مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة وأجمل الروايات الممتعة والروايات الرومانسية المصرية مع رواية ذا طابع إجتماعى للكاتبة ريهام على وسنقدم لها اليوم علي موقعنا قصص 26 الفصل العاشر من رواية حب وهبنى الحياة وهى الجزء الثانى من رواية آمنة بقلم ريهام على.
رواية حب وهبنى الحياة بقلم ريهام على - الفصل العاشر
رواية حب وهبنى الحياة بقلم ريهام على - الفصل العاشر
في المستشفى
كانت آمنه في العمليات وكان مراد وكلهم علي اعصابهم ومنتظرين خروجها بالسلامه
في الوقت دا كان داخل سامح وهو شايل فتون وهيه بتصرخ ومعاه صابر
مراد باستغراب : إيه دا مالك يا فتون بتصرخي ليه
فتون بصرخه : واحده حامل وبتصرخ هتكون بتصرخ ليييييييييه عندها صررررررررع
مراد بعصبيه : وانتي بتزعقي ليه طيب وانتي بتتكلمي دا ايه دا
وبص لسامح وقال : ما تلم مراتك ياعم
سامح لسه هيتكلم قطعته فتون بصرخه : انتو لسه هتتساااااااايرووووو يا لهوووووووووووي
سامح كان بيغمض عيونه من صوتها العالي
هشام : ياعم احشر جزمتك في بوقها اخرسها شويه
وبص لفتون وقال : اتلمي بقا دي مستشفي ولازم الراحه
رحمه : يا جماعه مش بأيدها برضو ..ربنا يقومها بالسلامه يارب
فتون بصرخه : آااااااااااااااااه ولدوني بقااااااااا
معتز شاور علي العمليات وقال : العمليات من هنا يا سامح بسرعه
فتون : طب يلاااااااااااا بسرررررررعه
صابر : يابنتي اصبري بس انتي لسه في السابع
سامح بصدمه : نععععععععم !!!! يعني كل الصريخ دا ولسه في السابع اصلا
وبص لفتون : يا حببتي احنا لسه قدامنا شهرين علي المشهد دا انتي غلطتي وبدأتيه بدري
فتون بصرخه : يااااااارب يعني مديني راجل عبيط وغبي لييييييييييييه
معاذ : وليه الغلط دا بس يا أم دنقل دا مهما كان جوزك برضو
في الوقت دا جت الممرضه وقالت: خير يا مدام بتصرخي ليه
فتون بنفاذ صبر : متبقيش غبيه انتي كماااااااااااااان ... هكون يصرخ لييييييييه بولللللللللد ولديني بسرعه
الممرضه : طب بسرعه بسرعه علي اوضة الدكتور
اخدها سامح للاوضه واستدعوا الدكتور عشان يكشف عليها وقال : ولاده بس لسه بدري
سامح : بدري ازاي يا دكتور ... تقصد عشان في السابع يعني
الدكتور : لا لا البيبي مكتمل وعادي لو نزل في السابع مفيش خطوره متقلقش .... هيه بس بكريه والبكريه بتاخد وقت شويه لحد ما الطلق يحمي اكتر واكتر والرحم يفتح .... ولسه الرحم مفتحش كفايه
فحضرتك يا مدام فتون هتقومي تتمشي شويه
فتون بصرخه : اتمشي إيييييييييه ... مش قااااااادره
الدكتور بعصبيه : أنا مش بحايل فيكي يا مدام واللي اقول عليه تسمعيه من سكات بعد اذنكم ..... وسابهم وخرج
سامح قعد جنبها ومسح وشها بحب : يلا يا حببتي قومي اتمشي يمكن ربنا يفرجها عليكي
فتون بدموع : مش قادره يا سامح بموووووت
سامح : معلش خلينا نجرب شويه
وسندها ووقفها ومشيت خطوتين ووقفت تاني
سامح : عايزه حاجه يا حببتي
فتون : هزت راسها بمعني اه
سامح : إيه
فتون بصرخه : عيزاك تطلقننننننننننننننننننني
____________________________________
في اوضة آمنه
كانت خرجت من العمليات والكل متجمع حواليها وكانت رحمه شايله البيبي
معتز بحب لرحمه : عقبال بنتنا يا حببتي
رحمه بتمني : يارب يا معتز
وبصت لمراد وقالت : هتسموها ايه يا مراد
مراد بابتسامه : أمنيه
معاذ باستغراب : ليه ياباشا فيه أسامي كتير جديده متختار منهم
مراد : لا طبعا انا مختار اسم يمني وأمنيه عشان قريبين اوي من اسم آمنه
معاذ قرب من ودن هشام وقال : نحنوح اوي
مراد بحديه : سمعتك يا حيوان
هشام : احمم ربنا يباركلك فيهم يا مراد
في الوقت دا بدأت آمنه تفوق
مراد : حمدالله على سلامتك يا حببتي
آمنه بصوت ضعيف : الله يسلمك يا حبيبي ... البنت كويسه
مراد قرب منها ومسك ايدها بحب وقال : الست أمنيه زي الفل ناقصنا بس أمونه تقوملنا بالسلامه وفرحتنا تكمل
آمنه بابتسامه : برضو سميتها أمنيه
مراد : أنا لو مش عايز حد تاني يبقي آمنه غيرك كنت سميتهم هما الاتنين آمنه .... بس أمونه واحده بس ربنا خلقها ليا
آمنه بحب : ربنا يخليك ليا يا مراد
مراد : ويخليكي ليا يا قلب مراد ... ومسك ايدها وباسها
معاذ بصوت واطي : ويخليني واتفرج علي محنكو دا دايما واتعلم منه
معتز : حمدالله على سلامتك يا أمونه
آمنه : الله يسلمك يا معتز ... عقبال رحمه ان شاء الله
معتز : بس الاستاذ مراد يحن علينا بقا ويحدد معاد فرحنا
مراد : خلاص بعد شهر ونص تكون امونه شدت حيلها
معتز برق عيونه : نعممم
آمنه بضحك : حرام عليك يا أخي كتير اوي
مراد : علي الاقل يكون هشام اتخرج ويتجوزوا مع بعض
هشام : لا لا يا مراد خلي معتز براحته احنا لسه قدامنا شوية تجهيزات وهتأخر شويه وكمان انا ومعاذ عايزين نعمل فرحنا بطريقه مجنونه شويه
معتز رفع ايده وقال : بس كدا صاحب الحق شهد وقال هتاخر ..يبقي اتجوز انا
مراد : دا بدال ما تقول هستناه يا باااااي عليك
معاذ : ياباشا بيقولك لسه عندنا تجهيزات حضرتك
مراد بص لرحمه وقال : رايك إيه يا رحمه
رحمه بكسوف : أحمم إ.إ.إللي تشوفوه
معتز : حلوو السكوت علامة الرضا
معاذ : والتفكير برضو
مراد : بيفهم
____________________________________
عند فتون
بعد وقت طويل عندها هيه كمان قامت بالسلامه وجابت ولد وكان صابر شايله
صابر : يتربي في عزكم يا اولاد
فتون : ربنا يخليك لينا يا بابا
صابر : ها سميتوه إيه
سامح بص لفتون بابتسامه وقال : أنا نفسي أسميه مراد
فتون بابتسامه : معنديش مانع يا حبيبي
صابر : مبروك عليك مراد يا ابو مراد
في الوقت دا دخل مراد وابتسم وقال : اللي سمعته دا بجد البيبي اتسمي علي اسمي
سامح بحب : معنديش اغلي منك يا صاحبي اسمي علي اسمه
مراد حضنه : الف مبروك يا سموحه يتربي في عزك
سامح : يلا بقا نحجز الست أمنيه من دلوقتي
مراد : لا لا وانت فاكر مراد عزام هيسبلك بنته كدا بسهوله .... لا لا مينفعش
صابر بضحك : يتربوا في عزكم يارب
____________________________________
بعد مرور اكتر من اسبوع
كان سبوع مراد وامنيه في بيت مراد والكل كان متجمع حواليهم من تاني
(حازم ودعاء) (نادر وأمل) (ابراهيم وبدور)
صابر : يا حلاوة لمتكم الحلوه دي يا اولاد وحشتني اوي
حازم : وانت كمان وحشتنا اوي يا عم صابر والله
دعاء : والله انا كنت مفتقده لمتكم دي جدا
أمل : ومين سمعك يا دعاء انا كمان كنت بطق لوحدي من القعده كنت بمل من الاوضه دي للاوضه دي وشذي كمان كانت بتعيط وتزهقني
بدور : من الحبسه طبعا انا كمان الاولاد عندي كانوا بيعيطوا كتير اوي من الحبسه
آمنه : عوضوهم بقا الاجازه دي ان شاء الله
نادر : اكيد انا شخصيا هعوض نفسي
ابراهيم : راشق معاك انا كمان خلينا نفك شويه بدال الخنقه اللي كنا فيها هناك
بدور بغيظ : نعم يا استاذ ابراهيم بتتكلم عن أنهي خنقه
ابراهيم ببراءه : عن الحبسه والله يا روحي
بدور : آاااه بحسب
صابر : ههههههههههههه يخرب عقلك لسه زي ما انتي يا بدور
مراد : يلا يا جماعه بقا عشان ناكل الاكل جاهز
سامح : خسرتونا النهارده كتير اوي بس يلا فدا لمتكم الحلوه
وقعدوا كلهم اتغدوا مع بعض وكانت لمه جميله جدا مخليتش من الضحك وخفة الدم
____________________________________
في اليوم الموعود (فرح رحمه ومعتز)
كان الكل متجمع في القاعه شيك جدا وكان معتز منتظر نزول رحمه علي احر من الجمر
مراد بمشاكسه : اتهد بقا وبطل حزق مهي هتنزل هتروح فين يعني
معتز وهو بيبص في ساعته : اتاخرت اوي يا مراد ما تطلعلها تشوفها
مراد : اخوها طلع يجيبها اتهد شويه بدال ما انت عامل زي البطه اللي بتبيض كدا
سامح : ههههههههههههه اعذره يا مراد كلنا مرينا بنفس الموقف ومكناش متحملين الانتظار
معتز : قوله
مراد : هو اللي خرع يا عم
معتز : ياخي انا داخل في ال3 سنين واحنا كاتبين كتابنا ولحد دلوقتي مخدتش بوسه
مراد بغضب مصطنع : ما تتلم بقا يا عم انت فيه ايه ..... وبعدين انت مفكرني هسيبك تبوسها اصلا
معتز برق عيونه وقال : نعمممم .... اومال هتجوز ازاي من غير بوس حد يفهمني
مراد : اللي عندي قولته وعالله تلمسها يا معتز
سامح وشوش معتز وقال : يكون في عونك ربنا ... مني منك اخد مراتي واخلع من الليله
معتز بغمزه : دا اللي مظبطه بس بيني وبينك
في الوقت دا نزلت رحمه وهيه ماسكه ايد جمال وكانت زي القمر في الحجاب
معتز كان بيبصلها بأنبهار وساكت .... وكأن المشهد اتعاد للمره التانيه معاه
مشهد جوازه من كاميليا ... بس الفرق واضح جدا ما بينهم يبدا من اول رحمه اللي مختارتش القاعه تكون غاليه لكن معتز اللي صمم انه يعملها الفرح في اشيك القاعات ، وكمان الفرش مكانتش بتصمم علي الحاجات الغاليه بالعكس دايما تختار الحاجه السيمبل وسعر هادي
لحد يوم الفرح وهيه قدامه .... زي الملكه المتوجه بحجابها الكامل وفستانها رغم انه مقفول بس شيك جدا ..... علي عكس كاميليا تماما اللي كانت بشعرها وفستان مفتوح من الصدر والضهر
وصلت رحمه لمعتز وسلم علي جمال وسلم علي رحمه وباس جبينها وكان هيمسك ايدها يبوسها .. لكن غمزتله انها مكسوفه وعلقت ايدها في ايده وبدأوا يدخلوا للقاعه وسط الزفه وكانت رحمه عاقله جدا مكتفيه بالابتسامه اللي مبينه فرحتها وبس
عكس كاميليا تماما اللي كانت متفقه مع معتز انه يبوس ايدها اول ما يقابلها علي اساس انه الاتيكيت .... وكانت بترقص مع الزفه وهيه داخله جذبت الانتباه ليها بمنظرها اكتر وخلت ناس اكتر تنتقدها
كل المقارنات مابينهم في لحظه جت في دماغه وبقا يكلم نفسه ويقول :
كان فين عقلك يا معتز يوم ما اختارتها...... معقول شيطاني كان عاميني عن كل العيوب اللي كانت فيها دي وانا شايفها ميزه
واول عيب انها كانت بشعرها مش بالحجاب .... ازاي سمحتلك رجولتك يا معتز تتججوزها كدا شوفت الفرق اللي مابينهم ...
فرق واحده مغطيه شعرها طول السنين اللي فاتت دي بالرغم من اني جوزها ، حلالها
بدأ الفرح وكانت بدايته بالرقصه سلو للعرسان
رحمه بكسوف : أحمم علي فكره انا اللي اخترت من الدي جي الاغنيه دي اننا نرقص عليها يارب تعجبك
معتز بابتسامه : كفايه انك اخترتيهالي يبقي اكيد دا اللي حاسه بيه من ناحيتي
بدأت الاغنيه وكانت اغنية وكانت اغنيه ياسمين نيازي (أنا بعشقه)
أنا بعشقه
للدنيا ايوا بقولها انا متفاءله بيه
دي فرحة الدنيا وما فيها جتلي فيه
وبدعي ربي انا كل يوم خليني ليه
انا بعشقه
بكون ضعيفه بشوفه أنا انا بستقوي بيه
دا حد من النوع اللي مره بتلاقيه
انا حابه نفسي طول ماهيه ملك ليه
معتز بفرحه : بحبك يا رحمه ... بحبك أوووي
رحمه بحب : انا عديت المرحله دي خلاص يا معتز انا بقا بعشقكككككك ..... وحضنته
ملكني بكل احساسي
فاكرني تملي مش ناسي
دا اهلي وهو دا ناسي مليش بعديه
في وقت ما يجي قدامي بتبدأ كل احلامي وتحضن صورته أيامي بموت أنا فيه
آمنه بفرحه : الله يا مراد شايف معتز فرحان النهارده ازاي .. غير يوم جوازته من العقربه التانيه دي
مراد بغيظ : وانتي تركزي معاه ليه اصلا ما تركزي معايا انا بقا يا امونه
آمنه بدموع : كان نفسها تطمن عليه هو وهشام قبل ما تموت لكن اكيد حاسه بيهم دلوقتي وفرحانه بيهم
حاول مراد يخرجها من حزنها واتكلم بمشاكسه وقال : سيبك انتي بس من معتز ورحمه وقوليلي ... ايه الحلاوه دي
آمنه بابتسامه : لسه حلوه بعد الرابعه كمان
مراد : وهتفضلي حلوه لو بعد العاشره كمان .. اصل جمال الروح بيغلب جمال الشكل وانتي دايما روحك حلوه يا امونه وهفضل عمري كله بعشقك
آمنه : ربنا يخليك ليا يا مراد... انت كمان متعرفش قلبي دا بيدقلك ازاي لحد دلوقتي
مراد بمشاكسه : طب ممكن اسمع دقاته
آمنه باستغراب : دقات ايه
مراد بلؤم : قلبك
آمنه : هههههههههه لا مينفعش هنا بس اوعدك هسمعهولك في البيت
عند هشام ونهي وحنين ومعاذ
معاذ بمشاكسه : اشطا شايف ياض يا اتش اخوك شبعان احضان ازاي
هشام : ولسه هيشبع كمان بالليل دا يا بخته
نهي : ربنا يسترها عليكو النهارده يا معتز انت ورحمه
حنين بضحك : يسترها ايه دا معتز هيروح ينام او يجيله رباط صليبي النهارده من قرهم
نهي : ههههههههههههه
ضحك هشام باستخفاف علي ضحكة نهي : إيه عجبتك اوي
معاذ قرب من ودن حنين : ليك يوم يا جميل وخلي التريقه تنفعك
حنين باحراج : احمم م.م.مش هنقوم نرقص معاهم احنا كمان ولا ايه
نهي : اه يلا يا أتش انا نفسي ارقص معاك اوي
أنا بعشقه
معرفش لما بقابله يومها انا ببقي مين
بيخدني من روحي وحياتي بكلمتين
دا اللي زيه نفسي اعرف راحو فيييين
في الوقتودا معتز شال رحمه وفضل يلف بيها وهو حاضنها جامد
ملكني بكل احساسي
فاكرني تملي مش ناسي
دا اهلي وهو دا ناسي مليش بعديه
في وقت ما يجي قدامي بتبدأ كل احلامي
وتحضن صورته ايامي بموت انا فيه
نهي بفرحه : الله يا هشام شايف شكلهم حلو ازاي وكمان الحب واضح عليهم اوي ... عقبالنا يارب
هشام بحب : ان شاء الله يا حببتي ربنا يجمعنا مع بعض بالخير يارب ... بس أنا هعمل فرحي بطريقه مختلفه خالص غير القاعات وجو البدل اللي تخنق دي ... رأيك ايه ؟!
نهي قربت منه بحب وقالت : المهم يجي اليوم اللي ابقي فيه في حضنك بالحلال وبس وانا موافقه يا سيدي مقدما علي أي شئ تعمله
هشام بمشاكسه : انتي واقعه بقا
نهي بتنهيده : من اول نظره وحياتك عندي
هشام : أنا بقول اقعد عشان متهورش وارزعك بوسه مشبك تاخدنا اداب طوالي
نهي ضحكت بدلع وقالت : بطل قلة ادب بقا يا مشمش
هشام : إيه !!! مشمش وابطل قلة ادب دي لسه قلة الادب هتظهرلك بس في الحلال
عند حنين ومعاذ
معاذ بحب : عقبالنا يا حنون
حنين : ان شاء الله يا حبيبي ... المهم متنساش بكره هننزل نشتري هدوم ليك
معاذ : وانتي مش هتشتري هدوم ليكي
حنين : لا هدومي هننزل انا ونهي نشتريها
معاذ بسخريه : ليه يا حببتي هتشتروا ممنوعات
حنين : احمم بطل قلة ادب يا معاذ .. احنا هنشتري لانجريهات
معاذ : ومالوا بي لما ابقي معاكي وانتي بتشتري الترينجات
حنين : ترينجات !! ترينجات ايه بس يا معاذ بقولك لانجريهات يعني .. يعني..
اقولك ايه بس مش هعرف اقولهالك بالمفتشي كدا هتكسف
معاذ بلؤم : وتتكسفي ليه بس يا حنون ... انا اي حد دا انا موزه حبيبك
حنين : ههههههههه لأ بصراحه مش هقدر بس اوعدك لما نتجوز هقولك معناها
ملكني بكل احساسي
فاكرني تملي مش ناسي
دا اهلي وهو دا ناسي مليش بعديه
قي وقت ما يجي قدامي
وتبدا كل احلامي ........ بموووووت انا فيه
____________________________________
بعد انتهاء الفرح
مراد : يلا يا معتز العربيه مستنياكم بره عشان توصلكم البيت
معتز بلؤم : لا خليها تروح معاكو مش محتاجلها
مراد بسخريه : ليه هتروحوا مشي ولا ايه
معتز : لا ابدا بس احنا هنغير هدومنا هنا في الفندق وبعد ساعتين هنسافر
مراد بغيظ : مقولتليش يعني علي القرار دا
معتز باستفزاز : وانا اقولك ليه بقا خلاص
اتدخل جمال عشان يفض النزاع وقال : أحمم أنا كنت عارف يا مراد معتز قايلي
معتز بصله عشان يشكره وجمال غمزله
مراد بتنهيده : عموما ربنا يسعدكم
وقرب من معتز وسلم عليه المرادي بحد وحضنه بحب وباركله وقال : ربنا يسعدكم يا معتز ... متزعلش مني لو في يوم قسيت شويه بس دا كان اتفاقي مع عم صابر يوم ما كتبت كتابك علي رحمه
معتز باستغراب : اتفاق ايه
مراد : عم صابر عرفني انك قابلت رحمه قبل كدا وساعدتها وانك حبيتها وكنت دايما تحلم بيها وقالي كل حاجه .. يس اتفق معايا انك لازم تشوف بنفسك كل الفروق مابينها وبين كاميليا عشان في يوم متحنش لواحده زي كاميليا وتعرف كويس الفرق بينهم
معتز بابتسامه : صدقني عرفته يا مراد واوعدك عمرك ما هتندم علي ثقتك فيا
مراد : وانا واثق ومتأكد كمان ... ربنا يسعدكم يارب
____________________________________
في الفندق
وصل معتز ورحمه للاوضه
رحمه باستغراب : أحنا هنبات هنا ولا ايه
معتز بابتسامه : ايوا ... هنفضل هنا النهارده وهنسافر بكره ان شاء الله
رحمه بزعل : ماشي
معتز باستغراب : ماشي !! انتي زعلانه اننا هنقضي الليله هنا
رحمه : اقولك الصراحه ومتزعلش
معتز هز راسه بمعني ماشي
رحمه : أصلي بصراحه تخيلت اللحظه دي بس في بيتنا
معتز مسك ايدها بحب وقعدها علي الكرسي وقال : تعالي يا رحمه عايز اتكلم معاكي شويه...
انتي كان نفسك تعرفي انا طلقت ليه مش كدا ... انا هعرفك دلوقتي
رحمه قطعت كلامه : بس انا مش عايزه اعرف ليه يا معتز
وكملت كلامها بمشاكسه : والوقت تقريبا كدا مش مناسب للكلام دا
معتز بابتسامه : هو فعلا الوقت مش مناسب للكلام دا بس لازم تعرفي كل حاجه
أنا كنت اناني اوي زمان ... اناني لدرجه خسرتني كل حاجه في وقت واحد
وبالرغم من خسارتي اننا كابرت ومعترفتش اني خسرت لأ...انا جيت علي اقرب الناس ليا وأولهم امي
انا طول الفتره اللي فاتت دي كنت دايما شاكك اني امي ميته وهيه غضبانه عليا ... لكن انا متأكد انها راضيه عني وميته وهيه بتدعيلي عشان ربنا رزقني بيكي
عم صابر زمان قالي ان كل واحد جواه غريزة الخير والشر وانت اللي صحت غريزة شرك هيه مراتك انما انت اصلك طيب وابن حلال
انا بعترف اني كنت غلط وغلط جدا كمان واتجوزت واخده سحبتني لطريق الغلط اكتر واكتر ... ويمكن اكون فوقت متأخر بس فوقت في الوقت الصح اني اقابلك فيه
وقرب معتز منها اكتر ومسك أيدها بحب وقال : أنا ضيعت حب من ايدي زمان لمجرد بس اني مش حابب الصح
رحمه بغيره : حب !!! حب مين دا يا سي معتز ان شاء الله... محكتليش عنه يعني
معتز بضحك : ههههههههه فعلا ناقصات عقل ودين خليني اكملك الاول ....
الحب اللي ضيعته كان هو اللي بيحبني لكن انا كنت شايفه غلط لانه مش متناسق من حيث الطبقيه والتعليم ... بس تعرفي انا لو الزمن رجع بيا تاني انا هختاره
رحمه بسخريه : طيب .... اتكل انا علي الله بقا
معتز : هههههههههههه ... يابت اتهدي بقولك لو الزمن رجع ... الزمن عمره ما ييرجع
رحمه بزعل : بس معني انك تتمني الحب دا إيه
معتز بتنهيده : معناه اني مش عايز اغلط يا رحمه ... معناه اني مش عايز اكرر نفس الغلط في حق امي وحق امونه اقرب الناس لقلبي .... معناه أني مفرطش في اخواتي بسبب كلمه تترميلي من عقربه زي اللي كنت متجوزها
وقرب منها اكتر وقال: فهمتي قصدي
رحمه ابتسمت وهزت راسها بخفه : فهمت ... بس اللي انت متعرفوش بقا ومش فاهمه ان كل اللي حصلك دا من حظي انا عشان اقابلك وأعيش معاك
وملست بأيدها علي خده بحب وقالت : معتز انت متعرفش انت ايه بالنسبالي ... أنا مش عارفه اوصفلك اصلا انت عندي أيه
مسك معتز ايدها وباسها : مش هيكون اكتر من الحب اللي بيوهب الحياه من تاني يا حببتي
كاني معاكي رجعت طفل جديد نقي وصافي ... خالي من اي ذنوب
وفجاه برق عيونه وقال : إيه دا
رحمه بخوف : إ.إ.إيه فيه ايه
معتز : أنا لسه بالبدله وحضرتك لسه بالفستان ... يا شماتة ابله ظاظا فيا
يلا يا بنتي خلينا نشوف هنكتب إيه في آخر سطر في قصة حبنا دي عشان نحكيها لاولادنا
رحمه بحب : قصدك هنكتب إيه في اول سطر ... أحنا لسه قصة حبنا بتبتدي مش بتنتهي
معتز بشقاوه : طب هنبدأها ازاي بقا وقرب منها
رحمه حطت ايدها علي صدره تمنعه وقالت : عنننننندك ... نصلي الاول يا حلووو
معتز بغمزه : ودي تفوتني برضو علي الاقل نبدأ حياتنا بطاعة ربنا عشان ربنا يباركلنا في حياتنا
وبعد كدا هحكيلك حكاية حلوه اوي هتعجبك
رحمه بفرحه : بجد ... حكاية إيه
معتز بشقاوه : نصلي الاول عشان الحكايه دي فيها عملي كتير ....
إرسال تعليق
يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا