتى انها اوقعت ادهم و نادر بحبها ببرائتها ورقتها ولطفها وادبها و جمالها واقتنعت والدة ادهم واصبحت تعامل لين معامله طيبه وعاد حب ادهم لوالدته اكثر عندما طلبت والدته من لين ان تناديها ماما ولبت لين طلبها واصبحت تناديها ماما وفي يوم عندما كانت لين تحمل في منتصق شهرها الثامن (بالمناسبه لين حامل في بنوته) وفجاءه رن جرس الباب عندما كانت تجلس لين في احضان ادهم ويشاهدون ال

T. V فنظر ادهم على الساعه وجدها ١٢:٣٠ و 

لين :والله لأنا ال هفتح 

ادهم:يا سلام مش انا راجل البيت 

لين :انت سيد الرجاله كلها يا دومي بس انا حامل وتعباااانه ومش هقدر اصوم ٣ ايام فأنا ال هفتح 

ادهم :طب روحي افتحي يا ست الحامل ولو في حاجه اندهيلي 

لين :حاضر 

وذهبت لين و فتحت الباب و وجدت فتاه ترتدي ملابس فاضحه و 

لين:حضرتك تؤمري بحاجه 

الفتاه بشمئزاز :مش دي فيلا ادهم الشرقاوي 

لين بغيره :لا دي فيلا لين صابر (لين لا تكذب فقد كتب ادهم الفيلا بأسمها) 

الفتاه:يعني ادهم هنا و لا لا 

لين بنفس الغيره :لا هنا 

الفتاه :طب روحي اندهي سيدك واعمليلي عصير ليمون فرش 

فنظرت لها لين بتعجب اما ادهم فقد قلق على لين فذهب ليتفقدها وراء اخر شئ كان يظن انه سيراه مره اخرى و 

ادهم بصمه :مي! 

مي (حبيبة ادهم الاولى) :دوووومي حبيبي وحشتني اوي 

واقتربت منه لتعانقه وتركها تعانقه لاكن لا يبادلها فنظرت له لين بدموع فرآها ادهم ودفع مي بعيدا عنه بقوه فأثناء سقوطها امسكت بيد لين فكانت ستقع لين معها ولاكن جذب ادهم لين الى حضنه بسرعه ليمنعها من السقوط وسقطت مي وحدها فهبت واقفه بغضب و 

مي بغضب:انت بتلحق الخدامه وتس..... 

قاطعها ادهم بصفعه قويه :انا مراتي خدامه يا زباله يا خاينه اتفووووو مكفكيش ال عملتيه فيا زمان جيا تكملي عليا دلوقتي امشي ومتعتبيش باب بيتي انا و مراتي و بنتي تاااااااني ساااااامعه 

مي بخوف:حاضر حاضر انا كنت فكراك لسه بتحبني 

قالتها وذهبت وعدت الايام وفي احد الايام في تمام السابعه صباحا حدث :

لين وهي تشد شعر ادهم بألم :عاااااااااااا الحقني يا ادهم عاااااااا

ادهم بفزع :مالك يا لين

لين ببكاء:عااااااا الحقني يا ادهم بوووَولد عااااااااه

قفز ادهم من على السرير و حملها وذهب بها الى مستشفى بعد ان بدل لها ثيابها وبعد عناء دام لنصف ساعه سمع توقف صراخ زوجته وصوت بكاء اميرته الصغيره اعطتها له الممرضه بعدما حمموها وما ان رأها ادهم حتى :............. 

ادهم وهو يحادث اميرته مع بعض الدموع :الف حمد لله على سلامتك يا قلب ابوكي مبروك عليا انا ومامي وجودك في حياتنا 

(واذن في اذنها الصغيره) ما ان انتهى حتى استفاقات لين فهذول ادهم تجاهها وقبل يدها قائلا حمد لله على سلامتك يا ام بنوتي صحيح هنسميها ايه يا مامي 

ابتسمت لين :ايه رايك في ادمن ادمن ادهم احمد الشرقاوي 

ابتسم ادهم :جميل يا ام ادمن 

واحتضنها هي واميرتهما بحب وحنان 

تمت 

امنية ايمن

*********************
إلي هنا تنتهي قصة قلبي ادمن قسوتك بقلم أمنية أيمن
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من القصص الرومانسية
حمل تطبيق قصص وروايات عربية من جوجل بلاي

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة