مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة المتميزة دودو محمد والتي سبق أن قدمنا لها العديد من القصص والروايات الجميلة علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل العشرون من رواية وردة بلا حياة بقلم دودو محمد
رواية وردة بلا حياة بقلم دودو محمد - الفصل العشرون
اقرأ أيضا: قصص رومانسيةرواية وردة بلا حياة بقلم دودو محمد - الفصل العشرون
اشرقت شمس يوم جديد ملئ بالاحداث
استيقظ أحمد من نومه قام أخد شاوره ولبس هدومه ونزل ركب العربيه وراح عند المستشفى دخل عند أوضة إيمان بس أتفاجاء لما شاف إيمان منهاره
إيمان :- لالالا أبعدو عنى أنتى عايزين منى أيه عايزين تقتلونى
أحمد :- فى أيه ياجاسمين
جاسمين :- منهاره ومش عايزه حد يقرب منها تاخد العلاج زى ماأنت شايف
إيمان :- أول ماشافت أحمد جريت عليه ورمت نفسها فى حضنه وقالت ألحقنى ياأحمد عايزين يقتلونى
أحمد :- ششششش متخفيش مفيش حد هيقدر يأذيكى طول ماأنا معاكى
إيمان :- متسبنيش تانى خليك قاعد معايه
أحمد :- حاضر ياستى بس الاول نفطر وبعدين ناخد العلاج علشان تخفى وتيجى تعيشى معايه علطول
إيمان :- حاضر فين الاكل
أحمد :- أخد الفطار من أيد الممرضه وأخد العلاج من جاسمين وبصلها علشان يطلعه بره
جاسمين :- أخدت الممرضين وطلعت وقفلت الباب عليهم
أحمد :- يلا بقى الاكل ده كله يخلص
إيمان :- ماشى بس تاكل معايه
أحمد :- ماشى ياستى وقعدو ياكله وكان سعيد جدآ بإيمان وعمال يبصلها
إيمان :- أنت ليه بتبصلى كده
أحمد :- معجب ياستى
إيمان :- بكسوف طب كل وبص فى طبأق
أحمد :- يخليلى المكسوف ده يارب
إيمان:- 😁😁😁😁
أحمد :- بعد ماخلصه أكل مسك الدواء وأداه لإيمان وشربها ميه
إيمان :- شكرآ
أحمد :- العفو ياجميل
إيمان :- بس بقى ياأحمد علشان بتكسف
أحمد :- بغمزه 😉😉 بس أيه هو اللى بيتعب شويه بيحلو كده
إيمان :- بكسوف شكرآ وبعدين قالت أحمد انا عايزه أخرج من هنا
أحمد :- مش هينفع علشان أنتى لسه أعصابك تعبانه
وعلشان صدر قرار بتحفظ عليكى لحد ماتخفى وياخده أقوالك
إيمان :- اول ماسمعت الكلام ده أفتكرت منظر مراد دخلت حضن أحمد وكانت بتترعش
أحمد :- أتخض عليها وسألها مالك ياإيمان
إيمان :- مسكت فيه أكتر وبقت تنتفض
أحمد :- خاف عليها وحاول يقوم علشان ينادى على جاسمين بس إيمان ماسكه فى جامد وعماله تترعش
إيمان :- م.م.مدبوح الدم على الملايه وووالارض منظر ووووحش أنا خايفه ااآوووى متسبنيش
أحمد : - لام نفسه علشان هو السبب فى تفكرها فى الحادثه ضمها جامد وقال اسف أنا أسف مش قصدى آفكرك وطبطب عليها وقعد يملس على شعرها لحد مانامت
……………………………………………………
عند منير وصل النيابه وأستدعاه الشاهد علشان يقول أوصاف اللى خبط عليه وصل الشاهد وسمح ليه منير بالدخول قعد على الكرسى
منير :- بص أنت هتقول للرسام على الاوصاف اللى قولتها قبل كده وبدقه علشان يقدر يرسم لينا وشه
الشاهد :- حاضر وقال الاوصاف بدقه للرسام وبعد ماخلص
منير :- شكرآ تقدر دلوقتى تمشى
الشاهد :- بالاذن ياباشا
وخرج من المكتب والرسام سلم الصوره لمنير
منير :- بيبص 😨😨😨 اتصدم أحمد
……………………………………………………
فى المستشفى خرج أحمد من أوضة إيمان بعد مانامت و راح لجاسمين
أحمد :- ممكن أخش
جاسمين :- اه طبعآ تعالى
أحمد :- هو مفيش تقدم خالص فى حالة إيمان
جاسمين :- للاسف لا هى بتبقى كويسه بس لما تكون معاك ولما أنت بتمشى وهى بتصحه ومش بتلأيق بتعمل زى ماآنت شفتها الصبح
أحمد :- طب والعلاج مش بيعمل معاها مفعول
جاسمين :- العلاج ده لارتخاء الاعصاب علشان نقدر نخليها هديه ومتفكرش فى أذيت نفسها لكن العلاج الحقيقى لما تقدر تتكلم وتحكى اللى شافته وتقدر تتغلب على خوفها
أحمد :- صعب ده مجرد ماجت السيره وهى اترعشت وبقت خايفه
جاسمين :- آحنا هنحاول نجبها واحده واحده علشان متفقدش أعصابها وتنهار آكتر
أحمد :- جاسمين حاول ترجعهالى تانى زى الاول وأحسن أنا مقدرش أعيش من غيرها وفى الوقت ده جه منير
منير :- وعشان كده قتلت مراد
أحمد وجاسمين :- اتصدامه من كلام منير 😨😨😨 ايه
منير :- قتلته علشان مستحملتش تشوفها مع راجل تانى
أحمد :- ايه اللى أنت بتقوله ده انا عمرى ماأفكر أعمل كده
منير :- تنكر أنك كنت هناك وسألت على الشقه بتاعتهم
أحمد :- ا.ا.اه بس معملتش حاجه
منير :- كنت بتعمل أيه هناك ياأحمد وفى نفس وقت الجريمه
أحمد :- ……………………………
منير :- رد عليه كنت بتعمل أيه هناك
أحمد :- ولا حاجه ولاحاجه
منير :- للاسف صدر قرار بالقبض عليك
جاسمين :- لالالا يامنير متعملش كده أحمد أستحاله يقتل حد
منير :- للاسف وجود فى نفس مكان الجريمه ثبت التهمه عليه وفى شاهد بكده
أحمد :- بس آنت عارفنى عمرى ماأقدر أعمل كده
منير :- مش بإيدى حاجه هتتحبس على زمةالقضيه لحد ماتتطلع نتيجة البصمات ونتيجة الطب الشرعى
أحمد :- جاسمين خلى بالك على إيمان وأقولها أنى راجع ليها تانى ومشى مع منير للقسم
……………………………………………………
أنتشر خبر حبس رجل الاعمال أحمد عزمى فى قضية قتل ووصل الخبر لأهل أحمد وكان بالنسبه ليهم صدمه كبيره وكان عمرو برضه مصدوم من اللى حصل وتم هبوط الاسهم بتاعت شركة عزمى فى البورصه مما أتى إلى خساره كبيره للشركه
عمروعند أحمد فى القسم
آحمد :- تصدق أنى أعمل كده ياصاحبى
عمرو :- لا طبعآ لو الدنيا كلها قالت أنك عملت كده عمرى ماأصدق
أحمد :- طب عايزك تطمنى على إيمان وأبقى بص عليها هى بتعزك
عمرو :- حاضر وأنشالله هتطلع قريب من هنا
أحمد :- بتشأم شكلها ثبتت عليه ومفيش خروج
عمرو :- تفاءلو بالخير تجدوه
أحمد :- ونعمه بالله امانك عليك خلى بالك من إيمان
عمرو :- حاضر ياأحمد حاضر
………………………………………………
ومشى عمرو من عند أحمد وراح على المصحه
عمرو :- السلام عليكم
جاسمين :- وعليكم السلام خير ياعمرو
عمرو :- عايز أخش لإيمان
جاسمين :- بس آنت عارف أن الزياره ممنوعه
عمرو :- معلش عايزها ضرورى
وسمحت جاسمين بدخول عمرو دخل وقفل الباب وراه
إيمان :- اول ماشفته خافت وضمة راجليها لصدرها ودخلت راسها مابينهم
عمرو :- انتى خايفه منى آناعمرو اللى تملى تعملى فى مقالب
إيمان :- لا أنت عايز تقتلنى
عمرو :- بصى ياإيمان أحمد فى محنه ومحتاجك جمبه حاولى تخفى بسرعه علشان تبقى معاه
إيمان :- أحمد قلى جاى أنا مستنياه
عمرو :- أحمد محبوس وياعالم هيطلع منها ولا لا سلام ياإيمان
وخرج من عندها وهو متآكد آنها هتعمل بأى طريقه علشان تروح عند آحمد
دخل عند جاسمين وقال
عمرو :- تبقى حاولى أتكلمى معاها تانى وهى هتساعدك
جاسمين :- هى رافضه تتكلم مع حد
عمرو :- انا عارف بقولك أيه
ومشى عمرو من المصحه وروح فيلاته
……………………………………………………
دخلت جاسمين لايمان بس المرادى إيمان مقوميتش وسابت جاسمين تقعد
جاسمين :- انا شيفاكى انهارده أحسن
إيمان :- عايزه أروح لأحمد
جاسمين :- مش لما الاول تساعدينى وتحكى اللى حصل
إيمان :- هقولك اللى حصل
جاسمين :- استنى قبل ماتحكى خدى دى 💉وأدتها ابره ترخى الاعصاب
إيمان :- حكت ليها اللى حصل وكانت عماله تعيط
جاسمين :- اهدى ياإيمان احنا كده الحمدالله عداينا شوط كبير فى علاجك
إيمان :- أنا عايزه أشوف أحمد
جاسمين :- الاول هاتيجى النيابه تحقق معاكى وبعد كده هخليكى تشوفي
إيمان :- هو دخل السجن ليه
جاسمين :- متهم بقتل جوزك
إيمان:- ايه 😮😮 مستحيل
جاسمين :- من أخر مره كان فيها عندك وهو فى السجن
إيمان :- وليه اتهمه هو
جاسمين :- احم ع.ع.علشان ه.ه.هو كان فى مكان الجريمه ساعة ماحصلت
إيمان :- أحمد كان عندى ساعتها😮😮
طب المحامى قال أيه
جاسمين : - قال موقف أحمد صعب وان الادله كلها ضده وعايز معجزه علشان يطلع
إيمان :- طب والنبى عايز آشوفه
جاسمين :- هبلغ النيابه حالا وهما هيجو يستجوابكى
إيمان :- ماشى
ومشيت جاسمين وبلغت النيابه بحالة إيمان وان ينفع يستجوبها
……………………………………………………
وصلت النيابه وتم أستجواب إيمان وأمر بسحب الحراسه من عليها
خرجت إيمان من المصحه هى وجاسمين وراحت عند منير
منير :- مش أنتى البت اللى كانت مع أحمد فى الشقه
إيمان :- بأحرج أحم ايوه آنا
منير :- يعنى قضيتى معاه ليله وبلافتيه وبسببك قتل جوزك
إيمان :- مستحيل أحمد يعمل كده
منير :- الحب والغيره يخليه يعمل أكتر من كده
إيمان :- ممكن أقبله
منير :- طبعآ أقعدى وضرب الجرس
العسكرى :- تمام يافندم
منير :- هاتلى المتهم أحمد عزمى من الحبس
العسكرى :- تمام يافندم وراح جاب آحمد من الحبس
منير :- عندك زياره وانا هستنا بره جاسمين تعالى معايه
وخرج منير وجاسمين وساب أحمد مع إيمان
أحمد :- انا مش مصدق عينى أنتى طلعتى من المصحه
إيمان :- وهى بتبص فى عينه واحشتنى
أحمد :- ماصدقش نفسه قولتى أيه
إيمان :- واحشتنى
أحمد :- لوآعرف أن الحبسه هتخليكى تنتقى الكلمه دى كنت أتحبست من زمان
إيمان :- متخفش أنشالله هتطلع أقريب
أحمد :- وانا مش عايز حاجه من الدنيا غير تبقى جنبى
إيمان :- وانا معاك ومش هسيبك
أحمد :- كلمه واحده بس عايز أسمعها منك
إيمان :- كلمة أيه
أحمد :- انك بتحبينى
تابع من هنا : جميع فصول رواية وردة بلا حياة بقلم دودو محمد
تابع من هنا: جميع فصول رواية أرض زيكولا بقلم عمرو عبدالحميد
إرسال تعليق
يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا