-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية حب ودموع بقلم رهف سيد - الفصل الخامس

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة المتميزة رهف سيد والتي سبق أن قدمنا لها العديد من القصص والروايات الجميلة علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل الخامس من رواية حب ودموع بقلم رهف سيد

رواية حب ودموع بقلم رهف سيد - الفصل الخامس

اقرأ أيضا: قصص رومانسية

رواية حب ودموع بقلم رهف سيد

رواية حب ودموع بقلم رهف سيد - الفصل الخامس

 اغلقت اسيل مع امير وادت فرضها وجلست على الفراش حتي دخل كريم

كريم...بتعملي اية

اسيل...مفيش زهقانة

كريم...طب اية را..

قطع كلامهم صوت هاتف اسيل

اسيل....دية ميرو اللي معانا في الجامعة

كريم... طب ردي شوفيها

اسيل....هو انا مستنياك هههههه الو يا ميرو

الشخص...احم انا مش ميرو

نظرت اسيل الي الهاتف واعطته الي كريم

كريم...في اية الو

الشخص...الو

كريم...انت مين

الشخص..في الحقيقة والدة الانسة اميرة البقاء لله والانسة اميرة في المستشفى وطلبت تشوف اسيل

كريم....لا حول ولا قوة الا بالله طب مستشفى اية

الشخص...مستشفى *******

كريم...مسافة السكة

اسيل...في اية يا كريم

كريم...طنط اتوفت

اسيل بدموع....اية

احتضنها كريم...خلاص الله يرحمها اميرة في المستشفى لازم نروحلها دلوقتي

خرجت اسيل من حضن كريم واخذت ملابسها وذهبت الي الحمام هاتف كريم الجميع واخبرهم

امير...اميرة مين

كريم...اميرة دية واحدة معانا في الجامعة كانت طيبة جدا والكل بيحبها وكانت بتحب اسيل جدا واسيل بقت بتحبها بس سافرت

امير...طب هتعملو اية دلوقتي

كريم...هنروح المستشفى

امير...طب هي اية

كريم...لا احنا هنتجمع عندنا في الفلة ونروح سوا

امير... حاضر

خرجت اسيل وامسكت معها شنطة وجمعت قليل من ملابسها

كريم...انتي بتعملي اية

اسيل بدموع...اميرة عيزاني دلوقتي ولازم ابقى معاها

كريم...ماشي يلا

نزلت اسيل وهي تمسح دموعها

عمر بخضة ...مالك يا حبيبتي بتعيطي لية

كريم...مفيش يا بابا واحدة صحبتنا والدتها اتوفت

هاله...لا حول ولا قوة الا بالله تعالي يا حبيبتي

ركضت اسيل الي حضن والدتها وظلت تبكي

عمر...طب والشنطة دية

كريم...اسيل هتقعد معاها كام يوم

عمر...جدعة يا بنتي اطلع يا ابني وهي شوية وهتحصلك

خرج كريم ووضع الشنطة في السيارة وجاء الجميع

احمد...لا حول ولا قوة الا بالله

ريتاج...اومال اسيل فين

جميلة...يعني انتو مش عارفين اسيل

امير...مالها اسيل

وفي هذه اللحظة خرجت اسيل وهي تمسح دموعها نظر لهيئتها كانت ترتدي الملابس السوداء وشعرها الذي يتطاير وانفها الاحمر

احمد...انتي تاني

اسيل...واللهي ما وقت هزار يلا

كان هذه اول مرة يرى امير اسيل بهذا الشكل وهذا الحزن

ركبو سيارتهم وغادرو وصل الجميع ونزلت اسيل اول شخص وذهبت الي الغرفة دخلت وجدت اميرة صديقتها تبكي

اميرة..اسيل تعالي قوليلهم ماما عايشة صح

ركضت اسيل اليها واحتضنتها

اسيل..هششش يا ميرو خلاص

دخل الجميع وجدو اسيل تحتضن اميرة ودموع الاثنان تنزل

اسيل...خلاص يا ميرة حرام كدة

كريم...البقاء لله يا اميرة

اميرة...لا ماما عايشة

اسيل...بصي يا ميرة كلنا هنموت وكلنا مش عايشين فيها والرسول علية الصلاة والسلام شبه الدنيا كرجل جلس تحت شجرة استظل منها قليلا ثم غادر يعني مش يمكن انا اموت بكرة يمكن انتي يمكن كريم بعد الشر طبعا علينا كلنا بس دة قدر ومكتوب علينا العياط وحش ليها بيعذبها وهي في القبر ادعيلها

اميرة...بقيت لوحدي يا اسيل

اسيل...واحنا روحنا فين واهلك فين وخطيبك فين وكل الناس راحو فين طب لو احنا مشينا ربنا بيعمل اية

احتضنتها اميرة بقوة اما امير فكان متفاجا من قولها وكيف هي بريئة وطيبة وحنونة عاد الجميع الي منزلة ماعدا كريم واسيل الذين قررو البقاء معاها

زينب...عملت اية يا ابني

حكى لهم امير ما فعلته اسيل والكلام التي قالتة

زينب...واللهي البنت دية طيبة جدا ربنا يخليها لاهلها

شريف...يا رب واللهي طيبة وتستاهل كل خير

مر اسبوع وكان كل يوم امير يعجب اكثر من الذي قبلة وفي يوم وهم في الجامعة كانت الشلة يخرجون من المدرج وامير وكريم ينتظروهم في الخارج

جاسم...انسة اسيل

لفت الشلة جميعا وجهها مستغربين تقدمت اسيل

اسيل...نعم يا دكتور

جاسم...مفيش كنت عايز اسئلك انتي لية غبتي اليومين اللي فاتو

رفعت اسيل حاجبها...ها لا ابدا مفيش شوية ظروف

جاسم...اوك لو عوزتي اشرحلك المحاضرات اللي فاتت انا معنديش اي مشكلة

اسيل... لا يا دكتور ما تخفش عليا حاجة تاني

جاسم...لا شكرا

اسيل...الشكر لحضرتك انك سئلت عني عن اذنك

جاسم...اتفضلي

كريم...كان عايز اية

اسيل...مش عارفة بيسالني كنت غايبة لية

امير...وهو مالو

اسيل...مش عارفة بس شكلو كدة اممممممم ربنا يرحمو

كريم...قصدك اية

جميله...يعني اية يا سيلة

اسيل...لا متخدوش في بالكم

فهم امير مقصد اسيل ان هذا الشخص معجب بها

احمد...طب حد عارف انا هخطب امتى

هدير...ههههههه تصدق انا اللي خطيبتك ومش عارفة

اسيل...هههههه يا عمري تؤتؤ اتغشيت انت في المنتج

احمد..طب في تبديل

كريم...هههههه للاسف

ريتاج...عزيزي العميل ان البضاعة المباعة لا ترد

احمد...طب هل تستبدل

اسيل...على حسب

احمد...ازاي دة يا اوختشي

امير...يعني لو مدة انتهاء الصلاحية خلصت ههههههههه

اسيل...العب امير ركب معانا على الخط هههههههههه

هدير...يا غلسة منك ليها لية لية

اسيل..ههههههه يا بنتي انتي بتقولي حاجات قديمة جدا

عاد الجميع الي المنزل دخلت اسيل وابدلت ملابسها وذاكرت قليلا وامسكت حاسوبها الشخصي وبدات بالعمل ارسل لها امير رساله

امير....فينك مختفية يعني

اسيل...عندي شغل للحفلة كتير ولازم اعملو

امير..حفلة اية

اسيل...دة مشروع التخرج بتاع السنة دية بس انا بعملو بدري والجامعة بتعرضو في حفلة

امير...ربنا يعينك محتاجة مساعدة احنا في الخدمة برضو

اسيل....لا انا بحب اعمل كل حاجة بنفسي شكرا جدا

امير....طب تصبحي على خير

اسيل...وانت من اهل الخير

انتهت اسيل من عملها وبدات في مراجعته وتصحيح الاخطاء بمساعدة والدها

عمر...حلو اوووي بس متنسيش تظبطي الحاجات اللي قولتلك عليها

اسيل...حاضر يا عمورة يلا سهرتك معايا

عمر...لا يالمضة مفيش حاجة

ذهبت اسيل الي غرفتها وجدت كريم قد نام ذهبت الي الفراش الخاص بها واشعلت المصباح الذي بجانبها

كريم... لا مهو مش كل يوم

اسيل....عااااااااااا عفريت

كريم...يا بنت المجنونة

اسيل وهي تضربة بالمخدة...يا اخي يا اخي حرام عليك قطعت الخلف منك لله

كريم...ههههههه طب خلاص انا اسف اه بطلي يا زفتة

فتح عمر الباب وجد اسيل تجلس على كريم وتضربة

عمر..هههههههههه يا خسارة الرجالة

كريم.... ااااه يا مفترية

اسيل....بقى كدة طيب غرزت اسنانها في يده

كريم..... عاااا يا بنت المفترية ايدي كلت حتة من ايدي

اسيل وهي تنهض من عليه....حيوان علشان تبقى تخضني في الضلمة تاني

كريم...يا بنت الذينا واللهي ما انا سايبك

عمر...السؤال اللي بيطرح نفسو انتو مش ملاحظين ان انا موجود ممكن افهم كنت بتصوتي لية

اسيل...يا بابا كنت داخلة انام وبعدين بفتح الاباجورة لقيتو بيتكلم من ورايا وانا كنت فكراه نايم وفزعني حيوان

كريم....يا حج انت مخلف دراكولا اية ده عليها عضة والمصحف دراكولا مش زيها ان عايز اروح انام في الاوضة التانية

اسيل....لا لا خلاص يا كيمي انا بخاف من الضلمة وحياة عيالك

كريم...عالم متسول طيب

اسيل...الله عليك يا كيمو

عمر...الله ياخدكم انتو الاتنين انا بقى اللي قطعت الخلف

كريم.... اية يا حج انتا ناوي تتجوز تاني ولا اية قالها بغمزة

اسيل...يا ماما الحقي هيجيبولك ضرة

هاله...في اية انا سمعت اسم ضرة مين اللي هيتجوز

اسيل...ابدا يا مامتي دة انا بقول ان الفنانة درة الممثلة دية كانت جاية في رمضان السنادي

هالة....اه طب يلا نامو

خرج الاثنان وهم يضحكون بينما اطفا كريم انوار الغرفة وجاء لينام

اسيل....كيمو ممكن اجي انام في حضنك علشان انا خايفة بعض خضة انهرده

فتح كريم ذراعيه نطت اسيل بهم واحتضنته ونام الاثنان

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الخامس من رواية حب ودموع بقلم رهف سيد
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة