مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص والروايات حيث نغوص اليوم مع رواية رومانسية مصرية كاملة جديدة للكاتبة آية الرحمن والمليئة بالعديد من الأحداث المثيرة والمتشابكة فى إطار إجتماعى , وموعدنا اليوم علي موقع قصص 26 مع الفصل العشرون من رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن .
رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن - الفصل العشرون
رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن - الفصل العشرون
كانت تقف في وسط الغرفة وهياا تشع غضباا من هذا التؤم الشقي
حور بصوت يشبة البكاء... بس ياحبايب ماما طب اعملكوا اي بس عشان تسكتوا بقلكم ساعتين بتعيطوا وراحت عند سيدرا..باس اهدى ياروحي اهدى حببت ماما وشالتهاا وعمر عيطت بشدة
حور ببكاء.. لا كدا كتير والله العظيم اعمل اي انا بقاا اموت نفسي بس ياعمور بس ياوحي سكتوا التنين شوية وحور فرحت بس رجعوا عيطوا تاني وهياا قعدت جمبهم ع السرير وفضلت تعيط 😂😂😂😂
حور... انا كان مالي ومال الجواز والولاد انا مبقتش انام اهئ اهئ اهئ لا واي ابوكوا ولا اكنوا موجود يزهق مننا ينزل ينام ف المكتب تحت عايش حياتة ابن العيبة وانا هنا انفلق معاكوا وف الوقت دا بصت لقت مالك واقف وساند ع الباب وبضحك عليها
حور بغيظ... بتضحك لية دلوقتي
مالك بضحك شديد... ههههههه اصل شكلك يضحك اوى الصراحة
حور... هههههه اوى كدا.
مالك بأبتسامة.... اممممممم انتي مش شايفة
حور بعدم فهم..... شايفة اي
مالك مال ع اذنها.... لما سكتي الولاد سكتوا كمان
حور نظرت اليهم وجدتهم يلعبون
مالك.... بطلي تعيطي قدمهم وهما ميعيطوش وابتسم ليها بسخرية ونزل
حور بدموع... ماشي يامالك اما اشوف هتفضل تتجاهلني لامتا ونظرت الي اطفالهاا بأبتسامة
*_______________*____________*
في فيلا معاذ
صحي معاذ من النوم لقي اشرقت واقفة قدام المراياا بتجهز نفسها عشان تنزل
معاذ بحب... صباح الخير
اشرقت بأبتسامة... صباح النور ياحبيبي قوم يلا خد شاور وصلي عشان منتأخرش
معاذ بكسل.... اممممم والله انا مقادر اقوم من مكاني اصلا
اشرقت بمشاكسة وهياا تداعب خدودة... قوم يااحبيبي بقاا بلاش كسل
معاذ وهو يرفع حاجبة.... انتي قد العملتية دا
اشرقت بثقة وهياا تقف... طبعاا وطلعت تجرى خارج الاوضة
معاذ بصوت مسموع... ماشي انتي الجبتية لنفسك ياواثقة
اشرقت كانت واقفة ومتخبية سمعت كلاموا وكتمت ضحكها وتوجهت الي اسفل
رائد... صباح الخير
اشرقت.. صباح النور هيا داليا فين
انا هنااا
قالت داليا كلمتها وتوجهت اليها بأبتسامة.. صباح الخير
اشرقت.. صباح النور يااقلبي يلا ورنا حاجات كتييييير
داليا... ههههههه لا يااراجل هو احنا بنعمل حاجة اصلا
اشرقت ....ههههههههه هنعمل يااختي متقلقيش حماتك العزيزة بتقول ان احنا الهنعمل كل حاجة بمناسبة ان رمضان فاضل علية اسبوع
دالياا....كل وانتي طيبة ياحببتي يعود عليكي الايام بخير هنعمل اي بقاا فطار ولا سحور
اشرقت... الله اعلم حسب صدور الاوامر انا مستعدة اعمل القطايف معنديش مانع هههههه
دالياا.... وانا هعمل كنافة لحماتي عشان تثمن وتعجل اكتر ماهياا اصلا
رائد بمرح... خليكوا اتكلموا كتير كداا ومتجهزوش الفطار لحد ماتجلكوا ويبقاا يومكوا مش معدي
داليا بخوف مصطنع... لا والنبي ياحبيبي كلوا الا زعلهاا دا وحش اوي انتا مجربتهوش
رائد.... ههههههههه خوفة انتي
داليا بثقة.. مين ان هه انتا شكلك متعرفنيش اخاف من مين يابني انتا اهبل
رائد.... اي دا ماما هياا والله ماكانت تقصد
داليا بخوف حقيقي .... انا اسفة والله ياطنط دا انتي الخير والبركة والتفتت لقت معاذ هو الواقف ميت من كتر الضحك نظرت خلفها وجدت اشرقت ورائد في حالة ضحك هسترية
داليا بغضب.... كدا يارائد ماشي انا مش عنت هكلمك
رائد بضحك... ههههه وانا اعملك اي ياحببتي مش انتي البتكدبي وبتقولي انا مبخفش
معاذ... شكلك كان مسخرة الصراحة ههههههه
اشرقت بهسترية.. هههههههههههههه هموت
معاذ بحب... بعد الشر عنك يااقلبي
اشرقت اتكسفت وحطت وشها ف الارض
رائد. ...احممممم. اي ياعم احنا واقفين
معاذ وهو يشد اشرقت الي احضانة.. والله احنا براحتنا والغيران مننا يعمل زيناا
رائد.. لا ياراجل تصدق فجأتني بالموضوع دا
معاذ.... ماشي ياسئيل يلا اتأخرنا ع الشغل
رائد.. ماشي وراح عند داليا.. دودو خلي بالك من نفسك ومن البيبي ومتتعبيش نفسك عشان مش تتعبي زى كل مرة خدي بالك منها يااشرقت والنبي
اشرقت بأبتسامة... متقلقش. دالياا ف عنياا
رائد... تسلمي وطلع ورا معاذ ركب عربيتة وراح ع الشغل
داليا بخبث.... انا بقول نروح نشوف طنط بتخطط لاي
اشرقت بخبث هيا الاخرى... وانا بقول كدا برضة
ومشيوا يتسحبوا يشوفوا حماتهم بتعمل اي لقوها قااعدة ف المطبخ وبتاكل
دالياا... يهدك بتكلي رنحة ع الصبح
اشرقت... هههههه لا وفسيخ كمان وبصل اخضر اي دا هو احنا ف شم النسيم
داليا... بس يابت اسكتي انتي مش فاهمة حاجة احنا داخلين ع رمضان فاهي بتخزن لكدا
اشرقت بضحك هسترى.....ههههههههههههههههههه
*________________*____________*
في فيلا كريم
كريم بزهق... يامكة انجزى بقاا كل دا بتحضرى فطار انا كان زماني مشيت من بدرى اتأخرت
مكة... حاضر ياحبيبي خلصت اهو بااس الاكل جاهز وعملتلك البيض البتحبة
كريم بصدمة... دا بيض
مكة وهياا تشبة البكاء... اي ياحبيبي معجبكش
كريم بغضب وعصبية خفيفة... انتي مش هتبطلي لعب العيال دا الساعة بقت تسعة وحضرتك مأخراني بتعملي فطار وياريتة يتاكل مدام مبتعرفيش تتزفتي تعملي اي معطلاني لية اول واخر مرة تتكرر وسابها ومشي وهياا قعدت ع السفرة تعيط
*________________*______________*
غي قصر الصيااد كان مالك خارج رايح الشغل لكن وقف ع صوت حور
حور. .... مالك
استدار لها مالك قائلا ببرود.... نعم
حور بغيظ من طرقتة... انا كنت عاوزة اروح مع مكة نجيب شوية حاجات للولاد
مالك ببرود.... لاء
حور بغضب... لية انشاء الله
مالك بغضب.. حووور صوتك ميعلاش قولك لا لما ابقاا اجي هبقاا اخدك تجيبي الانتي عاوزاه وسبهاا ومشي وهو مضايق منها
وقفت حور تبكي مكانها ولكنها استمعت الي صوت بكاء اطفالها ركضت اليهم
*________*________*
في المساء في قصر الصياا يتجمع الكل علي العشاء يضحكون ويمزحون الا مالك وحور كل واحد منهم قااعد سرحان
محسن.. .. الا جولي ياولدي عملت اي ف الموضوع الجولتلك علية
مالك بضيق... موافق ياجدى خلية يجي وانا هشغلة
محسن . ... زين ياولدى انا هبجا اجول لابوه يبعتولك
مالك.. تمام
محسن... مالك يابتي مبتكليش لية
حور بتنهيدة قوية.... ماانا باكل اهو ياجدوا
محسن.... فين دا يابتي من وجت ماجعدتي وانتي مبتكليش حاجة
حور وقفت.... لا ياجدو انا شبعت هطلع اشوف الولاد عن اذنكم وسبتهم وطلعت ومالك فضل باصص عليها لحد ماطلعت
مالك... يلا عن اذنكم وطلع هو كمان
دخل الاوصة لقاها فاضية بس سمع صوت من الحمام وكان صوت حور وهياا بتعيط
اتنهد مالك بحزن وراح قعد جمب اطفالة يلعبهم بعد وقت خرجت حور من الحمام وهياا ترتدي بيجاماا فشية وابتسمت عندما رأت مالك يجلس مع اطفالة فارحاا بهم ولكن بكت سيدرا
مالك حس بحور وعرف انها واقفة بعيد ولكن لم يبالي.... هياا بتعيط لية
حور... هنزل اجبلهم لبن من تحت تلقيهم جاعوا خد بالك منهم بس ومتسبهمش
اوام مالك رأسة دون ان يتكلم ثم دلفت الي الباي لكي تنزل ولكنها وقفت علي صوتة
مالك بغضب... انتي نازلة كدا
حور..وفيها اي يعني يامالك مفيش اي رجاله جوا القصر كلهم ستات
مالك... والمطبخ مفتوح ع الجنينة الكلهاا حرس غيري هدومك وانزلي
حور بتنهيدة... حاضر ورجعت غيرت هدومها ونزلت عملت اللبن للاطفال وطلعت بس مكنش مالك موجود بصت لقتة واقف ف البلكونة بتكلم ف الفون راحت عند سيدرا وبدأت تشربها اللبن وبعد وقت ناموا نيمتهم ف سياريرهم وراحت نامت هياا كمان
خلص مالك مكلمتة بعد وقت طويل لقاهم ناموا دخل نام هو كمان
*_____________*____________*
رجع كريم البيت ومكنش حد موجود
كريم للخدامة... امال الجماعة فين
الخدامة...ست حياه راحت مشوار ومدام مكة فوج في اوضتها
كريم... طيب روحي انتي
الخدامة.. اجهزلك العشا يابية
كريم.. لا وصعد الي غرفتة وجد مكة نائمة او تمثل النوم وضع حقيبتة بأهمال ودلف الي الحمام اخد شاور وخرج قعد ع الكنبة وفتح جهاز اللاب بتاعة ويشتغل بس معرفش يركز ف الشغل قام بتعب وتوجة الي السرير وناام بس برضة مش عارف ينام قائلا بزهق ... مكة انتي نايمة
مكة كانت صاحية بس بتمثل انها نايمة ومردتش علية
كريم بعصبية... مكة قومي انا عارف انك صاحية
مكة......................
كريم بعصبية اكتر... يووووووووه قومي بقاا وشدها قوامها
مكة ببرود.. نعم عاوز اي
كريم بغضب من برودها... مكة اتعدلي معاياا ف الكلام احسنلك
مكة ببكاء... ولو معدلتش هتعمل اي ياعني
كريم بعصبية وصوت عالي ... مكككككة قولتلك قبل كدا متعليش صوتك ودي اخر مرة هنبهك فيهااا
مكة ببكاء... انتا بتتعصب علياا لية دلوقت
كريم بهدوء... نامي يامكة نامي واسكتي وراح شاد الغطا وادها ضهرة ونام
تطلعت علية بحزن ونامت هيا كمان وفضلت تعيط بصمت
كريم بحدة....انا قولت نامي مش تعيطي
صمتت واغمضت عينهاا حتي غرقت في النوم
*________________*_______________*
في صباح اليوم التالي
في فيلا معاذ
رائد... فيكي اي يادليا شكلك تعبانة
داليا بأبتسامة... ياحبيبي صدقني انا كويسة والله روح انتا ع شغلك متقلقش علياا ولو حصلي حاجة اشرقت موجود متقلقش بقاا
رائد... مع اني مش مصدقك وعارف انك بتقولي كدا عشان مقلقش عليكي بس ماشي يااقلبي لو حسيتي ان فيكي حاجة اتصلي علياا
دالياا.... حاضر ياحبيبي روح بقاا
رائد وهو يقبل رأسها.. ماشي ياحببتي خلي بالك من نفسك وتوجه نحو الباب لقي اشرقت قصادة
اشرقت.. احم اسفة انتا لسة هنا معاذ قالب عليك الدنياا
رائد.... نازل اهو ربنا يستر ونزل
اشرقت... صباح الخير يا دودو
داليا بأبتسامة... صباح الفل ياقلبي تعالي اقولك ع حاجة
اشرقت.... خير
دالياا..... انا تعبانة وعاوزة اروح لدكتور بس انا محبتش اقلق رائد
اشرقت بخوف.... تعبانة فيكي اي
داليا بتعب.. مش عارفة بس بطني وجعاني اوى المهم محدش يعرف احنا هنخرج كأننا رايحين نجيب حاجة من المول وانا هتصل برائد وقوله اننا خارجين
اشرقت... تمام وانا هروح اجهز واتصل بمعاذ اقوله اننا رايحين المول نجيب حاجات والتفت لتدلف الي الخارج ولكن تصمرت مكانهاا وكذلك دالياا............
تابع من هنا: جميع فصول رواية جمارة بقلم ريناد يوسف
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
إرسال تعليق
يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا