-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية فرعون ج 3 بقلم ريناد - المقدمة

  مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة وأجمل الروايات الممتعة والروايات الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة ريناد الشهيرة ب رينوو والتى سبق أن قدمنا لها العديد من الروايات علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع رواية فرعون ج 3 بقلم ريناد (رينووو) .

رواية فرعون ج 3 بقلم ريناد - المقدمة 

إقرأ أيضا: قصص قبل النوم 

رواية فرعون ج 3 بقلم ريناد

رواية فرعون ج 3 بقلم ريناد - المقدمة 

اقتباس من رواية فرعون ج3 بقلم ريناد:

غريب همس بصوت بيرجف :(نجمه)


فتحى بصوت عالى :ايوه ايوه نجمه ...صوح اتفكرت قالتلها نجمه ..براوه عليك يابيه جبتها على الغيابى ...باشا صوح والله ..


غريب وقف على حيله وبعدها قعد مكانه تانى ورجع وقف وبيلف حوالين نفسه ويرجع يبص للصوره ..


غريب لنفسه:بنتى والله العظيم كنت متأكد وكان قلبي حاسس ..نجمتى وبنت ليلى وحته من روحى ...رجع اتكلم مع فتحى بصوت مش قادر يسيطر على رعشته الواضحه ...غبى يافتحى غبى ...متصلتش بيا ليه اول ماشفتهم ...مكلمتنيش ليه وقولتلى عليهم ؟


فتحى :وه ؟ وابلغ جنابك ليه بناس غريبه جاية تزور ملناش صالح بيهم !

جنابك قولتلى لو شفت ليييل ...وانى مشفتش ليل ؟


غريب :متأكد ليل مكانتش معاهم يافتحى ؟

فتحى : امال يعنى يابيه هتكون معاهم ومهشوفهاشى ..وبعدين يعنى انى هتوه عن ليل بت طاهر ...دانى اطلعها من وسط الف وحده ووحده ...هما مفيش غير اللى قولتلك عليهم دول بس ومفيش صنف مخلوق تانى كان معاهم ..


غريب اتنهد بقلة حيله :طيب كانو جايين راكبين ايه ..مشفتش العربيه اللى جم بيها ...مشفتش رقم العربيه نمرتها اى حاجه ؟


فتحى :له هما كانوشى جايين فعربيه هما جم فكوتكوت .


غريب :فأيه؟

فتحى :كوتكوت الاسود الصغير اللى طالع جديد ديه اللى عيشيل نفرين والتالت يبقى قاعد بجنبه ..


غريب نفخ لما فهم ان فتحى بيتكلم عن التوكتوك وطبعا دول اغلبهم لا بيكونو مرخصين ولاليهم نمر وخصوصا فالصعيد ..


غريب :طيب تعرف صاحب التوكتوك دا يعنى تعرفه لو شفته ؟

فتحى :له يابيه ماخدش بالى ليه والله ..


غريب :طيب روح انتا يافتحى ربنا يسامحك ...وفتح عينك واى حد ييجى القرافه غريب عن اهل البلد تدخله القرافه وتقفل عليه وتكلمنى فورا وانا هبعتلك حد يتولى مسئوليته ...وخصوصا لو البنت الصغيره جات عندك مره تانيه اوعى تسيبها من ايدك لو على قطع رقابتك وانا هديك اللى مكنتش تحلم بيه يافتحى ..


فتحى بفرحه :ولو عكشتلك ليل والبت تدينى مرتين يابيه ؟

غريب :عشر مرات لو عايز بس هاتلى وحده منهم بس ..


وقفل السكه مع فتحى وهو حاسس انه زى مايكون حد ضربه على دماغه ومش قادر يفكر او يركز فاى حاجه ...كل اللى عمله انه قعد قدام الصوره وهو بيتمعن فملامحها وبيتمنى لو تحصل معجزه وتطع نجمته من الصوره وتتجسد قدامه من لحم ودم ويقدر ياخدها فحضنه ..ومستعد فى سبيل اللحظه دى انه يضحى بكل مايملك ....


ميعرفش يومها قعد اد ايه قدام الصوره لكنه قام فالاخر وراح على اوضته واخد حمام وفضل تحت الميه كتييير اووى كانه مستنيها تشيل من على كتافه تعب السنين ..


خرج بعدها وراح على مكانه المعتاد ونام وهو باصص للسما وغمض عين وفتح التانيه وابتسم وهو بيمد ايده قدام عنيه على السما ويديق صباعين ايده السبابه والابهام لغاية مالنجمه اللى فالسما بقت بين صوابعه واتكلم بنبره كلها اصرار ...هجيبك ومش همسكك فأيدى ...هحطك جوا قلبي ومش هخلى مخلوق على وش الارض يبعدك عنى مره تانيه ...


ضم ايده كانه مسك النجمه بيها وباسها وبعدها اتعدل فقعدته وطلع تليفونه بعد مافكر هيبدا ازاى ..بس لسه مش عارف هيبدأ منين .....

وللمزيد من الأحداث المثيرة تابعوا معنا باقى الرواية كاملة من هنا:

جميع فصول رواية فرعون ج 3 بقلم ريناد

*********************
إلي هنا تنتهي مقدمة رواية فرعون ج 3 بقلم ريناد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من القصص الرومانسية
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة