-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية مر العمر بقلم الشيماء محمد - الفصل الثامن

 مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية مصرية جديدة للكاتبة المتألقة الشيماء محمد الشهيرة بشيمو والتي سبق أن قدمنا لها العديد من القصص والروايات الجميلة على موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الكثير من الرومانسية والحيرة والغيرة والبعد وفى النهاية التقاء الأحبة ومع الفصل الثامن من رواية مر العمر بقلم الشيماء محمد. 

رواية مر العمر بقلم الشيماء محمد - الفصل الثامن

اقرأ أيضا:  روايات متزوجين

رواية مر العمر بقلم الشيماء محمد

رواية مر العمر بقلم الشيماء محمد - الفصل الثامن

 دخلت ليلي علي ادهم

ليلي: اسفه لو بضايقك...بس ممكن اتطمن عليك؟؟؟

ادهم: اتفضلي

ليلي: عامل ايه وايه اخبارك ؟انا سمعت عن اللي حصل في النادي فجيت بس اطمن عليك وهمشي علي طول

ادهم: قربي مني يا ليلي

ليلي: انت رجلك بتوجعك؟

ادهم: بقولك قربي مني

قربت خطوه بس برضه لسه بعيده عنه

ادهم: قربي اكتر

ليلي: انت الحمد لله شكلك كويس ..انا همشي

ولسه بتلف وشها علشان تمشي .مد ايده ومسكها من شعرها وشدها عليه

ليلي: اه شعري .ادهم سيب.....

مكملتش الكلمه لانه قاطعها بشفايفه ..مكنش عايز يسأل نفسه السؤال ده تاني .. بص في عنيها وشاف اكتر لون بيشتاق له (لون الحب الرمادي الفاتح) كانت عنيها في منتهي الصفاء

ادهم: ده لوني انا وبس

ليلي ماكانتش قادره تتكلم او تتنفس او حتي تتحرك

ادهم: اقعدي يا ليلي جنبي ..اقعدي

ليلي: انت عملت كده ليه؟ وقصدك ايه؟

ادهم: بعد الانفجار ..كل تفكيري كان فيكي ..معرفتش افكر في اي شيئ غير ده فوعدت نفسي بده

ليلي: برضه ده معناه ايه؟

ادهم: ممكن تسيبيها من غير معني دلوقتي؟؟؟

ليلي: طالما من غير معني يبقي اسفه لازم امشي

لسه هتقوم فمسك ايديها

ادهم: خليكي شويه ارجوكي....

ليلي: حرام عليك انت بتعذبني

ادهم: انا بعذبك!! وانتي عملتي فيا ايه؟؟ انتي فاكراها سهله عليا اني احب عيله؟ لو قلتلك ان انا بحبك ومش عارف ابعد عنك هتقولي ايه؟

ليلي: وخطيبتك؟

ادهم: مفيش خطيبه ده كان فيلم علشان احاول اخليكي تكرهني

ليلي: يعني مفيش خطيبه؟

ادهم: لا مفيش ....مفيش غير حبيبه معلقه قلبي بيها...عيله لو عايزه الحق..عيله ومش عارف اعمل معاها ايه؟

ليلي: حبها وبس..العيله دي مش عايزه غير حبك ووجودك جنبها

ادهم: ولو راحت كليتها ونسيتني ولا حبت زميلها في الجامعه.؟؟

ليلي: دي تموت قبل ما قلبها يدق لغيرك ..اوعدك اني هفضل حبيبتك انت وبس..انا اتعلمت علي الحب علي ايدك ...انت اول واخر حب..انت وبس

ادهم: وانا مش عارف ليه من ضمن ستات العالم كله محبش غير عيله ..حبتها وهتجنني ..بس مش عارف ليه مستعد لاي مخاطره معاها...

الكام يوم اللي ادهم فضلهم في المستشفي ليلي كانت بتجيله بالعافيه لان خروجها كان محدود..وبعد ما خرج كان الموضوع اسوأ لانه

راح المعسكر ..

تدريباتهم الايام دي اختلفت تماما ..تدريبهم كان للمشاعر والاحاسيس...هما خلاص كانوا قرروا انهم هيقبلوا الفرقتين لان تقريبا مستواهم واحد ..ودلوقتي هما مستعدين جسمانيا انهم يشتغلوا بس لازم يستعدوا نفسيا ..لازم الظابط تكون ليه قدرات خاصه للسيطره علي مشاعره كلها...فحاليا كان تدريب للسيطره علي المشاعر ...ازاي يسيطر علي غضبه ازاي يكدب ويخدع جهاز كشف الكدب وازاي يكشف اذا كان اللي قدامه صادق ولا كاذب ..واهم حاجه ازاي يتحكم في شهوته وازاي يقاوم اي اغراء مهما بلغت درجه جمال اللي بتغريه..


..ادهم مفيش اي بنت قدرت تهز شعره فيه..وكان هو مستغرب جدا من نفسه..ازاي بنات بالجمال ده مش عارفين يحركوه وتيجي ليلي العيله بتحرك كل حاجه فيه؟؟؟؟

ليلي كانت بترفض ان ا داهم يلمسها او يضمها او شيئ من ده ...وده شيئ كان بيجننه لحد في مره انفجر فيها

ادهم: ماهو يا تكوني عيله وتبعدي يا اما تثبتيلي انك ناضجه زي ما بتقولي وترضيني..انا حبيبك وعايز اقرب منك ومش هتخطي حدودي معاكي ..

ليلي: انا اسفه مش هقدر

ادهم: خلاص انتي حره

سابها ومشي ..هو عارف انه غلطان وانه كحبيب مالوش اي حقوق عليها بس هو هيتجنن

..مش قادر يركز في اي شيئ .. ..

ادهم اخد 3 ايام مش بيروح لليلي ..هو مكانش فاضي اصلا يروح وفي نفس الوقت كان متضايق...تليفونه اخر الليل كان بيرن

فاستغرب ورد

ادهم: الو ايوه مين؟

ليلي: هو انت في كتير بيكلمك اخر الليل؟

ادهم: لوليتا حبيبه قلبي..ازيك ياقمر عامله ايه؟

ليلي: انت لسه زعلان مني؟؟

ادهم: مين قالك اني زعلان اصلا؟

ليلي: المره اللي فاتت اضايقت مني ومشيت

ادهم: اتضايقت فعلا بس مش زعلان منك انا مشغول بس


ليلي: امممممم ..هو ايه صوت الميه ده؟

ادهم: انا باخد شاور

ليلي: حد ياخد شاور في نص الليل كده .ده الجو تلج

ادهم: تلج ولا حر .انا بحب شاور كده قبل ما انام

ليلي: يعني هتنام؟؟طيب خلاص روح نام

ادهم: روح نام؟؟مالك بتقوليها كده ليه وبعدين صح انتي بتتكلمي ازاي ؟؟والشبكه منين؟

ليلي: انا فوق سطح البيت..والجو تلج وهموت من البرد

ادهم:طيب يا قمر انزلي علشان ما تاخديش برد

ليلي: يعني انت مش عايز تشوفني ؟؟؟؟

ادهم: مش عايز اشوفك؟؟؟؟لا طبعا عايز بس ازاي؟

ليلي: تعال عندي البيت

ادهم: انتي اتجننتي ؟ اجي البيت ازاي؟

ليلي: الكل نايم تحت وانا فوق تعال

ادهم: تصبحي علي خير يا قمر انزلي نامي واتغطي كويس

ليلي: ادهم بجد تعال انا عايزه اشوفك....

ادهم: اهو ده اخر اللي يحب عيله

ليلي: يعني انت عايز تفهمني ان ظابط مخابرات المفروض انه يقتحم منشأت عسكريه بحراسه مشدده مش هيعرف يدخل بيتنا ويطلع السطوح.ده احنا في القريه والبلد كلها ميته مش نايمه

ادهم: مش حكايه مش هعرف..ليلي انتي مجنونه ؟انتي عارفه بتتطلبي ايه؟عارفه لو حد شافني هيحصل ايه؟

ليلي: اه خايف علي نفسك

ادهم:نفسي؟؟؟ليلي انتي عارفه انتي بتطلبي ايه؟

ليلي: بطلب اني اشوفك ..ادهم تعال بقي علشان خاطري

ادهم معرفش يقاوم الحاحها اكتر من كده

ادهم: عشر دقايق بالظبط وهكون عندك

ليلي: مستنياك

ادهم لبس بسرعه وخرج فقابل سيف بره...

سيف: رايح فين دلوقتي؟

ادهم: ده شيئ ما يخصكش

ابتسم ادهم وسيف كمان

سيف: طيب اوعي حد يشوفك يا مجنون

ادهم: غطي عليا لو حد سأل عليا هنا

سيف: اوك بس ما تتأخرش قوي ..وافتكر انها عيله

ادهم: فاكر ومش عايز حد يفكرني..سلام

ادهم وصل عندها .ركن الموتسيكل بعيد وغطي راسه بالظنط بتاع الجاكت وراح نط دخل جنينه البيت ومنها طلع للسطح

ادهم: يا مجنونه

ليلي جريت عليه ورمت نفسها في حضنه تتدفي فيه

ليلي: كنت خايفه لاحسن ما تجيش

ادهم: طيب تيجي ازاي؟؟هو انا ينفع اتأخر عليكي برضه؟

ليلي ابتسمت وبصتله ..الجو كان برد والقمر كان منور

ادهم مسك ايديها

ادهم: ايديكي تلج

خلع الجاكت ولبسهولها وبدأ يدفيلها ايديها وكانت بتبصله بحب وشوق

ادهم: بطلي تبصيلي كده ..علشان مش هيحصل كويس

ليلي: هيحصل ايه؟

ادهم: بلاش ..خلي بالك انا مش عيل هتحركي مشاعره وبعد كده تقوليله العب بعيد

ليلي: وانا مبحبش العيال اللي بيسمعوا الكلام

..قعدوا مع بعض شويه يتكلموا

ادهم: ليلي انا لازم امشي...الفجر خلاص


ليلي: خليك معايا علشان خاطري

ادهم: لحد امتي؟؟مش هينفع ..ليلي ما تطلبيش مني تاني اجي هنا

الموضوع ده مش امان وخصوصا ليكي انتي ..لو حد شافنا في النادي اخرنا واحد وواحده بيكلموا بعض لكن هنا الموضوع مش هيتفهم كلام وبس سمعتك هتضر..لازم امشي

ليلي: طيب هشوفك امتي؟

ادهم: بكره في النادي هجيلك

سابها ادهم ومشي وهو في حاله غير الحاله..كل يوم بيعدي بيتعلق بيها اكتر وبيغرق في حبها اكتر واكتر..

اخيرا وصل المعسكر وفجأه

:::::اخيرا سيادتك شرفت؟؟؟سيادتك كنت فين لدوقتي؟؟::::::

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الثامن من رواية مر العمر بقلم الشيماء محمد
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة