مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والروايات الرومانسية في موقعنا قصص 26 مع رواية جديدة من روايات الكاتبة ميرا إسماعيل ؛ وسنقدم اليوم الفصل العاشر من رواية غرام حمزة بقلم ميرا إسماعيل هذه القصة مليئة بالعديد من الأحداث والمواقف المتشابكة والمعقدة من الرومانسية والإنتقام والكراهية
رواية غرام حمزة بقلم ميرا إسماعيل - الفصل العاشر
إقرأ أيضا: قصص قبل النوم
رواية غرام حمزة بقلم ميرا إسماعيل - الفصل العاشر
في شقة حمزة الشهاوي
حمزة كان نايم وقام مخنوق مره واحده كانه بيعاني من كابوس حتي بعد ما صحي
فاطمة كانت داخله تصحيه وشافته وهو بيحاول يتنفس
فاطمة برعب: مالك يا حمزة فيك ايه
حمزة بخنقة: مش عارف حاسس ان مخنوق كان روحي راحت مني
فاطمة: اعوذ بالله من الشيطان الرحيم معلش يا حبيبي اكيد قلقان علشان فرحك اللي فاضل عليه ايام
حمزة بتلقائية: عارفة الاحساس دا جالي امتا يوم موت عم محمد حسيت نفس الاحساس دا كنت شايف غرام قدامي موجوعة دلوقت بردة شايف غرام
فاطمة: الله يرحم جميع موتنا قوم يا حمزة غرام خلاص راحت وايامها كمان راحت
وبتوه في الكلام صحيح كلمت خالد علشان تعزمه علي الفرح
حمزة: ايوه روحت ل عم فرج وجبت منه الرقم الجديد الواد دا واطي من يوم جوازه وهو اتحول حتي جوازته غريبة كده
فاطمة: ربنا يفرحه ويفرحك انت كمان قوم صلي وكلمه اعزمه واكد عليه يجي ويجيب مراته معاه وابنهم
حمزة: الاستاذ بيغير عليها محدش يعرفها ولا شافها
فاطمة: اكيد بيحبها يلا ربنا يوفقه
وفعلا قام حمزة يصلي علشان يكلم خالد
😯😯😯😯😯😯😯😯😯😯😯😯😯
فى شقة بور سعيد
غرام نايمة جنب خالد انا النهاردة اسعد راجل فى الدنيا
غرام بخجل ... مش للدرجه دي
خالد ... اه يا غرام لو تعرفى كنت هموت علي اللحظة دى ازاى
غرام ... خالد والله لو مبتطلتش هقوم واروح انام مع حمزة
خالد وشه اتغير ... انت بتحبينى بجد يا غرام
غرام ... خالد انت جوزى وظهرى وسندى وأمانى أنت عملت اللى محدش عمله ليا تعرف انا كل أمنيتى انك تفضل منور حياتى أنا وحمزة
خالد ... والحب !!!!!
غرام ... عارف يا خالد الزواج إيه سكينة ومودة ورحمة وانت دول كلهم يا خالد ربنا ذكر دول فى كتابه كان قادر يقول الحب بس لوفهمت دول احسن معانى للحب
خالد بتردد ... وحمزة
غرام بعدم فهم ... وماله ما هو نايم
خالد ... لا قصدى حمزة حمزة الشهاوى
غرام جسمها كله انتفض ... ماله
خالد ... لسه عايزه حمزة
غرام ... خالد انا مراتك انت ملكك انت اوعى تفكر انى ندمانة على اللى حصل انا واحده عارفة كويس ان ربنا بيكتب لينا دايما الصالح وفى كل قضاه رحمة وانت رحمة ربنا يا خالد ليا انسا يا خالد انا مراتك وهفضل معاك
خالد ... وانا هفضل جنبك ومفيش قوه تبعدنى عنك تانى
غرام؛ وانا مش عايزة غير كده نبقا عايلة وننسا كل حاجة وافضل مسنودة عليك وتفضل حمايتي انا وحمزة
خالد: انت مراتي وحب عمري اللي عمري ما تخيلت للحظة انه يبقا ملكي ومعايا وحمزة ابني ابني يا غرام
غرام؛ ربنا يبارك لنا فيك يا خالد
خالد: حمزة ابني مؤدب لغاية دلوقت لسه مصحيش تعالي ما اقولك حاجة نسيت اقولها ليكي من شوية
غرام بخجل: لا انت بترغي كتير
خالد بصدمة: انا برغي كتير دا انا غلبان وبعدين انا واحد من سنين محروم تعالي بس
غرام لسه هترد الفون رن
غرام: طب رد الاول
خالد: مش مهم انا غير موجود بالخدمة حاليا
غرام: ممكن حد مهم رد وبعدين انا مش هطير رد بقا
خالد مسك الفون بزهق: دا رقم غريب اهو قفل طلع بيفهم
وبعدها الفون رن تاني
غرام ب ابتسامة: ههه اهو رن تاني اكيد حاجة مهمه
خالد: حاضر هرد يا غرام
خالد سلام عليكم
حمزة: اهلا بالواطي اللي من يوم جوازه مسئلش
خالد باستغراب: مين معايا؟ !
حمزة: لا دا المدام سرها عالي نستك صاحبك انا حمزة يا ابني حمزة الشهاوي
خالد اتعدل بخضة: ححمزة اه اهلا
غرام اول ما سمعت اسم حمزة فضلت تلم هدومها عليها وتتدار في الفرش
خالد اتوجع من رد فعلها
حمزة : انت يا ابني روحت فين؟
خالد: معاك يا حمزة اخبارك ايه؟
حمزة: بخير وبكلمك علشان اعرفك اخر الاخبار المهم انت كويس ومراتك
خالد: احم اه كويسين ايه اخر الاخبار؟
حمزة: هتجوز يا سيدي
خالد: هتتجوز! !!!!!!!!!
غرام الدموع اتحجرت في عيونها من الخبر
حمزة: اه يا عم هتجوز هو اشمعنا انت جوازي اخر الاسبوع فضي نفسك لازم تيجي انت والمدام اكيد
خالد: مبرووك يا حمزة فين الفرح ؟
حمزة: في اسكندرية هبعتلك كل التفاصيل في رسالة ام حمزة بتقول لازم تيجي انت والعائلة شفت يا عم وبعدين خرج مراتك من القوقعة اللي معيش مراتك فيها
خالد بغضب حاول التحكم فيه: ملكش دعوة ب مراتي ابعت التفاصيل علشان ام حمزة وحشتني اكتر منك يلا اقفل بقا
حمزة: ماشي يا عم شكلي قطعت عليك يلا روح الله يسهلوا
وقفل حمزة
حمزة في نفسه: وهو انا ليه حاسس ان غرام موجوعة كده وبعدين معاكي ياغرام انا قولت نسيتك
خالد بص ل غرام اللي شكلها يغني عن اي كلام
خالد: فين المودة والرحمة والسكينة عرفتي ان حمزة بالنسبة لك
غرام بمقاطعة: هش خالد اسم حمزة فكرني باللي حصل وبس مفيش حاجة من اللي في دماغك
خالد بشك: متاكده غرام انا اتعودت علي بعدك وهجرك لكن قربك وبعدها هجر وبعد هموت فيها صدقيني
غرام بكذب: انت جوزي وانا متاكده انك مع الايام هتبقا اكتر من كده
خالد صدقها او عمل نفسه مصدقها: وانا هستني اليوم اللي اكون فيه حبيبك
غرام: هزت راسها لان كانت فقدت كل مقومات الحياه حاليا
خالد خدها في حضنه ونيمها وهي نامت بسرعة معرفتش،من التعب ولا هروب من اللي بيحصل
عدت الايام وجه فرح حمزة
وبدات اول معانه حمزة مع اختياره الغلط
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
في الفرح
حمزة بغضب: دا فستان دا ولا قميص نوم مش فاهم
شمس وهي بتضحك للناس لكن طريقتها في الكلام قوية: دا يوم واحد لازم نتمتع بيه انت مش عايز. براحتك لكن انا عايزة استمتع اطلع من دماغي بعقدك دي
مزة بصدمة: اطلع من دماغك وعقدي
انت شاربة حاجة ولا ايه
شمس بزهق: انا هقوم ارقص
حمزة من غير احساس افتكر غرام
فلاش باك شفتم فلاش باك جوا الفلاش باك اعترضوا بقا 😜😜😂😂😂
حمزة: طيب ردي علي دي واطلعي بسرعة
غرام بخجل: نعم يا حمزة بس بسرعة علشان الوقفة دي غلط
حمزة: من عنيا يا قلب حمزة
غرام بغضب: تاني يا حمزة
حمزة: خلاص من غير ماتقلبي عايزة الفرح عامل ازاي
غرام: انت مستعجل قوي
حمزة: ايوه مستعجل متهربيش من السؤال بقا
غرام: عايزة فرح اسلامي للنساء لو حدها والرجاله لو حدها ونفسي قوي في الفرق البنات الاسلامية هي اللي تكون معايا
سلام بقا وطلعت غرام بسرعة
حمزة: ربنا يقرب البعيد وانا اعملك احلي فرح اسلامي يخلي الكل يفكر في الافراح الاسلامية
بااااااااك
حمزة: ههههه من فرح اسلامي ل فرح شمس عجبت لك يا زمن
خالد من وراها: مبروك يا عريس واقف سرحان في ايه وسايب العروسة مولعة الفرح
حمزة ب تلقائية: في غرام وحشتني قوي نفسي اخدها في حضني وفي نقس الوقت نقسي اقتلها احساس غريب
خالد: غغغرام اانت لسه بتفكر فيها
حمزة: في حد ينسي عمره
خالد: اه عندك حق العروسة شكلها مش،ظابط خالص
حمزة: عارف يا خالد انا ليه اختارت شمس بالذات
خالد: واعرف منين؟
حمزة: علشان عكس غرام غرام اللي كانت دايما مورينا الوش،الحنين والخجول طلعت كدابة
خالد بيحاول يمسك اعصابه: كفاية يا حمزة الله اعلم ب ظروفها
حمزة: ظروف ايه اللي تخليها تهرب دي اكيد عامله مصيبة
خالد: حمزة غرام عمرها ما تعمل حاجة غلط روح ل مراتك وانا اسلم علي خالتي فاطمة
حمزة لسه هيرد كان ياسين وصل
ياسين: مبروووم يا حمزة يا جامد
حمزة: ياسين تعرف لو مكنتش،جيت كنت ولعت فيك ايه اللي اخرك كده
ياسين: سهر هي اللي اخرتني
ياسين يتركيز مع خالد: اهلا ازيك يا استاذ خالد
خالد: اهلا وسهلا
سهر: جات من وراهم بتهرب مني ماشي يا ياسين وشافت خالد ازيك يا خالد بتعمل ايه هنا وفين غر
خالد بمقاطعة: كويس اني شوفتك كنت عايزك في حاجة ضروري
ومسك ايدها ومشي
حمزة: لا افهم اوعي تقول ان خالد هو اللي بتحبه بنت عمك
ياسين بغضب: هو انت عارفة منين؟
حمزة: دا جاري وصاحبي بس ايه النظام سهر معاك هنا انتم اتصلحتوا
ياسين: اه وقالت عايزة ل علاقتنا فرصة تانية
حمزة: ومالك بتقولها كده عادي المفروض تنط من الفرحة
ياسين: شايف نسيت كلامها اول م خالد ظهر تاني
حمزة: لا انا شايف انها واقفة عادي انت الغيرة عالية معاك مش اكتر
ياسين: مراتك دي لا يمكن تكون طبيعية ربنا يعينك عليها روح قعدها جنبك
عند خالد وسهر
سهر: مش فاهمة يعني حمزة دا هو هو حمزة حبيب غرام مراتك
خالد بغضب: مراتي ملهاش حبيب غيري
سهر: هو طبعا ميعرفش انك خدت البنت منه
خالد: افهمي هي طلعت بتحبني وكانت مش عايزة تزعل والدها الله يرحمه وكانت هتوافق علي حمزة واما والدها اتوفي فكرنا في ان جوزانا يبقا بعيد عن عين حمزة علشان صداقتنا فهمتي
سهر: مش قوي هعمل نفسي مصدقاك يا خالد ومش هجيب سيره ل ياسين ولا حمزة اكيد عن اذنك بقا اروح ل ياسين
عند فاطمة
خالد: ازيك يا خالتي مبروك ل حمزة
فاطمة بزعل: ازيك يا حبيبي مبروك علي ايه بقا دي عروسة حمزة دا احنا شكلنا خدنا مقلب
خالد: بكره تتغير انت عاملة ايه
فاطمة: الحمد لله امال مراتك فين؟
خالد: اه مراتي مجتش اصل هي بتكره ركوب السيارات وبتتعب في الموصلات
فاطمة: ولا غيران عليه
خالد: يعني شوية
فاطمة: ربنا يخليكم ل بعض
خالد بحب واضح: ياررررب
فاطمة: يخيبك يا واد بتحبها قوي كده
خالد: قوي قوي
عند ياسين
ياسين بغيرة: كان عايزك في ايه ؟
سهر: مين!!!!! قصدك خالد
ياسين: ايوه خالد
سهر: كان عايز يعرف اخبار المكتب وبعدين انت بتتكلم كده ليه انا مكنتش اعرف انه هنا انت اللي صممت اني اجي مع ان رفضت علشان معرفش حد هنا انا ممكن امشي واروح الاوتيل وانت حصلني
لسه هتمشي مسك ايدها
ياسين؛ انا غيران عليكي مش قادر اي حد جنبك وخصوصا خالد اعذريني
سهر: ياسين انا اللي طلبت منك ندي نفسنا فرصة لان عايزة نبقا سوا
ياسين: وعلاقتنا بقت فين دلوقت؟
سهر: في مكان عالي قوي
ياسين؛ بحبك يا سهر بحبك قوي
سهر: وانا بحبك يا ياسين
ياسين: قولتي ايه
سهر: مقولتش، انا ماشية
ومشيت
ياسين: استني يا سهر قالت بتحبني يا فرحت امك بيك يا ياسين
وانتهي الفرح بسعادة بعض وقلق بعض
بعد الفرح في غرفة حمزة وشمس،
حمزة بغضب: ايه دا
شمس وهي بتعدل هدومها علي السرير: بملل في ايه
حمزة: هو ايه اللي في ايه انت مش فيرجين ازاي؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شمس ---------------
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
عند زينب
زينب: وصلت للبيت
المجهول: هنفذ دلوقت دقائق وغرام وابنها مش هيكونو علي وش الدنيا
زينب: اما نشوف
تابع من هنا: جميع فصول رواية أرض زيكولا بقلم عمرو عبدالحميد
إرسال تعليق
يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا