-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية غدر القاسم بقلم صابرينا - الفصل السابع والعشرون

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والروايات الرومانسية في موقعنا قصص 26 مع رواية جديدة من روايات الكاتبة صابرينا؛ وسنقدم اليوم الفصل السابع والعشرون من رواية غدر القاسم بقلم صابرينا هذه القصة مليئة بالعديد من الأحداث والمواقف المتشابكة والمعقدة من الرومانسية والإنتقام والكراهية

رواية غدر القاسم بقلم صابرينا - الفصل السابع والعشرون

إقرأ أيضا: قصص قبل النوم 
رواية غدر القاسم بقلم صابرينا

رواية غدر القاسم بقلم صابرينا - الفصل السابع والعشرون

 سدره:انتي بتقولي ااي ي بت انتي ااي شماته دي

ياسمينا:هو انا مقولتلكيش من شويه كتبنا انا وقاسم كتابنا وبقيت مراته علي سنه الله ورسوله

سدره:انتي واحده كدابه روحي اطلعي براااا انتي فكراني حااصدق كدبك دااا يالا اطلعي برااااا

ياسمينا:تصدقي او لاء بس الافضل ليمي تلغي الفرح عشان متتفضحيش اوووبس بس ازاي وانتي خلاص انفضحتي

اصل قاسم حكالي عن كل ماضيه الاسود والواضح انك كنتي واحده من ماضيه بس هو فاق خلاص ولما اختار الزوجه اختار البنت الي حافظت علي نفسها ليه مش الي سلمتله نفسها علي طووول

سدره بدموع متحجره :انتي بتقولي اااي

ياسمينا:بقول انك تخرجي من حياتنا انا وجوزي لانك لو اتعرضتلنا في المستقبل بعد كدا انا حاافضحك وحااقول انك واحده رخيصه سلمتيلوه نفسك ومعندكيش مانع تسلميلها لاي حد تاني تاني

خرجت ياسمينا من الغرفه وتركت سدره جاثيه علي الارض تبكي بقهر وحزن علي ماحدث

سدره:لا لا لا اوعي تصدقيها ي سدره دي واحده كدابه اكيد دي واحده كدابه لان قااسم بيحبني انا

رن رن رن رن

ذهبت سدره للهاتف وتحدثت

سدره:الو

قاسم:الو

سدره ببكاء:قاسم اتاخرت ليه ي حبيبي

قاسم:مش جاي الفرح

سدره:يعني ااي مش جاي

قاسم:متمثليش دور البريئه الطاهره عليا انتي سلمتلي نفسك بس عشان تعرفي تقضيها مع حسام وغيره عشان اعرف انا انم شريفه وبردو يحلالك الجو مع غيري

سدره:انت بتقول ااي

قاسم:وجودك في حياتي كان تحدي

تسليه

او شهوه

وجودك مكنش اكتر من شهوه بس وقت ما حااتجوز مش حااتجوز واحده غلطت معاها

اغلق قااسم الهاتف بوجهه سدره

كانت تصرخ بصوت عااالي

تحطمت احلامها بيوم زفافها صرخت حتي انقطع صوتها

ركض حسام اليها وجثي علي ركبتيه ليتحدث

حسام:سدره مالك

سدره فوقي مالك

سدره وقد تمالكت اعصابها الان وتحدثت

سدره:تتجوزني

حسام:اااي

سدره:تتجوزني

كانت ريهام تستمع الي حديثها مع حسام وتحدثت بغضب

ريهام:انتي ااي الي بتقوليه داااا

سدره:انتي معرفتيش الخبر

ريهام:خبر ااي وزفت اااي

سدره:روحي لحرم اخوكي باركيلها

ريهام:انتي بتقولي اااي

سدره بتهكم :غريبه اخته ومتعرفيش انو اتجوز لا بجد عيب

استدرات سدره لحسام مره اخري وتخدثت

سدره:تتجوزني

حسام:موافق

ريهام:سدره لنتي بتعملي ااي انتي ناسيه

طلبت سدره من حسام الخروج وانتظارها بالاسفل قليلا

سدره:دلوقتي تحلفلي بالله انك مش حاتقولي حاجه لقاسم عن ابني االي في بطني

ريهام:انتي مجنونه عايزه تحرمي اب من ابنه

سدره ببكاء:لاااء عايزاني اروح ابوس رجله عايزاني احلفله اني شريفه وطاهره ومحدش لمسني غيري

ولا اقوله لا والنبي اتجوزني ان شاله زوجه تانيه المهم متسبنيش ي سيتي ملعون ابو الحب الي يذل صاحبه

انا مش البنت الضعيفه الي دموعها حاتنزل قدام حبيبها ولا انا البنت الي حااتوسله عشان يرجعلها ولا انا الي حاابوس الايادي عشان يتجوزني

هو اختار وانا كمان اختارت يبقي كل واحد يتحمل نتيجه قراره

ريهام:طب وحسام حايعمل ااي لما يعرف انك حامل

سدره:احلفي دلوقتي انك مش حاتقول لمخلوق عن حكايه حملي

ريهام:انتي بتقولي اااي

سدره:احلفي

اخذت سدره تبكي بقهر وخيبه امل وترجو ريهام باان تقسم

الا ان اقسمت ريهام بعدم البوح لاي مخلوق عن حمل سدره بجنين من قااسم

تركتها ريهام وخرجت من الغرفه ذاهبه الي قااسم

حيث كان موجود بمنزل شاااهين

****في منزل شاااهين*****

كان قااسم يشرب الكحول ويدخن السجائر بشراههه

دخلت ريهام الغرفه

ريهام بغضب وهي تدفعه :انت ازاي تعمل كدا فيها

قاسم:ششش امشي سيبيني لوحدي

ريهام:مش حااسيبك انطق قول عملت كدا فيها لييه

قاسم:بس روحي من هنا انتي متعرفيش حاجه

ريهام:معرفش اااي معرفش اي غير انك واحد غدار خااين

خونت ثقتنا فيك

وسيبت سدره ليله فرحها عملت كدا ليييه ليه تسيلها قبل الفرح بساعه ااي مكنش في طريقه ارحم من دي شوويه تعملها

للدرجه دي قلبك طرد الرحمه معدش في جواك ااي خير او محبه ليها

قاسم وهو يكسر زجاجه الكحول :عشان خاينه

عشان خاينه

عسان هي خاينه خانتي

ريهام وهي تصفق بيدها 👏👏👏👏

ريهام:واوو حلو ادائك دا ي قاسم

كمل الدراما بتاعتك حلو الشو دا انت بتتكلم عن ميين هااا مين الخاينه دي

انت اكتر واحد عارف شخصيتها وعارف انت تعبت قد ااي عشان تغيرها من شخصيه الرجوله الي كانت عايشه بيها لشخصيه البنت الي قدرت تقولك انها بتحبك

كلمه بحبك علي شخصيه زي سدره مش هينه دي مستحيله

وبالرغم من دا اعترفتلك بيها

قاسم:بس خانتني انتي متعرفيش حااجه

ريهام:طب افرض مثلا ان جابتلك طفل

قاسم بتهكم وسكر :اكيد مش مني اكيد مش فكره من كتر الرجاله الي تعرفهم

ريهام حدثت نفسها (كان من الممكن ي اخويا اني اخلف بحلفاني مع سدره بس انت لازم تندم علي عملته محدش فينا بيتعلم من اول مره

انا اسفه ي قااسم بس الحب مش كلمه تتقال وتتوثق كانه عهد وميثاق الحب عايز ازمات عايز تضحيه مينفعش تقول بحبك وانت معندكش الثقه الكافيه في حبيبك ومينفعش اقولك انها حامل منك وانت شايفها خاينه

يارب تعرف الحقيقه بدري بس ياريت تبقي قبل فوات الاوان)

اتت ياسمينا الي الغرفه

تطلعت ريهام الي ياسمينا بقرف ثم ذهبت الي قااسم ورتبت علي ظهره وتحدثت

ريهام بااسي:انت مضحوك عليك

*******************

هبطت ريهام للاسفل ووجدت شااهين

شاهين:ريهام

ريهام:نعم

شااهين:انا مش عارف ازاي حصل دا

ريهام:اي الي حصل

شاهين:قاسم جالي وطلب ايد ياسمينا للجواز وانا رفضت عشان سدره

بس هو قالي انهم مش متفقين مع بعض وان سدره عايزه تتجوز دوك حسام وهو بيحب ياسمينا وانا زيي زي اي اب وافقت بس الواضح انهم كانوا مرتبين كل دا من الاول

ريهام:باابتسامه مبروك ي حبيبي

وسدره فعلا حاتتجوز حسام دلوقتي

يالا بينا نروح لهم عشان نحضر الفرح

************************

في الفندق

*********

تم عقد قران سدره وحسام وسط فرحه الجميع والزغاريط الكثيره

رقص حسام مع سدره رقصه كلاسيكيه ولكن سدره ارادت ان ينتهي الزفاف بسرعه فهي متعبه ولا تود البقاء هنااا لمده كبيره

ذهب بيهااا حسااام من الفندق الي منزله مباشرتا

كانت فيلا فسيحه

معظم الاثاث بها باللون الذهبي البراق وقد وضع بها حسام اجمل الانتيكات والاثاث الرائع

كانت سدره ستصعد لاعلي لكن حسام حملها

حسام:بلاش تتعبي نفسك

دخل حسام بسدره الي غرفه النوم

كانت غرفه كلاسيكيه رائعه

وضع حسام سدره علي الفراش وتحدث

حسام :حااسيبك تغيري هدومك

امسكت سدره يد حسام وتحدثت

سدره:حساام ممكن لو سمحت تسيبني فتره لحد مااتعود علي المكان

ابتسم حسام ليدره وتحدث

حسام:اه طبعا اهم حاجه انك معايا ودا كفايه عليااا

سدره:ممكن لو سمحتي تسيبني انا في الاوضه لوحدي

حسام:اه طبعا البيت بيتك دلوقتي

خرج حسام من الغرفه وهو يحدث نفسه (مش مهم دلوقتي انك عايزاني ابعد عنك بس اهم حاجه انك بتاعتي دلوقتي وملكي وقدرت اخليكي لياااا اخيراا)

في الغرفه

كانت سدره تبكي ويداها تلمس القلاده التي اعطاها لها قاااسم

سدره ببكاء:طب ليييه بعد الحب دااا كليه تشك فيا وتسيبني انا والله عمري ماخونتك انا حبيتك قووووي

لييه ي قااسم ليه الغدر

هنا وضعت سدره يدها علي رَحِمها وتحدثت

سدره:للمره الاولي امك خايفه حاسه انك بنت وانك بتواسيني انا للمره الاولي في حياتي اخاف ي بنتي حاسه اني ضعيفه وماليش حد حاسه بيتمي وعجزي كفكفت سدره دموعها

سدره:انا مش حاافضل كدا متعودتش اكون خرعه

كان يوجد هاتف بجوار سدره

طلبت سدره منزل شااهين

الخادمه:الو

سدره:ادي التليفون لقاسم بيه

الخادمه:حاضر ي هانم

اخذت الخادمه الهاتف لقاسم الجالس ومازال يشرب الكحول

قاسم:الو

سدره بتهكم :ازيك

قاسم:مين

سدره:اي مش عارف صوتي. 😏😏

اي كنت فاكرني حانفضح وافضل اعيط في غيابك علي اطلالك لا اسمحلي اقولك انا فيين دلوقتي

انا بكلمك من بيت جوزي

الدوك حسام وقاعده علي سريره وكمان شويه حااكون في حضنه وحااكون مبسوطه كمان

اغلقت الهاتف بوجهه

امسك قااسم براسه التي تدور من شده الالم

اتجوزت حسام

سافرت مع حسام خانتني مع حسام

ازاي حسام اتجوزها

كان راسه يدور من شده الالم

ووقع علي الارض

************************

في منزل حسام

بدلت سدره ثيابها الي ثوب نوم مريح اسود اللون وخلدت للنوم

ااااااليوم التالي

استيقظت سدره من نومها جائعه هنا ووضعت يدها علي رَحِمها وتحدثت

سدره:وبعدين معاكي ي مفجوعه من الصبح كدا بدري عايزه تاكلي

ذهبت سدره الي المرحاض كي تستحم ونست تماما جلب ملابس معها ولم تجد المنشفات

فقط وجدت قميص اسود اللون لحسام

ارتدت القميص علي جسدها المتبل الذي سرعان ماامتص المياه وكان يلتصق بجسدها تماما

وخرجت الي الغرفه

تفاجات سدره بوجد حسام امامها

ارتبكت وكانت تحاول ان تخفي عري سيقانها العاريه

كان حسام مسحور بجمال جسدها وشعرها المبتل

لم يشعر بنفسه الا وهو يتقرب منها يحتضن خصرها المبتل بيديه يحاول تقبيلها لكنها سرعان ماابتعدت عنه

تحمحم حسام

حسام:احم احم انا حضرت الفطار وكنت جاي اقولك عشان نفطر سوا حااستناكي برااا لما تغيري هدومك

ارتدت سدره ملابسها وذهبت للخارج عند حسااام

ليتناولوا طعام الافطاااااار

***************************

في منزل شاااهين

استيقظ قاسم من نومه يشعر بالالم براسه

تحامل علي جسده وذهب الي المرحاض واغتسل ثم ارتدي ثيابه وهبط للاسفل وجد الجميع

يتناولوا طعام الافطار

كانت ياسمينا سعيده للغايه

ياسمينا:صباح النور

قاسم باابتسامه بسيطه:صباح الفل والياسمينا علي احلا ياسمينا

كان شااهين سعيد لان قااسم يحب ياسمينا

شااهين:اقعد بقي عشان نحدد معاد الفرح

قاسم":الي تحبوه انا جهزت الفيلا بتاعتي

شااهين:لااا انتوا من هنا مش حااتتحركوا وبعدين القرد دااا اعمل في اااي

صقر:متسكر ي بابا علي الاهانه متسكر قوووي

شاهين:كل يالا من غير صوت

صقر:حااضر

ي ابويا ي صاحب البيت يالي بتجبلي الثيكولاته من طنط سالي علي طووول

نبيله بغضب:شااهين

شااهين:ي حبيبتي انتي بتصدقي دا

دا عيل سو عايز يوقع مابينا

نبيله:لا والله

شااهين:كل ي ابن الكلب

اتت لهم ريهام باابتسامه بشوشه والقت التحيه

وتحدثت

ريهام:هاشم كلمني وقاالي انو محتاج يحدد معاد الفرح بدري شويه عشان المستشفى الي حايفتتحها في المانيا خلصت

اتت لهم ريهام باابتسامه بشوشه والقت التحيه
وتحدثت
ريهام:هاشم كلمني وقاالي انو محتاج يحدد معاد الفرح بدري شويه عشان المستشفى الي حايفتتحها في المانيا خلصت
شاهين:طب والله فكره حلوه. نعمل فرحك انتي وقاسم في نفس اليوم
قاسم:حااكلم هاشم او مايجي ونحدد معاد
مضي يومان
اصرت ريهام علي حضور سدره وزوجها فهي صديقتها الوحيده والقريبه لقلبها
*****في منزل حسام *****
كانت تقف امام مرآتها
ترتدي فستان احمر اللون ضيق من الصدر ويتدلي من الخصر بااتساع جميل ومفتوح من الركبه فيظهر جمال ساقها
اما شعرها تركته مفرود عاي ظهرها ووضعت تاح رقيق من ورود الياسمين وبعض اللمسات الرقيقه من المكيب الخفيف لكنها اكثرت من احمر الشفاه قاني اللون علي شفتاها.
دخل حسام الغرفه وهو مسحور من جمالهاااا
وبيده علبه قطيفه سوداء اللون.
حسام:تسمحيلي واشار علي قلاده سدره
سدره بحزن :اكيد
خلصها حسام من قلادتها ووضعها علي طاوله الزينه والبسها العقد الماسي علي رقبتها
بدت كااحدي الاميرات
ذهبت سدره تتباطيء بيد حسام الي قاعه الحفلات
كانت ريهام وهاشم جالسون بالكوشه
ترتدي ريهام ثوب زفاف يشبه الاميرات وتضع المكب الرقيقدكانت كااحدي الحوريات الهاربات
هاشم كان سعيد للغايه
هاشم:مبروك ي قرده
ريهام:قرده في عينك تك البلا في ملافظك دا بدل ماتقولي كلام حب زي باقي العرسان جاتني نيله في حظي الهباب ربنا واكسني في جوزي باعتلي جوز معاق
هاشم :اقول كلام حب لمين ي ختي
ريهام:من اولها ي ختي دا شكل مستقبلك حلووو قوووي
هاشم يقترب منها وهي يفك اخدي ازار جاكيته
هاشم:معنديش مانع نجرب عملي
ريهام:بس الله يفضحك هو فرحك ابوك هنااا
ضربها هااشم علي قفاها
هاشم:دبش دبش
ليه ياربي توعدني بالبلوه دي هي ناقصه عاهات
ريهام:انت تطول داانت كنت حاتموت عليا كدا كدا
بلاقرف رجاله عايزه الحرق
هاشم:اما نشوف الشجاعه دي حاتفضل كدا زي ماهي ولا حايحصل اااي
ريهام:انا مش جبانه
هاشم:عايزك تفضلي علي الكلمه دي لما الفرح يخلص
ريهام:اه طبعا هو انا بهمني حد ولا اااي
هاشم:اما نشوف 😏😏
............
دخلت سدره برفقه زوجها وقد لفتت انطار جميع من في الحفل لجمال ورقه ثوبهاااا
حسام:مبروك ي هاشم
. هاشم:الله يبارك فيك ي حسام
احتضنت سدره ريهام بحب وهمست لها بااذنها قائله.
سدره:شكرا لانك حافظتي علي السر.
ريهام:يعلم ربي قد ااي بتوجع بس كله يهون عشانك
احتضن حسام خصر سدره بكلتا يديه وذهب بها اما انظار قاااسم الي ساااحه الرقص
جن جنون قااسم مما راه
فتحدثت ياسمينا:نرقص
قاسم:طبعا
اخذ قاسم ياسمينا وتوجها الي ساحه الرقص
فتحدث حسام:مبروك ي قاسم
قاسم:شكرا
احتضنت سدره عنق حسام بكلتا يديها تتجاهل قاسم
جن جنون قاسم مما فعلت واستغل وجود الموسيقي الهادئه وقبل ياسمينا امام مرمي ومسمع الجميع
تفاجئت. بالحضور يصفق ويصرخ
ولكن قلبها قد تمرق لاشلاء حين رؤيتهم يتبادلون القبل
شعرت سدره بالتعب فسرعان ما ذهبت مره اخري وسلمت علي ريهام واستاذنت هي وزوجها للرحيل
بعد نصف سااعه
**********
وصلت سدره وحسام الي المنزل وتركته وذهبت لغرفتها كي تبدل ثيابها
كانت سدره تعطي ظهرها للباب تحاول خلع القلاده الماسيه التي البسها لها حسام
لكن سرعان ماشعرت بقبلات حسام علي ظهرها وكلتا يديه تقيد خصرها
ابتعدت عنه بسرعه
حسام:مالك
سدره:عايزه اعترفلك بحاجه
حسام:اي
سدره:انا حامل 💔
******************
بالغرفه المظلمه مقيده
دخل باابتسامته السمجه
حسام:الي معرفتش اخده منك حااخده من بنتك
كانت طفله ذات اربعه اعوام تصرخ
ماما
ماما
كان حسام يزيل عنها ثيابها
حسام:حاتبقي ملكي ي قطقوطه
سدره:بنتي
لااااااااااااااااااااااااا
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل السابع والعشرون من رواية غدر القاسم بقلم صابرينا
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة