-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية وردة بلا حياة بقلم دودو محمد - الفصل السادس عشر

  مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة المتميزة دودو محمد والتي سبق أن قدمنا لها العديد من القصص والروايات الجميلة علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل السادس عشر من رواية وردة بلا حياة بقلم دودو محمد

رواية وردة بلا حياة بقلم دودو محمد - الفصل السادس عشر

اقرأ أيضا: قصص رومانسية


رواية وردة بلا حياة بقلم دودو محمد

رواية وردة بلا حياة بقلم دودو محمد - الفصل السادس عشر

 وبدء صباح يوم جديد واستيقظت بطلتنا اخدت شاورها وتوضأت وصلت فرضها وجهزت نفسها ومسكت شنطت أيديها و طلعت من باب اوضتها كان مروان منتظرها

إيمان :- صباح الخير يامارو

مروان :- صباح النور ياقلب مارو

يلا بينا

إيمان :- يلا ونزلو الاتنين وركبو تاكسى وصلهم للشركه ونزلوه منه وحاسبه مروان وطلعه على الشركه والقت إيمان التحيه للجميع ودخلت مكتبها ومعها مروان

إيمان :- صباح الخير يامى

مى :- صباح النور

إيمان :- أستاذ عمرو جه

مى :- اه من شويه وقالى لما تيجوه انتى خشي ليه وانا أستاذ مروان هسلمه مكان الشغل

إيمان :- اوكى وبصت لمروان وقالتله بالتوفيق أنشالله

مى أخدت مروان تسلمه الشغل وإيمان خبطت على باب عمرو وسمعت صوته بيأذن لها بدخول

إيمان : - صباح الخير يافندم

عمرو :- صباح النور إيمان انا هتقل عليكى شويه عندنا أجتماع مهم لفوج ألمانى جاى أنهارده يطلع على العرض اللى الشركه مقدما وده هيحتاج ان أنتى تسهرى معانا آنهارده

إيمان :- مفيش مشكله حضرتك انا معاك آنهارده

عمرو :- ها بقى ياستى اتبسطى امبارح

إيمان :- اوووووى

عمرو :- يعنى العريس طلع كويس

إيمان :- هو كويس وعايز يعمل أى حاجه تسعدنى بس أنا وسكتت

عمرو :- بس أنتى ايه

……………………………………………………

عند أحمد صحى من نومه اخد شاور ولبس وفى الوقت ده صحيت كارمن

كارمن :- ايه ده انت هتنزل الشغل

أحمد :- اه معلش بقى فى الفوج الالمانى اللى قولتلك عليه هيجى انهارده يطلع على العرض بتعنا

وده أجتماع مهم لازم أكون موجود فيه

كارمن :- ماشى ياحبيبى ربنا معاك

……………………………………………………

ونزل آحمد من الفيلا وركب عربيته ووصل الشركه وركب الاسنسير ودخل عند مكتب السكرتيره

أحمد :- صباح الخير يامى

مى :- صباح النور يافندم

أحمد :- هو استاذ عمرو جه

مى :- اه يافندم فى مكتبه

أحمد :- وهو بيبص على مكتب إيمان

والسكرتيره التانيه لسه مجدش

مى :- لا يافندم جت وفى مكتب أستاذ عمرو

أحمد :- ماشى ومشى وراح على مكتب عمرو ولسه هيفتح سمع عمرو بيسال إيمان على العريس وقعد يسمع لحد ماتليفون أحمد رن

………………………………………………

فى مكتب عمرو

عمرو :- بس أيه

إيمان :- بس أنا مش وفى الوقت ده رن تليفون أحمد سكتت وقالت فى صوت تليفون بيرن عند الباب

عمرو :- غريبه دى رنة تليفون أحمد وفى الوقت ده دخل أحمد

أحمد :- السلام عليكم

إيمان وعمرو :- وعليكم السلام

عمرو :- غريبه ايه جابك

أحمد :- جيت علشان الاجتماع

عمرو :- طب ماأنا موجود

أحمد :- لا مش هينفع لازم أكون موجود

عمرو :- وهو متاكد ان مش هو ده السبب اللى جاب أحمد الشركه اوكى براحتك انا كنت عايز اريحك

أحمد :- لا شكرآ وبعد كده بص لإيمان

اه مبروك معلش بقى مقدرتش اجى الخطوبه علشان أنتى عارفه انى كنت عريس بس أنشالله هتتعوض فى الفرح الكبير

إيمان :- الله يبارك فيك بس أنا مش هعمل فرح

أحمد :- ليه العريس كحيان معهوش يعمل فرح

إيمان :- لا لو عليه كان عايز يجبلى حته من السما بس انا اللى مليش فى جو الفرحان ده جو فكسان

أحمد :- وعامله معا أيه

إيمان :- مبسوطه جدآ معا

أحمد :- حاولو بقى تتجوزه ده طلع الجواز حلو أوى معرفش بقى انتو هتشوفه زى انا ومراتى ولا لا بس جواز جميل أوى

إيمان :- اكيد هشوفه حلو مدام مع مراد

الاتنين كانو فى قمة العصبيه وعمرو حس ان فى مصيبه هتحصل لو مدخلش

عمرو :- ياعينى عليه اللى مبسوط فى الخطوبه واللى مبسوط فى الجواز وانا قعد كده قرد قطع مش لاقى كلبه تبصلى مش عارف أنا لازمتهم أيه العيون الزرق والجسم الرياضى وانا سنجل كده اوعدينى يارب😂😂😂

إيمان :- ربنا يسعدك يارب ياأستاذ عمرو

عمرو :- ربنا يخليكى ياإيمان روحى أنتى بقه شوفى شغلك

إيمان :- عن أذنك

عمرو :- اتفضلى

……………………………………………………

خرجت إيمان من المكتب وهى بتبرطم وتسب وتلعن فى أحمد

إيمان :- الا فرحان بكيس الكرمله اللى معا دى متسواش فى سوق الحريم مليم

اللهى تولعى مكان ماأنتى قعده يابعيده وانت ياأحمد ياابن حوا وأدم أللهى تنشك فى معاميعك ياشيخ و يجيب ويحط عليك يابعيد زى ماحرقت دمى 🙏🙏🙏🙏

……………………………………………………

عند أحمد وعمرو فى المكتب كان أحمد فى قمة العصبيه

عمرو :- اهدا كده فى أيه مالك

أحمد :- انا تعبان اوى ياعمرو مش عارف أعمل أيه

عمرو :- تعمل أيه فى أيه

أحمد :- ف.ف.فى حبى ليها

عمرو :- هو عارف بس كان عايز يسمعها من أحمد قال حبك لمين

أحمد :- متستعبطش ماانت عارف إيمان

عمرو :- طب ماأنا نصحتك وانت متقبلتش النصيحه

أحمد :- معاك حق تكبرى وعنادى ده السبب فى اللى أنا فى دلوقتى مش قادر اكره إيمان ومش عارف أحب كارمن

عمرو :- متظلمش كارمن معاك ياأحمد هى كانت أختيارك من الاول متعذبهاش معاك وإيمان سبها تشوف حياتها هى غلبانه متقفش فى طريق سعادتها لو كنت بتحبها بجد

أحمد :- مش قادر أشوفها مع راجل تانى

عمرو :- طب ماهى شافتك مع واحده تانيه

أحمد :- انا تعبت خلاص مش قادر استحمل اللى أنا فيه

عمرو :- انساها ياصاحبى وعيش حياتك وسبها تعيش حياتها

أحمد :- هاحاول تانى يمكن أقدر انساها المرادى

عمرو :- ربنا معاك

أحمد :- انا هاروح المكتب بتاعى

عمرو :- ماشى

ومشى أحمد على مكتبه

عمرو :- ربنا يعينك على اللى أنت في ياصاحبى

……………………………………………………

فى مكتب إيمان كانت لسه قعده ومتغاظه سمعت تليفون المكتب بيرن رد إيمان :- ايوه يافندم

أحمد :- هاتى الملف بتاع الاجتماع

إيمان :- حاضر يافندم

وقفلت مع أحمد وجابت الملف وراحت مكتب أحمد وخبطت على الباب سمح لها بدخول

إيمان :- اتفضل حضرتك

أحمد :- من غير مايبصلها سيبى الملف وروحى على مكتبك

إيمان :- حاضر بعد أذنك

احمد :- اتفضلى

ولسه هتفتح الباب كان الساعى جايب القهوه وهو بيفتح وهى طلعه خبطت فيه القهوه وقعت عليها

أحمد اول ماشاف كده قام نط من على مكتبه مخضوض عليها

أحمد :- وهو بيمسح هدومها فيكى حاجه حصلك حاجه

إيمان :- القهوه سخنه حرقتنى

أحمد :- بص للساعى وقاله مش تفتح انت ملكش شغل عندنا

إيمان :- لالالالا بلاش ده غلطى انا بلاش تقطع عيشه

آحمد :- بص للساعى روح شوف شغلك وبعد كده خلى بالك

وقفل الساعى الباب وراه ومشى

أحمد :- فيكى حاجه اوديكى المستشفى

إيمان :- لا مش مستهله مستشفى

عن أذنك

أحمد :- استنى انتى هتطلعى كده قدام الموظفين

إيمان :- طب أعمل أيه

أحمد :- اصبرى هخلى عمرو ينزل يشترى ليكى طقم غير ده

إيمان :- لالالا شكرآ انا هخش امسحها بحاجه وخلاص

أحمد :- مش هينفع انتى ناسيه عندنا أجتماع مهم أنهارده ومسك التليفون وقال لعمرو اللى حصل وطلب منه ينزل يجيب حاجه لايمان تلبيسها

وقفل ما عمرو وقالها

اقعدى أنتى وقفه ليه

إيمان :- لا شكرآ انا هستنا هناك

أحمد :- لا طبعآ مش هتطلعى كده

وقعدة إيمان وهى متوتره

أحمد :- مالك

إيمان :- م.م.مفيش

أحمد :- امال شكلك مش على بعضك كده ليه

إيمان :- لا عادى مفيش حاجه

أحمد :- انتى خايفه منى

إيمان :- لا بس يعنى المواظفين هيتكلمه على قعدتى كل الوقت ده فى مكتب حضرتك وقامت وقفت بعد أذنك انا هطلع أستنا بره

أحمد :- وانا قولت لا

إيمان :- يافندم مايصحش كده

أحمد :- قام من على مكتبه هو أيه اللى ميصحش انتى خايفه من الكلام ولا خايفه منى وكان بيتكلم وهو بيقرب منها

إيمان :- وهى بترجع لورا لا اااانا مش خايفه منك

أحمد :- وهو مزال بيقرب منها ولما أنتى مش خايفه بترجعى ليه لورا

إيمان :- وهى مزال بترجع لورا م.م.مفيش بس للاسف مكنش فى مكان تانى ترجع ليه كانت الحيطه وراها

أحمد :- قرب منها أوى وسند بأيده على الحيطه وهى كانت فى النص

إيمان :- لو س.س.سمحت ميصحش كده أبعد شويه

أحمد :- ومقولتيش الكلام ده لخطيبك ليه فى الشارع وهو حضنك

إيمان :- اتصدمت وهو عرف منين ده

أحمد :- كان بيبص على تعبير الصدمه على وشها هههههه مالك مصدومه كده

إيمان :- بس آنت عرفت منين

أحمد :- هههههه العصفوره قالتيلى

وكل ده وأحمد مقرب عليها جامد و

إيمان:- طب ممكن توسع شويه

آحمد :- لا

إيمان :- من غيظها عطت على شفايفها

أحمد :- شاف الحركه دى اتجنن ولسه بيقرب على شفايفها وهيبوسها الباب خبط انتبه أحمد وبعد عنها وهى كانت وقفه فى مكانها متحركتش اذن أحمد للبيخبط على الباب بدخول

وكان عمرو :- اناانزل أجيب هدوم حريم ده أنابنزل أشترى هدومى بالعافيه

آحمد :- معلش بقى ياعمور ظرف طارق

عمرو :- ماشى ياأخويه هو ده اللى بأخده منكم خدى شوفى المقاس بقى معرفش مظبوط ولا لا

إيمان :- مساهمه ومش بترود

عمرو :- مالها دى

أحمد :- احم م.م.مفيش

عمرو :- بشك امال مالها

أحمد :- زعلانه علشان القهوه وقعت عليها

عمرو :- احسن ربنا مابيسيبش فكره عملتى فيه أيه

إيمان :- ……………………………

عمرو :- انتى يابنتى هى القهوة وقعت على ودنك ولا أيه

أحمد :- احم س.س.سيب انت الهدوم وهى هتلبسها وانا هطلع وراك من المكتب

عمرو :- وهو مستغرب من حال إيمان طيب

وسابهم وراح عمرو على مكتبه

أحمد :- إيمان بصيلى هنا محصلش حاجه لكل ده

إيمان :- عيطت

أحمد :- بيمد أيده علشان يمسح دموعها انا أسف مش قصدى اللى كان هيحصل والله غصب عنى

إيمان :- أنا زعلانه من نفسى أنى كنت هسمح بكده

أحمد :- ايمان انتى بتحبينى وانا بحبك واللى كان هيحصل نتيجه لمشاعرنا

إيمان :- بحبك وبتحبنى مين ضحك عليك بالكلام ده شايف فى أيدك الشمال ايه دبله

انا فى أيدى اليمين أيه دبله وقريب هتبقى فى الشمال يعنى انت ليك مراتك وانا مش بحبك انا بحب صاحب الدبله دي وشورت على صوبعها

أحمد :- لا كدابه انتى بتحبينى أنا وانا هصلح غلطيتى واطلق كارمن ونتجوز انا وانتى

إيمان :- ياريت ينفع بس مش أنااللى تخرب البيوت علشان تخطف راجل من مراته ولا أقدر آجرح قلب حبنى

فى مكتب أحمد كانت إيمان منهاره وبتعيط

أحمد :- لا كدابه انتى بتحبينى أنا وانا هصلح غلطيتى واطلق كارمن ونتجوز انا وانتى

إيمان :- ياريت ينفع بس مش أنااللى تخرب البيوت علشان تخطف راجل من مراته ولا أقدر آجرح قلب حبنى

أحمد :- متقدريش تجرحى قلب حبك طب وانا قادره تدوسى على قلبى

إيمان :- انت اللى أخترت حياتك وانا من حقى أختار حياتى وانا أخترت أعيش مع مراد

أحمد :- بلاش تعملى كده هتندمى

إيمان :- مش أنا اللى بندم على حاجه آخترتها

أحمد :- طب وانا ياإيمان انا بحبك

إيمان :- وانا مش بحبك ونصيحه عيش حياتك مع مراتك اللى أنت أخترتها

أحمد :- مش قادر مش شايف قدامى غيرك آنتى وبس

إيمان :- ومتحلمش كتير سبق ورافضك وانا عند راي

أحمد :- براحتك بس قسمآ بالله لاخليكى تندمى

إيمان :- لا عاش ولا كان اللى يندمنى وعن أذنك بقى

ومشيت لحد الباب وبعد كده بصيتله وقالت اه والهدوم دى انا مش عايزها خليها لحد تانى تنفعه وفتحت الباب وخرجت

أحمد :- بص على آثرها وقال هخليكى تتمنى الموت وماطلوش وابقى ورينى هتستحملى لامته

……………………………………………………

خرجت إيمان وحطت أيديها على بقها علشان تكتم شهقتها وقالت

إيمان :- سامحنى ياأحمد غصب عنى مقدرش أخرب حياتك وأعيش طول عمرى حس بالذنب ومشيت على مكتبها

……………………………………………………

مر الوقت وجه وقت الاجتماع وبدء التجمع حوالين طاولت الاجتماع

دخلت إيمان أخر واحده وقعدة بعيد عن أحمد وبدء الاجتماع وكان ثلاثه من الوفد كريستيانو وجيسكا ومترجم سورى اسمه عمار وبدء الاجتماع

(بصو ياجماعه أناهكتب الترجمه علطول)

كريستيانو :- مرحبا بالجميع

أحمد :- مرحبا مستر كريستيانو

مرحبآ جيسكا مرحبآ عمار

جيسكا : بآعجاب مرحبآ مستر أحمد تبدو جميلا وجذاب

أحمد :- شكرآ جدآ جيسكا

يجب علينا بدء الا جتماع الان

الجميع :- حسنآ

وبدء الاجتماع وكان كريستيانو بيبص على إيمان بإعجاب ولاحظ كده أحمد وعمرو وإعجاب جيسكا بآحمد وكانت إيمان هطق من نظرات الاعجاب لاحمد وانتهى الاجتماع

أحمد :- وهذا هو عرضنا لكم ونتمنى ان يكون نال اعجابكم

جيسكا :- بطبع انه عرض رائعآ

كريستيانو:- اجل انه جيد جدآ

عمرو :- شكرآ جدآ لكم واتمنى ان تخبرونا بوقت لكم متاح حتى نراكم جمال مصر

كريستيانو وجيسكا :- فى اقرب وقت سنخبركم بحضورنا

كريستيانو :- ولكن جمال مصر موجود فى هذا الوجه الملائكى وشاور على إيمان

أحمد :- اتغاظ منه وفكر ان إيمان مبتعرفش انجليزى وقال انها محبوبتى فرجاء التزم الادب

كريستيانو :- لا اقصد شئ ياراجل

جيسكا :- ولكن انت تبدو وسيمآ عنها وانها لا تليق بك على الاطلق

إيمان :- لا انا هنا اكون سكيرتيره فقط ولا يوجد شئ من هذا القبيل وانما مستر أحمد متزوج أمراء اخره وتبدو عليها أكثر جملا الى اللقاء

وقامت إيمان وطلعت على مكتبها وأحمد اتصدم لما عرف ان إيمان بتتكلم أنجليزى

أحمد :-لنفسه انا اول مره أعرف آن إيمان بتتكلم انجليزى شكلى فى حجات كتير معرفهاش عنها

جيسكا :- مستر أحمد ممكن تقبل عرض العشاء الليله

كريستيانو :- وسوف أكون ممنون لك اذا احضرة معك الفتاه

أحمد :- لا أعلم ولكن سوف اخبرك الرد عبر الهاتف

جيسكا :- وبالطبع انت كمان مستر عمرو

عمرو :- بالطبع سوف أحضر

جيسكا وكريستيانو :- نراكم لاحقآ إلى اللقاء

وميشي من المكتب

……………………………………………………

فى مكتب إيمان كانت متعصبه

إيمان :- ده بنأدم متخلف ازاى يقول عليه حبيبته لا وفرحان بنفسه وهى عماله تتغزل فيه انا غبيه طلعت ليه وسبته معاها تلاقيهم دلوقتى بتتمايص عليه اه هموت لالا انا لازم أروح آشوف بيعمله أيه

وطلعت تجرى وهى خارجه من الباب كان أحمد جاى علشان يبلغها خبر العزومه خبطت فيه وهو مسكها علشان كانت هتقع وقعد باصص فى عنيها وهى باصه فى عينه وعد عليهم دقايق وهما على الوضع ده لغة العيون هى سيدة الموقف كل منهم بيبث للتانى مد حبه وأحتياج لبعضيهم

إيمان :- ااااااسفه

أحمد :- انتبه لنفسه احم مش تخدى بالك وانتى ماشيه بدل مانتى قطر ماشى

إيمان :- وبرضه مفيش حد بيخش على حد كده فى أختراع أسمه أستاذان

أحمد :- وانتى مش هتعلمينى ايه صح وايه الغلط مش شركة أهلك هى دى بتعتى أنا وانتى شغاله عندى فامتنسيش نفسك

إيمان :- بإنكسار انا اسفه حضرتك

أحمد :- اعملى حسابك احنا عندنا عشاء عمل

إيمان :- مش هينفع حضرتك اتاخر بره

أحمد :- والله هوده اللى عندى وابقى البسى الطقم اللى جايبه ليكى بدل الطقم الزباله اللى لبسه ده

إيمان :- انا مش جاى أصلا

أحمد :- يبقى جهزى نفسك للحبس لما أقدم العقد

إيمان :- أتصدمت من كلام أحمد 😨😨😨😨ايه بتهدتنى

أحمد :- والله انتى الحره ياالعشا ياالسجن

إيمان :- بالعند يبقى السجن ومسكت شنطتها ومشيت

أحمد :- يبقى أنتى اللى جيبتى لنفسك

واتصل على منير جوز أخته وطلب منه طلب ووافق منير على الفور

……………………………………………………

عند إيمان كانت متعصبه من أحمد

إيمان :- هومفكر نفسه ايه ولا يقدر يعمل حاجه ماشى ياأحمد لما نشوف ايه أخرتها معاك

ووقفت تاكسى وركبت وروحت بيتها

وكان من حظها ان كان مازن على القهوه ومشفش إيمان

دخلت أوضتها وغيرت هدومها وقعدة مقرفصه وعيطت على حالها وشويه سمعت صوت خبط على الباب جامد مسحت دموعها وطلعت تشوف مين وفتحت الباب واتصدمت

إيمان :- خ.خ.خير حضرتك

منير :- انتى إيمان منصور

إيمان :- ا.ا.اه انا

منير :- شاور للعساكر هدوها

إيمانى:- على فين يابيه

منير :- انتى متقدم فيكى شكوه

إيمان :- ايه ومين وليه

منير :- انتى لسه هتسالى انجرى يابت قدامى وفى الوقت ده طلعت فاطمه ومروان

فاطمه :- ف.ف.فى ايه حضرتك

منير :- بنتكم متقدم فيها شكوه ولازم ناخدوها دلوقتى ومشى منير ومعاه إيمان ومروان دخل يلبس حاجه علشان يروح وراها

…………………………………………………

عند إيمان وهى راكبا البوكس وعماله تعيط

إيمان :- نصيبه ليكون أحمد اللى عامل الشكوه يانهار اسود ده لوبجد مش هطلع من السجن دلوقتى خالص أعمل أيه ياربى وقعدة تعيط

…………………………………………………

وصال منير وإيمان وامرها تنزل من البوكس وغمض عنيها

إيمان :- طب ودى ليه حضرتك

منير :- بس يابت مش عايز اسمع صوتك داانتى أنهارده هتتنفخى

إيمان :- طب فهمونى ليه كل ده

منير :- ذقها ومشى اسكتى يابت هتعرفى كل حاجه فوق ومسك أيديها لحد ماوصلت لكرسى قعدها عليه

منير :- بغمزه تمام يافندم تأمر بحاجه تانى

آحمد :- بأبتسامت نصر لا تشكر ياابو النسب

إيمان :- لما سمعت صوت أحمد أستغربت وقالت الصوت ده أنا عارفه لالالا استحاله وده ايه هيجيبه هنا

أحمد :- كان بيبص على تعبير وشها وقعد يضحك على عفويتها وصوت عالى بضحكه لما شاف البجامه اللى هى لبسها كانت لبسه بجامه باللون الروز ومرسوم عليها سنو وايت (شخصيه كارتونيه)وكانت شبه الاطفال

إيمان :- لا بقى مش تهيئات دى ضحكة أحمد وقالت أحمد انت هنا

أحمد :- ضحك وقال آحمد كده حاف انتى اخدى على أوى وشال الشال اللى عنيها

إيمان :- بصت حواليها واستغربت ايه ده دى شقه امال فين القسم

أحمد :- لا دى قرصت ودن وبعدين انتى لسه فيها يعنى لوسمعتى كلامى انتى فى السليم لو عنادى يبقى هتطلعى من هنا على القسم

إيمان :- كلام ايه اللى أسمعه

احمد:- هتخشى تلبسى طقم من جوه وتجهزى علشان ننزل مع بعض نروح العشا

إيمان :- وانت ليه مصمم عليه كفايه عليك الست جيسكا

أحمد :- بغمزه أحنا بنغير بقى

إيمان :- لا طبعآ ا.ا.ايه اللى انت بتقوله ده

آحمد :- وليه شغل بالك بيها

إيمان :- وانا هشغل بالى ليه متولعو مع بعض

أحمد :- من قلبك

إيمان :- اه واوعى كده علشان أمشى وزقته

أحمد :- بت أنتى بلاش عند معايه

إيمان :- يعنى هتعمل أيه

أحمد :- مسكها من أيديها وقال بلاش تتحدينى علشان أنتى اللى هتبقى خسرانه

إيمان :- عمرى ماأخسر

أحمد :- بصى ياستى بقى دلوقتى أخوكى وخطيبك هيروح يسال عليكى فى القسم مش هيلاقوكى هناك واتصال واحد من شخص مجهول بعنوان الشقه وانا وانتى فى الشقه لواحدنا شوفى بقى شكلك هيبقى أزاى قدامهم ومش بعيد يقوله ان أنتى عملتى التمثيليه دى علشان تيجى هنا معايه

هافهمتى ولا أحب اوضح أكتر

إيمان :- يانهارررررر اسود انت ايه استحال تكون بنأدم انت معندكش أخوات بنات

أحمد :- ها قولتى أيه جو الشحاته دى مش هينفع معايه

إيمان :- انا بكرهك

أحمد :- وقرب عليها وانا بقى بحبك اوى وشكلك مثير اوى فى البجامه دى وعقلى بيوزنى ان نكنسل عشا العمل ونقضيها هنا مع بعض

إيمان :- انت واحد قليل الادب

أحمد : - طق طق طق انا كده محترم بس لوتحبى تشوفى قلة الادب أنا مستعد

إيمان :- لالا فين الاوضه اللى فيها الهدوم

آحمد :- شطوره تعالى شاورها الاوضه وقالها نصيحه منى اقفلى الباب وراكى بالمفتاح علشان مش عارف انا هاعمل أيه

إيمان :- طلعت تجرى على الاوضه وقفلتها وراها

أحمد :- ضحك على عفويتها وعلى منظرها الطفولى وهى بتجرى وقال والله طفله وبعدين معاكى ياطفلتى المتمرده

……………………………………………………

عند إيمان جوه الاوضه كانت هطق من أفعال أحمد معاها بس هى رغم ان معاه فى مكان واحد ومقفول عليهم ورغم أفعاله اللى بيبن بيها ان راجل شهوانى بس بتحس معاه بالامان ومتاكده ان هو عمره ما هيقدر يفكر يأزيها

إيمان :- حلو أوى ياأحمد لوعايز اللعب اجهز بقى للجاى وقامت نقت فستان طويل آحمر وبكم وفى بعد اللمعه البسيطه وكان شكله تحفه عليها كأنه متفصل ليها وهى متعرفش أن أحمد هو اللى أشتر اللبس ده ليها مخصوص

لبست عليه طرحه اسود فى أحمر وحطت كحل واول مره تحط روج أحمر وكان شكلها مثير جدآ لبست شوز أسودبكعب وعليه بورتفيه اسود وطلعت من الاوضه

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل السادس عشر من رواية وردة بلا حياة بقلم دودو محمد
تابع من هنا : جميع فصول رواية وردة بلا حياة بقلم دودو محمد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
حمل تطبيق قصص وروايات عربية من جوجل بلاي
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة