-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية حب ودموع بقلم رهف سيد - الفصل الثالث

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة المتميزة رهف سيد والتي سبق أن قدمنا لها العديد من القصص والروايات الجميلة علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل الثالث من رواية حب ودموع بقلم رهف سيد

رواية حب ودموع بقلم رهف سيد - الفصل الثالث

اقرأ أيضا: قصص رومانسية

رواية حب ودموع بقلم رهف سيد

رواية حب ودموع بقلم رهف سيد - الفصل الثالث

 وصل كل من كريم واسيل المنزل دخلو على اطراف اصابعهم

هاله.....كل دة وبتتسحبو اومال لو كنتو ماشيين هتعملو اية

نظر الاثنان الي بعضهم بصدمة ثم نزلو من الدرج

كريم...ماما حبيبتي ايه دة انتي صاحية لية

هالة وهي تمسك اذنيهم هم الاثنان ....لما يبقى عندي قرود زيكم لازم اطمن عليهم

اسيل....ااااااه يا ماما براحة يا هالة انتي معندكيش عيال بلاستيك

هالة وهي ترفع الشبشب...بلاستيك يا صايعة يا ضايعة منك لية


ركض الاثنان الي الاعلى دخلت اسيل ودخل خلفها كريم واغلقو الباب وهم يلهثون

اسيل...شوفلك حل في امك واللهي انا لازم اروح هايبر اجيب ام صيني

كريم...هههههههه يخربيتك بس الصيني كلو مضروب

اسيل...في المنتج الامريكي كدة فله

هاله من خلف الباب...ومالو المنتج المصري يا فردة جزمة

اسيل...بيلسوع يا حجة

هالة... طب اتخمدو

كريم....تصبحي على خير يا اموحنفي

هاله...وانتو من اهل الخير

ذهب كل من كريم واسيل الي السرير الخاص به وفي الصباح استيقظ الاثنان على كوب ماء

اسيل....بغرق بغرق

كريم...الطيارة وقعت في البحر الحقوني

عمر ...طيارة ايه وبغرق ايه

اسيل...اية يا عمر هو انا ارتاح من مراتك تطلعلي انت

تفاجات بكوب اخر

هالة.... بقالي ساعة بصحي فيكم ولا حتى اتحركتو

كريم....بس مش اسلوب دة يا اموحنفي دة انتي لو في امريكا كان زمانك اتحبستي

اسيل...لا انا مش هسكت احنا لازم نشتري الام الامريكية من الماركت

عمر...اه والنبي يا بت يا ايسو ابقى جيبيلي معاكي زوجة امريكية بيقولو حلوة

هاله....انت بتقولو اية يا عمر

عمر...هو انا اقدر استغني عنك يا روحي دى انتي الحب كلو

هالة....ربنا يخليك ليا يا حبيبي

عمر...ويخليكي ليا يا حبيبتي

كريم...اية يا حج انت في اوضتنا خد مراتك وعلى اوضتكم عيب كدة عندنا بنات

اسيل...بنات اية بس بعد اللي اتقال دة ..دة ولا العشق الممنوع

هالة....بطلو غلاسة بقى عيال رخمة

اسيل...والنبي اية طب بصي يا هالة انتي وعمر شغل المراهقين دة مش عندنا ولا اية يا اخ حنفي

كريم..لو عايزها يبقى في الحلال وتدخل البيت من بابو مش من اوضة عيالك ولا اية يا اخ عباس

اسيل...عداك العيب يا اخ حنفي

نظر هالة وعمر الي بعضهم ثم الي اولادهم بصدمة

عمر...طب يا اخ حنفي انا اعمل اية

كريم...احم تجيب جدو وتيتة

ضربتة اسيل على كتفو

اسيل...قصدو الوالد والوالدة ونكون احنا سالنا عليك وعرفنا بس الاهم معاك مهر

كريم...عندك فلة

اسيل...انا ماقبلش ان بنتي تتجوز في اقل من فلة

كريم...والشبكة الماظ

اسيل...بنتي مش اقل من بنت عمها ولا بنت خالتها وشهر العسل في اربع بلدان مختلفة

عمر...ههههههههه طب تعالو في حضني

ركض الاثنان الي حضن والدهم وهم يضحكان بينما هالة تدعي لهم

************************

زينب ....اصحي بقى يا امير

امير...يا ماما سبيني شوية

زينب...يلا هتتاخر

امير... حاضر يا ماما

زينب...قوم دة ابوك من ساعة ما اصحابك مشيو ما بطلش كلام عن اسيل عجباه اوي

امير...اية يا حجة انتي مش بتغيري

زينب...ههههههه اذا انا اصلا كنت بتكلم معاه على البت

امير...ايوة دلوقتي هروح الجامعة هلاقي البت ماتت

زينب...بعد الشر ان شاءالله اللي يكرها دية بت عسل وكلهم قمرات بس في واحدة كدة مش نزلالي من زور

امير...مين

زينب....اللي اسمها جميلة دية مش عارفة مش مطمنة ليها

امير...بلعكس دية طيبة اووي يا ماما

زينب...طب يلا قوم

نهض امير واغتسل ونزل الي الفطور وهم يفطرون دق جرس الباب ذهبت الخادمة لفتح الباب لتدلف منه الشلة وهم يضحكون

شريف.....ههههه يا مجنانين مقولتوش لية انكم جايين

احمد..هو احنا مش قولنا امبارح ان احنا بنيجي من غير ما نقول

اسيل...يعني نمشي شكلكم مش عايزنا

زينب...لا ابدا تعالو يا حبايبي

هدير...عاملين ايه بقى فطار

ريتاج... اة وحياة عيالك يا طنط لحسن هموت من الجوع

زينب....بصو في جبنة ولبنة وبيض مسلوق واومليت وتوست

اسيل...ربنا يسامحك يا طنط ومنك لله يا ابو دومة

احمد...وانا مالي ايش دراني

امير...هو في اية

هدير...اصل اخونا في الله عباس عندو حساسية من البيض

شريف...معلش يا ايسو كلي لبنة وتوست

اسيل...لبنة وتوست اية دة انتو من الناس دية

زينب...ناس مين

اسيل...مين اللي بيفطرو الفطار دة لا انا بلدي ميغركوش شكلي كدة وعيوني الخضرا دية لا انا هاخد جبنة بطماطم وعيش ياما مش هفطر وهزعل وانا في زعل الاكل بزعل بجد

زينب....هههههههههههه ماشي يا بلدي يا جينا اعمليلها اللي هي عيزاه تشربي نسكافية

اسيل...لا انا عايزة شاي بلبن

شريف... هههههه وانا كمان وهاكل مع اسيل جبنة بطماطم

اسيل.....الله عليك يا ابو امير هو دة الفطار الصح وكمان لو معاهم حتة بطيخ يا سلام مش زي الفطار دة

زينب.... واللهي انا عمري ما شفت زيك

ريتاج...ولا يا طنط هتشوفي زيها دية غلطة والزمن ندمان عليها

اسيل...بقى كدة يا عطية ماشي ماشي مش هننشر غسيلنا قدام العالم

امير...عالم مين والناس نايمين

احمد...الاستاذ بيقلش على الصبح وانا جعان ولو مسكتش هضربك

بدا الجميع في الاكل انتهو من غدائهم اوصلهم شريف وزينب الي الباب ركبت اسيل مع كريم فهم ياتون معا ويذهبون معا رغم ان لديها سيارة زرقاء بدون سقف ركبت اسيل وفتحت الشباك الذي في السقف وخرجت منة نظر لها الجميع وضحكو

اسيل...باااااي

زينب....ههههههههههه باي يا حبيبتي

شريف... ههه باي يا مجنونة

كريم...انزلي بقى يا ايسو

اسيل...حاضر يا حنفي

نزلت اسيل وجلست بجانب اخوها

كانت جميلة تركب في سيارتها مع ريتاج وتنظر له اسيل بكره وكان احمد وهدير يركبون معا وامير لوحدة ام هو فضحك على فتاته وصلو الي الجامعة

كريم...دلوقتي احنا عايزين الجداول بتاعتنا ايسو الحب كلو

احمد...حبعمري

هدير...العشق

اسيل...احلمو

ريتاج...سولة الحلوة الكميلة

اسيل...مفيش فايدة متحاولوش

امير...هو في اية

جميلة...اسيل بتعرف تجيب الجداول ومش عايزة تجبلنا

اسيل...لا بقى انا بقف بموت

كريم...هنكدب بقى يا بنتي انتي بتندهي علية بيجبهم ويجي

اسيل...لا يا راجل

احمد...يلا بقى يا ايسو

اسيل...امري لربي احم احم

امير..استني هاجي معاكي

اسيل..ما تخلو امير يروح

احمد...روحو انتو الاتنين

اسيل...بلاش انا قلبي مقبوض

ريتاج...يلا يا ايسو

اسيل...عمدة يا عماد عمدة ((المسؤول عن توزيع الجداول))

عماد...ايوة

اسيل...الجداول احيات عيالك وزود واحد زي بتاع كريم

عماد..حاضر حاضر

احضر عماد لها الجداول

اسيل...تشكر يا عمدة

عماد...العفو يا اسيل دة من بعد خيرك

اسيل...ما تقولش كدة يا عماد انت زي اخويا وبالتوفيق ليك انت واخوك

عماد...تسلمي يا رب يخليكي

بدات اسيل في قراءة الجداول وهي تمشي

امير...مين دة

اسيل وهي منتبه للورق...ها ده عماد المسؤول عن الجداول

امير...ايوة بيشكرك على اية

اسيل...مفيش كان محتاج وظيفة هو واخوه وكلمت بابا خليتو يساعدو

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الثالث من رواية حب ودموع بقلم رهف سيد
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة