-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية حب ودموع بقلم رهف سيد - الفصل الثامن

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة المتميزة رهف سيد والتي سبق أن قدمنا لها العديد من القصص والروايات الجميلة علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل الثامن من رواية حب ودموع بقلم رهف سيد

رواية حب ودموع بقلم رهف سيد - الفصل الثامن

اقرأ أيضا: قصص رومانسية

رواية حب ودموع بقلم رهف سيد

رواية حب ودموع بقلم رهف سيد - الفصل الثامن

 ريتاج...مبروك خسارة السباق يا امير

اسيل...تعيش وتاخد غيرها

امير...على فكرة انا اللي سبتك بمزاجي

اسيل...لا يا شيخ كان واضح قوي على فكرة

احمد...اخيرا وصلنا مين اللي فاز

اسيل...يا ابني ودية فيها كلام انا طبعا

كريم...طب يلا نطلع فوق انا تعبت

اسيل...لا وحياة عيالك انا هروح اتمشي على البحر شوية

جميلة... كلنا هنام انتي اللي طالعة كدة

ريتاج...خلاص سبوها لو وقفتو على رموش عينيكم مش هتغير قرارها

اسيل...طب يلا نطلع نغير هدومنا والبس حاجة حلوة كدة وانزل اتمشي شوية على البحر واللهي احنا جينا في الوقت المناسب

امير..طب هنقعد فين

احمد...دية فلة عمو عمر ابو اسيل وفيها كذا اوضة هنطلع نبات فيها

امير...طب يلا

اخذ الجميع الشنط الخاصة بهم وبدؤ في توزيع الغرف كانت اسيل وريتاج معا وهدير وجميلة معا واحمد وكريم وامير معا

اخذت اسيل ملابسها واخذت حماما سريعا وارتديت فستان يصل الي بعد الركبة كب راها امير ارتدي شورت ابيض وقميص ازرق ونزل خلفها

امير...اسيل اسيل استني

اسيل..اية دة انت مش هتنام

امير...لا قولت انزل اتمشى معاكي شوية

اسيل...ماشي تعالا

امير..انتي رايحة فين

اسيل...هتمشي عند البحر

امير...ما انا عارف الماية واصلة لغاية رجلك

اسيل....خليها انا بحبها كدة

بدؤ يتمشو معا

امير...بتحبي البحر

اسيل...مش قوي

امير...غريبة دية

اسيل....هو اية اللي غريب

امير...يعني كل ما حد يسال بنت تقولو اه بحبو

اسيل....انا بحبو بس مش قوي

امير.....اشمعنا

اسيل...علشان البحر وحش

امير...ازاي يعني دة

اسيل...علشان انت لما تديلو الامان وتنزل فيه حتى لو كنت بتعرف تعوم مجرد ما انت وثقت فيه ونزلت ممكن في ثانية يهيج عليك حتى لو كنت بتعرف تعوم بس الحاجة الوحيدة اللي فيه انو مش زي الناس

امير...ازاي دة يعني

اسيل...لان انت لما تدي سرك لشخص كانك اديتو خنجر ممكن يضربك بية بس البحر بياخد اسرار كتير وبترتاح لما تتكلم معاه

امير...هههههههه تعرفي انا مستغربك جدا

اسيل...ازاي دة يعني

امير... مثلا لما كنا في المستشفى لما مامت صحبتك ماتت الله يرحمها قولتي كلام بتاع كبار كلام بتاع ناس عاقلة مع ان تصرفاتك ولبسك وجنونك مش بيقولو كدة ابدا

اسيل...هههههههه ريتاج قالتها قبل كدة انا غلطة بس الزمن مش ندمان عليها

امير...هههههه طب انتي عمرك ما حبيتي

اسيل...الصراحة لا بس حاليا يمكن

امير...يعني انتي بتحبي دلوقتي

اسيل...ممكن وممكن يكون تعود وممكن يكون اعجاب وممكن حاجات كتير

امير...ومين الشخص دة

اسيل...هو انا مش قولت لما تدي سرك لحد كانك اديتو خنجر يضربك بيه حتى لو كان مين حتى لو ابوك وامك

امير...انتي صح ممكن ناخد صورة حلو كدة


بدؤ يلتقطو الكثير من الصور المجنونة بهواتفهم عادو الي المنزل وهم يضحكون كانت جميلة نزلت لتشرب الماء وجدتهم يدخلون وهم يضحكون

اسيل...هههههههه وانت عملت اية

امير...واللهي سبتها وطلعت جريت

اسيل...هههههه والمصحف لو انا كنت هقعد اضحك

امير...طب هنخرج بليل

اسيل... ان شاء الله يلا تصبح على خير وبجد قضيت وقت جميل جدا معاك

امير...واللهي انا اللي قضيت وقت جميل جدا تصبحي على خير

اسيل...وانت من اهل الجنة

صعدت اسيل وهي فرحة جدا دخلت غرفتها وهي تدندن

اسيل...بحبك وداري ليلي ونهاري عملت لقلبي اية صوتك نداني نسيت زماني اعمل في حبك اية ...

ريتاج...بس عايزة انام

اسيل...لا لا انتي صحيتي تعالي احكيلك اية اللي حصل

ريتاج...النهار ليه عنين يا بنت الناس

اسيل...بلا عنين بلا رجلين اصحي بقولك

ريتاج وهي تجلس...نعم نعمين خير

اسيل...بحبو

ريتاج...ما انتي قولتيلي

اسيل...اتمشينا انهرده مع بعض

ريتاج...دة بجد

اسيل...اومال بهزار بقولك اتمشينا وقعد يحكيلي عنو ونضحك ونهزر ونغرق بعض بالماية ونتصور هييييييح

كانت اسيل تتكلم دون تنتبة الي التي تقف عند الباب والشرار يخرج من عينها والكرة والغيرة والحقد التي ملئ قلبها منهم اتجاة اسيل

ريتاج...ههههههه كل دة حصل يا سلام وعملتي اية

اسيل....هعمل اية يعني

ريتاج...اضحكي هزري بيني سنانك بس ابقى غسلاها

اسيل...ما اروح ابوسو اوفر اية كل دة بقولك بحبو

ريتاج...الله يرحم لما كنت بقولك انا بحب كريم كنتي تيجي وتقولي اتقلي مترديش كل مرة لغاية ما حسيت ان الواد هيطفش

اسيل....ههههههه ده بعينو انا بعد ما اتعب وافكر في الخطط دية كلها يطفش اية هو مفكر نفسو مين

ريتاج...حمدي الوزير

اسيل...تؤتؤ نقلش عدل مش اي هبل في اي بتنجان

ريتاج...بتنجان

اسيل...بتنجان اسود ومهبب كمان اتخمدي انتي اية اصلا اللي صحاكي يا محطمة القلوب

ريتاج...هنقلب بقى على يوسف وهبي في اشاعة حب

ثم قال الاثنان معا...يا محطم قلوب العذارة وزير النساء

ضحك الاثنان ثم ذهبو الي النوم بينما كان امير سوف ينفجر من كثرة الفرح لانه تكلم معاها

كريم بتثاوب ....اية يا ابني بتعمل اية عندك

امير...مفيش موضوع كدة

كريم...موضوع اية

احمد...بس عايز اتخمد

كريم....قوم دة البية عندو موضوع ومخبي علينا

احمد واعتدل في جلستة...دة بجد مزة ولا موضوع تاني

امير..لا في بنت بحبها وعايز اتجوزها

كريم...طب احكي يا عم نفيدك بخبرتنا المعدومة

امير...طب انتو بتحبو

كريم...على حسب ما اعرف اه

امير...بتكلم بجد

احمد...خلاص انا بحب هدير وهو بيحب ريتاج ماشي

كريم...احكيلي انت بقى

امير...مش عارف لما بشوفها بحس اني طاير من الفرحة مجنونة وطيبة باختصار انسانة مميزة

كريم... طب ما تروح تكلمها

امير..خايف

احمد..من اية

امير..منها

كريم..نقدر نساعدك هي واحدة نعرفها

امير...اه تعرفوها كويس

احمد...واحدة من شيلتنا ولا من برة

امير..لا من الشلة

كريم...مفيش غير جميلة

امير...الصراحة لا هي اسيل

احمد...ماشي

كريم...و انت قولتلها

امير...لسة

كريم...طب بص يا صاحبي انا معنديش مانع انك ترتبط باسيل بس تيجي البيت من بابو

امير...يعني انت موافق

كريم...انا مشفتش منك حاجة وحشة علشان ارفضك بالعكس بس الراي الاول والاخير لاسيل

امير...طب نام الله يفرح قلبك زي ما فرحت قلبي كدة

كريم...ومبروك مقدما يا عم

احمد...ممكن نتخمد بقى

ضحك الشباب وذهبو الي النوم اما عند جميلة وقفت امام البحر

جميلة...ماشي ماشي يا اسيل بس واللهي وحيات اغلى حاجة عندي لكل ضحكة ضحكتيها لاخليها تنزل منك بحر دموع

في المساء استيقظ الجميع واجتمعو في الصالة

اسيل...ها ناوين تروحو فين

كريم...مش عارف

احمد...تعالو نتمشى على البحر

ريتاج...انا بقول كدة برضو

ذهب الجميع وجلسو على الشاطئ

امير...احم بصو يا جدعان انا هخطب

نظرت اسيل الي ريتاج بصدمة وكانت النظرات متبادلة بينهم واجتمعت الدموع بعين اسيل

هدير...دة بجد الف مبروك مين المزة

امير بابتسامة... اللي مجنناني من ساعة ما عرفتها اللي كل شوية بكتشف فيها حاجة جديدة واحلى من اللي قبلها اللي اكتشفت ان لما نتجوز ممكن تبقى مراتي وبنتي واختي و حبيبتي و صحبتي وامي هدير...اية يا عم الشاعر مين المزة خلينا نروح نخطبهالك

امير... اسيل 

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الثامن من رواية حب ودموع بقلم رهف سيد
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة