مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة المتميزة رهف سيد والتي سبق أن قدمنا لها العديد من القصص والروايات الجميلة علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل السابع من رواية حب ودموع بقلم رهف سيد
رواية حب ودموع بقلم رهف سيد - الفصل السابع
رواية حب ودموع بقلم رهف سيد - الفصل السابع
اسيل... ياختي بيبي ماشي بس متفضلش تبص عليا كتير علشان بتوتر
اوما لها امير وبدا يساعدها
اسيل...تمام روح هات البصل والطماطم والفلفل
امير...اية انتي ناوية تعملي سلطة ولا اية
اسيل...لا هشويهم يا خفة يلا بقى
امير...ماشي بس متزوقيش
اسيل...هههههههه طيب ياخويا
ذهب امير واحضر الاشياء وضعتهم اسيل على الشواية
اسيل...تمام تمام يلا بقى ناكل قبل ما اموت
كريم...اية دة يا ابني بقالي ساعة بندور عليك
امير...قولت اجي اساعد الاخت
جميلة...جديدة دية من امتى اسيل بتخلي حد يقف معاها
اسيل...بلعكس دة شوية وكان هيعيط علشان يقف معايا
امير...مين دة
كريم...ههههههه طب الاكل جهز
اسيل....ايوة خد كلو عقبال ما اطلع اخد دش واغير هدومي دية
احمد....واللهي باقي وشك وتبقى جاية من الصومال
اسيل... طب تصدق انا غلطانة اني فضلت واقفة ٤ ساعات علشان اعملكم اكل عيل غتت
نقلت الشلة الاطباق الي السفرة واجتمع الجميع وبدؤ ياكلون بعد قليل نزلت اسيل وهي مرتدية بجامة باللون الاصفر عليها تويتي وشعرها على شكل قرنان
احمد...ههههههههه اية اللي انتي لابساه دة ههههههه
اسيل...بقى كدة لو سمحت يا طنط ام احمد لمي احمد علشان مضربهوش انهرده
نجوى(والده احمد)....بس يا احمد مترخمش عليها
نجوان (اختة)..يا بنتي احمد بينقص ايد ورجل لو مرخمش
زينب...ههههههه طب ما ليه حق يضحك مش دة تويتي
هالة...طب اعمل كل ما اقولها البسي بيجامات عدلة مترضاش
اسيل وهي تجلس...خلاص سيبكم من البيجامة ومن التسريحة اهم حاجة انها حلوة وشكلي حلوة
ريتاج...مين الكداب االي قالك كدة يا عباس
اسيل...في اية يا عطية
ريتاج...في اية يا عباس
اسيل...ما تلمي الدور مش هنتكلم قدام العالم
عمر...عباس وعطية واللهي لو مسكتو هتطلعو تاكلو برا في الجنينة
اسيل...واللهي تبقى عملت خير انا اصلا هاخد الطبق بتاعي واطلع اقعد برا في الهوا
هدير...وانا جاية معاكي
كريم...وانا كمان
هاله...خدو بعض واطلعو كلو كلكم برة
اخذ الجميع اطباقه وخرجو الي الحديقة
زينب...ربنا يخليهالك واللهي عسلية وجميلة
هالة...تسلمي يا حبيبتي ربنا يخليكي
نجوى...واللهي هي اللي عاملة حس في البيت
عمر..،في دية معاكي حق
خرجت اسيل وجلست على العشب
كريم...يا بنتي تعالي نقعد على التربيزة هناك اهي
اسيل..لا يعني لا انا عايزة اقعد هنا
خضع الجميع الي اصرارها وجلسو على الارض وبعد الانتهاء اخذتهم اسيل الي الاعلى
اسيل...ودية اوضتنا ودة...
قبل ان تنهي كلمتها وجدت الجميع يضحك عليها
اسيل...بتضحكو على اية
كريم...اكيد على سريرك اللي مليان دبديب
امير...ههههههه هو دة سريرك
اسيل...على فكرة انا هزعل واللهي بجد مش بحب حد يقعد يتريق عليا
امير...دة بجد
احمد....لا لو اسيل زعلت تلاقي الشلة كلها تحس بتانيب ضمير فنسكت احسن
هدير...بس دول كلهم صغيرين
اسيل...بصي اللي هناك دة حنفي جابهولي فعيد ميلادي
جميلة...اية دة كبير اوي
اسيل...دة طولي انا بحبو اوووووي
امير...دة على كدة انتي بتحبي الدبديب
ريتاج...دية بتعشقهم
هدير....ممكن تبيعك علشان واحد
اسيل....طب اقعدو هنلعب لعبة الازازة بس بطريقة مختلفة
جميلة....ازاي يعني
اسيل...يعني لما تيجي الفتحة عندي هسال سؤال والكل هيجاوب حتى انا موافقين
الجميع...موافقين
لفت اسيل قارورة الماء وجاءت على امير
امير...انتو بتحبو حد حاليا او في حد في حياتكم نبدا بكريم
كريم... حاليا اه في حد انا بحبو ومستني الفرصة المناسبة علشان اقولو فيها
امير...حلو وانتي يا جميلة
جميلة...اه بحب حد بس هو ميعرفش ومش ناوية اقولو
امير...ماشي وانتي يا اسيل
اسيل...هو حاليا مفيش انا مستنية ادي قلبي للي يستاهل وهيبقى طبعا في الحلال بس انا حاليا في شعور غريب كدة
امير...جميل وانتي يا هدير انتي واحمد معروفين نروح لريتاج
ريتاج...واللهي انا بحب واسيل وهدير عارفين مين بس مستنين الجبلة ينطق
جميلة... دة بجد ومقولتليش لية
ريتاج...محصلش نصيب
اسيل لتنقذ الموقف...احم انتو عارفين ان باقي شهر ونص على الامتحانات هتقضو الاجازة فين
امير...انتو بتقضوها مع بعض
اسيل....يعني لو انتا عايز تقضيه مع اهلك براحتك احنا بنطلع مع بعض
امير..مش قصدي انا ق...
اسيل...اه فهمت قصدك مش كل سنة بنسافر مع بعض يعني من سنتين انا وكريم اللي سافرنا بس
امير...خلاص انا جاي معاكم
اسيل....اشطه بس هنطلع فين
كريم...الغردقة
احمد...الساحل
اسيل....اممممممم الاتنين احلى من بعض بس يا تري هنطلع فين
ريتاج...زي كل سنة القرعة
وضعو اسماء البلدان واختارت اسيل
اسيل...طلعت الغردقة حلوة
احمد...يبقى برضو طريقة سفرنا زي المرة اللي فاتت
امير...ودة كان ازاي
جميلة...اول ما طلعنا من قاعة الاختبار ركبنا العربيات وطلعنا على شرم
امير...تمام وانا موافق
اسيل...يعني كلكم موافقين علشان هنزل حالا اقول لاهلنا
هدير...اتكلي على الله
ركضت اسيل الي الاسفل...بابا بابا بابا
عمر...ودني يا بنتي مش ينفع كدة
اسيل...احنا هنسافر اول ما نخلص اختبارات زي السنة اللي فاتت
نجوى...ماشي هتروحو كلكم
نجوان...انا مش جاية
اسيل...وانتي من امتى اصلا بتيجي معانا يا غلسة
بعد ان وافق الاهل وانتهت الاختبارات خرج الجميع الي سيارتهم
امير...دية بتاعت مين
اسيل...دية بتاعتي انا
كانت سيارتها زرقاء لامع بدون سقف
جميلة...جيباها لية
اسيل...عادي انا عايزة اركبها ها هنتوزع ازاي
كريم...بصو انا هركب عربيتي
ريتاج...وانا مع ايسو
اسيل...موافقة
جميلة... وانا مع امير علشان ميسوقش لوحدو
رفعت اسيل حاجبيها ولم تعلق
هدير...وانا واحمد مع بعض
اسيل...تمام تمام يلا
ركب الجميع وبدؤ في السير خلف بعض
ريتاج....ودنك بطلع دخان
اسيل...ههههههه يا شيخة
ريتاج...انتي بتحبية
اسيل...اه بحبو
ريتاج...ههههه كويس انك اعترفتي
اسيل....اومال اكدب يا عطية
ريتاج... ابدا ابدا يا عباس وبعدين انا مش سايبه حبيبي يركب لوحدو كدة بدون مقابل
اسيل...مش عارفة انا هوافق انك تبقى مرات اخويا من انهي جنب
ريتاج.....ههههههه انتي عندك اعتراض
اسيل...ابدا ابدا وحياتك
ريتاج...طب يلا انتي لما بتسافري مش بتعملي كدة يلا افتحي السقف وشغلي الاغاني وسرعي شوية
اسيل...اربطي حزامك
ريتاج....اشطة
فتحت اسيل السقف وشغلت الاغاني على اعلى درجات صوت وانطلقت بسرعة رهيبة
امير...يا بنت المجنونة
جميلة...عادي اسيل دايما كدة وهتلاقي الكل دلوقتي بيتسابق
امير...بقى كدة طب يلا اربطي حزامك
بدات السيارات تسرع ولكن كانت اسيل في المقدمة مر امير من جانبها كانت تغني هي وريتاج بصوت عالي ويضحكان بقوة
اسيل....ولفي بينا يا دنيا
ريتاج...دوخينا يا دنيا
اسيل...خدينا يمين شوية
انطلق امير من جانبهم وسبقهم
اسيل...اية اللي حصل دة
ريتاج... اية اللي انا شايفو دة
اسيل...ودة وقتك ماشي يا امير
وبدا السباق بين امير واسيل الي نهاية الطريق الي ان فازت اسيل
تابع من هنا : جميع فصول رواية أبو البنات بقلم رهف سيد
إرسال تعليق
يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا