-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية غدر القاسم بقلم صابرينا - الفصل الثانى عشر

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والروايات الرومانسية في موقعنا قصص 26 مع رواية جديدة من روايات الكاتبة صابرينا؛ وسنقدم اليوم الفصل الثانى عشر من رواية غدر القاسم بقلم صابرينا هذه القصة مليئة بالعديد من الأحداث والمواقف المتشابكة والمعقدة من الرومانسية والإنتقام والكراهية

رواية غدر القاسم بقلم صابرينا - الفصل الثانى عشر

إقرأ أيضا: قصص قبل النوم 
رواية غدر القاسم بقلم صابرينا

رواية غدر القاسم بقلم صابرينا - الفصل الثانى عشر

 كانت اقسمت تبكي لانها لاتزال تتذكر والدتها واباها وقد ظلمتها الحياه مره اخري

الا ان جاءتها رساله علي هاتفها الخاص

لو عايزه تعرفي امك فين

روحي شقه زينات

موجوده ف..................

اقسمت:معقوله امي موجوده هناك في العنوان دا معقوله حاالاقيها اخيرا يااه ي ماما نفسي اقابلم واحكيلك قد اي انظلمت وانجرحت في حياتي يااه ي ماما اخيرا حااقابلك

ارتدت اقسمت ثوبا جميلا اسود اللون يصل لكاحيلها وتركت لشعرها العنان ومن كثره الفرحه بعوده والدتها قد نست تماما هاتفها بالملجأ

**************************

في النيابه

انهي مراد كافه الامور المتعلقه بزينب وقد حرص علي معاقبتها اشد العقوبات واثبتت حاله الزنا عليها هي وعشيقها ثم خرج بصحبه قاسم والد

مراد:انا لازم اروح اجيب اقسمت من الملجأ

قاسم:روح هات مراتك ي ابني

مراد:بجد ي بابا حضرتك موافق تجوزهالي

قاسم :جد الجد كمان روح هاتها يالا دي وحشتني قووي

بعد نصف ساعه

وصل مراد الي الملجأ وقد ارشدته الفتيات الي العنبر الذي تنام به اقسمت

ذهب مراد الي العنبر ولكنه لم يجد اقسمت بل وجد هاتفها ملقي وقد اهتز الان برساله

فتح مراد الهاتف وقرأ الرساله

لو عايزه تعرفي مكان والدتك روحي شقه زينات المكان هو.... هناك حاتشوفي والدتك

تفاجا مراد من تلك الرساله كل مايعلمه هو ان اقسمت يتيمه ليس لها احد والان ظهرت والدتها

شك مراد بالرساله انها تبدو مكيده

ذهب مراد لتلك الشقه وحين سال اهل المنطقه

اجابت السيده

السيده:امشي من هنااا غوري شايفني رخيصه من الي بتجيلهم هنا

مراد:اي الي بتقوليه دا ي ست انتي انتي بتقولي ااي

السيده:واحد افندي جاي بيسالني عن شقه الدعاره الي في الحته المقطوعه دي عايزني اكلمه ازاي افاصل معاه علي السعر اتفوووو الله يفضحكم عرتوا الحته احسن ان المركز جه لم الزباله دي بلا قرف

انصدم مراد من الذي سمعه وخشي علي اقسمت كثيرا فذهب الي الشرطه كي يخرج حبيبته من تلك الورطه

***********************


لم تشعر بشيء سوي بدروق ماء بارد سكب علي جسدها العاري

كانت الرؤيه مشوشه لها فرأت مراد بيده الدورق فارغ ينظر لها باابتسامه سميجه

مراد :لا لا اصحي ي زوجتي المصون هو انا لسه عملت حاجه

اقسمت ببكاء :مراد حرام عليك انا عملت اي لدا كله فيك حرام عليك فهمني

مراد:لا لا انا حااسيبك كدا تفتكري انتي عملتي فيا ااي خليكي كدا زي العبده مربوطه

تركها مراد عاريه علي الفراش تغطي الجروح وتلك الملائه جسدها المبتل من الماء الذي سكبه عليها من ظنت انه في يوم من الايام عشقها وملجأها

اقسمت:حرام عليك ي مراد انا عملت اي لدا كله يمكن بتعاقبني عشان الشقه المشبوهه بس والله مااعرفهم وانت براتني يارب انا راضيه بعقابك بس ساعدني اعرف انا بتعاقب علي اي وعشان ااي

***********************

منزل قاسم

عاد مراد المنزل كي يرتاح ولكنه صدم من والده الذي كان باانتظاره جالسا

تجاهله مراد وكان سيذهب لاعلي

تحدث قاسم بصوت جهوري وقد تناسي كل شيء الان

قاسم:اقسمت فين

تجاهل مراد والده وكان سيصعد الا ان قاسم قد احكم امساك مراد من عنقه

قاسم:بنتي فييين ي مراد

مراد:انت صدقت انها بنتك

قاسم:ايوا بنتي بنتي فين ي مراااد

مراد بغضب :قصدك بنت عشيقتك

هنا صفع قااسم مراد علي وجهه وكانت صفعه مدميه نزف انف مراد بشده

نظر مراد لوالده بقهر

مراد:ياااه للدرجه دي عايز تعرف بنت عشيقتك فين

قاسم:عشيقه مين اقسمت تبقي بنتي

ايوا بنتي من صلبي بنتي انااا انت فاهم وديت بنتي فين الا وديني لاحرق الاخضر واليابس وساعتها حاادمرك وامحيك من علي الارض فيين بنتي

اصاب مراد حاله من الغرابه

مراد:لو بتكذب عشان مااعقبهاش علي امها عملته زماان في امي تبقي غلطان انا حااوريها العذاب الوان والوان ي بابا

وبعدين بنتك ازاي واذا هي بنتك وافقت علي جوازي منها ازاي نظر له مراد بنظرات تشكيك بكلامه

مراد:اي كنت حاتجوز الاخوات لبعض ي بابا

قاسم بتهكم :بابا

مش لما تبقي اصلا ابني

مراد:انت بتقول ااي

قاسم:بقول الحقيقه انك مش ابني

مراد:بتتبرا مني عشان بنت عشيقتك

قاسم:انت مش ابني ولا اعرفلك اب

مراد:يعني ااي

قاسم:امك كانت ست خاينه خانتني زمان حرمتني هي وعشيقها من حب حياتي وكل دا ليييه عشان بس تحصل عليا وتدمر الانسانه الوحيده الي حبيتها الانسانه الي طوول عمرها عايشه في حزن ووجع بسبب الي عملته فيها زماان.

رجعلي بنتي ي مراد

رجعهالي ي ابني

مراد بدموع وقهر :ابنك اي بقي

قاسم:انا ربيتك وعلمتك وكبرت وخليتك راجل عطيتك اسمي وكل حاجه بس دي بنتي الي عشت سنين محروم منها رجعهالي ي ابني رجعهالي

مراد:انا ابن ميين واي حكايه اقسمت ؟

كان هذا سؤال مراد الوحيد

قاسم:حااجاوبك عليه اول ماتجيبلي بنتي هناا اطمن عليها

مراد:تمام حااروح اجيبهااااا

***************************

في شقه مراد

كانت اقسمت تحاول ان تفك وثاقها الا ان استطاعت بصعوبه ان تفك تلك الاحبال عنها

لحسن الحظ انها وجدت اسدال صلاه في الغرفه

ارتدته اقسمت وهربت من تلك الشقه

اقسمت:انا مش حااقدر اقعد هنا دقيقه واحده تاني بعد كدا هو حايجي يضربني

حررام ي مراد والله حرام الي عملته فيا دا

هربت اقسمت من الشقه تركض بتعب الا ان

كانت ستصدمها سياره

فقدت الفتاه الوعي من شده التعب

ترجل صقر من سيارته الخاصه

فوجدها انها هي الفتاه نفسها تلك الجميله صاحبه القلاده التي اتت لمنزلها

حملها صقر ووضعها بالسياره

صقر:القدر حلو قووي انو وقعك في طريقي ي ملاكي بس ياتري مالها باين عليها التعب والوجع كدا ليه

مش مهم انا حااعوضك عن كل حاجه المهم ان وجودك حايساعد امي انها تبقي كويسه

#صقر كان رافض ان يري وجه اقسمت لان كرهها هي ووالدته هو لم يرا وجهها ولو لمره واحده فقط اراد الانتقام منها لفكره الانتقام والكره #

ذهب صقر بااقسمت الي منزله الخاص ووضعها في الغرفه واتصل بالطبيب لرؤيتها

وبعد نصف ساعه

كان الطبيب يفحصها

الطبيب:استاذ صقر يبدو انها اتعرضت للضرب جسمها كله جروح واصابات انا كتبتلها علي شويه كريمات عشان الجروح الي في جسمها

شكر صقر الطبيب واوصله للخارج

عاد صقر لغرفه اقسمت

كان يحفر ملامح وجهها

وتحدث

صقر:ياتري حكايتك اااي ي ملاكي شكلك اتعرضتي للظلم في حياتي صدقيني انا حااديكي الامان وارجعلك الثقه بنفسك تاني وجودك هناا الامان ليكي

تردد كثيرا صقر في فعل ذلك ولكن اتخذ القرار

وقبل جبهه اقسمت

كانت تلك المره الاولي له يقترب من فتاه كل هذا الاقتراب

صقر:مش عارف عملتي فيا ااي بس كل الي اعرفه انك بقيتي ملك للصقر

*********************

ذهب صقر الي والدته في الغرفه واخذ يتحدث معها

صقر:تعرفي ي امي شوفت مين النهارده

استجابت الام وصدر منها عده مرات تحرك بها جفونها

صقر :البنت الي جت هنا قبل كدا وكانت السبب في التحسن الي حصلك

وقع قلب الام من الصدمه

وكانت تحدث نفسها

الام:يارب صقر مياذيش اقسمت يارب صقر مياذيهاش يارب ياابني تعرف الحقيقه ومتاذيهاش يارب احفظ اقسمت ربنا يرجعك بالسلامه ي سدره

يارب اشفيني يارب اشفيني عشان احميها وارد الجميل لصاحبته يارب متخلنيش اموت بالحصره والقهر

يارب ارد الجميل

يارب ارد الجميل

كان صقر مازال يتحدث لوالدته

صقر :البنت دي غريبه قوووي ي امي حالتها وحشه قوووي وانا لحد دلوقتي معرفش اسمها كل الي اعرفه عنها السلسله دي

وقعت منها اخر مره

بكت الام علي تلك القلاده انها قلاده حبيبتها وقره عينها سدره

كيف تنسي تلك القلاده

انها ملك للقاسم

كيف تنسي ابنه سدره

ااااه ي كسره قلبي

يارب اعرف ارد الجميل ليكي ي سدره

صقر:عموما ي امي انا حااروح انام دلوقتي وبكرا لما تصحي نعرف هي ميين وحصلها اااي

************×*********

ذهب مراد للشقه حيث احتجز بها اقسمت

فوجدها خاليه

مراد:ااي دا اقسمت اقسمت

ظل ينادي دون فائده

ولم يجدها

عاد خائب الظن الي منزل قاااسم وووووو

اقتباس من الفصل الثاني عشر

لولولولولولولولولولولي

نبيله:مبروك ي سدره الف الف الف مبروك.

سدره:شكلي حلو هاااا

نبيله:قمررر

سدره:اقسمي بالله

نبيله:ي بت انتي بطلي

سدره:ماتقسمي بالله

نبيله:اقسم بالله وقااسم ولا ااي بالظبط

سدره:روحي هاتيلي جاتوه انا جوعت

نبيله:مفجوعه وربي مفجوعه يارب يصبرك عليها ي قاسم

سدره:مالكيش دعوه بباشا قلبي وقلب مصر كلها غوررري بقي

كانت تتمايل بخطواتها الا ان وصلت لها

ياسمينا:مبرووووك

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الثانى عشر من رواية غدر القاسم بقلم صابرينا
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة