-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن - الفصل الخامس والعشرون

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص والروايات حيث نغوص اليوم مع رواية رومانسية مصرية كاملة جديدة للكاتبة آية الرحمن والمليئة بالعديد من الأحداث المثيرة والمتشابكة فى إطار إجتماعى , وموعدنا اليوم علي موقع قصص 26 مع الفصل الخامس والعشرون من رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن .

رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن - الفصل الخامس والعشرون

اقرأ أيضا : روايات إجتماعية
رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن

رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن - الفصل الخامس والعشرون

 حور.. ازاي يعني مش فاهمة

اشرقت... هقزلك بصي ياستي ................ وقصت لها ما حدث ومحطط داليا بس ياستي هو دا كل الحصل لتنظر الي الباب بصدمة ويقع الهاتف من يديهاا لتنظر لمن يقف بخوف وهيا تبتلع ريقها بصعوبة

حور... اشرقت الو الو اشرقت راحت فين دي يمكن يكون حد نادا عليها ابقي اتصل بيها ف وقت تاني بقاا وقفلت الخط وراحت تشوف ولادها

دالياا بغيظ وهياا تنظر اليها... هو انا مش قولتلك متعرفيش حد رايحة تقولي لمعاذ ياغبية

اشرقت براحة... اتهدي بقاا انتي هنا من امتا

داليا بغضب... من وقت ماكنتي بتحكي الخطة لية

اشرقت بسخرية... لاني كنت بكلم حور مش معاذ

داليا براحة... طب كويس تعرفي لو كان معاذ انا كنت طلعت عينك يااشرقت مش لازم حد يعرف

اشرقت بحزن... ربنا يستر

داليا بتفحص... مالك يااشرقت شكلك مضايقة

اشرقت... تفتكرى معاذ هيبقاا اي رد فعلة لما يعرف بالبنعملة

داليا بمرح وهيا تجلس... هيطلقك ع طول

اشرقت بصدمة... يطلقني

داليا وهيا تضرب علي راسها بخفة... انتي هبلة يابت سيبي كل حاجة لظروفها وهنزل بقا اكلي حاجة اصلي جعت

اشرقت.... نهاااااااار اسوح انتي مش لسة واكلة من خمس ساعات

داليا بغضب... اهو انتي قولتي خمس ساعات وبعدين مش انا الجعت دا حبيب ماما هو الجاع مسكين طول اليوم جعان

اشرقت بسخرية... دا علي اساس انك بتصومي اصلا خليني ساكتة والنبي

داليا بغضب... وانا مالي مش الدكتور القال كدا قدامك عشان العلاج ع الاقل انا حامل مش زى ناااس تانية كانت بتاكل تفاح العصر تفتكري كانت بتسلي صيامها مثلا

اشرقت بتوتر... قصدك اي يابت

داليا بخبث... يعني لما تكوني بتاكلي تعملي حسابي معاكي دا انا ستر وغطا عليكي برضة ياحبي

اشرقت بغيظ وغضب... طب انا كان عندي ظروفي لكن انتي بقاا بتهربي من الصيام بحجة العلاج

داليااا... بس يافطره اسكتي متخلنيش افضحك

معاذ من الخلف.... اي دا انتوا لسة متصلحتوش برضة وبتتخانقوا

داليا بتوتر... اه ماهياا السبب ان طفلي كان هيموت

اشرقت بغضب هيا الاخري لكي تكمل الخطة... قولتلك مليش زمب عاوزة تصدقي صدقي مش عاوزة انتي حره

دالياا... لا مش مصدقاكي سلام وسبتها وخرجت وهيا تدعي الا يكتشف امرهم

دخل معاذ الغرفة بخطوات بطيئة وينظر بتفحص الي اشرقت الجالسة بتوتر ثم يجلس بالمقابل لها قائلا بخبث.... بتفطرى في رمضان اخص عليكي ياشوشو سبتي اي للاطفال

اشرقت بغيظ وصوت هادي... الله يحرقك ياداليا الكلب ان ماوريتك علي طولت لسانك دي

معاذ وهو يكتم ضحكتة... طب وهيا ذمبها اي بس عشان تشتميها

اشرقت بغضب... خلاص بقاا يامعاذ والجذمة دي حسابها معايا بعدين وقامت بعصبية متوجهة الي اسفل ولكن وقف مكانها عندما امسك معاذ امامها ويرفع وجهها لتنظر الية بدموع قائلا بضحك... انتي زعلتي بجد يامجنونة عشان الموضوع دا لا بجد مجنونة والله

اشرقت ببكاء... ماهو انتا هتفكر فياا غلط والله عند ظروف عشان كدا

معاذ بخبث... ظروف اي دي

اشرقت بتوتر... هااااا

معاذ بضحك... لا خلاص مش عاوز اعرف

اشرقت بغيظ... تصدق انك غلس

معاذ بمرح وهو يمدد ع السرير.. مين قال كدا دا انا عسل ودمي خفيف

اشرقت بأبتسامة.. ماهو واضح هههههه

*_______________*______________*

في قصر الصيااد

حور بصراخ..... مااااااااااااالك

اتي الجميع بفزع علي صوتهاا

مالك بخضة... في اي ياحور بتصرخي لية كدا

حور بعصبية.. تعالي شوف ولادك دول الغلبوني انا تعبت من كتر الجري وراهم

مالك وهو يرفع حاجبة... الهيصة دي كلها عشان الولاد مغلبينك

حور ببكاء.... اه ماانتوا كل واحد مروق وانا المحتاسة بيهم ومحدش بيساعدني وتنظر الي عمر بغيظ والواد دا اكتر واحد مغلبني خلية معاك يامالك كل شوية اجيبة من مكان انا رجلية وجعتني والله وانتي يامكة خدي سيدرا لعبيها هيا بتحبك ومبتعيطش معاكي وانا بقاا هطلع انام شوية لاني مبقتش قادرة تصبحوا علي خير وتركض مسرعة الي اعلي وينفجر الجميع في الضحك

مالك... هههههههه اقسم بالله قلت مجنونة ماحد صدقني وبص لعمر تعالي ياحبيبي نطلع نرخم علي ماما وطلع مالك وعمر. لفوق ومكة اخدت سيدرا وطلعت حديقة القصر والجد دخل واوضتة وفايزة ومنيرة راحوا يكملوا متابعة قدام التلفزيون

في اغلي دخل مالك وعمر الاوضة وجدوا الاضواء مغلقة وحور نائمة شعل مالك ضو خفيف وجلس علي السرير بهدوء ووضغ عمر

عمر راح عند حور وفضل يخبط علي وشها بأدية وحور مبتتحركش

مالك بضحك.. نهار اسوح كل دا ومصحتيش انتي نهضتي تنامي دا لو قتيل كان زمانة صحي شاطر ياعمر متسبهاش غير لما تصحي

حور بغضب....اممممم بس ياحبيبي ناام جمب ماما ولكن عمر مازال يخبط علي وجهها

قامت حور بغضب وهيا تنظر الي مالك الجالس امامها وهو يضحك بشدة

حور بغيظ... ممكن اعرف انتا بتضحك لية دلوقت

مالك بأبتسامة... اصلك ياحببتي ماشاء الله عليكي نومك خفيف جدا

حور بسخرية... لا والله وبعدين فيها اي ياعني لو اخدتة شوية عشان انام ماجنابك طول اليل نايم هيهمك في اي يعني

مالك بحزن مصطنع... يلا ياعمر عشان نسيب ماما ترتاح شكلها مش حابة وجدنا

حور... علي فكره انا مقولتش كدا اقعدوا براحتكم بس سبوني انام شوية انا تحت امر سي عمر وابوة

مالك بأبتسامه نصر... مدام انتي تحت امر سي عمر وابو سي عمر قومي بقاا اعمللنا حاجة نشربها وتعالي

حور وهيا تشبة البكاء ... والله كدا حرررررام وقامت فتحت الباب وتوجهت لاسفل

مالك بضحك.... امك دي هبلة اوي ياعمر بس بعشقها مش هياا عاوزة تدبسك فياا تستاهل

وبعد وقت طلعت حور وهياا شايلة الصنية عليها نسكافية وجدت مالك جالس ع الكنبة وعمر علي قدمة ينظر الي اغاني الاطفال الذي قام مالك بتشغيلها ع التلفزيون ابتسمت حور بحب وجلست بجوار مالك

حور.... اتفضل ياحبيبي

مالك بأبتسامة.. تسلم ايدك يااقلبي شفي عمر سكت ازاي شكلوا حب البت البتغني دي

حور. هههههه مش هيجيبوا من برا يعني ابن ابوه

مالك. بضحك شديد... ويغمز لها طب كويس انك عارفة

حور بخجل... طب اشرب بقاا النسكافية هيبرد

مالك... هههههههههه اليشوف كسوفك دا ميشفش جنانك الكان من شوية

*______________*_____________*

في حديقة القصر

كانت تجلس مكة وسيدرا ومكة تلاعبهاا وتضحك

كان ينظر اليها كريم بأبتسامة وحب حتي راتة مكة فتغير ملامحهاا من الضحك الي الغضضب فأقترب منها كريم عندما وجدها تنظر الية

مكة بغضب.. جااي لية

كريم بحب. .. عشان وحشتيني

مكة بأستهزاء. ... لا والله ماشي طب امشي من هنا بقاا

كريم وهو يقترب منها وهيا ترجع الي الخلف وهيا تحمل سيدرا... مش ماشي

مكة بتحدي... براحتك هامشي انا

كريم بتأكيد... ولا انتي هتمشي ولو معقلتيش ووسمعتيني انتي حره بقاا

مكة بغيظ وعند.... وانا مش عاوزه اسمعك ياكريم

كريم ببرود... وانا تحت امرك ياعيون كريم وقام بحمل سيدرا من بين يديهاا وامسك كريم بيدها وتوجه الي الداخل وجد محسن وهو يجلس يقرا بالمصحف وفايزة ومنيرة قاعدين مع بعض فتوجة الي محسن

كريم وهو يعطي الجد سيدرا. . جدى انا هاخد مكة بقاا هياا ارتاحت وبقت فل اهو

مكة بغضب... كريم انتا مجنون اروح معاك فين انتا هطلقني اصلا

كريم ببرود... حببتي مش اي مشكلة هتحصل بينا يبقاا الحل الطلاق وانا سبتك تهدي ومهما كانت الامور بنا اي مكانك هو بيت جوزك ولا اي ياجدى

محسن بهدوء... كريم معاه حج جومي روحي مع جوزك يابتي وحلوا الامور البينكوا

مكة بغضب. . بس

كريم بمقاطعة.... مبسش يلا اطلعي جهزي حاجتك عشان هنمشي دلوقت

نظرت مكة الي محسن برجاء

محسن.. اديلوا فرصة يابتي يبرر موقفة

مكة وهياا تنظر الي كريم بغيظ... ماشي ياجدي وركضت الي اعلي بغضب وبعد وقت نزلت وهياا معاها شنطت هدومهاا

كريم ببرود... نمشي

مكة بصت للاتجاه التاني ومردتش علية

نظر لها كريم بغيظ ثم نظر الي محسن.. تصبحوا علي خير

الجميع... وانتا من اهلوا

فايزة.... براحة عليها يابني هيا دماغها ناشفة

كريم بأبتسامة.... متقلقيش عليها مكة في عنياا يلا ومسك ايد مكة وفي ايدوا التانية الشنطة وخرج راح حط الشنطة ف العربية وراح ركب ونظر الي مكة الذي تنظر الية بغيظ فأبتسم وقااد السياره الي منزله

*_______________*___________*

في فيلا كريم

وصل كريم ومكة نزلت من غير ماتكلموا ودلفت الي الداخل وجدت حياة جالسة

حياة بفرحة.. مكة حببتي انتي رجعتي

مكة بأبتسامة... ايوا انا مقدرش اعيش من غيرك برضة

حياة بخبث... من غيري ولا من غير كريم برضة

نظرت مكة الي الارض دون ان تتحدث

حياة....ههههههه مش مهم المهم انك نورتي بيتك من جديد

مكة بأبتسامة... والله منور بيكي انتي يااقمر وباستها ف خدها

كريم بغيظ... ماكفاية سلامات بقاا دا حتي كتر السلام بيقل المعرفة

حياة بضحك.... ههههههههه كيموا شكلوا غيران عشان بوستيني

مكة بعند.... طب بالعند فية بقاا وراحت بيساها ف خدها التاني

حياة... هههههه الله يرحمك يامكة كنت بحبك اوي يابت يلا تصبحوا علي خير قبل مااموت معاكي وسبتهم وطلعت علي اوضتها

اقترب كريم من مكة متحدثا بغضب بسيط... بالعند فية

مكة بتحدي وبرود... اه عندك مانع وسبتة وطلعت هياا كمان

كريم بغيظ..... ماشي يامكة ادلعي براحتك وطلع وراهاا

دخلت مكة الي غرفتهاا وظلت تبكي وهيا تنظر الي الغرفة دخل كريم وجدها تبكي تنهد بحزن ودخل

كريم.. ممكن اعرف انتي بتعيطي لية دلوقت

مكة وهيا تمسح دموعها... مفيش مخنوقة بس شوية

كريم وهو يجلس امامها ويمسك يدها بحب.... بصي يامكة انا عارف ان زعلانة بس صدقيني والله غصب عني خفت عليكي وعلية وخوفي الاكبر عليكي انتي

مكة بدموع... مفيش سبب يخليك تعمل فيا كدا بعد مامنتك علي نفسك

كريم بدموع... للاسف فية وسبب كبير اوي مكة بدموع... سبب اي دا اليخليك تحرمني من ابسط حقوقي

كريم بتنهيدة.... هقولك يامكة بس اوعديني انك تقدري موقفي وتفهميني وبعدها لو مش حابة تكملي معاياا انا مش هجبرك بس تبقي عرفتي الحقيقة وابقا انا مرتاح

مكة بقلق... حقيقة اي دي

كريم... هقولك وووووووووو

*********************
إلي هنا ينتهى الفصل الخامس والعشرون رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن
تابع من هنا: جميع فصول رواية الأميرات السبعة بقلم أميرة دخيل
تابع من هنا: جميع فصول رواية جمارة بقلم ريناد يوسف
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات رومانسية
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة