مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة المتميزة رهف سيد والتي سبق أن قدمنا لها العديد من القصص والروايات الجميلة علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل السادس من رواية حب ودموع بقلم رهف سيد
رواية حب ودموع بقلم رهف سيد - الفصل السادس
رواية حب ودموع بقلم رهف سيد - الفصل السادس
في صباح اليوم الثاني استيقظت اسيل على صراخ والدتها كالعادة جمعت حاسوبها المتنقل ولوازمة وذهبت هي وكريم نحو الجامعة
اسيل...خليكم هنا انا هروح للعميد واجي
طرقت اسيل الباب فسمعت صوت من الداخل ياذن لها بالدخول
على...عملتي اية يا بنتي
اسيل...خلصت كل الشغل يا دكتور وادي نسخة من الشغل
علي...لا مش انتي معاكي جهازك خدي مفتاح وروحي المسرح وظبطي كل حاجة بحيث ان بكرة ندخل على التشغيل وخلي المفتاح معاكي
اسيل...ماشي يا دكتور
خرجت اسيل من المكتب وتوجهت اليهم
اسيل...ممكن تجيبو بيتزا وتحصلوني على المسرح
احمد...خلاص روحو انتو على المسرح وانا هاخد كريم اوك
كريم.... اوك
فتحت اسيل المسرح ودخل الجميع واغلقت الباب خلفهم جلست خلف المسرح ووقف الباقي امام المسرح كي ينظرو الي العرض التي اعدته اسيل اوصلت اسيل جهازه الخاص بجهاز العرض(البروجيكتر) عندما فتح الجهاز كانت صورة اسيل وهي صغيرة وهي كبيرة ايضا وكانت بنفس التسريحة ولكن التغير بالشكل والحجم نظر امير الي الصورة باعجاب بدات اسيل في فتح العرض لقد كان مبهرا جدا وجميلا خرجت اسيل من الخلف
اسيل...ها عامل اية
جميلة...حلو زي كل سنة مبروك
اسيل...الله يبارك فيكي
امير...لا بجد الشغل روعة انتي اللي عملتية
اسيل... ايوة بس بابا ساعدني في شوية حاجات كدة
هدير..لا بجد انتي فنانة
ريتاج ...اية دة دة فار
اسيل..عااااااا فين فين
اصبحت تقفز في مكانها خرج الجميع ماعدا هي وامير ركضت على امير
اسيل....فين الفار انت شايف فار اهو عااااا يا مامي دة بشنب
وركضت الي الخارج وهي تصرخ بينما ظل امير ينظر لها حتى خرجت وكيف كانت خائفة جدا ووجها الذي اصبح احمر من الخوف وكرزتيها التي كانت ترتجف من الخوف انتبه الي نفسة وخرج هو الاخر وجد اسيل تجلس على الارض و الجميع ينظر لها
اسيل...اه يا ماما دة كان بشنب
جميلة... قومي يا اسيل من على الارض بلاش فضايح
اسيل...لا انا بتاعت فضايح اللي مش عاجبو احسن هه
ريتاج...خديني جمبك يا اوختشي
جلست ريتاج بجانب اسيل واخرجت اسيل لسانها لجميلة اغتاظت جميلة منها جدا
احمد...انتو بتعملو اية هنا واية اللي مطلعكم برة ولية اصلا قاعدين كدة
اسيل...عقبال عندك في فار جوا
كريم...وعملتي اية يا اوختشي
اسيل..ودية فيها كلام طلعت جريت
امير...على فكرة الفار كمان خرج
اسيل...يا راجل طب يلا ندخل جوا
دخل الجميع واغلقو الباب خلفهم
احمد...بصو دية بيتزا باللحمة ودية بالفراخ ودية خضار ودية ببروني
خطفت اسيل البيتزا بالببروني لانها نكهتها المفضلة
احمد... بطلي غلاسة وهتيها
اسيل...لا انا بحبها وبتاعتي
امير...طب انا بحب النوع دة
اسيل...لا دة بتاعي
وجلست على الارض وفتحت العلبة
اسيل...يمي يمي شكلها لسة طازة اممممم طعمها حلو
((انا جعانة وعايزة بيتزا😂😂))
اقترب امير منها وهي تاكل وخطف الكرتون وركض وهو يضحك
اسيل....عاااااا يا غلس يا تبت يا بارد يا متخلف يا حمار يا حيوان يا حقير يا خاين يا عميل
كريم...اية يا امي
اسيل..سوري اندمجت شوية هات البيتزا يا زفت
امير....لا هناكل سوا انا بحب النوع دة
اسيل...مقولتش لية انا مليش فية عايزة البيتزا بتاعتي
امير...ناكل سوا
زمت اسيل شفتيها بغضب...ماشي ممكن اطفح بقى
جميلة...اية الالفاظ دية يا سيلة
اسيل...والنبي انتو عاملين كلاس وياختي يا بنتي الكلام دة فارغ
وسحبت العلبة من امير وتربعت على الارض وبدات تاكل جلس امير امامها وكانت عينه على كيفية اكلها وحركة شفتيها جلس الجميع وبداو في الاكل
كريم... هههههه لا وفي مرة لما سافرنا شرم دة اسيل فضحتنا هناك
جميلة...اسيل مبهدلانا في كل مكان
امير..لية عملت اية
اسيل...ابدا كنت بتكلم مع الاجانب واضحك معاهم واعاكسهم والمصيبة اني عكست واحدة طلعت بتفهم عربي وقعدت تضحك عملت حاجة مش عارفة انتو مكبرين الموضوع كدة لية
ريتاج...دة انتي مصيبة
وقفت اسيل ونفضت ملابسها واخرجت هاتفها وفتحت فيديو
اسيل...يلا كلو يقول تشييييز
الجميع...جبنة
اسيل...مصاحبة مجانين
وظلت تلتقط الكثير من الصور
انتهى الجميع من الغداء ومر عليهم اسبوعا اخر وكان هذا اليوم تجمع جميع العائلات عند منزل اسيل دق جرس الباب ذهبت اسيل لتفتح وجدت امير ومعة والديه ضحكو كثيرا على شكلها فكان وجهها لونة اسود بسبل الفحم وتمسك في يدها احد الاسياخ وفي الاخرة ريشة للتهوية على الفحم
اسيل...بتضحكو على اية
شريف..ههههه اية اللي انتي عاملاه في نفسك دة هههه
امير...واية الفحم اللي على وشك دة
اسيل...طب اتفضلو انا اصلا اصلا يعني غلطانة اني بشوي كنا جيبنا من برا احسن
كريم...ههههه ازيك يا امير
اسيل وهي تضربة...لية يا حيوان مقولتش ان في فحم على وشي
كريم...معلش بس شكلك حلو
وضعت اسيل السيخ امام وجهه...تصدق انا عايزة ادخل السيخ دة في بطنك يا حيوان
عمر...في اية رافعة دة كدة لية
اسيل...ابدا يا بابتي اصل كريم بيقولي هاتي عنك انا هشوي
كريم...نعم ياختي
عمر....هههه طب اتفضلو اتفضلو
جلس الجميع يتعرفون على بعض كانت اسيل تشوي في الجزء الثاني في الفلة
امير...هي اسيل فين واحنا بنعمل اية هنا
كريم...اصل اسيل لما بتحب تعمل حاجة تحب تركز فيها ومش بتحب حد يفضل واقف معاها بتتوتر
امير....امممممم طب الحمام فين
كريم...ادخل من الباب دة هتلاقي الحمام على ايدك اليمين
دخل امير الي الحمام وعندما خرج سمع بعض الاصوات قادمة من الحديقة الخلفية اتبع مصدر الصوت حتى وصل الي الحديقة وجد فتاتة تحرك جسدها بخفة وترقص وتدندن
اسيل...يا انا يا مفيش اصل معنديش في الحب هزار يا انا يا بلاش ومتحسبهاش مفيهاش اعذاار انا اللي اقول فين وامتى وانا اللي اختار
وجد امير نفسة يخرج هاتفة ويصور فتاته وهي ترقص وتضحك ثم اقترب منها
امير....لو حد نداك اعمل مش سامع برضاك
اسيل...انا قولت كلامي ودة نظامي ومش باقي كلام ههههههه انت بتعمل اية هنا
اخذ منها الهواية وبدا يهوي مكانها.....مفيش كنت رايح الحمام وسمعت صوتك قولت اجي اغلس عليكي شوية
اسيل...لا انا كدة كدة كنت هنده على حد يساعدني عقبال ما اطلع دول خليك هنا ثانية
ركضت واحضرت الاطباق وضعتها على الطاولة
اسيل....هات الفراخ من عندك
وضع امامها الدجاج على الطاولة مدت يدها
اسيل...اه سخنة
امير...على مهلك
اسيل...اصتبر انت بس ومتتكلمش علشان بتوتر
وبدات في اخراج الدجاج الي ان انتهت
اسيل...كدة خلصنا الدفعة التانية باقي دفعة كمان ونتغدا
امير...عايز اقعد معاكي
اسيل...لا
امير...مش هعمل صوت
اسيل..فكرة ان حد يفضل متابع معايا ويفضل بيبص عليا ويشوف انا بعمل اية حتي لو ماما انا كاسيل بتوتر
امير...علشان خاطري بليييز
تابع من هنا : جميع فصول رواية أبو البنات بقلم رهف سيد
إرسال تعليق
يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا