-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية بعد النهاية بقلم يسرا جمال - الفصل الحادى والعشرون

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة وأجمل الروايات الممتعة والروايات الرومانسية ذات الطابع الإجتماعى مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة يسرا جمال علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل الحادى والعشرون من رواية بعد النهاية بقلم يسرا جمال .

رواية بعد النهاية بقلم يسرا جمال - الفصل الحادى والعشرون

إقرأ أيضا: رواية غرام 


رواية بعد النهاية بقلم يسرا جمال

 

رواية بعد النهاية بقلم يسرا جمال - الفصل الحادى والعشرون

 بدأت دارين في العمل وهي تعلم أن تامر قد أمسكها أتفه أمور الشركة ولكنها تتجاهل الأمر فقد حققت مرادها

وغادرت دارين الشركة بعد ان انهت عملها

وعندما وصلت الى الفيلا وجدت سيارة تامر تعجبت لماذا جاء الى الفيلا باكرا قرعت الجرس

فتحت علياء:اهلا يابنتي اتفضلي

دارين:تامر جه من امتى؟

علياء:من شوية انتو اتكلمتوا صح؟

تجاهلتها دارين:بيتغدا؟

علياء:لاء طلع اوضته

دخلت دارين وصعدت الى الطابق الثاني ودخلت غرفة تامر فوجدته يجمع ملابسه في حقيبة

دارين:انت بتعمل ايه؟

تامر وهو مازال يجمع ملابسه:مخبطتيش على الباب ليه؟

دارين:جاوب طيب

تامر:سايبلك الفيلا وماشي

دارين:كل ده علشان اشتغلت

تامر:بالظبط كده

دارين:لو كنت اعرف كده كنت اشتغلت من زمان

تامر:معلش كل شيء بأوانه

دارين:على رأيك

تامر:خليلك الفيلا بقى

واغلق حقيبته وحملها واتجه مغادرا فقابل علياء

علياء:الغدا جاهز

تامر:خليها هي تتغدا

ورحل تامر

علياء لدارين:هو في ايه انتو اتخانقتوا

دارين :ملكيش دعوه

علياء:يا بنتي مش حلو دي العلاقة اللي تبقى بنكم مهماً كان انتو اخوات

دارين بغضب: ملكيش دعوة

علياء بإنكسار:انا مقصدش يا بنتي بس عاوزة اتطمن عليكي

دارين:انا مش طفلة علشان تطمني عليها فاهمة ولا لاء

علياء:طب راعي اني ربيتك لحد ما كبرتي واتكلمي معايا احسن من كده

دارين:لو مش عاجبك اسلوبي الباب عندك مش همنعك

علياء بإبتسامة سخرية:ياااه ده انا خدمتك عمري ضيعت شبابي وانا بربيك يوم بعد يوم بس واضح ان هي دي كلمة شكراً عندكم

دارين:مخدمتنيش ببلاش حضرتك كنت بتاخدي تمن لخدمتك دي

علياء:هي بالفلوس يا بنتي

دارين:اه هي بالفلوس كل حاجة في الدنيا بالفلوس

علياء:ياااه ده الدنيا على كده رخيصة اوي في نظرك

دارين:انا مش فاكرة ان حد وظفك هنا علشان تديني محاضرة

علياء:صح انتو جبتوني دادة علشانك انتي بس انتي مش محتجالي دلوقتي

دارين:ولا عمري كنت محتجالك

علياء بإبتسامة سخرية:فعلا؟ ....امال انا كنت بأخد مرتب على ايه؟

دارين:علشان رعيتيني وانا صغيرة واظن انتي عارفة ده كويس

علياء بتحدي:يعني كنتي محتجالي

دارين بتكبر:دارين الحكيم مبتحتجش لحد

علياء بوجع:افهم بقى من كده اني مش فارقة معاكي مش كده

دارين:تقريبا كده

علياء: الحق مش عليكي الحق عليا انا ان انا صبرت على اهانتك ليا

دارين:ولزمته ايه الكلام ده خلاص عاوزة تمشي امشي

علياء:ماشية يا دارين ماشية

دارين:ابقي عدي بكرة أكون حضرتلك مكافاءة نهاية الخدمة نهاية 12 سنة من عمرك في الفيلا

علياء:اسمحيلي أسألك سؤال

دارين:ايه؟

علياء:هي قلة الأصل وراثة عندكم في العائلة

دارين بغضب:انتي اتجننتي ازاي تتكلمي معايا بالأسلوب ده امشي اطلعي برا

علياء:مش بقولك قليلة اصل بقى انا تعبت وربيتك وانتي صغيرة واستحملتك كتير علشان في الآخر تعامليني وكأني ولا حاجة

دارين بغضب:انتي فعلا ولا حاجة امشي اطلعي برااا

علياء:ماشية ماشية يا اللي في يوم من الأيام اعتبرتك ذي بنتي بس انا بنتي مش قليلة اصل

وغادرت علياء

دارين بغضب:في ستين داهية

رن هاتفها فوجدت والدتها

دارين:الو

صفاء:ازيك يا دارين؟

دارين بغضب:بصي بقى انا عوزاكي متتصليش بيا تاني انتي فاهمة ولا لاء انا عوزاكي تنسيني خالص انا بسببك كنت ذي يتيمة الأم ....وبرضو بسببك كنت ذي مكسورة الجناح لكن ده بعد أي حد ان يكون في شيء يقدر يكسر دارين الحكيم مش عاوزة حد فاهمة يعني ايه مش عاوزة حد ومش محتاجة حد اطلعوا برا حياتي بكرهكوا كلكم كلكم دمرتوني

صفاء بدموع:هو ايه اللي حصل

دارين:اللي حصل اني قوية وقوية جدا كمان وهكسر كل انسان دمرني فاهمة ولا لاء

وأغلقت دارين الخط وشعرت برغبة في البكاء لكنها تماسكت

دارين:لا يا دارين انتي اقوى من كده انتي مش ضعيفة

____________________________________

في منزل باسم سمع رنين الجرس فذهب وفتح الباب فوجد نسمة

باسم بصدمة:ده بجد ولا بحلم ؟

نسمة بمرح:الف وارجع تاني

باسم:يستحسن برضو

نسمة:بقى كده

همت نسمة ان تذهب

فأمسكها واخذها بين احضانه

باسم:وحشتيني اوي

نسمة:وانت كمان وحشتني اووووووووي

باسم:طب تعالي تعالي ماما هتفرح اوي لما تشوفك

نسمة:طب هات الشنطة بقى

باسم:طيب

ودخلت نسمة وباسم بعدها ومعه الحقيبة واغلق الباب

سامية من المطبخ:مين يا باسم

باسم:ده البواب يا ماما

لكزته نسمة في كتفه قائلة بخفوت:بواب انا بواب؟

باسم:مش مفاجاءة

نسمة:طيب انا هدخلها

وذهبت نسمة في هدوء ووقفت خلف والدتها

نسمة:ماما انا جييييت

التفتت سامية في فزع:بسم الله الرحمن الرحيم

نسمة:مفاجاءة مش كده

سامية تحتضنها:وحشتيني حمدا لله على السلامة

نسمة:الله يسلمك يا حبيبتي

سامية:تعالي احكيلي كل حاجة من وقت ما سافرتي

نسمة:لا انا جعانة جدا ووحشني اكلك وكويس انكوا لسه متعشتوش

سامية:طب روحي ارتاحي وانا ثواني والغدا يكون جاهز

نسمة:طيب يا ست الكل

ذهبت وجلست بجوار اخيها على الاريكة وهي تنظر لكل ركن في البيت

نسمة:ياااه البيت وحشني اوي

باسم:انتي جاية بشنطة واحدة ؟

نسمة:هقول كل حاجة بعد ما أكل

باسم:طب انتي عملتي ايه هناك في لندن ؟

نسمة:قولتلك هقول كل حاجة بعد ما أكل بقى ...انا هقوم اغير هدومي على السريع واجي

باسم:طيب يا نسمة اما نشوف اخرتها

نهضت نسمة واتجهت لغرفتها

_____________________________________

امام مطعم وليد جلسوا يتناولون العشاء على سيارة فارس

وليد:بقيت بحسك صاحبي من زمان اوي

فارس بمرح:ده طبيعي اللي يعرفني بيحبني

وليد:ههههههه بتكلم جد؟

فارس:هههههههه انت كمان حاسك صاحبي بس مش من زمان انا عندي اصحابي برضو ومحدش يقدر يأخد مكانهم

وليد:سبحان الله انت عندك صحاب ؟

فارس:لاء بلاش خفة دم بقى

وليد:خلاص بهزر

فارس:طيب

وليد:طب اقولك على حاجة؟

فارس:ايه؟

وليد:انا من يوم ما عرفتك وانا بدأت احب الدراسة على فكرة حتى المدرسين مستغربني

فارس:لو اعرف كده كنت طلبت من والدك يعرفني عليك من زمان

وليد:هو انتو فارق معاكم اوي كده انجح ؟

فارس:اكيد

وليد:مع ان ده شيء يخصني يعني

فارس:مش مهم يخص مين المهم هيفرح مين ؟

وليد:ممكن برضو

وصمت للحظات ثم قال مغيرا الموضوع:انت كنت شاطر في الدراسة يا فارس؟

فارس:ايه الاحراج ده؟

وليد:ههههههه يا عم قول عادي يعني؟

فارس:مش اوي يعني ببقى شاطر بمزاجي

وليد:بمزاجك ؟؟

فارس:يعني لما بقرر اشد حيلي اوي بجيب مجموع كويس اوي

وليد:ممتاز

فارس:على ايه ما انا عمري ما قررت القرار ده في ثانوي وده خلاني ادخل تجارة

وليد:وانت كنت عاوز تدخل ايه؟

فارس:مش فكرة كنت عاوز ايه بس عمري ما توقعت اني انجح في ادارة الأعمال

وليد:يعني عمرك ما فكرت في حاجة معينة

فارس:كنت برسم وكنت فاهم اني هدخل فنون جميلة

وليد:ومدخلتش ليه؟

فارس:منجحتش في امتحانها

وليد:زعلت انها راحت منك؟

فارس:لاء دخلت بعدها الجامعة الأمريكية ونسيت كل حاجة

وليد:اها لقيت هدف تاني يعني

فارس: تقريباً

وأردف فارس:فكك من موضوع الدراسة ده انا اكتشفت اني منفعش غير في إدارة الاعمال

وليد:طيب انا هقوم اروح علشان بابا ميقلقش ويتصل

فارس:طيب يلا بينا

وركبا السيارة سويا وانطلقا

___________________________________

جلسوا يتناولون العشاء

باسم:ما تحكلنا بقى حصل ايه في امريكا ؟

نسمة:بصوا مبدئيا كده انا مسكت فرع الشركة هناك في امريكا

سامية بفرحة:بجد ؟

نسمة بفرحة:اه بجد

باسم:مبروك

نسمة:الله يبارك فيك ....عمتا انا مش هقدر اقعد كتير هنا ولازم ارجع لندن تاني واكمل شغل لاني سايبة الشركة لوحدها

سامية بحزن:هتسافري تاني ؟

نسمة:مش بإيدي يا ماما ده شغلي

سامية:هتسافري امتى؟

نسمة:يعني أسبوع كده ولا حاجة ومسافرة تاني

سامية:بسرعة كده؟

نسمة:بس اكمل انا أسبوع الأول

سامية:للدرجة دي

باسم:سيبيها يا ماما هي برضو دلوقتي بقيت مديرة شركة

نسمة:وانت بقى بقيت مشهور دلوقتي

باسم:ههههه مش اوي يعني

نسمة:هو التواضع حلو برضو

باسم:يا بنتي والله انا لسه في البداية

نسمة:لا انا مينفعنيش الكلام ده انا عايزة اسمع عن لقاء مع المؤلف الكبير باسم السليماني

باسم:هههههههههه يا سلام

نسمة:شايفة ابنك بيستقل بنفسه ازاي؟

سامية:ههههههههههه ربنا يوفقكوا ويفرحني بيكوا

نسمة:هو انتي مش فرحانة بإنجازاتنا ولا ايه؟

سامية:هفرح اكتر لما اشوفكم متجوزين

باسم:اتوكلي على الله يا نسمة وانا بعدك

نسمة:لا ميصحش انت الأول انا لازم اتطمن على اخويا الصغير برضو

باسم:لا ودي تيجي انتي البنت لازم نتطمن عليكي

سامية:بس انتو الاتنين انتو بتعزموا على بعض

باسم ونسمة:ههههههههههههههههههههههههههه

__________________________________

وكأنما اطمأن قلب والدها ليرحل في سلام ويترك لهم الحزن يخزو حياتهم دون رحمة

شادي: اهدي يا ليلى شوية

ليلى باكية: كان نفسي يحضر ولادتي كان نفسي يشيل الحفيد اللي كان نفسه فيه

شادى: يا ليلى ادعيله هو دلوقتي ارتاح

ليلى: هو ارتاح وانا تعبت يا شادي

شادي: اهدي طيب

ليلى: مش قادرة ااااه يا قلبي

عانقها لتعانقه بقوة كما لم تعانقهزمن قبل وكأنما تتشبث به خوفاً من غدر الزمان ان يأخذه هو الآخر

شادي: علشان خاطري تهدي متنسيش انك حامل يا ليلى

بدأت تفكر في طفلها و تحاول الهدوء قدر المستطاع

__________________________________

مر أجمل شهر في حياة نور كلها

وأسوأه في حياة دارين وهي تظن انه الأفضل

____________________________________

في منزل مصطفى دخلا سويا

مصطفى بإبتسامة:حمدا لله على السلامة

نور:الله يسلمك

مصطفى:انا على فكرة مسافر بكرا

نور بحزن:بسرعة كده ؟

مصطفى بأسى:لو مكنش بسرعة كده مكناش رجعنا النهاردة القاهرة

نور بحزن:طيب

مصطفى:ارجوكي يا نور متزعليش

نور:خلاص يا مصطفى شوف شغلك

مصطفى :طب مش عاوزة مني حاجة وانا جاي

نور:لا يا حبيبي عاوزة سلامتك

مصطفى:الله يسلمك

وقبل رأسها

نور:انا كمان هنزل الشغل من بكرا

مصطفى:ماشي يا حبيبتي على راحتك

نور:انا هكلم ماما

مصطفى:وانا هأخد شاور وانام

نور:طيب تمام انا هعمل كام مكالمة كده وانام

مصطفى:طيب

وتركها فأمسكت الهاتف واتصلت بوالدتها

نور:الو ماما عاملة ايه؟

ريهام بفرحة:الحمد لله انتو وصلتو القاهرة؟

نور:اه يا ماما وصلنا

ريهام:طب ما تيجو تتعشوا عندي النهاردة

نور:مش هينفع يا ماما احنا جايين تعبانين

ريهام:طب ما انا بقول عشا

نور:اصل مصطفى عنده سفر بكرا

ريهام:طب شوفيه وقوليلي

نور:اجليها يا ماما وخلاص

ريهام:هتخسري حاجة لو سألتيه

نور:حاضر يا ماما هسأله سلام

ريهام:سلام يا حبيبتي

وأغلقت نور الخط واتصلت بعائشة

لم تجب اول مرا فاتصلت مرا أخرى فأجابت

نور: عاملة ايه وحشتيني

عائشة:ازيك يا حبيبتي عاملة ايه؟

نور:انا تمام انتي طمنيني عليكي وصلتي لايه؟

عائشة:ولا حاجة ذي ما انا

نور لأسى:بجد؟

عائشة:بجد ومش لازم تضايقي نفسك لان مش هتفدني مشاعرك بحاجة

نور:انا نفسي اساعدك والله بس مش عارفة ازاي ومش عارفة اصلاً لسه في امل حد يساعدك ولا لاء

عائشة:لسه في يا نور طالما انا لسه عايشة يبقى لسه في

نور:عندك اي فكرة ازاي اساعدك

عائشة:مع الاسف لاء

نور:ربنا هيفرجها قريب ان شاء الله

عائشة:يا رب ....بالله عليكي يا نور عاوزة طلب

نور:قولي علطول

عائشة:لو جتلك اي فرصة تساعديني اطلع من المستنقع ده اعمليها بالله عليكي ما تسبيني هنا ماشي يا نور

نور:من غير ما تقولي اي فرصة تيجي بس وانا هساعدك علطول متقلقيش

عائشة تبتسم:شكراً يا نور

نور:اجلي الشكر ده لما الاقي حل بجد

عائشة:ربنا هيفرجها قريب بإذن الله

نور:بإذن الله

وأغلقت مع عائشة اتصلت بدارين لكن الخط كان مشغول جربت مرارا لكن الخط ظل مشغول فقررت الاتصال في وقت لاحق

____________________________________

في شركة فؤاد كانت دارين في مكتب تامر تتابعه وهو يتحدث الى احد الموظفين

تامر:الصفقة دي مهمة جدا بالنسبالي خسارتها بالنسبالي خسارة كل شيء ركزوا معايا

هاني:احنا تحت امرك يا فندم

تامر:يلا اتفضل انت

هاني :حاضر يا فندم

وغادر هاني المكتب فلاحظ تامر انظار دارين المتجهة نحوه

تامر:في حاجة؟

دارين:مش هتحكيلي عن الصفقات اللي بتعملها بقى

تامر:لسه بدري عبال ما تفهمي الشغل ده

دارين:يا تامر انت مديني اتفه حاجة في الشغل وده مش أسلوب بقى

تامر:وياريتك فالحة فيها

دارين:قولي على غلطة واحدة عملتها

تامر:دارين انا مش هستنى لما تعملي الغلطة دي وعلشان كده مش هتمسكي اكتر من كده انا مش مستعد اصحى الصبح الاقيكي ضيعتي الشركة

دارين:يا تامر ...

يقاطعها:كفايا رغي بقى ورايا شغل وانتي كمان

دارين:ماشي يا تامر عن اذنك

وتوجهت نحو باب المكتب

تامر:انتي رايحة فين؟

دارين:هو انا مقولتلكش ؟

القى تامر القلم في غضب :هببتي ايه في الشركة يا دارين؟

دارين:انت شايفني مصايب ماشية على الأرض وخلاص

تامر:دي الحقيقة

دارين:عموما انا مش هرد عليك

تامر:عملتي ايه يا دارين اخلصي

دارين:ولا حاجة خلتهم يجهزولي مكتب هنا في الشركة

تامر:ليه؟

دارين:ما انا قولتلك قبل كده اني عايزة مكتب وانت معملتش حاجة فاتصرفت انا

تامر:لا وانتي ما شاء الله بتعرفي تتصرفي اوي

دارين:طبعا هو انا قليلة ولا ايه

تامر:امشي يا دارين على مكتبك

دارين:يستحسن برضو اقعد في مكان ملكي انا

وغادرت الغرفة وهو يستشيط غضبا

دخلت دارين مكتبها واتصلت بسكرتارية مكتبها

دارين:ايوه سما ابعتيلي الموظف اللي اسمه هاني

بعد دقائق سمعت طرقات على الباب

دارين:اتفضل

دخل هاني :اؤمريني يا فندم

دارين:تعالا اقعد

جلس هاني

دارين:انا عوزاك تكلمني عن صفقات الشركة الأيام دي اصغرهم واكبرهم لحد الصفقة اللي كنت بتكلم تامر فيها في المكتب

هاني:تحت امرك يا فندم

دارين:الأول تشرب ايه؟

هاني:ملوش لزوم يا فندم

دارين:لاء لازم علشان شكل قعدتنا هتطول

هاني:خلاص قهوة

دارين:تمام

ورفعت سماعة الهاتف:ايوه يا سما اتنين قهوة

والتفتت الى هاني:قهوتك ايه؟

هاني:مظبوط

دارين:اتنين قهوة واحدة مظبوط و واحدة سكر زيادة

و وضعت السماعة والتفتت اليه تستمع في اهتمام

__________________________________

في شركة

أحمد:مازن انت رايح فين؟

مازن:استلمت شغل من كام يوم و خلصت اللي اتطلب مني فرايح اقابل صاحب الطلب...ازيك؟

أحمد:الحمد لله ...انت عامل ايه؟

مازن:الحمد لله ..كنت عاوز حاجة؟

أحمد:بتطمن عليك

مازن:انا تمام اتطمن

أحمد:تمام

وذهب مازن وهو يشعر بالتعب

________________________________

في شركة عماد

عماد:ها يا فارس ايه رأيك في التعاقد ده؟

فارس:هي شركة فؤاد الحكيم ممتازة بدرجة كبيرة

عماد:يعني ايه رأيك؟

فارس:تعاقد مع شركة ذي دي صفقة مربحة بالنسبالنا وهيكون شغل كويس جدا بالنسبة للشركة

عماد:يعني انت موافق

فارس:انا موافق جدا بس طبعا الرأي رأيك في النهاية

عماد:لا يا فارس انا بثق فيك وطالما انت قولت موافق يبقى انا كمان موافق

فارس بإبتسامة:متشكر يا فندم على الثقة دي

عماد:عارف يا فارس كل حاجة لما بتزيد عن حدها بتقلب ضدها

تغيرت ملامح فارس:مش فاهم

عماد:انا دلوقتي بفكر يا ترى ثقتي فيك الزايدة قلبت ضدي ولا لاء

فارس بخوف:هو انت شوفت مني حاجة ضايقتك؟

عماد:لا ابدا عمري ما شوفت منك حاجة تضايق

فارس:امال ايه لزمته الكلام ده

عماد:اسمع يا فارس انا بثق فيك فمتخونش ثقتي علشان انا زعلي وحش اوي

فارس بخوف:هو في حد قالك عني حاجة؟

عماد:لا يا فارس

فارس:يبقى ملوش لزمة الكلام ده انا طول عمري بخدم الشركة دي وعمري ما قصرت

عماد:سيبك من الشركة انا بتكلم عني انا

فارس بثقة:وانا عمري ما قصرت مع حضرتك برضو ..عن اذنك عندي شغل برا الشركة

عماد:اتفضل

ونهض فارس وغادر المكتب وهو يشعر بالقلق من كلمات عماد له

____________________________________

في منزل باسم

جلسوا معا في غرفة المعيشة

باسم:مبسوطة في شغلك يا نسمة ؟

نسمة:اوي يا باسم ...عارف يا باسم أحيانا بنمر بمواقف فيها الاختيار صعب بس اهم حاجة ان الواحد ميظلمش نفسه في الاختيار

باسم:قصدك ايه؟

نسمة:قصدي لما كان قدامي يا مصطفى يا شغلي

باسم:انتي شايفة بقى ان شغلك كان هو الصح ؟

نسمة:اه طبعا بس للأسف انا بقى فهمت متأخر ان وجودي مع مصطفى كان ظلم ليا وليه

باسم:المهم انك فوقتي بقى لنفسك

ابتسمت وهزت رأسها إيجابا

باسم:انا كمان مريت باللي انتي بتتكلمي عنه ده وكنت هودي نفسي في داهية بمعنى الكلمة

نسمة:مش فاهمة

باسم:مش مهم المهم اني عديت من الموقف وذي ما بتقولي مظلمتش نفسي

نسمة:انا مش فاهمة حاجة بس طالما انت تمام يبقى خلاص

باسم:يا حبيبتي

وعانقها

____________________________________

في المطعم وقف مازن بتعب

فارس:على فكرة انت بتغيب كتير وده مش هينفع

مازن:معلش انا تعبان شوية بس اوعدك هعملك شغل تمام

فارس:لما نشوف

وقطع حديثهم رنين الهاتف الخليوي لمازن رن

مازن:معلش لحظة

فارس :اتفضل

مازن:الو

حسام:ازيك عامل ايه؟

مازن:الحمد لله ...انت عامل ايه؟

حسام:الحمد لله

مازن:انت متصل ليه يا حسام؟

حسام:علشانك

مازن:اقفل الموضوع بقى انا ورايا شغل ومش فاضيلك

حسام:شغل ايه؟

مازن:انا بشتغل حاليا وبجد مش فاضي

حسام:طب معلش عاوزك شوية بعد شغلك

مازن:حسام اقفل موضوع العملية بقى

حسام:لا مش هكلمك في موضوع العملية

مازن:امال ؟؟

حسام:اما تيجي

مازن بتعب:اجي فين بس انت بتهزر

حسام:مال صوتك؟

مازن:سؤال سخيف ما انت عارف اني تعبان

حسام:تعبت زيادة

مازن:تقريبا كده يا حسام

حسام:طب تعالا يا مازن علشان نتابع حالتك على الاقل

صمت مازن وسقط الهاتف من يديه وامسك رأسه بألم

فارس:انت كويس

سمع حسام الصوت:الو مازن انت معايا

سقط مازن فاقدا لوعيه

حسام:مازن انت روحت فين رود عليا

جثى فارس بجوار مازن يحاول افاقته

فارس:يا بشمهندس انت كويس ؟

سمع حسام صوته:الوووو مازن انت روحت فين؟

سمع فارس صوت حسام فالتقط الهاتف

حسام:الو مازن

فارس:المهندس مازن اغمى عليه

حسام:اغمى عليه ؟...طب اسمع هديك عنوان مستشفى تنقله عليها وانا هقوم بالازم

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الحادى والعشرون من رواية بعد النهاية بقلم يسرا جمال 
تابع من هنا: جميع فصول رواية ولا فى الأحلام بقلم دعاء عبد الرحمن
تابع من هنا: جميع فصول رواية أبو البنات بقلم رهف سيد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حزينة
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة