مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة المتميزة دودو محمد والتي سبق أن قدمنا لها العديد من القصص والروايات الجميلة علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل الثانى والعشرون من رواية وردة بلا حياة بقلم دودو محمد
رواية وردة بلا حياة بقلم دودو محمد - الفصل الثانى والعشرون
اقرأ أيضا: قصص رومانسيةرواية وردة بلا حياة بقلم دودو محمد - الفصل الثانى والعشرون
اشرقت شمس صباح يوم جديد لتداعب بخيوطها الصفراء العيون البندقيه لتفتح إيمان عيونها وتنظرحواليها بستغراب وتقول
إيمان :- انا فين دى مش أوضى 😒😒
وبعدين تعيد النظر مره أخره على المكان وتذكرت ليلة أمس مع أحمد أبتسمت وقالت صح أنا فى شقة أحمد
قامت غسلت وشها وتوضأت وصلت فرضها وطلعت المطبخ علشان تفطر
……………………………………………………
عند أحمد صحى من نومه دخل أخد شاور ولبس هدومه ونزل وقال
أحمد :- صباح الخير
الكل :- صباح النور
ميرفت :- امال فين كارمن
أحمد :- معرفش ممكن تكون فى الاوضه
ميرفت :- أزاى متعرفش أنت مكنتش نايم معاها فى نفس الاوضه
أحمد :- لا
ميرفت :- انتو زعلانين مع بعض ولا أيه
أحمد :- شويه
ميرفت :- ربنا يصلح الحال ليكم وبعد كده ندهت على الداده
الداده أحسان :- نعم ياهانم
ميرفت :- روحى نادى كارمن من فوق
أحسان :- بس كارمن هانم نزلت من شويه وركبت عربية الاستاذ أحمد ومشيت
أحمد :- عربيتى أنا ودى راحت فين دى
آحسان :- كانت طالعه متعصبه ومردتش على حد خالص وخرجت
ميرفت :- ماشى ياأحسان روحى أنتى
أحمد :- قام وقال انا هاخد عربيتك يابابا بقى
محمود :- ماشى ياأبنى أنا مش محتجاها
……………………………………………………
وخرج أحمد وركب عربية أبوه ومشى على الشقه وصل وطلع فتح الباب بالمفتاح واتسحب بص بعينه وكانت إيمان وقفه بتحضر الفطار
أحمد :- الجميل بيعمل أيه
إيمان :- عاعاعاعاعا ووقع الطبق منها
وقالت فى حد يعمل كده
أحمد :- أعملك أيه أنتى اللى قلبك خفيف
إيمان :- قولتلكم أنى بخاف أقعد لوحدى
أحمد :- خلاص أجى أقعد معاكى وغمزلها 😉😉
إيمان:- نعم ياأخويه تقعد مع مين
أحمد :- معاكى ياأيمو علشان متخفيش
إيمان :- ده بعينك
أحمد :- أخس عليكى ياقاسيه أهون عليكى
إيمان :- بريئ ياعينى غلبان
أحمد :- أنتى اللى شريره
إيمان :- ده أنت هتولع فى نار جهنم بسبب نيتك
أحمد :- طب أيه فى نيتى
إيمان :- أتكسفت ووشها أحمر
أحمد :- يالئيمه وقعد يقرب منها وانتى عرفتى اللى فى نيتى منين وقرب منها أوى
إيمان :- م.م مينفعش كده أبعد شويه
أحمد :- بس أيه الجو الجامده ده حرام عليكى أنا ماسك نفسى عنك بالعافيه
إيمان :- وانا عملت أيه
أحمد :- وهو بيرجع شعرها وراه ودنها شعرى غجرى وترنج ماسك شكلك مثير على الاخر
إيمان :- أفتكرت أنها بشعرها وحطت أيديها على شعرها وقالت يانهار أسود شعرى
أحمد :- مش أول مره أشوفه على فكره كنتى بشعرك فى المصحه وكنتى بتقعدى بى قدامى
إيمان :- مكنتش فى وعى بس دلوقتى زقته وطلعت علشان تجيب الطرحه بس وهى بتجرى داست برجليها على حتة أزاز من بتاع الطبق المكسور
إيمان :- اااااااااااه رجيلى
أحمد :- طلع يجرى عليها وشاف رجليها وهى بتنزل دم م.م.م.مالك
إيمان :- دوست على حتة أزاز
أحمد :- شال إيمان وحطها على الكنبه
إيمان :- أتكسفت ش.ش.شكرآ
أحمد :- أستنى هجيب شنطة الطوارئ علشان أطهرك الجرح وجاب الشنطه وطهرها الجرح ولف ليها رجليها
إيمان :- كانت مكسوفه من مسكت أحمد لرجليها أحم خ.خ.خلاص
أحمد :- كان حاسس بتوتر إيمان وكسوفها قال للاسف خلاص كنت مرتاح وأنا كده
إيمان :- وليك عين تتكلم أنت السبب فى اللى حصلى لومكنتش خضيتنى مكنش الطبق أتكسر ووشعرى اللى أنت شوفته ده
أحمد :- أنا أسف لوكنت آزعجتك وقام ولسه هيمشى
إيمان :- أنبت نفسها علشان زعلاته ولسه هيمشى ندهت عليه أحمد أنا أسفه متزعلش منى
أحمد :- وهو ضهره ليها كتم ضحكته لا عادى ولا يهمك
إيمان :- والنبى متزعلش منى وبعدين أناجعانه ومش هعرف أحضر فطار وأنا كده ممكن تحضرى أنت الفطار
أحمد :- بصلها وغمزلها وقال بيض برضه
إيمان :- لالالالا أى حاجه غير البيض
أحمد :- والله أنتى اللى خسرانه
إيمان :- هههههه لا آنا عايزه أخسر
أحمد :- اللى معاها أحمد عمرها ماتخسر وغمزلها 😉😉😉
إيمان :- مغرور
أحمد :- بس بحبك
إيمان :- جعاااااااانه
أحمد :- ايه يابنتى مفيش رومانسيه خالص أقولك بحبك تقوليلى جعانه
إيمان :- اه أنا كده لو كان عجبك
أحمد :- أنا لوعليه مش بس عجبانى ده آنا هتجن عليكى كلك
إيمان :- أتكسفت وقالت طب يلا أعملى سندويتشات وروح على شغلك علشان أتأخرت
أحمد :- حاضر سيدك وحضر ليها سندويتشات وكوباية لبن
إيمان :- لبن لالالا مبحبوش
أحمد :- تاكلى السندويتشات كلها وتشربى اللبن
إيمان :- لا والنبى ياأحمد مش بحبه
قعد أحمد جمبها ومسك الكوبايه وقال
أحمد :- لازم تشربى اللبن
إيمان :- لا وبصت على الجنب التانى
أحمد :- هههههههه والله حاسس أنى قاعد مع طفله
إيمان :- طفله طفله بس برضه مش هشرب اللبن
أحمد :- مسك إيمان بالعافيه وشربها اللبن كله
إيمان :- ياغلس يابارد 🙅🙅🙅
أحمد :- هههههههههه طب بصى جبتلك أيه وطلع باكو شكولاته كبيره من جيبه
إيمان :- بتلقائيه أخدتها منه وحضنته جامد وقالتله الله أنا بحبها أوى وكمان بالبندق نوعى المفضل أنت أحسن أحمد فى الدنيا أنا بحبك أووووووووى
أحمد :- أتفاجاء بإيمان لما حضنته وقالتله الكلام ده وقال أنتى قولتى أيه
إيمان :- أنتبهت للوضع اللى هى فى وأتكسفت من نفسها لما أندفعت وحضنت أحمد وقالت ليه الكلام ده
إيمان:- احم اااااانا أسفه بس أندفعت شويه أصل متعوده أعمل مع مروان كده لما بيشترى ليا الشكولاته دى
أحمد :- وأنتى تتأسفى ليه أنا فرحت باللى حصل ونفسى تقوليها تانى
إيمان :- أتكسفت خ.خ.خلاص بقى ياأحمد
أحمد :- ده أنا كل يوم هجيب ليكى باكو الشكولاته ده علشان تندفعى زى دلوقتى
إيمان :- ههههههههههههه
أحمد :- ياخررررررراشى على الرقه ياناس
إيمان :- ضربته على كتفه براحه بس بقى بتكسف
أحمد :- أحم لا أنا أقوم أمشى دلوقتى علشان الوضع هيبقى خطر لوأقعد أكتر من كده ومش هقدر أسيطر على نفسى وقام وفتح الباب وطلع ورجع تانى براسه وقال إيمان
إيمان :- نعم
احمد :-بعتلها بوسه فى الهوا😘😘 وقلها بحبك وقفل الباب ومشى
إيمان :- بعد ماقفل الباب بصت وقالت وأنا بموت فيك وفتحت الشكولاته وأكلتها
…………………………………………………
فى شقة إيمان كان الوضع متأزم
فاطمه :- ريحنى ياأبنى آختك فين
مروان :- أختى فى مكان أمن بعيد عن أبنك مازن ده لوشفها مش بعيد يقتلها
فاطمه :- يعنى هى بجد هربت مع مدير شركتها زى ماأخوك بيقول
مروان :- لا طبعآ أبنك كداب هى قعده فى شقه لوحدها
فاطمه :- طب عايزه أطمن عليها
مروان :- حاضر هبقى أخليكى تكلميها
وفى الوقت ده دخل مازن
مازن :- خلاص نويت تركبهم
مروان :- هما أيه
مازن :- القرون😈😈
مروان :- ماتلم نفسك ايه اللى أنت بتقوله
مازن :- مش قررت أن أختك تقعد مع وأحد غريب فى شقته لوحدهم
مروان :- أنت واحد متخلف مش انا اللى أعمل فى أختى كده بس هى قعده فى مكان أأمن من هنا ألف مره على اقل مش هتمد أيدك عليها كل شويه ولا تسمعها كلام زى السم يوجعها
مازن :- لا راجل يلا ياريتك كنت مت مع حنان قبل مايجى عليك اليوم ده
مروان :- مسك مازن من هدومه وقال متجبش سيرتها على لسانك تانى ومتنساش أن أنت كنت السبب فى موتها وعلى الأقل أنا أرجل منك ألف مره بشتغل وبجيب قرش وبصرف على البيت وعلى نفسى مش زيك قاعد وعايز اللى يصرف عليك وفوق كل ده عيش رجولتك المزيفه على أختك بالضرب والاهانه صدقنى أنا ميشرفنيش واحد زيك يبقى آخويه وساب هدوم مازن ومشى
……………………………………………………
عند أحمد وصل الشركه وطلع خبط على مكتب عمرو واذن عمرو ليه بالدخول
أحمد :- عموره حبيبى واحشتنى
عمرو :- خير أخر مره قولتلى الجمله دى حصل نصيبه 😒😒
أحمد :- حبيب هارتى والله 😂😂
عمرو :- لا كده كتير وقام وحط أيده على جبين أحمد أنت سخن ولا حاجه
آحمد :- أنا فل الفل😂😂
عمرو :- أنشالله دايمآ بس عايز أعرف أيه سبب التغير المفاجاء ده
أحمد :- كل الحكايه ان إيمان رجعت ليا تانى خلاص
عمرو :- يارااااااااااااجل 😮😮
أحمد :- وحياة الراجل 😂😂
عمرو :- أزاى بقى
أحمد :- حكاه لعمرو اللى حصل مع مازن ومروان وإيمان وقعدها عنده فى الشقه بس محكاش ليه اللى حصل مابينه وبين إيمان
عمرو :- طب أبوك لوعرف هتعمل أيه
أحمد :- والنبى ياعمرو أنا مبسوط متعكننش عليا بقى
عمرو :- ربنا يفرحك ياصاحبى علطول
أحمد :- صدقنى ياعمرو الحب حلو أوى بأحساسه ومشاعره ربنا يكتبهالك يارب ياصاحبى وتحب
عمرو :- فى الوقت ده جه فى دماغه المجنونه وقال والله واحشنى جنانها
أحمد :- ايه ياأبنى روحت فين سرحت فى أيه
عمرو :- و.و.ولا حاجه
أحمد :- عليا برضه مين دى اللى جت فى دماغك وخلتك ضحكت وسرحت فيها 😉😉
عمرو:- م.م.مين م.م.مفيش حد وبعدين أنت شكلك فايق ورايق وأنا مش فاضيلك
أحمد :- بغمزه 😉😉 بشوأق حسيبك براحتك لحد ماتيجى وتحكى سلام ياعمور وطلع راح على مكتبه
……………………………………………………
أحمد أول مادخل مكتبه تليفونه رن برقم كارمن رد عليها
أحمد :- السلام عليكم نعم
الشخص :- وعليكم السلام صاحبة التليفون ده عملت حدثه بالعربيه وهى فى مستشفى (…………)
أحمد :- ماشى أنا جاى حالآ
وقفل السكه وجرى على مكتب عمرو ودخل علطول
أحمد :- عمرو كارمن عملت حدثه وفى المستشفى ياريت تبلغ عندنا فى البيت وأنا رايح على المستشفى
عمرو :- ماشى ياأحمد هبلغهم وأجيلك
أحمد :- لا خليك أنت فى الشركه سلام
عمرو :- ماشى
…………………………………………………ّ
ومشى أحمد على المستشفى
ووصل هناك ودخل سأل الاستقبال على كارمن
أحمد :- لوسمحتى فى حادثه من شويه جت هنا
الممرضه :- اه حادثة عربيه
أحمد :- اه
الممرضه :- حالتها خطر والبيبى اللى فى بطنها نزل
أحمد :- بزعل طب هى فين دلوقتى
الممرضه :- لسه فى العمليات أدعلها
تابع من هنا : جميع فصول رواية وردة بلا حياة بقلم دودو محمد
تابع من هنا: جميع فصول رواية أرض زيكولا بقلم عمرو عبدالحميد
إرسال تعليق
يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا