مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والروايات الرومانسية في موقعنا قصص 26 مع رواية جديدة من روايات الكاتبة صابرينا؛ وسنقدم اليوم الفصل العشرون من رواية غدر القاسم بقلم صابرينا هذه القصة مليئة بالعديد من الأحداث والمواقف المتشابكة والمعقدة من الرومانسية والإنتقام والكراهية
رواية غدر القاسم بقلم صابرينا - الفصل العشرون
إقرأ أيضا: قصص قبل النوم
رواية غدر القاسم بقلم صابرينا - الفصل العشرون
اليوم التالي
كانت زينات تتعامل مع قاسم بحميمه واسلوب مبالغ فيه
وقد ايقن قاسم ذلك من افعالها ولكنه لم يتحدث
الي ان اتي الظلام
كانت تصعد الي غرفه قاسم ترتدي قميص نوم اسود
دخلت الحجره بهدوء ثم وجدته بمنتصف الفراش
يشير اليها بالقدوم
ابتسمت له زينات واقتربت من الفراش
جذبها قااسم له حتي وقعت بااحضانه
هنا وبدا قاسم بتخليصها من هذا القميص اللعين وتخلص هو ايضا من ثيابه
كان قاسم يقبلها بنهم وحب بالغ
اما هي فكانت زينات تتاوه بين يديه
الي ان وضعها علي الفراش
واصبحت من حريم ال قاااسم
فجاه دق الباب وووووو
إستيقظت زينات من هذا الحلم الجميل الذي تحلم الوصول اليه منذ زمن بعيد
دق دق دق دق
زينات تلعن وتسب من يطرق علي الباب
وتتحدث زينات :مين الي بيخبط في الساعه المتاخره دي
فتحت زينات الباب ووجدتها اولفت
زينات:نعم ي اولفت
اولفت:معلش ي زينات اني صحيتك في الوقت المتاخر بس والدتي تعبانه وحااروحلها
فاالبيت من مسئوليتك بكرا
ابتسمت زينات للمخطط الشيطاني بعقلها
زينات:لا متقلقيش دا في ايد أمينه
ابتسمت لها اولفت وذهبت
زينات:ياااه اخيرا حااعرف ادخل اوضتك ي قااسم والمس هدومك واشم ريحتك.
*******************
اااااليوم التالي
في غرفه شاهين &نبيله
كانت تستكين بين احضانه منذ ليله امس اما شااهين فااستيقظ مبكرا يلعب بخصلات شعرها الجميل ويقترب لعنقها ليستنشق رائحتها بحميمه زائده
شااهين:اصحي بقي ي نبيله
مااهو انتي لما تصحي مش حاتشوفي الشارع النهارده ابدا
مش كفايا امبارح نمتي مني
كانت ماتزال نائمه لا تشعر بشيء الا ان شعرت بلمساته علي جسدها العاري واقتراب انفاسه من عنقها
فتحت عيناها فوجدته يحتضنها ومازال يشتم عبق جسدها بحميميه زائده
ابتسمت لزوجها المحب وبادلته العناق ساحبه اياه لاحضانها اكثر واكثر ليعرف انها استيقظت
ابتعد عنها قليلا لينظر بعينيها والحقيقه انه كان ينظهر لشفتيها
شعرت نبيله بنظراته علي شفتيها واردات ان تشتت تفكيره وتحدثت نبيله
نبيله:صباح الخير
شاهين:مبتتقالش كدا
انتي دلوقتي ست متجوزه والكلمه دي ليها طقوس
نبيله بعدم فهم تحدثت :طقوس ازاي
اقترب منها شااهين لياخذ شفتيها بقبله صغيره لم تتعدي الدقيقه وفصل قبلته ليتحدث
شاهين:بحبك
شعرت نبيله بالخجل الشديد منه ومن تلك الحاله التي بها ومن نظراته الجائعه لجسدها. فكان يتطلع الي جسدها العاري بحب
اقترب منها شااهين وتحدث بهمس قد دغدغ مشاعرها
شاهين:امبارح نمتي مني قابليني بقي ولو شوفتي الشارع النهارده
جاهد شااهين بالامس مشاعره حيث انها كانت مرتها الاولي وبصعوبه تحكم بنفسه كي لا يؤذيها اما الان فلا مفر من بثها عشقه واشتيقاه لها
بعد عده سااعات
كانت نبيله تتحدث بخجل ترجوه بالنهوض ولكنه كان رافضا تماما
نبيله:شااهين
شااهين مازال محتضنها وتحدث
شاهين:قلب شااهين
نبيله:احم يعني عايزه ااي
شاهين:عايزه ااي
نبيله:نطلع احنا بقالنا كتير قووي هنا عايزه اطلع
شااهين:طب ماتطلعي
نبيله:طب سيبني
شااهين:لاء
تنهدت نبيله بتعب فهو رافض خروجها من بين احضانه
نبيله بقله حيله تحدثت. نبيله:عشاني عايزه اخد الدوا بتاعي
تذكر شااهين دواء نبيله
فهبط من الفراش عاريا
شهقت نبيله وغطت وجهها سريعا منه فهو كان عاريا تماما لايرتدي سوي بنطال قصير للغايه
استغل شااهين الموقف وحملها سريعا
كانت نبيله تتمني انشقاق الارض وابتلاعيها
فكانت عاريه تماما وتحدثت من خلف يديها
نبيله:نزلني نزلني
شااهين :حااضر
انزلها شاهين بالحمام وقد فتح الماء ليسقط عليهم الاثنين
كانت تشعر بالخجل بينما هو كان بقمه سعادته
بعد بضعه من الوقت خرجوا من الحمام
وقد اقسمت نبيله بتركه اياها فهي تكاد تموت من خجلها
تحدث شاااهين
شااهين:اعمليهم عليا اعمليهم بعد ماخلاص خدتي غرضك مني عاوزه تسبيني كدا
نبيله:انااا
شااهين:اومال اناااا حرام عليكي ي شيخه دا شرف الراجل زي عود الكبريت ميولعش مرتين
انتي ااي معندكيش اخوات رجاله
نبيله بتهكم وقد ارادت ازعاجه
فضربته علي كتفيه كانها تواسيه وتحدثت
نبيله:معلش ي اخويا
شااهين بدهشه :انتي بتستعبطي ولا اااي
نبيله بتهكم :خلاص الحجات دي بتحصل وانت جوزي ولازم اقف جمبك في محنتك وحده وحده وادائك حايتحسن
كادت ان تذهب من امامه
فسحبها شاهيين من يدها
فاصطدمت بصدره العاري
وتحدث
شااهين :ماتيجي نعمل اختبار
نبيله:انا بهزر 😅😅
انت مبتهزرش
ركضت الي غرفه الملابس واغلقتها كي ترتدي ثيابها ولكنها حين رات جسدها شهقت
من تلك العلامات الحمراء والزرقاء التي تركها زوجها بجسدها
لكنها سرعان ماابتسمت وتفادت الامر وارتدت ثوب ابيض طويل ذو اكمام طويله يصل الي كاحيلها ووضعت بعض من المكب اب الخفيف وظهرت كالعروس الجميله
خرجت من الغرفه لتصطدم بنظرات زوجها العاشقه ولكنه قد ظل يتقرب منها اراد ان يحتضنها لكن سرعان ما دق الباب
دق دق دق دق
تحدثت ريهاام من خلف الباب
ريهام:اصحي ي نبيله يالا عندنا محاضره ي بنتي الساعه 9ونص يالاااا انجزي
كانت ستجيب نبيله وتتحدث لكن شااهين قد كتم صوتها ومنعها من الحديث
كانت ريهام تدق بغضب
ريهام :اصحي ي ولييه انتي نومك تقيل كدا ليييه
اصحي ي بت
خرج قااسم من غرفته علي صوت ريهام المزعج وكذلك ياسمينا خرجت من غرفتها علي صوت ريهام المزعج
ذهب قااسم لها وسحبها من ملابسها من امام الغرفه وتحدث
قااسم: بطلي ازعاج ي قرده
ريهام:الله بقي ما عندنا محاضره الساعه 10 ولازم نروح بدري
قااسم:عندك محاضره تروحي تصحي الجيران
ريهام:تصدق صح انتوا صحيتوا وهما لاء
ايكونشي جرالهم حاجه
اكسر الباب ي قااسم ليكوتوا ماتوا.
شعرت ياسمينا بالخوف علي والدها
ياسمينا :اكسر الباب ليكون بابا جراله حاجه
قاسم:تنكسر دماغك انتي وهي اكسر الباب علي واحد هو ومراته
ريهام:ماالصوت عالي ومسمعوش ليكون نط حرامي وقتلهم واحنا ناايمين ولا
شهقت ريهااام بذعر
ياسمينا:اااي مالك في ااي
ريهام:الورد ي قااسم بيتنفس بالليل اكسجين
وانا شفت شااهين امبارح جايب ورد احمر لنبيله ايكونشي سحب الهوا منهم واتختقوا
قااسم :لاااا ايكونشي انتي وقعتي ع دماغك وانتي صغيره
روحي محاضرتك انتي وهي يالاااا
ياسمينا:لا انا فرقه متاخره وبروح محاضرات متاخره وغمزت لقاسم في حديثها
ريهام :اهو ي عم مواعيدها غيري ونبيله نايمه
سيبني بقي اروح اصحيها
قااسم سحبها من قفها تاااني
قااسم:اي الغباء دا ي ربي ليه ي ربي حطيت كل الغباء في مخلوقه واحده وللحظ الوحش تبقي اختي
ريهام بغضب:كدا ي قسومه
فيها ااي لما اصحيها
قاسم:فيها انك بتزعجيها هي وجوزها وبعدين لو عايزه تروح المحاضره كانت صحت بدري
ريهام:كلامك منطقي بردو بس افرض راحت عليها نومه سيبني اصحيها بقي وكانت ستذهب الي الغرفه مره اخري
وجلبها قااسم من قفاها تاني
قااسم:ي رب صبرني
اترزعي هنا وانا حااوصلك
ريهام:طاااب البس بقي ومتتاخرش
ارتدي قاسم ملابسه وذهب لريهام وجدها عند غرفه نبيله وتريد ان تطرق الباب مره اخري
حملها قااسم علي كتفه كاانبوبه غاز البوتجاز
قااسم:مش حاتبطلي تطفل ابدا
ريهام:تصدق مصر من فوق حلوه ي جدع خودني لفه عايزه اشوف الاهرامات
قااسم:ليه ي رب بعتلي اخت متخلفه
اخذها قااسم وذهب بها للسياره وذهبوا الي الجامعه
في غرفه شااهين
كان يستمع لحديث الغبيه ريهام وحين عرف بمحاولتها للمره الثالثه بطرق الباب
بصق علي باب الغرفه وتحدث
شاهين:عبو شكلك متخلفه
وحين استمع لحديث قااسم مع اخته تحدث شاهين بصوت خافت
شااهين:روح ي شيخ تنستر وما توقع في ضيقه ابدا ي امير ي ابن الاومره
كانت نبيله تكتم ضحكاتها علي زوجها فتصرفاته تصرفات مراهق عشريني
كان شااهين سعيد بوجوده مع اميرته اهذها بااحضانه وتحدث
شاهين:حانروح اسكندريه نقضي شهر العسل
عشقت نبيله هذه الفكره وقبلته علي خده
شااهين:ينفع كدا
وكان يريد التعمق لكن نبيله حذرته
نبيله:بسرعه قبل ماتيجي ريهااام
شاهين:اه صح القرده مفسده اللحظات السعيده
تركها شااهين وارتدي ثيابه وقد جهزوا حقيبه السفر
شااهين:حااروح ابلغ ياسمينا وانتي استنيني تحت
اماءت له بالموافقه فهي لا تحب التعامل مع ياسمينا لانها بطبيعه الحال تكره زوجه ابيها
دخل شااهين الي غرفه ابنته وجدها تتبرج بالقليل من المكياج فاابنته الشقراء فاتنه بمعني الكلمه
شاهين:سمسم
ياسمينا:بابي حبيبي قلقت عليك اووي انتي مفتحتش الباب ليه
شااهين:انا ونبيله كنا برا بنجيب تذاكر السفر
ياسمينا:سفر ااي
شااهين:حانقضي اسبوع في اسكندريه
ياسمينا باامتعاض :ااه عسل يعني
شااهين:انتي زعلانه من جوازي
ياسمينا:لا بالعكس حضرتك ليك الحريه تتجوز زي مامي
قبل شااهين ابنته وذهب لاسفل
اخذ زوجته وسافر الي الاسكندريه حيث منشا حبيبته
كانت ياسمنا تبتسم بخبث فسوف تستطيع التقرب من قااسم الان
بعد نصف سااعه خرجت ياسمينا من المنزل حيث كانت زينات وحيده بالمنزل
صعدت زينات غرفه قااسم وعها ادوات التنظيم
لم تكن تنظف الغرفه بل دخلتها كي تري ملابسه وعطره وتشتم عبقه
اثناء التنظيف وقعت قلاده غريبه الشكل
زينات:انا عمري ماشوفت سلسله بالجمال دااا ي بختك ي ريهااام اكييد جايبهالك كانت زينات ستضعها بمكانها لكنها انصعقت
زينات:ااي دا
شكل قااسم هو الي عاملها باايده مكنتش اعرف انو ليه في المجوهرات وصناعتها
بس السلسله دي جميله قوووي
انا اول مااتجوزك حااخليك تعملي احسسن منها
كانت تتفق القلاده لكنها شعرت بالقهر حين قراءه الاسم المدون عليها
سدره 💔
سقطت القلاده منها علي الارض.
وصرخت بغل وحقد كانت تصرخ
اااااااه
وتضرب الفراش بقدمها
زينات ببكاء وصراخ
لييييه ليييه ليييه
لي هي مش انا ليييه ليييه يحبها وانا لاء ليييه ميشفنيش ولا عشان هي دكتوره لااااا
انا زينات وقاسم من حقي
من حقي انا وبسسس
رتبت الغرفه ونظفتها واعادت القلاده الي مكانها
وتحدثت : صدقيني حاامحي اسمك من علي السلسله دي حتي لو التمن عمري
نظفت زينااات البيت بااكمله
بعد سااعتين
عاد قاااسم الي المنزل
اتت له زيناات
زينات:قاسم بيه تسمحلي اروح السوق في طلبات محتجاها للمطبخ
اماء لها قااسم فهو يعتقد انها فتاه طيبه ويراها كااخته ريهام
قاسم:طب خلي بالك علي نفسك
تركها وذهب للاعلي
ترقرقت عين زينات بالدموع
زيناات::ماتقلقش دي اخر مره حااسلم فيها نفسي لحد غيرك بس دا عشان ابعدها عننا
ذهبت زينااات لاحدي محطات الهاتف
واتصلت بهيئه العاملين بالكليه
زينات:ممكن لو سمحت اكلم جمال الي شغال في فراشه الكليه
الموظف :حضرتك مييين
زينات:انا بنت خالته خليه يكلمني لاحسن والدته تعبانه جدااا
بعد ثواني قليله
جاء جمال وتحدث بالهاتف
جمال :الوو
زينات:اسمعني كويس اعمل نفسك بتعيط وحزين وان امك تعبانه
كان جمال يمثل البكاء كما طلب منه
وتحدث
جمال:امي في اي مستشفي انا جااي علي طوول
استئاذن جمال من هيئه العاملين وذهب ليقابل زينات كما اخبرته
خلف سكن الطالبات حيثوا يتقابلان دايما
كانت زينااات تنظره
جااء جماال اليها وهجم علي شفتيها يقبلها وهي تتجاوب معه
فصل قبلاته وتحدث
جمال:مكنتش عارف اني حااوحشك قوووي كدااا
كانت يقبلها كالاسد الجائع
وبعد نصف سااعه بااحضانه
ابتعدت عنه زينات وتحدثت
زينات:طالبه منك طلب
جمال:اؤمر ي جميل
زينات:مش كان نفسك في البت الدكتوره من زمااان
جمال:اااه قوووي كمان بس بتقولي كدا لييه
زيناات:طب والي يجبهالك لحد عندك
جمال:ابوسه من هنا للصبح
كان جمال يقبل زينات
ابعدته زينات بصعوبه وتحدثت
زينات:سيب شوويه ليها انا عايزاك تدمرها بالبطيء
جمال:الي تؤمري بيه ي جميل
زينات:الدور التاني زمانه فااضي والكل في المحاضرات معاكي سااعه تنفذ فيه
وكمان حتي لو فكرت تفتح بؤقها الكل عارف انك عند امك العيانه
جمال:صحيح كيدهن عظيم
اقتربت منه زينات وتحدثت
زينات:اهم حاجه تعدل مزاجك وكله يهون
جمال:بس بردو متنسيش البت جاامده ومش حااقدر عليها لوحدي
زينات:ليييه انت مش راااجل
جماال :راجل بس بردو عايز حد معايا عشان لو افترت عليا اعرف اشل حركتها
زينات:انا حاابقي معاك يالا بينا ننفذ دلوقتي
ارتدت ملابسها وصعدت هي وجمال لغرفه سدره
****************
في قااعه المحاضرات
كانت ريهام وسدره مع الدكتور يروا ماذا يفعل الا ان طلب الدكتور
الدكتور:دلوقتي كمان نص سااعه
حانعمل محاضره عملي وكل واحد يجيب ادوات التشريح الخاصه بيه عشان يقدر يطبق عملي
ريهام :ي خبر
سدره:ااي مالك
ريهام:نسيت ادواتي في البيت حااضطر اكلم قااسم يجيبهوملي
سدره:طيب تمام
انتهت المحاضره وخرجت سدره وريهاام لتحدث اخاها من مكتب شئون الطلبه
دخلت ريهاام المكتب وحدثت اخاها
ريهام:الو
قاسم:ااي ي زفتاا
ريهام:والنبي ي قسومه هاتلي ادوات التشريح بتاعتي نسيتها
قاسم:سدره جمبك
ريهام:اشمعنا
قااسم:خلاص اسقطي
ريهام:لا والنبي جمبي والله هااوبعدين
قااسم:طب اديكي الادوات وتختفي انتي
ريهام:اشمعنا
قااسم:قرده
ريهام:يقطع القرده وسنين القرده واليوم الي جت فيه القرده طيب
خرجت ريهام من غرفه المكتب ووجدت سدره تنتظرها
ريهام:لقيته موجود وحايجبهوملي
سدره:طب كويس
كانت سدره وريهام يتناقشون بالمحاضره وطريقه التشريح الا ان نادي علي ريهااام
دكتور حسام عزام
حساب عزام :شاب ثلاثيني وسيم الهيئه جسده الي حد ما متناسق بشرته قمحيه واعينه سوداء
حسام:دكتوره ريهام
كانت ريهام تتحدث مع سدره
ريهام:اخيييه
سدره:ااي في ااي
ريهام:الجدع الرخم دا مش مبطل بينادي عليا
سدره:طب روحي شوفيه ماله
ريهام: ما دا الي مخوفني مش بيبطل يبصبصلك في المحاضره
هي الرجاله اتعمت ولا اااي
سدره:روحي ي خايبه يمكن عايزك في موضوع مهم بخصوص اخر امتحان ي سقوطه
ريهام:متشكره ي صاحبتي متشكره قوووي
ذهبت ريهام الي مكتب الطبيب حسام
هناااا نادت احدي الفتيات علي سدره
فهي ماتزال واقفه بجوار هيئه العاملين تنظر هاتف من قااسم ليؤكد خروجه من المنزل كي يخرجوا للقائه
الفتاه:انسه لو سمحتي في تليفون عشانك
ذهبت سدره لتجيب بدلا من ريهام فهي ذهبت للحديث مع حسام
سدره:الو
زينات ببكاء:الحقي ي هانم شاهين بيه ضرب نبيله هانم مراته وحصلت مشكله كبيره قوووي بينهم
وكان بيقولها ي خاينه
وضربهااا وطردها من البيت كله
سدره بقلق :هي فين دلوقتي
زينات ببكاء :تتصوري طردها بالقميص وانا عطيتها عبايه من بتوعي وهي زمانها راحت للسكن عندك
ركضت سدره للخارج كانت تريد الوصول بااقصي سرعه الي السكن كي ترا اختها
كيف لزوجها بفعل هذا معها
كيف يطردها ويذلها بتلك الطريقه
كيف لها بخيانته ولم يمر سوي اسبوع علي زواجهم
يبدو انه قد فقد عقله تماما
خرجت سدره تركض كالمجنون وخرجت من الجامعه وفي طريقها الي سكن الطالبات
كان يقود سيارته ووجدها تركض باكيه للخارج
فشعر بالقلق ولحقها بالسياره
هبط قاسم من سيارته
ووجدها تصعد للسكن
قااسم:ماانا لازم اقولها واعترفلها بحبي ليها
لازم سدره تنضم لحريم القاسم.
اخرج قاسم القلاده من جيبه
وتحدث قاسم :
هي مخاطره اطلعلها في سكن الطالبات بس مغامره لازم نعيشها انا وهي
وصلت سدره لسكن الطالبات وصعدت الدور الثاني
وجدت فتاه ترتدي عبائه سوداء تعطيها ظهرها وتبكي بحرقه
سدره اقتربت منها بقلق وتحدثت
سدره:نبيله
اتي جمال من خلفها وقيد ايديها
قاومت سدره وركلته بقدميها بمنتصق قدميه
تركها وهو يتالم
اما زينات سرعان مااستدارت وجلست بثقل جسدها علي صدرها وقيدت حركتها
فقيد جمال كلتا يديها وقدميها بالفراش
سدره بصوت عالي
سدره:فكيني ي بت ال ****
زينات:تؤتؤتؤتؤ عيب ي دكتوره انتي مينفعش تقولي الالفاظ دي يا حلوه
سدره:انتي عايزه مني اااي وعملتي فيا كده ليييه
زينات:انتقم منك
سدره:تنتقم مني علي اااي انا عملتلك اااي
زينات:عشان انتي احسن مني
سدره:اي السواد الي جواكي داكله ليييه
زينات:انتي خدتي مني كل حاجه ملكي واولهم قاااسم
سدره:انتي بتقولي ااي
زينات:انا احق بيه منك
تعرفي انتي ااي عنه
هاااا تعرفي ااي عنه عشان يختارك انتي
بصي لايديا دووول الي اتشققوا من خدمه البيوت اكنس وامسح والم زبالتكم ووساختكم وتضحكوا عليا واخرتها واحده منكم تقفشني مع واحد زيي ليه ليه ميبقاش حظي زيكم
سدره:انتي الي بعتي نفسك بالرخيص وعامله حجه الفقر وواخداه شماعه حاطه عليه كل عمايلك
زينات:لا مش شماعه ي ست الدكتوره
انتي متولتديش زيي اب سكري وام خدامه في البيوت كانت بتاخودني معاها عشان خايفه من الرجاله الي بتيجي تشرب مع ابويا ليعملوا فيا حاجه ويؤذوني
قاال يعني هي مااذتنيش لما شوفتها وهي بتخدم الناس وبتستحمل الاهانه والبهدله منهم
سدره:الشغل مش عيب
اذا كانت خدامه وبتجيب الفلوس بالحلال ربنا حايبارك ليها في اولادها وحياتها مفيش حاجه بالساهل
زينات:بس انتي عايشاها بالساهل ليه مبقاش زيك
سدره:اوعي تكوني فاكره اني مولوده في بوقي معلقه دهب لا انا بنت يتيمه الاب والام ابويا مات وانا في ثانويه
اشتغلت خياطه واتعلمت شغلانه اعرف اعيش منها واصرف بيها عليا انا واختي وربنا كان ساترها معانا عشان ممدتش ايدي للحرام
عشان انا واحده قريت كتاب الله وعرفت ان ربنا بيبتلي العبد عشان يقوله انا معاك فاكرك مش ناسيك استغفر كتير عشان حكمتي تشوفي بتتحقق قدامك
مضعفتش زيك وروحت سلمت نفسب لكلاب السكك تنهش فيا عشان فلوس. في فرق بيني وبينك بين واحده رخصت نفسها عشان تحس بانوثتها من الكلام الخايب الي سمعته وواحده موتت انوثتها عشان متخسرش ربها ودينها ونفسها
فهمتي الفرق
وبعدين قااسم ااي الي كان حايختارك ازاي يختار واحده لمؤخذه
وانتي ازاي اصلا حاتاخديه وانا قفشتك مع الفراش في الاوضه
زينات ببكاء:شفته اول مره لما امي كانت بتشتغل فراشه هناا
فاكره اليوم دا وكانه امبارح
كانت امي بتاخدني معاه دايما ووقتها كانت مدخله قهوه للدكتور شاهين وكان موجود قااسم ووابوه
عيني وقعت عليه وشوفته
ودخل قلبي من وقتها
صحيح هدومي كانت مش نضيفه ومش جميله زي اخته بس هو ابتسملي
ابتسملي انا مش انتي
خرجت مع امي بعد ماقدمت القهوه
وفضلت اتصنت عليهم وقتها عرفت انو جاي يقضي الاجازه وانو اسمه قااسم.
بقيت استني الاجازات تعدي عشان اشوفه والمحه
بقيت مجنونه بييه
ليييه حب انتي ليييييه انتي
تاخدي مني كل حاااجه لييييه
سدره:مش كل واحده ظروفها صعبه تنحرف وتبقي شمال بحجه الظروف
حب ااي الي اخده منك
انتي مريضه
زينات:عندك حق عشان كدا انا قررت اخليكي تعيشي حاجه من صعوبات الحياه زي ماانا عيشتها بالظبط
ضحك جمال ضحكه سمجه
جمال:اخيرا خلصتي دراما بقي اطلعي وسبيني اشوف شغلي
ضحكت زيناات ضحكه عاليه
هيهيهيهي
زينات:مستعجل قوووي انا كدا كدا لازم ابقي مع الدكتوره وهي بتواجه صعوبات الحياه عشان اباركلها اول واحده واقولها صباحيه مباركه ي عروسه
رات سدره جمال يخلع ثيابه يقترب منها
اهتزت سدره بعنف تصرخ بصوتها العالي
فكوني
فكوني ي ولاد ال.....
فكوني......
زيناات :لااا انسي بنات الايام دي بيجوا السكن ع النوم يعني لو انقتلتي محدش يعرف غير ع الليل كدا
كانت سدره تصرخ بقوه
تصرخ
سدره:سيبوني
فجاااه
كان مراد يستمع الي حديث قااسم في العنايه المركزه
تحدث مراد:طب ازاي صقر عايز يااذي اقسمت ي بابا لييه والمفروض انها بنت خالته.
وانا انا ازاي مش ابنك
وفيييين سدره
بعدما شعر بالضعف حين مسامحه نبيله اقمست واحتضانها اياها
قرر الذهاب الي قااسم في المستشفي ولم يكن يعلم انه سيعلم حقيقه اخته الخائنه
كان صقر في اشد قمه غضبه لكن صوت قااسم اخرجه من هذا الغاضب
قااسم:انا حااحكيلك كل حاجه
ازاي
ضيفتها لحريم القاسم وازاي عطيتها لعنه
تابع من هنا : جميع فصول رواية احببتها في انتقامي بقلم عليا حمدى
تابع من هنا: جميع فصول رواية أرض زيكولا بقلم عمرو عبدالحميد
إرسال تعليق
يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا