-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية غدر القاسم بقلم صابرينا - الفصل الحادى والعشرون

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والروايات الرومانسية في موقعنا قصص 26 مع رواية جديدة من روايات الكاتبة صابرينا؛ وسنقدم اليوم الفصل الحادى والعشرون من رواية غدر القاسم بقلم صابرينا هذه القصة مليئة بالعديد من الأحداث والمواقف المتشابكة والمعقدة من الرومانسية والإنتقام والكراهية

رواية غدر القاسم بقلم صابرينا - الفصل الحادى والعشرون

إقرأ أيضا: قصص قبل النوم 
رواية غدر القاسم بقلم صابرينا

رواية غدر القاسم بقلم صابرينا - الفصل الحادى والعشرون

 لولولولولولولولولولي

نبيله:مبروك ي سدره

الف الف مبروك ي حبيتي

سدره بالم

كانت تتمني ان تكون كااي عروس

لكنها دون عذريه كيف ستشعر بالسعاده

.........

كان مراد يستمع الي حديث قااسم في العنايه المركزه
تحدث مراد:طب ازاي صقر عايز يااذي اقسمت والمفروض انها بنت خالته.
وفيييين سدره
وتحدث مراد باالم يااكل احشائه
ولييه قبلت تعترف باابن الحرام
سقطت دمعه يتيمه من اعين قااسم علي ولده
فمن قال ان الابوه بالنسل
قاسم ببحبه يملؤها الحزن :متقولش كدا علي نفسك انت ابني لو انت مش من صلبي بس انا الي ربيتك وكبرتك
الابوه مش بالنسل
الابوه بالحب والحنان
وانا مكنتش قاسي عليك عشان تحرمني من لقب بابا وانت ابني الي ربتك وحبيتك ي مراد
......صعق صقر مما سمعه للتو ......
قرر الذهاب الي قااسم ليتحدث معه
صقر :وانا الي زعلان من امي عشان سامحت بنت عدوتي الي هي اصلا طلعت بنت اختها
لا مش بس كده دي طلعت اختي هي الخاينه ومراد مش ابن قااسم

كان صقر في قمه غضبه لكن صوت قااسم اخرجه من هذا الغضب
قااسم:انا حااحكيلك كل حاجه
ازاي حصلت وازاي
ضيفتها لحريم القاسم وازاي عطيتها لعنه
غدر القاسم
......في تلك اللحظه قرر صقر الدخول لغرفه العنايه عند قااسم
قااسم بغضب :اانت
صقر:كمل
قااسم:اانت سمعت
صقر:كل حااجه
اخذ صقر مقعد بجوار مراد وتحدث
صقر:كمل ازاي ضيفتها لحريمك وعطيتها لعنتك
ي قااسم
كان قااسم يتذكر
*****************
امام سكن الطالبات

قااسم:ماانا لازم اقولها واعترفلها بحبي ليها
لازم سدره تنضم لحريم القاسم.
اخرج قاسم القلاده من جيبه
وتحدث قاسم :
هي مخاطره اطلعلها في سكن الطالبات بس مغامره لازم نعيشها انا وهي
صعد قاسم الي سكن الطالبات وهنا سمع صوت صراخ سدره
ذهب نحو غرفتها وسمع حديث زينات وسدره وغلت الدماء بعروقه حين وجد الحقير جمال يقترب من سدره حبيبته يريد ان يؤذيها
دخل الغرفه كالثور الهائج واطاح بجمال
وزينات
كانت زينات تود الهرب لكن قااسم لم يدع لها الفرصه واغلق الباب بالمفتاح
جمال يزحف لنهايه الغرفه
فك قاسم وثاق سدره
واخييرا تحرر الوحش الثائر
اخذ قااسم يلقن الضربات لجمال
وكذلك سدره اخذت تصفع زينااات علي وجهها الي ان نزفت الدماء وبالنهايه
فقد جمال وزينات الوعي
احتضن قااسم سدره بكل شوق وكانت عيناه المتحدثه قاامت بفضحه عن مكنون قلبه وعشقه لفتاته الاولي
ارتجف قلب سدره لاحتضان قاسم لها هي لم تعتد هذا القرب الشديد لكنها تمالكت الامر وسرعان مااابتعدت عنه
كانت سدره تود ابلاغ الكليه بما حدث لكن قااسم رفض
قاسم:قلعيها ملط
سدره:انت بتقول اااي
قاسم:اول مره سترتيها ومردتيش تفضحيها
لكن وقت ماهي كانت عايزه اذيتك وفضيحتك متستاهلش لا المسامحه ولا الغفران
والحرام فيها حلال
سدره بالعاده لا تسامح احد
اخذت سدره زينات الغائبه عن الوعي ووضعتها علي الفراش عاريه تماما والقت عليها ملائه بيضا
دخل قاسم الغرفه وفعل كذلك مع جمال
ثم خرجوا الاثنين من السكن
سارع قاسم بالاتصال بالشرطه
وقد جاءت الشرطه بااعتقال جمال وزينات بتهمه
ممارسه الزنا
ظلت سدره بجوار قاسم بالسياره ينطرون الي زينات وجمال والشرطه تمسك بهم بالملائات البيضاء
في سياره قااسم
كانت سدره تنظر لزينات هي والكلب جمال وهم يبكون ويقولوا الاكاذيب
ثم اغلقت الشرطه السكن بالشمع الاحمر
نزلت سدره من السياره
لحقها قااسم ليتحدث معها
سدره:شكرا
قاسم بتهكم :لا علي ااي عفوا
كانت ستذهب سدره لكن يد قااسم منعتها وتحدث قاسم بغضب وصوت عاالي
قاسم:متعمليش نفسك عبيطه ومش فااهمه لانك لو مش فاهمه تبقي بتستهبلي ازاي زينات تحس بحبي ليكي وانتي لاء
بصيلي كويس ي سدره انا عيوني فضحاني قووي بحبك انا كل ذره في كياني عايزاكي بتنادي بيكي انا بحبك
سدره:ارجوك لو سمحت انا مش بتاعه حب ومشاعر انا واحده عمليه جدا جيت عشان دراستي ولا حب ولا مشاعر عايزاهم سيبني لو سمحت
كانت ستذهب لكن قااسم
احكم الامساك بذراعها
فااصطدمت شفتيهم معا
قبلها قاسم بحب وعشق بالغ
وفصل قبلته واضع جبهته علي جبهتها وتحدث
قااسم:ازاي مش عاوزاني وعيونك فضحاكي زيي
سدره:ابعد عني انتي الي اجبرتني ووو
قااسم ببهلاهه :وو ااي مش فاهم
كانت سدره ستذهب
قاسم:ما تهدي ي بنت انتي مركبه عجل في رجلك
اخرج القلاده الخاصه بوالدته بعدما اعاد تعديلاها بيده
والبسهاا لها في عنقها
سدره:ااي داا
قاسم:انتي بقيتي واحده من حريم ال قاسم يعني ملكي انا وبس
سدره بغضب:نعم ي ادلعدي حريم القاسم ومن شويه بحبك وال موع بتنزل من عينك وانت مقضيها مع البنات
قااسم بتهكم :مالك زعلانه كدا ليه مش من شويه لاء
علي راي المثل عيني فيه واقول ااخيه
سدره:اخيه عليك وعلي امثالك الزفت
اقترب منها قاسم وادار القلاده وتخدث
حريم القاسم
جميله امي
ريهاام اختي
سدره زوجتي
محبتش اقدم خاتم حبيت اديكي اغلا هديه علي قلبي امي واختي بس ليكي انتي
عانقته سدره بشغف
فهي تحاول منذ البدايه اخفاء انوثتها ومشاعرها تحت قنااع الرجوله واللسان السليط ولكن لن تستطيع الكذب مره اخري فهي احبته
نعم احبته
**************,***
في غرفه مكتب الدوك حساام
حسام:اتفضلي ي دكتور ريهاام
دخلت ريهام غرفه المكتب وجلست علي الاريكه
ريهام:نعم ي دكتور حضرتك كنت عايزني لايه
حسام:بصراحه ومن غير لف ودوران انا معحب بالدوكتوره سدره يمكن دلوقتي بتقولي عليا اني بلعب بيها والكلام دا
بس انا شفتها اول يوم في الكليه وقتها اتعاركت مع بنت الدوك شاهين وفضلت عيوني عليها حتي اني بدلت مع دكتور عزت وبقيت اديلكم الماده بداله
بصراحه ي ريهام انا عايزك تقوليلها اني بحبها وعايز اتجوزها
انا اختارتك لانك صاحبتها هنااا انتي وحرم الدوك شااهين فا لوسمحتي ممكن تقوليلها بااعجابي بيها وطلبي للجواز
ريهام كانت في حاله ذهول وتتحدث في سرها
ريهام:عايزني اقول لمين ي عنيا انت عايز قاسم يخطفك علي سطح الواد حماده ولا ااي
خرجت ريهام من تفكيرها علي صوت دوك حسام
حسام:دكتوره حضرتك معايا
ريهام:اسفه ي دكتور انا مقدرش اقول لخطيبه اخويا ان دكتورك ف الجامعه عايز يتجوزك
حسام وظهر عليه الانزعاج :خطيبه اخوكي
ريهام:ايوا ي فندم خطيبته
وحاليا عن اذنك لازم اروح محاضرتي
ريهاام في سرها :تتجوز ميين ي ابن الدايخه داانا كنت خطفتك علي سطح الواد حماده وكان قاسم اغتصبك قاال يتجوز حبيبه اخويااا قااال
بلااااااوي
********************
خرجت ريهام من عند الدكتور حسام تبحث عن سدره ولكنها لم تجدها
وحين ارهقت من البحث ذهبت الي المحاضره
بعد ساعتين
انتهت المحاضره
وذهبت للخارج ووجدت قاسم وسدره ينتظران بالخارج
كانت ريهام تتحدث بغضب
ريهاام:كنتي فين ي زفتااا
وكانت ستتحدث ولكنها صمتت حين رأت القلاده حول عنق سدره
ريهام بدموع بااكيه وقفزت بااحضان سدره وتحدثت
ريهام بدموع:والله كنت عارفه انو اختارك والله كنتي عارفه انو قلب دق ليكي
وضعت ريهاام يدها علي قلاده سدره واخذت تبكي وتقول
ريهام:سلسله ماما غيرت فيها كتير ي قااسم
ادارت القلاده فكان مكتوب عليها من الخلف
جميله
ريهام
سدره
تعرفي ي سدره بابا الله يرحمه عمل السلسله دي لماما جميله
كانت في رقبتها مقلعتهاش ابدا غير لما ربنا تولاها برحمته
وقتها امنت قاسم أمانه قالتله السلسله دي تديها للي قلبك يدق ليهااا وتكتب اسمها عليها دي من حريمك انت وبس ملكك وقتها قااسم رفض يمحي اسم ماما وضاف جمب اسمها اسمي وقالها انتوا حريمي والي قلبي حايدق ليها حااحط اسمها جمبكم جمب قلبها عشان لما تلبسها تعرف معزتها عندي انا مش حااديلها سلسله محطوط عليها اسمي انا بوهبلها امي واختي ودول اغلا حاجه عندي
كانت ريهام تبكي بحرقه علي والدتها مااصعب الفراق حين يسرق منا احبابنا
حريم ااال قااسم
احتضنت سدره ريهام بااحضانها وكانت تبكي فقد تذكرت موت عائلتها
اخذ قااسم الاثنان بااحضانه
قااسم:ااه خلهم يفهومنا غلط بقي في الكليه دي
قفزت ريهاام من احضان قاسم لتتحدث
كانت سدره ستبتعد هي الاخري لكن قااسم منعها
قااسم:مكانك هنااا متفكريش تطلعي
ابتسمت له سدره
قاطعتهم ريهام
ريهاام:ااي ي عم انا هنااا ي ابا
قاسم:عايزه ااي ي رخمه
ريهام:صحيح خيرا تعمل شرا تلاقي دا بدل ما تديني جايزه وتجبلي عربيه
قااسم:في ااي
ريهام بتكبر:جايلاك في خير
قاسم:خيير ااي
ريهام: دوك حسام الي ف الكليه كلمني وطلب مني اايد سدره وانا وافقت انت كمان لازم توافق ماهو انت مش حاتلاقي زيه والعرسان شحت ف السوق ف جوزها قبل ما سوقها يوقف
كان قاسم سيضرب ريهاام لكن ريهاام اوقفته قائلا
ريهام:لااا بقولك ااي وفر كلامك احنا بنشتري راجل وبعدين انا لو مجبتش عرسان لمرات اخويا اجيبهم لمين يعني
قاسم :وكمان بتتفشخري داانا حاانفخك
اخذ قاسم خلف ريهاام في الجامعه بااكملها
ريهاام بتصوت:ااااالحقوووني ي لهويتي حااايموتني اااااا
ريهام تجري وقاايم يجري وراها الا ان دخلت
مدرج الدوك هاااشم هلال
راي قااسم ريهام تدخل المدرج وهي تصرخ
قااسم:حلال فيكي اهو حاتسقطي
دوك هاااشم بغضب :انتي ازاي تدخلي بالطريقه الهمجيه دي المدرج بتاعي انتي مش عارفه اانا مييين
ريهام ف سرها :حاتكون ميين رئيس مجارري امبابه ي خايب
هااشم وهو ينزج من اعلا المدرج وقد ظهرت ملامحه
شااب ثلاثيني ذو اعين خضراء وسيم الهيئه ذو بشره بيضاء
هاشم:اناا حاافصلك من الكليه دي انا حااشردك
تظاهرت ريهام بالبكاء
ريهام وهي تشير باايديها للامام
ريهام:انا اسفه انا كنت ماشيه مع صحابي وفجأه توهت وفي ناس ضايقوني بقيت اجري واهرب منهم
انا عاميه مش شااايفه حاااجه انااا
رق قلب هاشم لدموعها الكاذبه
هااشم اخذ يديها الي الخارج وكان سيتحدث لكن وجد قااسم يقف عند باب المدرج وقد سمع كل شيء
قااسم بتمثيل:ريهااام
سعد هاشم لمعرفه اسمها اذن تدعي ريهام
قااسم :شكرااا لحضرتك قووي احنا جينا نقدملها هي وصاحبتها لكن تاهت مننا
هاشم بتحذير :خلي بالك منها ومتسبهاش لوحدها تاني
تركهم وعاد الي المدرج
اخد قاسم ريهاام من قفاها
قاسم :تعاااالي ي عاهه
ضحكت ريهاام بصوت عالي
ريهام:اما الدوكتور دا راجل مغفل بشكل ههههههه
دا والنبي ينفع يدي دروس في العبط
دكاتره الكليه دووول بالله ي خاال والله
قااسم:اهو دا لو شافك وعرف انك مفتحه حايسقطك والله
ريهاام:عييب ي معلم حااقوله عملت عمليه وبقيت اشوف او اقوله وقعت رجعلي نظري او اي حاجه من الافلام الهابطه دي
قااسم:امشي ي قرده لكن قااسم تذكر ما قالته بخصوص حسام
قاسم:استني ي قرده قوليلي موضوع الزفت داا بجد
ريهاام:عيب عليك انا قولتله بص ابعد ي برنس عشان دي تلزم اخويا بدل ما يغتصبك علي سطح الواد حماده
قااسم صفعها علي رقبتها من الخلف
قاسم:انطقي ي زفتااا وبعدين في دكتوره تقول الالفاظ دي عييب خليتي ااي للشراشيح
ريهام:بيقول انو بيحب سدره وعايز يتجوزها وعايزني اقول لسدره الكلام داا
قااسم:عبيط دا ولا اااي داانا كنت اغتصبته عند مصنع الكراسي
قهقهت ريهاام بصوت عاالي وتخدثت
ريهاام :ااي الالفاظ دي عييب قووي
بس علي فكره سطح الواد حماده أ أمن 😂😂😂😂😂
ذهبت ريهام وقااسم الي سدره الواقفه بصحبه دوك حساام
كان حسام سيخبر سدره انه يحبها لكن قاطعهم قااسم متحدثااا
قااسم:سدره
ابتسمت سدره تلقائيا له
غضب حسام منهم واقسم علي الفوز بها
قااسم:مش تعرفينا ي سدره
تحدثت ريهاام بدل عنها
ريهاام:دا دكتور حسام دكتورنا في الكليه
دوك حسام اقدملك قااسم اخويا خطيب سدره
حسام وقطب حاجبيه :اهلا وسهلا اتشرفت قووي بمعرفتك
قااسم بتعالي :ولكم المثل
انهي قااسم باابتسامه واستاذن من حسام
وتعمد الامساك بيد سدره واحتضن اخته باليد الاخري وذهب بهم للخارج
سدره بصوت خافض :انت استحليتها ي خفيف
قااسم وقد سمعها ومال علي اذنها
قااسم:بصراحه ااه ي مجنيناني
ابتسمت سدره له وذهبوا للسياره
اخذ قااسم سدره وريهاام لمنزل شاااهيين
*****************
في منزل شاااهين
كانت ياسمينا تهبط من درجات السلم للاسفل
ورات سدره تدخل الي المنزل
ياسمينا بعجرفه كانت تتحدث
ياسمينا:هو محدش قالك ي شااطره ان اختك مش هنااا عشان تجي
ريهام بتكبر :ومين قالك انها ضيفه
سدره حاتبقي حرم ال قااسم اخويا وهي هنا حاتكون ضيفتي في اوضتي وبعدين دا بيت العيله ي ياسمينا مش بيتك انتي بس يعني هي قااعده في بيتها في بيت خطيبهاااا
اشتعلت يااسمينا من الغيظ واقسمت علي
الانتقااام ستنتقم منهم جميعا واولهم تلك اللقيطه
سدره
دهبت ياسمينا تاركه لهم المنزل وذهبت للجامعه
سدره:انا مش حااقعد هنا كتير
قااسم:يدوب بس نجهز الفيلا بتاعنا ووقتها حاننتقل كلنا هناك
سدره:كلنا ااي
قاسم:انا وانتي وريهام
ريهام:انتي مش عايزاني ي سوو اروح معاكم
سدره:لا طبعا انتي بتقولي اي بس انا اروح معاكم ليه
اقترب منها قااسم
وركع علي ركبه ونصف ليتحدث
قااسم:تتجوزيني
سدره:انت
قاسم:انا حبيتك عايزاني اقولهالك كام مره نشيفتي ريقي ي شيخااا اتجوزيني
ريهام:وافقي ي بنتي بدل ما يجيلها التهاب مفاصل دلوقتي
قااسم بتمثيل :ليه هو انتي تعملي عملتك وتسبيني وتورطيني
شهقت ريهاام وضربت علي صدرها
ياالهوووي
ريهام:ورطتك
قااسم:ااه ورطتني وشرف الواد زي عود الكبريت
اكملت ريهام
ريهام :اه شرف الواد زي عود الكبريت ميولعش مرتين واسالي كدا عن رجاله العيله يقولوك قااسم دااا اخلاق كدا اخلاق لا سوجاره ولا نسوان حاجه كدا خالي من الكحول
اه والنيييعمه
صدرت من سدره ضحكااات جميله علي هذا الثنائي اللطيف
هبطت سدره لمستواه وتحدثت
سدره:انا موافقه
صدرت من ريهااام عده زرغروطاات اصيله ولكنها ليست متمكنه
سدره :بسس
قاسم:بس ااي
سدره:احنا حانتجوز بس مش دلوقتي
قااسم :لييه مش دلوقتي
سدره:ي قااسم انا لسه في اولي وجيت عشان احقق حلمي اتجوزك طب انا مش حااعرف انتبه لدراستي والبيت والشغل والعيااال
قاسم:انا حااساعدك وحااقف جمبك وابقي سندك
سدره:لو عايز تساعدني بجد لازم تستناني لحد مااخلص تعليم
ريهام:يااالهوي دا كتير قووي ي سدره كدا حاتستنوا 7سنين كاملين
دا غير سنه تخصص وتحضري الدكتوراه
قااسم:خلاص ي سدره الي تشوفيه
ريهام:طب بصوا نقسم العصايه من النص
قااسم وسدره بنفس الصوت :ازاااي
ضحكت ريهام واحدثت حاتموتوا عل الجواز عاارفه.
قااسم :قولي ي قرده
ريهام :اسمعيني ي سدره العمر مش طويل والست بالذات لازم تتجوز بدري عشان تقدر تجيب اولاد وتربيهم والسن يكون بينك وبين ولادك متقارب عشان تفهمي تفكيرهم ويثقوا فيكي ويحكولك مشاكلهم واسرارهم وتقدري توجهيهم صح
سدره:صح جدا
ريهام:خلاص انتوا تستنوا 4سنين او 5 عشان بس تقدري تحققي حلمك وكمان حلم قااسم
وكدا مسكنا العصايه من النص
قااسم:خلاص 3ونص
حق ربنا قسمه العدل اهو
سدره :موافقه 3ونص
صعدت سدره مع ريهاام بغرفتهااا
وذهب قااسم ليجلب حقائبها من سكن الفتيات من السياره
***********************
في الاسكندريه
في الفندق
كانت نبيله بااحضان زوجها يتنطر الي البحر
تحدث شااهين بااذنها
شاهين:عارفه احلا حاجه في اسكندريه ااي
نظرت نبيله بااعينه وتحدثت
نبيله:عارفه اي هي
شااهين :ااي
نبيله:انت احلا حاجه محليا حياتي كلها
قبلها شااهين قبلات متفرقه علي وجهها وحملها ذاهبا بهااا للداخل حيث عش حبهما
بعد مرور شهر
شاااهين:اخيييه هو احنا لحقنا
نبيله:احنا بقالنا شهر هنا وبعدين شغلك والدراسه
شااهين: عمرك شوفتي مرات دكتور بتسقط
ابتعدت عنه نبيله وتحدثت بغضب وصوت عالي وهذا عكس طبيعتها
نبيله:بس اناا مش متجوزاك عشان تنجحني وتخلي زمايلك يجاملوك فيااا انا عايزه اعمل ليا اسمي الخاص وابني نفسي بنفسي
اقترب منها شااهين ممسك ذراعيها بقوه وتحدث بغضب
شااهين:صوتك مايعلاش عليا انتي سامعه
لم يحد منها رده فعل
القاها علي الارض
وذهب من الغرفه الي الخارج ينهي الحساب بالفندق
كانت نبيله ماتزال تبكي بسبب ما حدث
انهي شااهين الحساب بالفندق وقد شعر بالغضب من نفسه لانه تعامل معها بتلك القسوه
وكان يحدث نفسه
شااهين :ماهي الي استفزتني
وعلت صوتها عليا بس بردو هي صغيره ومن حقها تبني نفسها وتحس بكايانها
اشتري لنبيله البسبوسه التي تعشقها
وذهب بها الي الغرفه
وجدها جالسه علي الفراش وادارت وجهها حين دلف الي الغرفه
اقترب منها وجلس بالقرب منها
شااهين:انا اسف
استدارت لها واخاباءت بااحضانه تبكي
قبض ذراعيه علي جسدها يشتم عبقها وتحدث
شاهين:كان قصدي بكلمه عمرك شوفتي مرات دكتور بتسقط اني حااذاكرلك كل الي فاتك واخلي اصحاب الماده يدوكي الملخصات
انتي مراتي وحبيبتي وبنتي تنقطع ايدي لو مره عملتك فيها وحش
وضعت نبيله يدها علي فم شااهيين
وتحدثت:بعد الشر عليك ي حبيبي
ابتسم لطفلته الصغير واخذها بااحضانه
شااهين :جبتلك البسبوسه الي بتحبيها
ابتسمت نبيله له واخذت منه العبوه كامله وفتحتها لتاكل منها
كانت تاكل بشراهه
شااهين:طب هاتي حته طااب
اقطتمت نبيله قطعه صغيره بحجم عقله الاصبع لشاهيين
شااهين:ااي دي
نبيله:حته
شااهين:متاكده
نبيله:اه طبعا ي قلبي
شااهين:مفيش اكبر
نبيله:لاااا انا ايدي صغننه وبتقطع كدااا وبعدين انت مزعلني وجايبها تصالحني بيها ولا تاكلها مني بص
منتش واكل منها
انا حااخلييه مع خزين رمضان ناكل منها عل الفطار
شااهين وفتح فمه بذهول
شااهيين:رمضان لسه
استغلت نبيله فمه المفتوح ووضعت به تفاحه
نبيله:كل دي صحيه اكتررر
اتي عمال الفندق وحملوا الحقائب للاسفل
اخذ شااهين زوجته وطبق البسبوسه معه
نبيله بتعب
ااه
شااهين:ماالك
نبيله:رجلي ورمه قووي مش عارفه امشي عليها
لم يتنظر تالمها وحملها هي وطبق البسبوسه
شااهين :هاتي حته
نبيله:بص عشان انت شاطر وشيلتيني حاديلك حته
اقتطمت له نبيله قطعه صغيره واخيراا تذوق منها البسبوسه
صعدوا الي السياره متجهيين الي المنزل
بعد عده ساااعات
وصل شااهين ونبيله علي الساعه التاسعه مساء
فوجدوا الجميع بغرفه الطعام
اخذت نبيله سدره بالاحضان وكذلك مع ريهاام
قفزت ياسمينا بااحضان شااهين وكذلك سلم قااسم عليه ايضا
اما ياسمينا فااكتفت بالقاء التحيه علي نبيله
تفاجيء شاهيين بوجود سدره
فااراد قاسم ان يفسر وجودها دون حرج لها وتحدث
قااسم:حابب اقولكم علي حااجه مهمه قووي
شااهين:ااي هي
قاسم وقد امسك يد سدره
قاسم:انا سدره حانتخطب وكنا مستنين رجوعكم عشان تشاركونا فرحتنا
اختضن شااهين قااسم وتحدث
قااسم:اخييرا حاتتجوز وافرح فيك
سدره بغضب :نعم
انفزع شاعين من صوتها ما زال غير قادر علي نسيان غضبها حين اتت له بمكتبه وتشاجرت معه
شااهين :قصدي افرح بيكم
ابتسمت سدره له وتحدثت نبيله
نبيله:الله يكون في عونك ي قااسم والله
سدره:نعم
نبيله:قصدي مامتك دعيالك ي قاسم والله
سدره:اهااااا
ريهام:هما مالهم ي بنتي بيعملوا كدت لييه داانتي كيوت حتي
شاهيين ونبيله وتحدثوا بنفس الصوت :علي يدي
ابتسم الجميع لهذا الثنائي الجميل
اخذت ريهام وسدره نبيله وصعدوا لاعلي
اما قااسم اخذ شاهين لغرفه المكتبه
هنا وقص له كل شيء عن حبه لسدره ولكنه لم يخبره اي شيء عن زينات وما فعلته معها ليحفظ كبريائها امامهم
في غرفه نبيله
اجلسوا ريهام وسدره نبيله علي الفراش
وقفت سدره امامها وتحدثت
سدره:هااا عملتوا اااي
ريهام:روحتوا فيين
سدره:مالك طخينتي كداا ليييه
ريهاام:ولييه الضحكه مش مفارقه وشك
سدره:انطقي ي بت عايزين نطمن عليكي
ريهاام: لا ي ختي انا عايزه اطمن علي ابني
غمزت ريهاام لنبيله وتحدثت
ريهام:ااي النظام ي جمييل
مش مدام بردو ولا اااي. 😉
ضحكت سدره علي ريهام وضربتها علي قفاها
سدره:سفله بس تصدقي كلامك منطقي بردو
هااا ي نبيله ردي بسسرعه
اااي
نبيله:بس الله يكسفكم بس
هو في حاجه بس مش متاكده منها
سدره:ااي هي
نبيله: ال
سدره: وريهام :ال ااي
سدره:هي يعني متنطقي ي بلوه
نبيله:بصراحه يعني بقالها اسبوع متاخره عليا
سدره:بجد يعني ممكن تبقي حاامل
ريهام:لااا ابن عمي جاامد ي جدعان
ضربتها سدره علي قفاها
سدره:ماتبس ي بت خلينا نعرف التفاصيل
ريهام:اااه التفاصيل انطقي
نبيله:بس الله يكسفكم هو انا مقولتش حاجه لشااهين اتاكد الاول واقوله بس متقولوش لاحد
ريهام:لا عيب كمان عشان العقربه يااسمينا يعني اروح اغيظها مثلا يعني
احنا احسن حاجه نروح نحلل عشان نتاكد
اشطااا
سدره:ارعش 😂😂😂
دق دق دق
نبيله:ادخل
دخل شاهين الغرفه
فتحدثت ريهام :اهلا باابن العم
شاهين:يالا برا ي قرده عايزه انام
ريهام:طيب
وقفت نبيله مع ريهام وسدره للذهاب
اعترض شاهين الباب
شاهين:لااا نبيله تخرج من هنا لاء
ريهام:لا هي وحشانا ومش حانسيبها
ذهب شااهين الي سدره وريهام وامسكهم من ثيابها
وذهب بهم للاسفل عند قاسم
شااهين:خد البلوتين بتوعك دااا
وابعدهم عن مراتي القمروه انا خايف يعدوها
الله يكون في عونك والله
اخذهم قاسم من شاهين بنفس الشكل وادخلهم الي الغرفه الخاصه بريهام
ادخل قاسم ريهام اولا ثم اغلق الباب خلفها وسجن سدره بين ذراعيه وتحدث
قاسم:تصبحي علي خير
اقترب منها ليقبلها
لكن ريهام كانت تضرب الباب بعنف فاابتعد عن سدره بسرعه
ضحكت سدره علي وجهه الغاضب ودخلت الي الغرفه
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الحادى والعشرون من رواية غدر القاسم بقلم صابرينا
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة