-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية وردة بلا حياة بقلم دودو محمد - الفصل الثالث والعشرون

  مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة المتميزة دودو محمد والتي سبق أن قدمنا لها العديد من القصص والروايات الجميلة علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل الثالث والعشرون من رواية وردة بلا حياة بقلم دودو محمد

رواية وردة بلا حياة بقلم دودو محمد - الفصل الثالث والعشرون

اقرأ أيضا: قصص رومانسية


رواية وردة بلا حياة بقلم دودو محمد

رواية وردة بلا حياة بقلم دودو محمد - الفصل الثالث والعشرون

 وبعد مرور اكثر من ثلاثة شهور على ابطالنا مر عند أحمد مابين تحضير الشركه الخاصه بى هو وعمرو ورعاية إيمان وتقديم لها كل ماتحتاجه وعرض عليها العمل معه فى الشركه الجديده

وعند إيمان مرو عليها كأسعد أنسانه فى الدنيا مابين حب أحمد ورعايته وأهتمامه بيها وقبلت عرض أحمد للشغل معه فى الشركه وأصبحت أكثر تعلق بأحمد وعند مازن التوعد للانتقام من إيمان وأحمد وعند مروان كان بيساعد أحمد وعمرو فى تحضير الشركه الجديده

عند عمرو مرو عليه مابين تحضير الشركه والتفكير فى فتاته المجنونه

عند هاجر فى التفكير فى عيون عمرو والاشتياق لصديقة عمرها إيمان رغم مكالمتهم فى التليفون المستمره

عند فاطمه كانت بتطمن على إيمان من خلال التليفون ومروان واشتاقة جدآ لإيمان وعند كارمن قامت من حادثتها بالسلامه ولكن كانت نفسيآ تعبانه من فقد أبنها وبعد أحمد عنها فى أكتر وقت محتاجه فى عند محمود كانت الشركه بتعانى من مشاكل ماديه مما آداه لفقدآن كثير من الصفاقات

عند ميرفت كانت بتعانى من فقدآ أحمد مما أدى فى تتدهور حالتها الصحيه

……………………………………………………

اشرقت شمس صباح جديد لتستيقظ بطلتنا من نومها دخلت حمامها أخدت شاورها ولبست ملابسها ولبست طرحتها وأداة صلاتها ولبسة جذمتها ومسكت تليفونها

إيمان :- اتصلت على تليفون أحمد وانتظرت الرد وشويه وسمعت صوته

أحمد :- صباح الورد والفل والياسمين على أحلى عيون حلوين

إيمان :- صباح النور وكمان بقيت شاعر

أحمد :- مع حبك مفيش شئ مستحيل

إيمان :- ايوه ياأخويه ألهينى بالكلمتين دول علشان مسألكش أيه أخرك كده

أحمد :- انا لوعلى ياعمرى كنت عايز أبقى عندك من الفجر بس اللى مأخرنى كده البيه عمرو

إيمان :- طب يلا ياأحمد ورانا حجات كتير فى الشركه عايزه تتعمل قبل الافتتاح أنهارده

أحمد :- عيون أحمد وقلبه هكون عندك حالا وقفلت إيمان معاه وبتلف لاقت أحمد وراها

إيمان :- ععععععععا بسم الله الرحمن الرحيم أنت جيت أزاى

أحمد :- هههههههههههههههه من الباب

إيمان :- هه خفه لا أنا قصدى كنت بكلمك فى التليفون وأنت قولتلى لسه فى فيلا عمرو

أحمد :- طق طق انا قولتلك عمرو أخرنى بس مقولتش أنا هناك

إيمان :- مش هتبطل هزارك البايخ ده مره هتخضنى كده قلبى هيقف عليه وهروح فيها

أحمد :- مسك أيديها وبسها وقال بعد الشر عليكى ياعمرى

إيمان :- طب مش يلا بينا

أحمد :- يلا بينا جتك القرف كده وانتى حلوه 😂😂😂

إيمان :- هههههههههههههههه

أحمد :- حلاوتك ياأبيض يخربيت رقتك

إيمان :- يلا ياحبيبى

أحمد :- أتصدم قولتى أيه

إيمان :- يلا

أحمد :- متستهبليش انا قصدى على اللى بعديها

إيمان :- أحم خلاص بقى ياميدو

أحمد :- صلاة النبى أحسن كمان ميدو

أنا تعبت بقى ومش قادر على البعاد والعده خلصت وانتى مش راضيه نتجوز دلوقتى

إيمان :- قولتلك بعد أفتتاح الشركه

والشركه تقف على رجليها

أحمد :- لا والله أنتى أخرك معايه بعد أفتتاح الشركه بأسبوع ياأما والله أخطفك وأتجوزك دلوقتى

إيمان :- أنشالله بس الاول يلا علشان نلحق وقتنا

أحمد :- يلا ياقلبى

ونزلت إيمان مع أحمد وركبت معا العربيه وراح أحمد عند الشركه الجديده

……………………………………………………

نزلت إيمان من العربيه وبصت على الشركه بأنبهار وقالت

إيمان :- وااااااو شكلها تحفه من بره أحسن كمان من وجهة الشركه التانيه

أحمد :- طبعآ أنا اللى أخترت الوجهه من بره و اخترت التصاميم من جوه

ودخل أحمد ومعاه إيمان للشركه وكانت إيمان مبسوطه جدا من تصاميم الشركه وفخوره بأحمد

أحمد :- أيه رايك ياستى

إيمان :- تحفه جميله أوى ياأحمد

أحمد :- بس أنتى أحلى

إيمان :- ميرسى اه صح أسم الشركه أيه

أحمد :- AEA

إيمان :- يعنى أيه مش فاهمه

أحمد :- (Aحرفى ) (Eحرفك )(Aحرف عمرو)

إيمان :- حرفى طب ليه

أحمد :- علشان أنتى لازم يبقى ليكى جزء فى كل حاجه أملكها

إيمان :- ربنا يخليك

أحمد :- وتعالى كمان أوريكى مكتبك

ومشى أحمد وإيمان على المكتب الجديد

إيمان :- الله ده حلو أووووووووى

طب ومكتبك أنت فين

أحمد :- فتح باب تانى غير اللى داخلو منه ودخل منه على مكتبه وقال وده بقى ياستى مكتبى وعملت ليكى أنتى مخصوص باب تخشى بى على مكتبى علطول

إيمان :- ربنا يجعلها فتحت رزق عليك ويعلى مقامك علطول

أحمد :- أحلى حاجه عملتيها كترى من الدعا اليومين الجاين علشان نقدر نكبرها

إيمان :- متخفش ياأحمد ثق فى ربنا وهو مش هيخذلك وهيقف جمبك

أحمد :- ونعمه بالله

إيمان :- طب مش يلا نطلع بقى بدل وقفتنا دى

أحمد :- طب أيه مش ناويه تبركيلى

إيمان :- طب ماأنا بركتلك وعمومآ ياسيدى ألف مبروك

أحمد :- قرب منها حاف كده

إيمان :- اتوترت أحمد أبعد كده حد يخش يشوفنا

أحمد :- ماللى يشوف يشوف خطيبتى وبتبركلى وقرب ليها أكتر

إيمان :- اهو أنت قولتها خطيبتك مش مراتك

أحمد :- مستعد أجيب المؤذون دلوقتى ويكتب كتبنا

إيمان :- ايه اللى أنت بتقوله يامجنون

أحمد :- حرام والله أنا بتعذب بقى فى بعادك عنى

إيمان :- طب أبعد بقى ياأح

أحمد :- فجأها بيبوسه ومر عليه بعد الوقت وهو بيبث ليها عن طريق قبلته مدى شوقه وأحتياجه ليها وشويه وبعد عنها وهو بياخد نفسه بسرعه

إيمان :- بصدمه أيه اللى أنت عملته ده

أحمد :- قبل ماتتعصبى انا أسف ياستى بس بجد مبقدش قادر على البعاد عنك أكتر من كده ربنا يعلم أنا بحاول أمنع نفسى عنك أد أيه علشان متهورش بس حبى وشوقى ليكى خلاص مش مستحملين بعدك عنى

إيمان :- علشان خاطرى ياأحمد علشان نبدء حياتنا صح وبرضا الله بلاش كده تانى متنساش أنك محرم عليه

أحمد :- طب خلى كتب الكتاب يوم الخميس الجاى

إيمان:- ايه أزاى انت عارف كده هيبقى بعد كام يوم بعد 3 أيام بس

أحمد :- وايه يعنى ماكل حاجه موجوده محتاجين الوقت فى أيه والنبى ياإيمان وافقى انا هموت عليكى وعايزك تبقى معايا علطول

إيمان :- طب شوف رأى مروان أيه

أحمد :- لوعلى مروان سهل

إيمان :- نزلت دمعه من عنيها

أحمد :- أنتبهى ليها ومسحها بأيده وقال بتعيط ليه

إيمان :- كان نفسى أبقى زى أى بنت تيجى تتطلبنى من أهلى ويزرغطو من الفرحه ويوم فرحنا تاخدنى من بيت أهلى

أحمد :- سيبيها على ربنا

إيمان :- ونعمه بالله

وطلعو إيمان وأحمد من المكتب وجه مروان وعمرو وتم تجهيز الشركه لاستقبال الضيوف وتم أفتتاح الشركه وانتهى الافتتاح وروح كل واحد على بيته وداخلو أوضتهم والكل ناااااااام

……………………………………………………

اشرق الصباح بنوره الساطع على بيوت عروس البحر قام أحمد من نومه دخل حمامه وأخد شاوره ولبس هدومه ونزل قابل عمرو

أحمد :- صباح الخير

عمرو :- صباح النور

أحمد :- عمرو روح أنت الشركه وانا هروح مشوار وجاى وراك علطول

عمرو :- اوكى باى

أحمد :- باى

وخرج عمرو ركب العربيه وراح الشركه الجديده وأحمد ركب عربيته وراح مشواره

……………………………………………………

عند إيمان صحيت من نومها وأخدت شاورها وجهزت نفسها وأداة فرضها وكان مروان جه نزلت هى ومروان وراحو على الشركه

دخلت إيمان ومروان الشركه وطلع كل واحد على مكتبه دخلت إيمان وخبطت على باب مكتب أحمد بس مسمعتش صوت فتحت الباب وبتبص ملقتش أحمد

إيمان:- معقوله تكون راحت عليه نومه

راحت إيمان لعمرو علشان تساله على أحمد

إيمان :- صباح الخير

عمرو:- صباح النور

إيمان :- هو أحمد مجاش أنهارده ليه

عمرو :- قلى رايح مشوار ومش هيغيب فيه وراجع بسرعه

إيمان :- لنفسها مشوار أيه ده اول مره يعملها يروح مكان مكنش أنا عارفه

عمرو :- ايه يابنتى روحتى فين

إيمان :- ها ولا حاجه معاك اهو

عمرو :- متخفيش أكيد يعنى مش رايح يقابل وأحده

إيمان :- بشك يقابل ليه لا ليكون هيقابل واحد من بتوع أمبارح البنات الميصه دى

عمرو :- يابنتى أعقلى أحمد مش بتاع كده الله يكون فى عونك ياصاحبى

إيمان :- وهى خايفه نصيبه سوده ليكون عجبته واحده من بتوع أمبارح نهارك أسود ياأحمد لما تيجى وفى الوقت ده دخل أحمد وقال

أحمد :- ليه بس كده هتسودى نهارى ليه

إيمان :- بعصبيه انطق كنت مع واحده صح

أحمد :- ياااااااه كنت مع واحده قمر

وبص لعمرو وقاله فاتك نص عمرك كان معاها صحبتها صاروخ

عمرو :- وهو بيكتم ضحكته ندل تروح من غير ماتقولى

إيمان : - كانت واقفه هتولع فى مكانها

أحمد :- أعمل أيه ياصاحبى كنت بحسبها جاى هى بس لاقيت معاها صحبتها بس انا قمت بالواجب مع الاتنين

إيمان :- مسكت التحفه اللى على المكتب وحدفت بيها أحمد

أحمد :- اتفاده التحفه وقال يابت المجنونه كنت هتسيحى دمى

إيمان :- نطت على أحمد وعضته فى دراعه علشان تبقى تعرف تسرمح مع البنات كويس

أحمد :- وهو بيتوجع ااااااااه يابت العضاضه

عمرو :- مقدرش يمسك نفسه من الضحك ههههههههههههههههههههه😂😂هههههههههههههههههه 😂😂 والله انتو الاتنين مجانين

إيمان :- هولسه شاف جنان وقعدة تشد فى شعره

أحمد :- اوعى يخربيتك شعرى هيطلع فى أيديك هو الواحد مايعرفش يهزار معاكى شويه

إيمان :- لا كداب انت من أمبارح وعينك منزلتش من على البنات

عمرو :- هههههههههههه الله يعينك ياصاحبى على المجنونه دى هقوم أشوف مروان بيعمل أيه

وطلع من المكتب علشان يسيبهم براحتهم

أحمد :- نزل إيمان تحت وهو بقى فوقيها وقال اوعى لتكونى مفكره انى مش قادر عليكى انا كنت سايبك بمزاجى

إيمان :- بتوتر من الوضع اللى هى فيه

قالت اااااابعد عنى ياخاين

أحمد :- خليكى عارفه ان البنات كلهم فى كافه وانتى فى كافه لوحدك عينى دى مش بتشوف غيرك أنتى وبس يعنى عمرى ماأفكر أخونك ولا أفكر ابص لغيرك

إيمان :- ط.ط.طب أوعى علشان أقوم

أحمد :- لا انا عجبنى كده

إيمان :- اوعى بقى احسن عمرو يخش علينا واحنا كده

أحمد :- لا صاحبى بيفهم هو طلع علشان يسبنا على راحتنا ومش هيخش غير لما أنتى تطلعى

فى مكتب عمرو كان أحمد حابب يشوف غيرت إيمان عليه فستفزها
أحمد :- وهو لسه فوق إيمان قال مش أنتى اللى جيتى برجيلك وحاولتى تمدى أيديك عليه
إيمان :- أنت اللى أستفزتنى
أحمد :- بس شكلك قمر وانتى غيرانه
إيمان :- طب هنتكلم كده كتير اوعى بقى من عليه انت ماصدقت
أحمد : - نزل من فوقيها وقال انا سبتك بمزاجى بس كلها كام يوم وغمزلها 😉😉مش هبعدك عن حضنى ثانيه
إيمان :- وانا لسه موافقتش على يوم الخميس
أحمد :- وانا قولتلك أعملى حسابك فرحنا يوم الخميس
إيمان :- بجد مش هينفع غير لما الامور تتصلح مابين أهلى ومابينى وانت كمان لازم تصالح أهلك
أحمد :- بلاش نتكلم فى الموضوع ده تانى
إيمان :- علشان خاطرى طب أنت زعلان مع أبوك امك ذنبها أيه تحرمها منك
أحمد :- إيماااااااااااان قولت قفلى على الموضوع ده
إيمان :- لا مش هقفل ياأحمد لو ملكش خير فى أهلك مش هيبقى ليك خير فى
أحمد :- مسك إيمان جامد من درعها وقالها بعصبيه انت ليه عنديه ومبتسمعيش الكلام لما أقول الكلمه تسمعيها علطول ومترديش عليا فاهمه
إيمان :- عينيها دمعت من كتر الالم اللى فى درعها وقالت ااااااااه ياأحمد سيب دراعى ااااااه
أحمد :- انتبهى لنفسه وبص على دراع إيمان لاقى نفسه ماسك دراع إيمان جامد وهى بتتألم من الوجع
إيمان :- اول ماساب دراعها ذقته وجريت على مكتبها
…………………………………………………
احمد دخل وراه إيمان فى مكتبها
أحمد :- إيمان أنا أسف مش قصدى أزعلك بس أنتى مشكلتك بتردى عليا وانا ساعة العصبيه مش بشوف قدامى
إيمان :- ممكن تسبنى لوحدى
أحمد :- علشان خاطر متزعليش منى
إيمان :- ممكن تسبنى لوحدى وتتفضل على مكتبك
سابها أحمد وراح على مكتبه وإيمان قعدة تعيط
……………………………………………………
دخل أحمد مكتبه وهو بيأنب نفسه على عصبيته الزياده على إيمان
أحمد :- انا غبى أزاى أسمح لنفسى انى اتعصب عليها وأجرحها وأكون سبب فى دموعها وقعد يضرب بأيديه على المكتب وحدف كل اللى على المكتب فى الارض
إيمان :- سمعت صوت تكسير فى مكتب أحمد طلعت تجرى فتحت الباب وأتصدمت لما شافت منظر أحمد والحاجه اللى محدوفه على الارض دخلت المكتب وقفلت الباب وراها وقالت ايه اللى حصل
أحمد :- انا غبى علشان كنت السبب فى دموعك أنا أسف متعرفيش دموعك دى بتعمل أيه فيه بتدبحنى بتقتلنى ياإيمان
إيمان :- شافت دم فى الارض اتخضت وقالت من مين دم ده
أحمد :- بيبص على أيده لاقها بتنزل دم
إيمان :- د.د.دى ااااايديك بتنزف ليه كده ياأحمد ليه
أحمد :- صدقينى الالم ده ميجيش حاجه جمب الالم اللى بحس بي لما بشوف دموعك
إيمان :- خرجت جابت شاش وقطن ومطهر من صيدلية الشركه ودخلت مكتب أحمد مسكت أيده وطهرتها ولفت الشاش عليها
أحمد :- إيمان لسه زعلانه منى
إيمان :- زعلانه بس مش علشان زعقتلى زعلانه علشان عملت فى نفسك كده وهنت عليك تقلقنى وتخضنى عليك
أحمد :- والله العظيم بحبك ومقدرش أعيش من غيرك وأسف مره تانى لم اتعصبت عليكى وضمها فى حضنه جامد
إيمان :- هى كمان حضنته وقالت وانا كمان بحبك ومقدرش أشوفك كده زعلان وخليك عارف أى حاجه تحصلك انا بحس بيها قبل منك فحافظ على نفسك علشان متوجعنيش
أحمد :- ده كتير عليا الصبح حبيبى ودلوقتى بحبك يابت أتهدى لحد يوم الخميس بدل ماأتهور عليكى
إيمان :- ههههههههههه برضه مش بخاف منك علشان انت الامان بالنسبه ليا وعارفه ان أنت هتحمينى حتى من نفسك
أحمد :- بتحرجينى بس بالادب
إيمان :- لا بجد انت الامان والسند ليا بحس فيك من أبويا ومن أخويه من أبنى ربنا يخليك ليا
أحمد :- ويخليكى ليا ياأغلى وأحلى مافى حياتى
إيمان :- ط.ط.طب اوعى بقى علشان الم اللى فى الارض ده اللى انت عملته
أحمد :- لا خليكى انتى علشان متتجرحش أيديك وانا هاعمله
إيمان :- اقعد انت بس علشان الجرح اللى فى أيديك وانا هاعملهم وهخلى بالى من الازاز
وقعد أحمد على المكتب وفضل يبص على إيمان وهى بتعمل الارض خلصت إيمان تنضيف الارض وطلعت على مكتبها وأحمد قعد يشوف شغله
……………………………………………………
فى مكتب عمرو دخل لما شاف إيمان وأحمد طالعين من مكتبه مسك تليفونه وكان متردد
حسم أمره وطلب الرقم وأنتظر الرد
……………………………………………………
عند هاجر كانت قعده فى الاوضه حزينه على فراق إيمان وكان واحشها عمرو بس قالت
هاجر :- تلاقيكى حتى مش فى تفكيره لوكان بيفكر فيكى كان حتى أتصل بحجت أى حاجه أصلآ هو فين وانا فين وشوية وسمعت التليفون بيرن بتبص أتصدمت 😨😨 د.د.ده هو قعدة تبص على التليفون مش مصدقه نفسها وجت ترد على الاتصال أنتهى
هاجر :- يخربيت غبائى قعد باصه على التليفون لحد ما الرنه خلصت تلاقيه دلوقتى هيقول بتتأمر عليه ومش هيتصل تانى
……………………………………………………
فى مكتب عمرو قعد منتظر الرد لحد مالرنه أنتهت
عمرو :- هتكون راحت فين دى لتكون نايمه ولا بتعمل حاجه خلاص بقى شويه وأبقى اتصل بيها تانى
قلبه :- طب جرب مره كمان
عقله :- لالالا متتصلش لتسبب ليها مشكله فى البيت
قلبه :- ماهى ممكن تكون مسمعتهوش جرب مره كمان مش هنخسر حاجه
عقله :- متخليش قلبك يندفع بعواطفه وأصبر شويه وأتصل
عمرو :- حسم أمره وقرر يمشى وراه قلبه ويجرب مره كمان مسك التليفون ورن على هاجر تانى وانتظر الرد بس المرادى منتظرش كتير سمع صوت هاجر
هاجر :- ااااالسلام عليكم
عمرو :- بتوتر وعليكم السلام أذيك
هاجر :- الحمد الله
عمرو :- تستهلى الحمد
هاجر :- احم خ.خ.خير ياأستاذ عمرو
عمرو :- خير أنشالله بس بلاش أستاذ دى خليها عمرو علطول
هاجر :- م.م.ماشى
عمرو :- مش واحشاكى إيمان
هاجر :- انا هتجن وأشفها
عمرو :- وهى كمان ولنفسه وانا هموت و أشوفك
هاجر :- أستاذ عمرو أنت معايا
عمرو :- ها اه معاكى بس أحنا قولنا ايه بلاش أستاذ دى
هاجر :- ماشى ياأس
عمرو:- ياأيه
هاجر :- ع.ع.عمرو
عمرو :- هو مال أسمى بقى حلو كده
هاجر :- احم ك.ك.كمل الموضوع اللى عايز تقوله
عمرو :- اه انا قولت انتو الاتنين هتجنو على بعض وانتم مش نقصين جنان انتم دماغكم طقه لوحديها أديكى عنوان الشركه الجديده وتيجى تعملى ليها مفجأه
هاجر :- بجد فكره حلوه أوى هات العنوان وكتبت هاجر العنوان فى ورقه
عمرو :- ناويه تيجى ليها أمته
هاجر :- بكره أنشالله
عمرو :- خلاص منتظرك اقصد كلنا منتظرينك
هاجر :- احم ماشى سلام
عمرو :- مع السلامه
وبعد ماقفل معاها
عمرو :- ياس وهشوفها بكره
……………………………………………………
عند هاجر فى اوضتها قفلت مع عمرو وقعدة تنط على السرير
هاجر :- ياس ياس وهشوف بكره اغلى أتنين فى حياتى .قعدة تنط على السرير وهى فرحانه
……………………………………………………
فى الشركه عند أحمد أتصلت جاسمين على أحمد
أحمد :- السلام عليكم خير
جاسمين :- وعليكم السلام
أحمد :- جاسمين لو متصله بى علشان أرجع تانى الفيلا ده أستحلا
جاسمين :- مش هينفع الكلام فى التليفون ممكن تدينى عنوان الشركه الجديده
أحمد :- ادها العنوان وقفل معاها التليفون
……………………………………………………
شويه ووصلت جاسمين وهى طالعه من على السلم خبطت فى شاب ووقعت منه كل الاوراق فى الارض
جاسمين :- اااااانا أسفه مش قصدى والله
الشاب :- وهو باصص فى الارض وبيلم الورق اللى وقع ماشيه زى العاميه مش تفتحى
جاسمين :- طب ليه الغلط ماانا قولتلك أسفه ده أنت بجد معندكش زوق
الشاب :- وقف ماتلمى نفسك بدل م انتى
جاسمين :- انت وانا أقول قلة الذوق دى مش غريبه عليا
الشاب :- وبرضه العنتزه الكدابه دى وطولة اللسان دى مش غريبه عليا
جاسمين :- ماصدقت ارتحت منك فى المستشفى تطلعلى هنا بتعمل أيه هنا
الشاب :- انا شغال هنا عندك أعترض
جاسمين :- اوعى من وشى مش ناقصه قرف وزقته وطلعت للمكتب بتاع أحمد
…………………………………………………
خبطت جاسمين على مكتب أحمد ودخلت
جاسمين :- مبروك على الشركه الجديده
أحمد :- الله يبارك فيكى خير كنتى عايزه ايه
جاسمين :- لدرجاتى مش عايز تشوفنى انا أسفه لو أزعجتك وقامت ولسه هتمشى
أحمد :- قام من على مكتبه ومسك جاسمين من أيديها وشدها فى حضنه وقال أنا أسف متزعليش منى أعصابى تعبانه شويه
جاسمين :- وايه اللى فى أيديك ده من أيه
أحمد :- مفيش جرح بسيط
وقعدة جاسمين على الكرسى وقعد قصدها على الكرسى التانى
أحمد :- عامله ايه
جاسمين :- الحمد الله المهم ماما
أحمد :- بخضه مالها
جاسمين :- من يوم ماسيبت البيت وهى تعبانه وصحتها فى النازل
أحمد :- ومحدش قلى ليه
جاسمين :- اتصلنا بيك كتير مكنتش بترد على حد
أحمد :- اه كنت مشغول فى الشركه
جاسمين :- طب أعمل معروف وتعالى بص عليها يمكن لما تشوفك تتحسن شويه
أحمد :- بعد ماخلص شغل هروح ابص عليها
جاسمين :- بس اوعى متجيش
أحمد :- لا أنشالله جى
جاسمين :- احم هى إيمان شغاله معاك هنا
أحمد :- اه تحبى تشوفيها
جاسمين :- ياريت هى واحشانى
ورفع أحمد سماعت التليفون علشان يتصل بإيمان
…………………………………………………
فى مكتب إيمان كانت قاعده وشافت أخوها داخل عليها متعصب
إيمان :- ايه مالك
مروان :- البت المتعنتزه دى أخت أحمد خبطت فى على السلم وشدينا مع بعض
إيمان :- مين دى
مروان :- الدكتوره
إيمان :- جاسمين غريبه ايه اللى جابها
مروان :- وانا أعرف منين
إيمان :- خلاص يامروان أهدى شويه محصلش حاجه
مروان :- معرفش شايفه نفسها على أيه
وفى الوقت ده رن التليفون عند إيمان
إيمان :- ايوه ياأحمد
أحمد :- تعالى عايزك
إيمان :- حاضر
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الثالث والعشرون من رواية وردة بلا حياة بقلم دودو محمد
تابع من هنا : جميع فصول رواية وردة بلا حياة بقلم دودو محمد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
حمل تطبيق قصص وروايات عربية من جوجل بلاي
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة