مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والروايات الرومانسية في موقعنا قصص 26 مع رواية جديدة من روايات الكاتبة ميرا إسماعيل ؛ وسنقدم اليوم الفصل التاسع عشر من رواية غرام حمزة بقلم ميرا إسماعيل هذه القصة مليئة بالعديد من الأحداث والمواقف المتشابكة والمعقدة من الرومانسية والإنتقام والكراهية
رواية غرام حمزة بقلم ميرا إسماعيل - الفصل التاسع عشر
إقرأ أيضا: قصص قبل النوم
رواية غرام حمزة بقلم ميرا إسماعيل - الفصل التاسع عشر
عند المقابر
فرج: اتخطفت ازاي يعني ومين اللي قرب عليها؟
فاطمة بدموع: معرفش ملحقتش اشوف حاجة
حمزة بوجع: امي براحة واهدي علشان افهم غرام اتخطفت ازاي
فاطمة: هقولك زينب بعد ما سممتها ب كلامها غرام جريت علي عربيتك وانا وراها فاجاه عربية كبيرة ظهرت بيني وبينها ووانا كنت بعيد اول ما قربت العربية بعدت وملقتش غرام اختفت وكان مكان العربية دي ومدت ايدها ب سلسلة مكتوب فيها حرف حمزة
حمزة مسك السلسلة واتصل ب ياسين وياسين قال هيجب قوه ويجي
حمزة قفل وفضل مكانه حاسس ب العجز قد ايه احساس يقتل
عمرو بفظاظة: ايه يا عم الظابط ينفع المدام تتخطف منك مكنش العشم امال كنت عامل فيها حامي الحمي ليه
حمزة بغضب رايح علشان يضربة وجيه واقفه: اهدي هو بيستفزك
حمزة ووجيه مكتفه: انت اللي ورا اللي حصل بس قسما بربي ل اقتلك سامع لو لمست منها شعره هقتلك
عمرو قرب عليه وبهمس من ناحية اللمس لمست مش بس كده دا انا قشرتها وغمز بعيونه ب،وقاحة
حمزة مستحملش وزق وجيه وضرب عمرو تاني
فرج فصل بينهم: ما كفايه لعب عيال بقا كفاية وانت يا حضرة الظابط روح دور علي مراتك وبلاش فرد عضلات علينا خليها اللي يستاهلها
حمزة: وماله عندك حق خلي الحساب يجمع ونحاسب علي القديم والجديد
فرج ب قلق: قققصدك ايه؟ ؟؟؟؟
حنزة: قريب قوى المستور هيبان والايام بينا
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
في بور،سعيد
سهر: ايه الاخبار
الظابط: مع الاسف بينكر كل حاجة وبيقول ملوش دعوة اصلا
سهر: وبعدين ؟!!!!!!!
الظابط: متخافيش هينطق غصب عنه معندوش اختيارات هو بيماطل مش اكتر
سهر هترد فونها رن وكان ياسين
سهر: معلش هرد
الظابط: اتفضلي
سهر: ايوة يا ياسين
ياسين: في اخبار
سهر: لا لسه معترفش
ياسين: قولي للظابط اللي عندك يتصرف حمزة ممكن يقتله
سهر ب استغراب: ليه؟ !!!!
ياسين: غرام اتخطفت وانا رايح مع القوه مكان الواقعة حمزة لو عرف ان في واحد منهم اتمسك هيجي يقتله
سهر: ايه اتخطفت يا نهار مش،فايت طيب انا هتصرف
وقفلت مع ياسين
سهر: حضرة الظابط لازم ضرورى نتصرف مدام غرام ارملة خالد مع الاسف اتخطفت و جوزها قالب الدنيا
الظابط: تمام هبعت اجيبه تاني
وبعت جاب المجرم من الحبس
المجرم: انا معرفش انتم بتتكلموا علي ايه والله مظلوم
الظابط: مظلوم في عينك انت كنت في القاهرة ليه؟
المجرم: بتفسح
الظابط: دا انا اللي هفسحك انطق يالا
المجرم: معرفش حاجة ومعنديش حاجة اقولها
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
في مكان مهجور
غرام مربوطة علي سرير والغرفة ضالمة جداااااا
غرام افتكرت اللي حصل والعربية اللي قطعت عليها الطريق
غرام: مين هنا انتم عايزين مني ايه. ؟!!!!!!!
وبصريخ حد يلخقنى يا ناس حد يرد عليا
خارج الغرفة
البلطجي: اهي صحيت اهو
البلطجي 2: هكلم الست واعرفها
البلطجي كلم زينب علي الفون
زينب: ايه يا غبي بتتصل ليه؟ خلصت عليها
البلطجي: لسه مستني اوامرك
زينب: خلص عليها ولا اقولك اصبر ل بليل انا هاجي بنفسي اشيعها ل خالد وامه محدش يقرب عليها فاهم
البلطجي: فاهم يا ست زوزو
زينب: داهية تاخدها وتاخدك اقفل
البلطجى: خش اكتمها لغاية بليل الست هتيجي تخلص عليها بليل
دخل البلطجي وفتح النور
غرام بخوف: اااانت مين وعايز مني ايه؟
البلطجي: انا مين انا اللي خطفك عايز ايه عايز ابعتك تسلمي علي الاخره
غرام؛ ليه تعرفني منين؟
البلطجي: والله ولا عمري شفتك وقرب عليها بس،ميمنعش نتعرف وحط ايده علي خدها
غرام خافت يقرب،منها وفضلت تصرخ وتبعد ل ورا
البلطجى: ايه انت ملبوسه اكتمي،نفسك دا
غرام : ااابعد عني اوعي تقرب مني
البلطجي؛ مش عايزة اقرب يبقا تكتمي نفسك دا والا انت عارفة سابها وخرج
غرام: يلرررب ياررررب ارحمني واحميني منهم يا رب وفضلت تعيط وتتدعي ربها ينقذها
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
عند حمزة ياسين وصل مع القوة بيحاولو يلاقوا اي دليل
حمزة كان هيتجنن مش فاهم ايه اللي بيحصل دا ليه بعد ما بقوا سوا ليه يحصل دا
ياسين خط ايده علي كتفه: اطمن هنوصل ليها تلاقي حد عارف انها وارثة وعايز الورث هنوصل ليها وهتبقا في،امان
حمزة: يارررريت يا ياسين انا حاسس اني متكتف هتجننن يا ياسين عليها خايف وسكت لانه فعلا معندوش استعداد انه يخسرها او انها تتعرض لاي وجع تاني،باي شكل
ياسين حس،بيه: متخافش،ربنا مش،بعد ما يجمعكم يبعدكم تاني وبالشكل دا اكيد في طرف خيط هنوصل ليه وقطع كلامه صوت الفون ياسين دي سهر وخد الفون وبعد عن حمزة ايوه في اخبار
سهر: مع الاسف مفيش والظابط مش،واخد معاه اجراءت قوية علشان اصلا التحقيق بيتم بشكل ودي لان اتقبض عليه في القاهرة وظابط زميلكم هو اللي رحله علي ضمانته
ياسين: يعني ايه مش،عارف يتصرف حمزة هنا علي،اخره لو عرف ان في حد اتمسك الظابط اللي عندك وحمزة هيخسروا شغلهم
سهر: اتصرف انا مقدرش اطلب منه اجراءات عنيفة انا محاميه ولا نسيت
ياسين: اقفلي يا سهر اتا هتصرف الظابط اسمه ايه
سهر: تيمور تيمور المنصوري
ياسين: انت متاكده
سهر: ايوه ليه؟
ياسين: ولا حاجة سلام
بعد ما قفل معاها: رجعت ايامك يا تيمور وانت وياسين الله اكبر دي هتبقا مجزرة
وراح ل حمزة وحكي ليه اللي حصل وطبعا صمم انه يسافر
حمزة: امي روحي انت علشان الولاد وبا ووجيه معاكي وهبعت معاكم حرس
فاطمة: عرفت حاجة عنها؟
حمزة: هغرف ومش هرجع غير وهي معايا
وجيه: وانا واثق انك قدها
والكل اتخرك ل مكانه ما عدا اهل فرج
عمرو: مين اللي ليه مصلحه فخطفها
فرج: خد غايز فلوس اكيد هي اصلا بت غلبانة او خد مغلول من جوزها وخدها يربيها بيه
عمرو: انا كمان هقلب الدنيا عليها
زينب: وتوصل ليها قبله وتبقا البطل المنقذ
عمرز: انت لسه هنا وبعدين ملكيش فيه يلا علشان عزا الستات ولا مش ناوية تروحي
فرج: يلا كلنا نمشي يلا وانت اخنا عندنا يوم طويل خلينا نشوف جوزها ا اللي اختارته هيعمل ايه
عمرو: سكت بس دماغه هتنفجر من الاسئلة؟ ؟؟؟
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛::::::::::؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
عند غرام
البلطحي: دخل ليها اكل يلا علشان تعرفي ان قلبي حنين ومش هسيبك جعانه
غرام: شكرا بس انا مش جعانة انا عايزة اخرج من هنا ارجوك
البلطحي: كان علي عيني يا قشطة بس انت اخر يوم ليكي في الدنيا النهارده مع ان مش،عارف واحدده زيك هتكون مضايقة مين هي وابنها
غرام: اااااابني انتو وصلتوا ل ابني
البلطجي؛ والله كان نفسنا بس معلش تتعوض هتبعته ليكي في الاخره اطفحي الاكل دا علشان تموتي شبعانة
غرام: طيب مين اللي عايز يخلص مني؟
البلطجي: بليل هتعرفي هيجي بنفسه هو اللي يشد الكبس
غرام بعدم فهم: ايه يعمل ايه؟
البلطجي: يموتك يعني يبعتك للناس اللي راحوا فهمتي
وسابها وخرج
غرام: يارب انا مليش غيرك ياررب كله الا ابني انت فين يا حمزة تعالي بسرعة ارجوووووك
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
في بور سعيد
حمزة وياسين وصلوا لانهم سافروا طيران
سهر: كانت بره القسم حمد الله علي السلامة
حمزة: تيمور مكتبه فين؟
سهر: في الدور الاول
حمزة طلع قبل ما تكمل كلامها
سهر ل ياسين: هو يعرف تيمور
ياسين: اه من ايام الكليه والاتنين مع بعض قنبلة موقوته علشان كده استحاله يبقوا في منطقة واحده
سهر: ليه هما اعداء
ياسين: هههههه اعداء قديمة قوى انت لا يا ستي دول اعز صحاب بالنسبة ل حمزة اقرب مني كمان ليه ونكمل كلامنا فوق قبل ما الاتنين يقتلو المتهم
وطلعوا فوق
في مكتب ياسين
دخل حمزة من غير ما يخبط
تيمور: انت مي وسكت اما شاف حمزة! !!!
تيمور: حمزة ازيك وحشتني،
حمزة: مش،وقته فين المتهم في قضية خالد
تيمور: وانت مالك بيه وعايزة ليه! !!!!!!!
حمزة: تيمور مراتي اتخطفت وهو عارف مكانها
تيمور: مراتك تبقا ارمله خالد وربنا ما فاهم اي حاجة
ياسين: دخل مش،مهم تفهم
تيمور: ياسين ازيك وحشتني يا وحش،
حمزة: انتو هتقضوها سلامات فين الزفت
تيمور: هيكون فين متلقح تحت
حمزة نزل جري،
تيمور: قول ان ممكن اكمل في الدخليه
ياسين: لو ربنا بيحبك يبقا شرطة المطافي
تيمور: مطافي !!!!!حمزة استنا بس،ونزلو عنده جري،
سهر: اقسم بالله مجانين واصلا وجودكم في الداخلية عار
ياسين من ورا الباب: سمعتك وهحاسبك في بيتتا وغمز ليها وخرج
في،الزنزانه
حمزة وصل الاول ونزل مكنش،فيه غيره في الحبس نزل في ضرب من غير كلام
ياسين وتيمور دخلوا
تيمور بعد حمزة عنه وياسين راح للمتهم
ياسين: انطق يا لا
المتهم: بتعب اااقول ايييه مشششش عارف عععايز مني اااااايه
حمزة وتيمور ماسكة: مراتي فين؟
المتهم: مراتك مين يا باشا هو المدام انت مش،مالي عينها وبترمي بلاك عليا
حمزة قبل ما يقرب كان ياسين كومه مكانه
المتهم: ااااه بقا كده يا بلد يا حكومة تعملي فيا كدا
تيمور: قوم يالا وانطق احسن ورب الكعبه ادفنك مكانك محدش يعرفلك طريق
المتهم حس ب خطر التلاته عليه وكل واحد لو اتسلي عليه هيموت فعلا
المتهم: عايز مني ايه يا باشا:
ياسين: حلو كده تطلع دلوقت ونفتح محضر وتحكي حكاية اقتلكم ل خالد ومين اللي مسلطكم
حمزة: ومراتي راحت فين؟
المتهم: حاضر،
وطلعوا فعلا ل عمل المحضر
تيمور: مين معاك تاني؟
المتهم: خميس المعلم وواحد كمان اسمه سيد
تيمور: مين بقا اللي طلب منكم تخلصوا علي خالد المنياوي؟
الراجل؛ زوزو الست زوزو
الكل استغرب الكل كان فاكر او اغلبهم متوقع عمرو
حمزة: مين دي؟
الراجل: والله معرفش يا باشا هي كانت زمان بتشتغل مع المعلم في المخدرات وبعدين اتجوزت بس،من اكتر من سنة طلبت منا نخلص علي خالد وعائلتة وخميس وصلي عن طريق ناس،من هنا واشتغلت معاهم بس في اخر دقيقة جريت هى وابنها والعربية خبطته هو
تيمور: طيب ومدام غرام فين دلوقت؟
الراجل: اخر حاجة هيخطفوها ويودها مصنع غاز مهجور علي طريق الصحرواي
حمزة: انت متأكد وعايزين منها ايه
حمزة عارف الاجاية بس عايز اي امل انه متاخرش،عليها الراجل: هيقتلوها يا ياشا
حمزة بغضب: قدامي امشي،وريني،المكان
تيمور: حمزة اهدى لازم
حمزة: محدش،يقول اهدي دي مراتي سامع
تيمور: عارف طيب تعالي نسافر،في عربيتي
علشان لو مفيش طيران
اتحركوا كلهم وفعلا مفيش،طيران وسافروا ب العربية وكلبشوا المتهم في،الباب وقعدوا تيمور وحمزة ووراهم سهر وياسين المتهم ورا متكليش
طول الطريق صمت رهيب ياسين فكر يخرجهم كلهم من القلق دا
ياسين: والله زمان يا تيمور اخبارك واخبار تيم ومكة. لسه بتقول ابيه وغمزله
ياسين: كويسين تيم مطلع عين عمي في الشركة ومكة مكة زي ماهيا كل يوم شكل جديد وموضة جديده
علشان تنول رضا تيم! !!!!!!!!!!!
سهر: مين تيم ومين مكة؟
ياسين: احكي يا تيمور
تيمور بوجع: تفتكر عندها حل؟ !!!!!!
سهر: جربني،
ياسين: بصي يا ستي احضرنا يا حمزة تيم يبقا اخو تيمور الصغير بس الفرق سنة ومكة تبقا بنت عم الاستاذ تيمور هي،مجنونة ب تيم والاستاذ مجنونة بيها وبتقوله ابيه بزمتك بيفكروكي ب مين؟
سهر: ومكة دي قد ايه؟
تيمور: ثانوية عامة السنة دي
سهر: صغيرة قوووى
تيمور: شفت عندي حق بس عندها بنتين صحاب كوارث هما اللي مضيعنها
حمزة: اقف جنبها صدقني لو وقعت وانت مش،جنبها هتندم ندم عمرك
تيمور :بخاول والله
(تيمور وتيم وطبعا مكة ابطال رواية نيران صديقة اللي قرايتوا المقدمة بتاعتها قولت اعرفكم علي الابطال تتسلو الطريق طويل) 😝
😝😂😂😂😂😂😂
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛::::::::::::::؛؛؛؛؛؛؛؛
عند غرام والجو هدي والليل دخل وغرام مش،عارفة ايه اللي،مستنيها
دخلت عليه واحده مش باين ملامحها
غرام: مين وعايز مني ايه؟ !!!!!!!!!
زينب: قربت اااانا زينب سلفتك اللي كنت هبقا ضرتك
غرام: زززززينب ازاي ااانت اللي
زينب: ايوه انا شفتي انا شاطرة ازاي المفروض،اني في العزا بس،من كتر زعلي علي ماما تعبت ودخلت قدام الكل نمت وبعدين خرجت جتلك اخلص عليكي وارجع لامن شاف،ولا من دري شاطرة صح
غرام: ليه ليه عملت ليكي ايه
زينب: قولي معملتيش،ايه عمرو ووعمره ما كان ليا جوز انت وابنك فرخة بكشك عندهم ليه ها ليه علشان انا من غير اب وام وايه يعني بس شريفة
غرام: شريفه! !!!!!!!!!
زينب: جوزي اول واحد يقرب ليا مش انت
غرام: دلوقت بس صدقت الطيور علي اشكالها تقع ولو علي الشرف ف احب اقولك
معندكيش،ريحته
زينب: قولي اللي تقوليه بينك وبين نفسك عارفه انى احسن منك بكتير
غرام: مسكينة بجد مسكينة
زينب: انت ايه جايبة القوة دي،منين؟
غرام: من ايماني ب ربنا
زينب: وانا هبعتك ليه دا مصنع غاز يعني لو خبطنا الماسورة دي وطلعت حديده وخبطت الماسورة فعلا وبدأ يطلع الغاز والماسورة دي وبدأت تخبط كل المواسير اللي حواليها
زينب بتتفرج علي غرام: وهي بتكتم نفسها علشان متشمش الغاز
زينب: سلميلي علي خالد وقريب هبعتلك ابنكم وخرجت وقالت ليهم يكسروا كل المواسير اللي موجوده و يمشوا من المكان وفعلا. نفذوامشيوا كلهم
ووصل حمزة ل مكان
حمزة: متاكد انه هو دا
الراجل: ايوه يا باشا
تيمور: نستنا ياسين هيوصل سهر وندخل سوا
حمزة: خليك هنا انا هدخل ل وحدي ودخل قبل اي رد
في المصنع
غرام بدات تتخنق وتدعي ربها يرحمها وتنطق الشهاده دخل حمزة وشم ريحه الغاز واتجنن وفضل يدور وينادى علي غرام لكن هو كمان بدا يتخنق ومش قادر يقف
في الخارج ياسين وصل
ياسين: حمزة فين؟
تيمور: دخل مرضيش يستنا وانا ب امن هنا
ياسين: تعالي ندخل اكيد طالما اتاخر يبقا وفاجأه صوت انفجار كبير من المصنع ل درجة ان ياسين وتيمور اتحدفوا
بعد ثواني النار في المصنع كله
ياسين قام بالعافية: حمزة لا لا حمزة حمزززززة
تابع من هنا: جميع فصول رواية أرض زيكولا بقلم عمرو عبدالحميد
إرسال تعليق
يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا