-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية حارة حورية بقلم دودو محمد - الفصل الثانى عشر (الأخير)

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة المتميزة دودو محمد والتي سبق أن قدمنا لها العديد من القصص والروايات الجميلة علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل الثانى عشر (الأخير) من رواية حارة حورية بقلم دودو محمد

رواية حارة حورية بقلم دودو محمد - الفصل الثانى عشر (الأخير)

اقرأ أيضا: قصص رومانسية

رواية حارة حورية بقلم دودو محمد

رواية حارة حورية بقلم دودو محمد - الفصل الثانى عشر (الأخير)

 جاء يوم الفرح


اجتمع عدد قليل من اهل العروسه واسرة يحيى الصغيره والدته اعتماد واخته هند وصديقه وزوج أخته بهاء وجاء المأذون وتم عقد القران وبعد جميع الإجراءات ذهب يحيى إلى اميره ووقف أمامها وقبل رأسها وقال


يحيى :- مبروك يا قلبى

اميره :- بخجل ا ا الله يبارك فيك

يحيى :- انا النهارده اسعد واحد فى الدنيا دى بحالها علشان بقى معايا واحلى واجمل ما خلق ربى

اميره :- نظرت إلى الأرض بخجل وقالت ش.ش.شكرآ

يحيى :- ابتسم وقال شكرآ ماشى يا ستى العفو

هند :- هييييح جوز كناري يا اخواتى

يحيى :- قل اعوذ برب الفلق أنتى هتقرى ولا ايه يا بنتى

بهاء :- وحبيبتى هتقر عليكم ليه بقى أن شاءالله محرومه رومانسيه ولا محرومه

هند :- لا طبعآ يا حبيبى ده انت ابو الرومانسيه كلها

اميره :- شوف ازاى مين اللى بتتكلم وتقول كده انتى يا هند الله يرحم افكرك كنتى بتقولى ايه

بهاء :- وضع يده على كتف هند وقال لاء ما هى طلعت كانت واقعه خالص وغمز لها

يحيى :- طيب يا سيدى ربنا يهنى سعيد بسعيده اسرحوا بقى وخلونى مع مراتى براحتى

هند :- على فكره بقى لو مكنتش انا مكانش زمانها معاك دلوقتى

يحيى :- والله ازاى بقى

هند :- مش صحبتى ولو مكنتش اختارتها تبقى صحبتى مكنتش انت هتشوفها وتتجوزها

يحيى :- وبرضه لو مكنتش انا مكانش زمانك متجوزه صاحبى خالصين خدى جوزك وهوينا ابت

بهاء :- قصف جبهه ارض جو

هند :- بغيظ نعم

بهاء :- احم بقوا قصف رقابتهم هما الاتنين تعالى يا حبيبتى نمشى بعيد عن الناس الوحشه دى واخذها وابتعد عن يحيى واميره

اميره :- ضحكت وقالت سبحان الله دى هند صحبتى مش مصدقه الصراحه دى كانت اكتر واحد بتكرهوا هو بهاء ده

يحيى :- يولعوا على راس بعض خلينا احنا فى نفسنا

اميره :- احم م.م.ماشى

يحيى :- تيجى ندخل اوضتنا

اميره :- د.د.دلوقتى لسه بدرى

يحيى :- بدرى من عمرك يا قلبى ومسك يدها وذهب إلى الغرفه وفتح الباب ومال بجسده وحمالها ودلف إلى الداخل واغلق الباب بقدمه

اميره :- اغلقت عيناها بخجل ودقات قلبها سرعت واكتست وجينتها بحمرة الخجل وقالت ن.ن.نزلنى

يحيى :- قبل خدها ووضعها على السرير وجلس بجوارها وقال نورتى اوضك

اميره :- ب.ب.بنورك

يحيى :- مد يده ونزع الحجاب من فوق شعرها ونظر لها بإعجاب وقال انتى جميله اوى يا اميره

اميره :- فركت يدها فى بعض من شدة الخجل وقالت ش.ش.شكرآ

يحيى :- ابتسم وقال برضه شكرآ

اميره :- ه.ه.هقول ايه طيب

يحيى :- النهارده متقوليش حاجه انا هقولك كل حاجه واقترب من شفتيها والتهمهما بشغف وبعد وقت ابتعد عنها وقال قومى يلا علشان تغيرى هدومك

اميره :- اومأت رأسها بالموافقه ونهضت اخذت ملابسها وذهبت المرحاض

يحيى :- نظر لها بحب ونهض من على السرير واتجه إلى خزانة الملابس الخاصه به وبدل ملابسه وانتظر خروج اميره من المرحاض وبعد وقت خرجت اميره وهى ترتدى الاسدال فوق ملابسها وقالت

اميره :- ا.ا.انا خلصت و اتوضيت

يحيى :- ماشى هروح اتوضه واجيلك وذهب المرحاض توضئ وجاء وبدء يأدى الصلاة وتقف خلفه اميره وبعد وقت انتهى ونظر إلى اميره وقبل رأسها وقال ربنا يجعلك زوجه صالحه و يرزقنا بالذريه الصالحه يارب

اميره :- بخجل اللهم امين

يحيى :- نهض ومد يده إلى اميره

اميره :- نظرت إلى يده ووضعت يدها بيده ونهضت من على الأرض ووقفت أمامه

يحيى :- نظر لها بحب ومد يده أزاح الحجاب من فوق شعرها ورفع الاسدال عنها وقام بخعله من عليها ونظر إلى جسدها الممشوق بأعجاب وقام بخلع الروب القصير الخاص بقميص النوم الشفاف وألقى على الأرض واقترب من كتفها وقبله برقه وشعر بعدم اتزان اميره من شدة الخجل مال بجسده وحملها وضعها على السرير واقترب منها و(.......)

.......................................................

عند بهاء وهند


نظر بهاء إلى هند بحب واقترب منها واحتضانها من الخلف واقترب من أذنها وقال بهمس


بهاء :- بحبك

هند :- ابتسمت وقالت وانا بموت فيك

بهاء :- ما تيجى نروح بيتنا العريس خلاص دخل اوضه وزمانه دلوقتى قايم بالواجب وانا كمان عايز اقوم بالواجب ولا ايه وغمز لها

هند :- نظرت له بخجل وقالت ماشى يلا بينا

بهاء :- مسك يدها واتجه إلى اعتماد وقال احنا ماشين يا امى عايزه حاجه

اعتماد :- لاء يا حبيبى ربنا يسعدكم يارب

بهاء :- ويخليكى لينا يا ست الكل

هند :- قبلت خدها وقالت بحبك اوى يا ماما

اعتماد :- وانا بموت فيكى يا روح قلب ماما

بهاء :- يلا باى واخذ هند ونزلوا إلى الأسفل اخذوا سياره اجره وذهبوا إلى منزلهم وبعد وقت وصلوا إلى المنزل وصعدوا إلى الأعلى وأسند ظهر هند على الباب واقترب منها وقبلها

هند :- دفعته بعيد عنها وقالت بتعمل ايه يا مجنون احنا على السلم حد من الجيران يشوفنا

بهاء :- بصبر نفسى لحد ما ندخل

هند :- وربنا مجنون افتح الباب خلص

بهاء :- فتح الباب ودلف إلى الداخل ومسك يد هند وقام بدفعها إلى الداخل واغلق الباب واسند ظهرها على الباب مره اخرى واقترب من شفتيها والتهمهما بشغف وبعد وقت ابتعد عنها وقال أنا خلاص بقيت مدمن طعمهم مش بقدر ابعد عنهم انتى حطه فيهم ايه بالظبط

هند :- نظرت له بحب وقالت وانت كلك على بعضك عندى ادمان و مش بقدر انزل عيونى من عليك لحظه واحده

بهاء :- يا بت همشى فى الشارع مجنون من حلاوتك دى حد يقرصنى يا جدعان علشان اصدق ان انا مش بحلم

هند :- أحاطت رقابته بذراعيها واقتربت من شفتيه وقبلته برقه وقالت بحبك

بهاء :- واحده تانى اللهى تنسترى يارب

هند :- قبلته مره اخرى وقالت بعشقك

بهاء :- هو انا ابقى طماع لو قولتلك واحده تانى

هند :- فتحت له زر القميص ونظرت له وقالت بدلع ايوه طماع وقبلت صدره العارى وقالت وانا كمان طماعه اوى اوى وغمزت له

بهاء :- يا مساء المهلبيه انت تطمع براحتك يا باشا وانا عليا أنفذ ومال بجسده وحملها وذهب بها إلى الغرفه ووضعها على السرير ومد يده انزل سحاب الفستان ونزعه من عليها واقترب منها و(.......)

.......................................................

بعد مرور سنه........فى المشفى


هند :- عاااااااا بكرهك يا بهاء بكرهك انت السبب فى اللى انا فيه ده طلقنى

بهاء :- نظر لها بصدمه وقال وانا اغتصبتك مش بمزاجك

هند :- همووووووت حد ينزل ابن الكلب اللى فى بطنى ده عااااااااا

بهاء :- هو هو ما انا كلب بقى

هند :- شيلوا الراجل ده من وشى هعورك يا ابن المضايقه عااااااااا

بهاء :- شايف اختك وعمايلها فيا

يحيى :- بضحك اجمد يا بطل

بهاء :- بتضحك بكره تبقى فى مكانى ده وافرح فيك

اميره :- وضعت يدها على بطنها وقالت بألم اااااه مش قادره خبط جامد

يحيى :- نقيت فيها يا بومه اهى شكلها هتولد هى كمان

هند :- عاااااا انتوا سيبنى أتوجع ومهتمين بوش البرص دى ليه عااااااا

بهاء :- بضحك بتقول على مراتك وش البرص

يحيى :- بهااااااء روح شوف مراتك واسكت انا مش فاضي لجنانكم ده

اميره :- ااااااااااه

هند :- اااااااااه

بهاء :- بغناء واااااه يا ليل اااااه يا ليل

هند :- اشوفك متسلخ يا ابن الورمه روح هات الدكتور يخلصنى بدل ما انت واقف تغنى كده

بهاء :- ايه رأيك يا امى كفايه عليهم كده

اعتماد :- روح شوف الدكتور هيقول ايه أجرى

بهاء :- خرج يركض من الغرفه وذهب إلى الطبيب

أميره :- اااااااه هموت يا يحيى مش قادره خلاص

هند :- ااااااااه ماشى يا بهاء الكلب لما اقوم ليك هوريك ااااااااه

وجاء الطبيب يركض وفحص الاثنين ودخلوا غرفة الولادة

وبعد وقت طويل خرجوا الاثنين ودخلوا غرفه واحده

يحيى :- حمدالله على السلامه يا قلبى

اميره :- الله يسلمك يا عمرى انا قولت انك مش هتشوفنى تانى كنت بموت وأنا بولد معرفش أن الولاده صعبه اوى كده

يحيى :- بعد الشر عليكى يا قلبى المهم انك بخير دلوقتى ونورت حياتنا احلى واجمل ميساء فى الدنيا

اميره :- هى فين مجبهاش ليه

يحيى :- هيجبوها دلوقتى

بهاء :- حمدالله على السلامه يا مجنونه

هند :- الله يسلمك يا حبيبى

بهاء :- دلوقتى حبيبى ومن شوية كنت كلب

هند :- كلب مين قال كده

بهاء :- امى الله يرحمها كنت بتقول عليا كلب

هند :- خلاص بقى يا بوب قلبك ابيض اصلك مجربتش الطلق ووجع الولاده

بهاء :- ضحك وقال لاء الأوبشن ده مش عندى

هند :- شوفت ابننا

بهاء :- اه زى القمر طالع شبهى

هند :- وحياة امك

بهاء :-ضحك وقال ملكيش امان بتقلبى فى ثانيه

هند :- هنسميه ايه

بهاء :- حمزه

هند :- حمزه بهاء مش لايق على بعض على فكره

بهاء :- ايه ده هى الاسامى بقت كمان تتنسق على بعض زى الهدوم مكنتش اعرف

هند :- اه طبعآ لازم الاسم يكون منسق

بهاء :- طيب نسقى أنتى يا اختى

هند :- بتفكير اممممم ايه رأيك مكرم بهاء حلو والله

بهاء :- يعنى ده اللى لايق

هند :- اعملك ايه ما انت اللى اسمك صعب يتنسق عليه

بهاء :- حلو اسم مكرم

اعتماد :- مبروك ما جالكم يا ولاد

اميره ويحيى :- الله يبارك فى عمرك يا ماما

بهاء وهند :- الله يبارك فيكى يا ست الكل

وفى ذلك الوقت دخلت الممرضه ومعها مكرم وميساء واعطت كل منهم طفلهم وخرجت

اميره :- الله دى جميله اوى يا يحيى

يحيى :- شبهك يا قلبى ربنا يبارك لينا فيها يارب

هند :- نظرت لمكرم وقالت تصدق عندك الحق الولا ده طالع شبهك

بهاء :- ومالك قرفانه وانتى بتقوليها كده

هند :- ضحكت وقالت بالعكس والله انا فرحانه أنه طلع شبهك علشان لما تكون بره افضل ابص ليه لحد ما تيجى

بهاء :- قبل رأسها وقال مجنونه وربنا بس بعشقك

هند :- اعملوا حسابكم ميساء لمكرم ابنى

يحيى :- جهزوا مهر بنتى بقى من دلوقتى لأن مهرها هيكون غالى عليكم اوى

بهاء :- هى البنت غاليه وكل حاجه بس بلاش غرورك ده الله يكرمك احنا لسه مش عارفين هيبقى شكلها ايه

اميره :- هتطلع حلوه طبعآ لابوها

بهاء :- حلوه لابوها اممم طيب انتى شايفه حلو علشان جوزك انا مال امى اشوفه فى مرات ابنى ليه

يحيى :- ايه مش عجبك

بهاء :- لاء طبعآ عجبنى هى العيله دى منها لله ساعه ما يعلم بيها الا ربنا يوم ما دخلت فيها وعرفتكم

هند :- بصوا الولا بيبص على بنتكم ازاى

يحيى :- ولا بص هناك متبصش على بنتى

بهاء :- انا ابنى حر يبص على اللى عايز يبص عليه براحتك يا حبيبى اجيبها جمبك على السرير

يحيى :- وحياة امك تجيب مين على السرير ده انت يومك مش فايت وركض خلفه وظلوا يضحكون فى سعاده وحب


النهايه

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة