مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والروايات الرومانسية في موقعنا قصص 26 مع رواية جديدة من روايات الكاتبة صابرينا؛ وسنقدم اليوم الفصل الخامس والعشرون من رواية غدر القاسم بقلم صابرينا هذه القصة مليئة بالعديد من الأحداث والمواقف المتشابكة والمعقدة من الرومانسية والإنتقام والكراهية
رواية غدر القاسم بقلم صابرينا - الفصل الخامس والعشرون
إقرأ أيضا: قصص قبل النوم
رواية غدر القاسم بقلم صابرينا - الفصل الخامس والعشرون
انا عايز اسال بابا سؤال لو طلع ساطر وجاوب انا مش حاابوس ماما
لو مس عرف حاجه ماما تبوسني زي ما بتوبسك ي بابا موافق
صعدت ريهاام من اسفل الطاوله وتحدثت
ريهام:اهو دا عين العقل
شااهين:انتي تسكتي خالص
ريهام:اهو سكت ماانا الحيطه المايله هنا ف البيت
صقر:لو سمحت ي بابا مس تشتم عمتو
شاهين:لا والله
صقر:خلاص بقي اسال السؤال
هو حضرتك جبتني ازاي ؟
شاهين:نعم !!!!
صقر:خد وقتك متستعجلس هو حضرتك جبتني ازاي
خلع شااهين جذمته وحدفها واحده لريهام وواحده لصقر وبقي يجري ورا صقر وريهام في البيت كله
ونبيله تضحك علي شاهين وهو يحاول الامساك بريهام وصقر ولكنهم يختبئوا اسفل طاوله السفره
جاء شااهين الي نبيله التي تقف امام طاوله السفره
شاهين:عجبك كدا
نبيله:الله طب انا مالي بقي
شاهين:ماهو ابنك
نبيله بتهكم :هو ابني لوحدي وبعدين
انا بس عايزه افهم فيها ااي لما ابوس ابني حبيبي
شااهين:نعم ي ختي
اخرج صقر راسه من اسفل الطاوله
صقر:مس عارف انت معترض ليه بس
شاهين:امسك بس ي صقر الكلب واعملك كفته
اخرج صقر راسه من اسفل الطاوله وتحدث
صقر:انا مس خايف علي فكره بس مس حاتكلم عشان مامتي
شاهيين:شوفي الواد
نبيله تضحك وتتدلل علي شااهين تهندم ثيابه لكن سرعان مااحتضن شااهين خصر نبيله وظل يقترب من شفتيها يود تقبيلها
صقر:سوفتك علي فكره سوفتك
شاهين:شوفي الواد ابن الكلب
ذهب شااهين الي صقر الذي سرعان ما ذهب لاخته يااسمينا
احتضنت ياسمينا صقر بحب
فهي تحب اخاها بشده حب حقيقي برغم كرهها لنبيله الا انها احبت اخاها
ياسمينا:حبيبي الصغنن واحشني
صقر:زعلان منك
ياسمينا:ليه ي صقوره
صقر:عسان مخرجتنيش الجنينه امبارح
اخرجت ياسمينا من جيبها عبوه شيكولاته
ياسمينا:طب خد دي عربون صلح واول مااخلص شغل حاافسحك فسحه تحلف بيها طول عمرك
قبلها صقر علي خديها واحتضنها وذهب ووجد اباه
صقر بتكبر :مس عايز ثكولاته من ماما خلاص سمسم حبيبتي جابتلي
سكرا ي الاهانه ي بابا
سكرا قووي
تركهم وذهب لغرفته ليرسم
ظلت ياسمينا تضحك علي اخاها الذي ينطق الحروف خطا وعلي عراكه الدائم مع والده
شاهين:اضحكي ي ختي اضحكي ماانتي الي مبوظها انتي والقرده الي فوق
ياسمينا:ليه بس ي بابا دا صقوره مفيش منه اتنين
كانت نبياه تضحك علي زوجها
شااهين:الواد دا حايموتني ناقص عمر وبعدين انا مش في فتره وحمك عزلتك عن القرده ريهااام حصل ولا لاء
نبيله:حصل
شااهين:اومال الواد اتعفرت كدا لييه
سمعوا صوت زجاج ينكسر بالاعلي
فصعد شاهين ونبيله الي الاعلي
اخرجت ريهام راسها من اسفل الطاوله وتحدثت
ريهاام:الحمد لله ماشافنيش
كانت ياسمينا تضحك علي ريهاام
في السنوات الماضيه تعمدت ياسمينا تحسين علاقتها بالجميع حتي ان كانت تكرهم لكنها اظهرت لهم العكس
ياسمينا:مش ناويه تعقلي ابدا وتبطلي مقالبك انتي وصقر
ريهام:انا والنبي ماعملت حاجه دا هو الي جالي قعد يسالني وانا كنت بجاوب عليه بس
ياسمينا:بريئه قووي ي ختي
وبعدين تعالي هنااا مروحتيش الشغل النهارده ليييه بقي
ريهام وهي تتذكر ماحدث لها
في المستشفي
استلمت ريهام العمل وتعمل دكتور تحت التمرين عند دكتور هااشم
دق دق
هاشم :ادخل
دخلت ريهام الغرفه وتفاجئت من هاشم
هاشم:اهلا دوك ريهام
ريهام:هو انت ا
هاشم:اه انا هنا شريك بالنص في المستشفي
وتيجي في مواعيدك وتلتزمي عشان تتعلمي الشغل بسرعه وبلاش حركات الكليه الخايبه دي
ريهام بغضب:افندم ااي خايبه دي
اقترب هااشم من ريهام الي ان اصبح امامها ثم الصقها بالحائط مقيدها بيديه وتحدث بهمس بين اذنيها
هاشم:يعني ملكيش دعوه بجنس راجل هنا غيري
حتي الحالات متدخليش في كشف الرجاله انتي فاهمه
ريهام وهي تبتلع ريقها وتنظر له بااعينه لا تستوعب ااي شيء
هاشم:انتي غبيه بقي
هجم هاشم علي شفتي ريهااام التي لم تستوعب ماحدث ظل يقبلها الا ان انقطعت انفاسه وفصل قبلته وتحدث
هاشم:بحبك ي مدوخاني
دفعته ريهااام بعيدا عنه وتركته وذهبت من المستشفي بالكامل
كانت ياسمينا تنادي علي ريهاام
ياسمينا:ريهااام
ي بنتي انتي ي بت
ريهاام:هااه بتقولي ااي
ياسمينا:روحتي فيين ي ختي
ريهام:انا طالعه انام تعبانه
صعدت ريهام غرفتها لتستريح وطلت تفكر
ريهام:ياتري بتحبني بجد ي هاشم ولا بتتسلا بيا ولااا ااي انا مش لازم اروح المستشفي دي تاني ارجع ي قااسم وحياتي تعبت من غيرك
**************************
في امريكاااااا
في المستشفي
كان قاسم بالغرفه تحيط به الكثير من المعدات والاجهزه الموضوعه علي جسده
كان قاسم شارد الذهن فسرح بخياله حين كان بالجامعه
في منزل قاسم
قاسم:امي انا رايح الكليه
جميله:طب خلي بالك وانت سايق وبلاش استهتار
قااسم:حااضر
كالعاده كان قاسم يقود السياره بجنون ولم ينتبه لاشاره المرور فااصطدم بالسياره القادمه من الاتجاه المعاكس
بعد عده سااعات
استيقظ من المخدر ووجد عائلته بجواره
جميله ببكاء وهي تقبله علي سائر وجهه :ابني حبيبي انت كويس
قااسم:انا الحمد لله متقلقيش عليا بس انا ليه مش حااسس برجلي
تحدث الطبيب :لقد تعرضت لاصطدام قووي وتجمدت حواسك ليس بالشلل لكنه بسبب قوه الاصطدام سنعالج هذا بالعلاج الطبيعي
كانت جميله تبكي وتتحدث:سلامتك ي حبيبي سلامتك ان شاله انا
قبل قاسم يدها وتحدث:وما يصيبنا الا ماكتبه الله لنا
ظل قااسم يتابع العلاج الطبيعي الا ان تحسنت حالته واستطاع المشي
لكن عند اخر مقابله جمعته بالطبيب
الطبيب:سيد قااسم
قاسم:نعم
الطبيب:من التحاليل والفحوصات الي عملنهالك اكتشفنا ان جهازك التناسلي اتاذي من الاصطدام
قاسم:يعني ااي
الطبيب:اسف ف الي حااقوله بس الحادثه سببتلك عقم وحالتك ميؤس منها قوووي انا اسف
خرج قااسم من ذكرياته علي صوت دق الباب
دق دق
دخل الطبيب باابتسامته
الطبيب:مساء الخير سيد قاسم
تحدث قااسم بخيبه امل :كل عام تاتي بتلك الابتسامه لتخبرني بفشل العمليه انا اتعذب لفراقي عن حبيبتي وليس لعجزي ارجوك ان تكتب لي خروج من المستشفي فاحالتي ميؤس منها واشكرك ايها الطبيب علي جهدك مع في تلك السنوات
الطبيب باابتسامه وهو يمسك يد قاسم ويرتب عليها برفق
الطبيب:مبارك سيد قااسم لقد جاءتني التحاليل الان وتم شفاؤك بحمد الله
لمعت الدموع بااعين قااسم
ولا يكلف نفسا الا وسعها
اخذ قااسم يردد :
الحمد لله الحمد لله
خرج قااسم من المستشفي ولم يتنظر للغد بل حجز تذكر علي الطائره المتوجه لمصر
***********************
ااااااليوم التااااالي
ارتدت سدره ثيابها وعباره عن بنطال من الجينز الاسود وبلوزه من اللون النبيتي واطلقت العنان لشعرها
سدره:ريهاام ااي دا انتي لسه ملبستيش
ريهام:ومش حااروح الشغل النهارده
سدره:ليه
ريهام:ماليش مزاج
سدره:مالك ي قرده في ااي
ريهام :ماليش بس زهقت من ريحه المستشفي بس
سدره بعدم اقتناع :طيب
تركتها سدره وذهبت الي المستشفي
في مكتب سدره كانت تعطي ظهرها الي الباب
دق دق
سدره :ادخل
دخل حسام الغرفه وتحدث
حسام:دوك سدره ممكن خمس دقايق من وقتك
استدارت سدره وتحدثت
سدره:طبعا ي دوكتر اتفضل
حسام :سدره من اول ما شوفتك وانا معجب بيكي
انا بحبك وعايز اتجوزك
ادمعت اعين سدره ولم تصدق ماتراه الان قااسم يقف عند الباب
سدره بفرحه ركضت اليه تحتضنه امام اعين حسام الحاقد
احتضنت سدره قاااسم واخذت تبكي بحرقه
استمع قااسم ماقاله حسام
فضمها بقوه الي داخل احضانه بمعني
هي لي قلبي لي وليس لك
سدره ببكاء:اخيرررا رجعت كنت عارفه انك حاترجع وحشتني قوووي قووووي
ابتعدت عن احضانه وتحدثت
سدره:مش حااسمحلك تسافر تااني ابدااا
ابتسم قااسم لهااا وتحدث
قااسم:وانا مش حااسيبك تااني ابدا
تحمحم حسام بصوته
فخرجت سدره من احضان قااسم وتحدثت
سدره:قااسم اعرفك دوك حسام
دوك حسام اعرفك قااسم خطيبي
تحدث قااسم بغرور وهو يضع يديه علي خصرها
قااسم:وقررريبا جدا جوزها
حسام بحقد:مبروك
سدره:اسفه ي دكتور حسام مقدرتش اسمعك كويس فرحتي بقاسم نسيتني كل حاجه هو حضرتك كنت بتقول ااي
حسام:بعدين اسيبكم انا دلوقتي
خرج حسام من الغرفه
لم يعطي قاسم الفرصه لسدره بالحديث وسرعاااان ماقبلها علي شفتيها قبله حااره طويله ولم يكتفي بذلك فقط بل اخذ يقبل سائر وجهها ويده تمتد الي جسدها
دقت نواقيس الخطر بعقل سدره وتحدثت
سدره:ابعد ي مجنون
قااسم ببحه رجوليه :وحشتيني
سدره:بس اعقل احنا في مستشفي ي مجنون
قااسم:لا بقي ماانا حااتجوزك اخر الاسبوع دااا انتي فاهمه
سدره:اسبوع
قاسم:اه ماليش في ي تتجوزيني ي اخطفك
سدره:بس ي مجنون موافقه
قاسم:مسمعتش
سدره :موافقه
اقترب منها قاااسم يلتهم شفتاها في قبله طويله يبث بها اشواقه وفصل قبلته ليتحدث
قااسم :ب ح ب ك
اخذ قاسم سدره من المستشفي وذهب الي بيت شاااهين
في منزل شاااهين
ركضت ريهاام الي اخاها تحتضنه بشوق
ريهام:وحشتيني قوووي ي حبيبي
قاااسم:وانتي كمان ي حبيبتي
سدره: مثلي بقي عليا يعني انتي مروحتيش المستشفي النهارده عشان عارفه انو جااي
ريهام:طبعا عارفه انو حااي وخبيت يعملهالك مفاجئه
جاء صقر بتذمر وغضب يسحب ريهااام من احضان قاااسم
صقر بغضب :انت ي اخ انت ي عم
انت ي سيدي
قااسم بدهشه :ي نعم
صقر:سيب عمتو متحضنهاش كدا
قااسم:نعم
صقر وهو يتخصر خصره بيده :والله الي سمعته سيب عمتو متحضنهاش كداااا
هو بابا يبوس ماما من بوقها
وانت تحتضن عمتو سيب عمتو
شااهين بصوت عاالي :صقررررر
ركض صقر الي طاوله ليختبيء
ضحك قااسم علي صقر وتحدث
قااسم:انت دايما كدا بيبانك مفتوحه
احتضن قااسم شااهيين
شااهين:حمدلله علي سلامتك
قااسم:الله يسلمك
شااهين:شوفت البلوه بتاعتي صقر
اخرج صقر راسه من اسفل الطاوله وتحدث
صقر:متسكر علي الاهانه ي بابا سكرا قووي
قاسم بضحكات رجوليه :وكمان الدغ
صقر:علي فكره الدكتور بقي بوجي كان كدا وهو صغير
قاسم:طب تعالي سلم علي عمو بقي
خرج صقر من اسفل الطاوله
حملته ريهاام واحتضنها صقر
ذهبت به ريهام الي قااسم
ريهام:بص ي صقوره دا ابيه قااسم يبقي اخويا
صقر:وانا صقر شااهين ابن بابا وماما نبيله
احتضن قااسم صقر واعطاها الشيكولاته
قاسم:اتفضل ي سيدي الشيكولاته ااهي ومالكش دعوه باابوك
صقر:متسكر بس ملكس دعوه بعمتو يالا ي قرده
ريهاام:صقرررر
صقرررر:يوووه ي بيبي تعالي بس ناكل ثكولاته
اخذ صقر ريهااام وصعدوا لاعلي
فصقر يغار علي عمته ريهاام من اخاها هي صديقته ولا يجب ان تصادق غيره
اتت نبيله الي قااسم ورحبت به
بعد فتره من الوقت
اتت ياسمينا الي قااسم وسلمت عليه
ياسمينا:حمدلله علي سلامتك ي ابيه قااسم
قااسم :الله يسلمك ي سمسمه
تعامل قاسم مع ياسمينا بود لان ريهام قد اخبرته انها تحسنت كثيرا عما مضي
بعد عده سااعات
في غرفه الطعام
قاسم:انا وسدره قررنا نخلي الفرح اخر الاسبوع
فرح الجميع بالخبر السعيد
ذهب صقر الي سدره وجلس علي قدمها
صقر:حاتسبي صقوره ي سوسو وتتجوزيه
امسك قااسم صقر من قفاها واعطاها لشااهين
قااسم:خلي ابنك بعيد عن مراتي احسنله
صقر بغضب :ي اناني تحضن عمتوو وتتجوز سوسو حبيبتي ام عيون ملونه
قااسم :انت يالاااا
صقر وهو يصعد علي طااوله السفره
صقر:انا مس يالاااا اسمي صقر شااهين
وسوسو وعمتو بيقولولي ي صقوره
قااسم:سوسو حاتبقي مراتي وعمتو تبقي اختي وامش يااض دلوقتي عشان مااخليش وشك شوارع
صقر:ي اناني
سوسو تتجوزك ليه يعني دي حبيبتي انا وبتبوسني ااناا
قااسم :نعم ي ادلعدي بتبوسيه
علت ضحكات سدره عاليا وتحدثت :قااسم انت بتغير من طفل
شااهين وهو يحمل الطفل وتخدث :بص ي قااسم هو ااه ابني وصحيح بلوه بس راجل
وعنده حق ماادام سدره باسته يبقي لازم تصلح غلطتها وتتجوزوه يرضيكو الناس تتكلم علي ابني ويقولوا اتباس وماجوزتهوش
صقر:صيحيح ي بابا انت مس بترضي تخليني ادوق الثكولاته من بوق ماما بس لازم تتجوزيني الناس تقول علياا ااي وبعدين انا اخلاق زي بابا حبيبي
نبيله بصوت واطي سمعه شااهين
نبيله:علي يدي ي خويااا اخلاق زي ابوك
ضرب شااهين صقر علي قفاه
وهمس لنبيله
شااهين بغمزه عين:اخلاق ولا اااي. 😉
صقر بغضب :يوووه قولي حاجه ي ماما بقي
نبيله:اه طبعا انا ابني وجوزي اخلاق وبعدين ي سدره ماله اابني لو لفيتي الدنيا كلها مش حاتلاقي زيه دي بنات اصحابي في النادي حايتهبلوا عليه
صقر:ثح
جي جي ونودا ولومه وشوشا ويارا عايزني العب معاهم بس انا مس برضي بروح العب مع حمزه ومصطفي ومعاذ ولا طنط أيه عسان طنط ايه بتبوسني
نبيله ضربت صقر علي قفاه
نبيله:بس الله يكسفك
قااسم بغضب :بردو انا مال اهلي بالي بتقوله
سدره:براحه ي قااسم وبعدين صقوره زي القمر
قااسم:نعم ي ختي
سدره:بص ي صقوره هو انا كبيره عليك شويه اي رائيك اول مااتجوز اجيبلك بنوته زي القمر ووعد مني حااجوزهالك
صقر:بثي ي سوسو انا بحبك لكن معنديس مانع استني النونه بتاعك اتجوزه بس انا عايزها عيونها ملونه زيك كدا
قااسم:داا في احلامك كدااا مراتي وبنتي
ترك صقر احضان شاهين وذهب الي قااسم وشد بنطاله لاسفل
اقترب منه قااسم :نعم
صقر:سيلني
قااسم:سيلني فوف هب
شال قااسم صقر
فتحدث صقر بااذن قااسم
صقر:علي فكره لما كان حوس الرخم بيتصل كنت اقوله حااديها التليفون واقفل في وشه عسان مس بحبه
قااسم بصوت خفيض :حوس مين
صقر:بتاع الابر عمتو بتقول كدا عليه
قااسم:بص انت اقنعتني
وعد مني اجوزك بنتي
صقر:وانا حااكون قد الامانه ي قسومه
قااسم:قسومه
صقر:يوووه دي عمتو حكيالي علي بلاوي جوزني بنتك انت بس 😉
كانت ياسمنا تستمع لما يحدث امامها والحقد ياكل احشائها
ياسمينا:قال يتجوزوا قاااي
دا بعيد عن احلامكم
ابتسمت ياسمينا وهنئتهم
ياسمينا:الف الف مبروك ي سدره وانت ي قاسم انت وعدت اخويا تجوزه بنتك يبقي لازم توفي بوعدك
صح ي صقوره
صقر:صح ي سمسمه
ياسمينا:استاذن انا بقي عشان المستشفي
ذهبت يااسمينا الي المستشفي
في المستشفي
دخلت ياسمينا. الي غرفه دوك حسام
ياسمينا:بقالك 7سنين معاها مش عارف تخليها تحبك 7 سنين مش عاارف تعمل فيها ااي حاجه تكسر بيها عنها عشان تتجوزها
حسام بغضب :ياسمينا اعقلي انا مش ممكن اتجوز واحده غلطت معاها انا عايزها ليااا بروحها وقلبها مش اكسر عينها عشان تتجوزني
يااسمينا:اهو قااسم خايتجوزها اخر الاسبوع وريني بقي حاتتنيل تعمل اااي
حسام:اسمهااا حاتعملي اااي
ياسمينا :مش فاهمه
حسام:الابره دي تحطيها لقاسم فياااي حاجه
ياسمينا :اااي دي
حسام:دي دراسه سنتين بس اول ماقاسم يااخد الابره دي
الدوره الدموويه في جسمه تقل وبعدين يتخشب ويتلج والقلب يوقف ويموت
يااسمينا بغل وحقد امسكت تلابيب عنقه
يااسمينا:انت اتجننت عايزني اقتل حبيبي
انت مجنون داانا اروح فيك في دااهيه
حسام:انتي مجنونه اسمعي للاخر
وقت ماجسمه يتلج حايحتاج حاجه تنشط الدوره الدمويه بتاعته
ودا طبعا بالعلاقه الجنسيه
ووقتها حايبقي مديون بحياته ليكي ومجبور انو يتجوزك
ياسمينا:الشيطان قايم نايم يبوس رجلك
حسام:يالا بقي ورينا شطارتك ي عروسه بس
ياسمينا:بس اااي
حسام:حاولي تعملي دا بكرا او بعده عشان نضمن الجوازه تبوظ بسرعه
يااسمينااا:طبعاااا
اخذت يااسمينا الابره وذهبت
********************
ااااليوم اااالتالي
في منزل شاااهييين
كان قااسم يهبط للاسفل وراي سدره
قاسم:صباح الخير
سدره:صباح النور
قااسم:اخدتي اجازه من المستشفي
سدره:ااه روحت وخدت اجازه مفتوحه
قااسم:حااروح اشوف الفيلا القديمه كنت عدلتها قبل مااسافر حااشوفها عشان اكلم العمال يصلحوها عقبال ما نرجع من شهر العسل
نظر قاسم لليمين واليسار ولم يرا ااحد
اقترب من سدره يحتضنها
قااسم :تعالي معايا نشوف الفيلا
سدره:بسس اوعي
قااسم:كدا كدا معاكي المفتاح
سدره:طبعا مش بيتي
قااسم:طب ماتيجي
سدره:امشي يااض يالا اتزحلق
قااسم:حاضر ي بيشا
صعدت سدره للاعلي
ذهب قااسم للخارج وقف امام سيارته ووجد ياسمينا تنادي عليه
ياسمينا:قاااسم
قااسم:نعم ي سمسمه
ياسمينا:اتفضل الكيكه دي انا عملتهالك باايدي
اخذ قااسم قطعه الكيكه وتحدث
قااسم:تسلم اايدك
اكلها قااسم امامها وذهب
تركته يااسمينا وذهبت للداخل
شعرت ببعض المغص بمعدتها ولكنها ظنته القولون
صعدت للاعلي لتتاكد من شكها لكنها دهشت
ياسمينا:ي نهااار اسود ازاي مختش بالي
ازاااي
كانت ياسمينا باايام حيضهاااا
كان صقر يلعب بالكره بجانب غرفه يااسمينا
فسمع يااسمينا تتحدث
يااسمينا :كدا قااسم حايموت
خاف صقر من كليمات ياسمينا
صقر:انا اقول لسوسو سوسو دكتوره ساطره حاتنقذ قسومه
ذهب صقر لسدره بغرفتها وسحبها للخارح
سدره:صقر في ااي
صقر:لازم تنقذي قااسم حاايموت
سدره:انت بتقول ااي
صقر:امسي معايا اسمعي يااسمينا
*********************//
في غرفه ياسمينا
كانت ياسمينا تتحدث بالهاتف
يااسمينا:اديني الدوك حسام بسرعه
اوصلت الممرضه الهاتف لدوك حسام
حسام:نعم ي ياسمينا
ياسمينا:الحقني انا عايزه الترياق المضاد بسرعه للحقنه الي عطيتهالي بسرعه
حسام وهو ينظر للحقنه المضاده وتحدث:قولتلك مفيش ترياق مضاد وانتي عارفه دا كويس عشان تنقذيه لازم
ياسمينا:فاهمه عشان انقذه لازم العلاقه الجنسيه بس انا في فتره حيضي والابره الي عطيتهالو حاتموتوا لازم انقذه ولا حااروح في داهيه
حسام:دي مش مشكلتي دي مشكلتك سلام
كسر حسام الترياق المضاد
ظلت ياسمينا تبكي وتنوح
ياسمينا :لازم اساعده حتي لو حااجيبله بنت ليل
كانت ياسمينا تود الخروج لكن باب الغرفه مغلق من الخارج
في الصالون
سدره:صقر حبيبي انت بتحبني صح
صقر:طبعا ي سوسو
سدره:اطلع اوضتك لو اي حصل مش تطلع منها ابدا اوعدني
صقر:بس ياسمينا عايزه تخرج
سدره:لا لو خرجت حاتاذي نفسها وانت مش عايزها تتاذي
صقر:لا لا انا خادخل اوضتي ومس حااطلع ابدا منها
تركت سدره صقر وذهبت الي سيارتها
بعد بضعه من الوقت وصلت الي فيلاااا قااسم
في فيلااا قاااسم
رن رن رن رن
كان قااسم يشعر بالتعب لكنه تحامل علي نفسه وفتح الباب
قااسم:سدره
احتضنته سدره بحب
سدره:الحمد لله انك بخير
قااسم وهو يشعر بالبروده تاكل اطرافه
هوو في ااي الجو بارد كدا لييه
سدره وهي تتحدث وجدت قااسم سقط علي الارض يتجمد
سدره بخوف :قاااسم قاااسم
كان قاسم يتجمد من البروده وجسده يرتعش بالكامل واسنانه تصطدم ببعضها
من شده البرود
سااعدته سدره بالصعود الي الاعلي ووضعته علي الفراش
كان قااسم قد تغير لون جسده واصبح لون وجهه يميل الي الزرقه
وغير قاادر علي التنفس بشكل جيد واصبح نبضه ضعيف
سدره بدموع تحاول تدفئه قااسم بالمفارش لكن دون جدوي
اخذت تدفي يديه بيديها لكن دون جدوي
سدره بدموع قد حسمت الامر
خلصته من ثيابه واقتربت منه ببكاء
تقبله بشفاهه تبث به الدفيء والحراره لتتعادل حراره اجسادهم معا
قبلته بشوق وعشق جاارف الا ان شعرت باان حراره جسده تزداد وايضا النبض يزداد
كان قااسم لا يعي شيء ولا يعي تلك البروده المحيطه بجسده كل مايعرفه هو ان حبيبته معه بالفراش تحتضنه الان وتقبله
كل ذره به تصرخ بها فما كان منه الي ان
يقبلها بشوق وعشق بااالغ الي ان انحرفت يداه لمفاتنها
فجاه اصبح جسد قااسم يرتجف مره اخري من البروده
تخلصت سدره من ثيابها
سدره بدموع كانت تحتضنه وتقبله الي ان اصبح قااسم هو المسيطر استجاب لقبلاتها ودفئها وعانقها يضمها لصدره
لكنه تفاجيء بها تطلب منه المزيد والمزيد
لم يستطع الرفض لانه يعشقها
كان يخشي من ان رده فعلها لكنه كان يشعر بالتقيد اذا ابتعدت عنه تجمد
لم يتحكم قاسم بعواطفه فهو رجل كااي رجل
كل مافعله هو ان استجاب لطلب تلك الانثي العاشقه
قبلها وعانقها واخذها بين احضانه يرتشف ريحيقها
اخذ كل ماهو حق لها بحب وليين وعشق
كان احيانا رحيما معها واخري قاسياا في قبلاتها وصنع لوحته الخاصه علي ساائر جسدها
الا ان ختمها بصق ملكيته ولم يشعر بذلم الا عند سماعه صرخاتيها الذي كامها في قبلاته
كان يقبل دموعها
الي ان شعرا بالتعب ونامت سدره بااحضان حبيبها
*********************
في المستشفي
ذهبت ريهاام لتقدم استقالتها لدوك حساام فهي لاتريد العمل مع دوك هااشم بعد الان هي لاتريد الاقتراب منه
رائها هااشم تمر بجانب مكتبه فااوقفها
هاشم:هي وكاله هنااا ولا اااي
ريهام:افندم
هااشم:اظن ان دي مستشفي وليها مواعيده انتي ازاي ي دكتوره متجبش بقالك يومين ووقت ماتيجي تيجي متاخر داا اسمه استهتار
كانت ريهام تتحرك لتترك المكان لكن هاشم امسك ذراعها وسحبهااا لداخل مكتبه
اغلق الباب وظل يقترب منها
ريهام:حضرتك لو سمحت الي انت عملته دا مينفعش طلعني
هاشم:مجتيش بقالك يومين لييه
ريهام:لو خايف علي مواعيدك تقدر حضرتك تشوف ليك مساعده غيري انا جايه اقدم استقالتي
جن جنون هااشم وحطم المزهريه الموضوع بالمكتب
هااشم وهو يحكم الامساك بذراعيه بقوه :اااستقاله اااي وزفت ليييه
عايزه تستقيلي لييه
ريهام ارادت تحطيم غروره
ريهاام:حااتجوز
هااشم بغضب:ومين سمحلك بدا اصلااا
ريهام:انا حره
هاااشم وهو يقبلها بقسوه
كان يقبلها بقسوه ويداه تحتضنها بقسوه لاحضانه
حاولت ريهااام دفعه عنها لكنه لايستجيب
كان يقبلها الي. ان ادمت شفتاها وتساقطت دموعها
هاشم وهو يتمسح وجهه يوجهها كالقطط ويزيل قطرات دموعها بشفتيه
هاشم:انتي ليااا انا وبسس بتاعتي انااا وبس
مش لحد تااني
انتي فااهمه
ابتعدت عنه ريهاام تبكي بقهر
ريهاام:انت عايز مني اااي
هاشم:اتجوزك
ريهام:وانا مش موافقه
هااشم وهو يحكم الامساك بذراعيه بقوه
هاشم:ليييه
بتحبي ميين شايفه مين غيرري
ابتعدت عنه ريهام وتحدثت :ميخصكش
دي حاجه تخصني
هااشم :ريهااام
ريهام:الحب مش بالعافيه ي دكتور وبعدين انت كنت خاطب من زمان متجوزتهاش لييه
ابتسم هاشم لقطته فهي الان تنتقم منه وتغار عليه
سحبها هااشم لاخضانها
نظر لعينيها بقوه
وقبلها علي شفيها قبله خاطفه
وتحدث بجانب اذنها
هاشم:هي مش موجوده اصلا عشان اخطبها
ابتعد عن اذنها وقبلها مره اخري قبله خااطفه
وتحدث بجانب اذنها
هااشم:انا مفيش في قلبي غيرك ي قرده
ابتسمت له ريهااام ووضعت كلتا يديها حول عنق هااشم
اخذت تقبله بشوق وحب وفصلت قبلتها لتتخدث
ريهام:حاتيجي امته تطلبني من اخويا
هااشم ببحبه روجوليه :دلوقتي
ابتسمت ريهاام له
فااخذها بااحضانه
تابع من هنا : جميع فصول رواية احببتها في انتقامي بقلم عليا حمدى
تابع من هنا: جميع فصول رواية أرض زيكولا بقلم عمرو عبدالحميد
إرسال تعليق
يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا