-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن - الفصل التاسع والعشرون

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص والروايات حيث نغوص اليوم مع رواية رومانسية مصرية كاملة جديدة للكاتبة آية الرحمن والمليئة بالعديد من الأحداث المثيرة والمتشابكة فى إطار إجتماعى , وموعدنا اليوم علي موقع قصص 26 مع الفصل التاسع والعشرون من رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن .

رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن - الفصل التاسع والعشرون

اقرأ أيضا : روايات إجتماعية
رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن

رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن - الفصل التاسع والعشرون

 جون... اجي الوقت الا لازم اتخلص منك فية ياابن الصياد كيف مااتخلصت من ابوك وعمك ليقوم

ي بها اوجاع تكفي العالم كلة كيف لاب ان يكون بمثل هذه القسوة نظر الجميع الي جون بضيق وقرف ثم نظروا بحزن الي نتاياا الجثة الهامدة

جون ببكاء هسترى وعقل رافض فكره موتهاا.... لا يانتاياا الله يوفقك يابنتي لا تتركيني متل ماامك تركتني صدقيني يااروحي خفت اقول للعالم انك بتكوني بنتي يقتلكوكي كيف ماقتلوا امك يااحببتي ثم نظر الي مالك بغضب شديد... بنتي ماتت بسببك انتا ياابن الصيااد والله ماراح سيبك عايش علي ها الارض دقيقة واحدة بعد هلا وقاام بأطلاق رصاصة اتت في مالك

ركض كريم وازاح السلاح من يد جون ولكمة بقوه حتي انهمر النذيف من فمة متحدثاا بغضب... وديني يابن ال **** ماانا سيبك ياهعلمك الادب ياكلب يا******

بعد وقت استسلم جميع رجال جون وتم القبض عليهم وعلي جون وانتقلوا جميعاا الي القاهرة

في سوهاج في اكبر مستشفي توجد بهاا تهبط طائرة علي سطح المبني وجميع الاطباء في المستشفي في استقبالهم نزل كريم وجاسر ووائل ومعهم مالك المصاب ونتاياا وما ان دلفوا اخذهم الاطباء بسرعة كبيرة متوجهين الي غرفة العملياات

بعد وقت طويل ومازال مالك ونتاياا بالعمليات وصلت العائلة الي المستشفي

ركضت مكة الي الداخل مسرعة وماان وجدت كريم يقف ولا يصيبة اي شيئ تنهدت براحة وحمدت ربهاا ولكن تلون وجهاا بالخوف مرة اخرى وهيا لم تجد مالك

فلم يخبرهم احد بما صاار الا انهم بلمستشفي بسبب اصابات ولا يعلمون مدي هذة الاصابات

حور ببكاء... مالك فين كريم فين مالك

كريم بحزن... اهدي ياحور مالك كويس اصابة بسيطة متلقيش

حور ببكاء... بالله عليك ماتكدب علياا قول انك بتهزر وان كل دا محصلش فين مالك بقاا

محسن بجدية... خلصنا ياحور جلك جوزك مصاب وهو في العمليات دلوجت انتهيناا

ظلت حور تبكي بشدة في احضان امهاا

ومكة واقفة في جانب اخر تنظر الي كريم بدموع وهو ينظر لها هو الاخر بحزن وترجي

اما حياه كانت تأخذ كريم بين احضانها وتبكي بشدة

كريم وهو يمسح دموعهاا.. نفسي اعرف بتعيطي لية دلوقتي ماانا كويس وزي الفل اهو

حياة وهيا تمسح دموعها... الحمد لله ياحبيبي انك رجعتلنا بالسلامة ثم اكملت بأبتسامة... انتا متعرفش مكة كانت قلقانة عليك ازاي ولو شفتها وهما بيقولوا انكم انصبتوا كانت هتموت من الخوف عليك

نظر كريم اليهاا بأبتسامة ليراها تنظر الي الارض وتبكي

كريم... الحمد لله ياامي ارتاحي انتي انا كويس وراح قعدها ووقف تاني

كانت منيرة تبكي علي مالك يحرقة... ياارب مليش غيرك نجيلي ابني والنبي ياارب انتا اعلم بحلتة نجية ياارب عشان خاطر مراتة وولاده ياارب نجية

فايزة ببكاء... اهدى يامنيرة انتي كمان مش كفاية حور مش عارفة اسكتها

منيرة ببكاء شديد... مش قاادرة يافايزة دا ابني المليش في الدنيا دى غيرة

فايزة... ياحببتي انشاء الله هيبقي كويس اجمدى انتي بس وفي هذا الوقت خرج الطبيب بتعب شديد وارهاق

ركض الجميع الي الدكتور

محسن بخوف ولهفة.... ها ياضاكتور خبرني ولدي عامل اي حالتة اي دلوجت

الدكتور .. الحمد لله ياجماعة المريض اصابتة مش خطر لان الرصاصة جات في كتفة بس هيتعب شوية عشان برزت في العضمة بس هو حالياا في غيبوبة موقتة ودا شيئ طبيعي مفيش منوا قلقل اما بالنسبة للبنت الكانت معاه حلتها خطر جدا وهياا انتقلت العناية الجمب مالك بية بس ياريت اي حد من اهلها عشان اجرأت المستشفي

العميد محمود... يعني البنت حلتهاا خطره اوي

الدكتور... والله انا مقدرش احدد حاجة ليها في الوقت الحالي بس كل البطلبة منكم ادعولها لانها تقريباا كدا ماتت مننا مرتين اثناء العملية وكنا بننعشها بصعوبة

محسن... لاحول ولا جوت الا بالله ربنا يجومها بالسلامة

وائل... احنا نقدر نشوف مالك يادكتور

الدكتور... للاسف ممنوع اي حد يدخل بس تقدروا تشفوه من برة وتطمنوا علية عن اذنكم

العميد محمود... اتفضل

وخرج الطبيب من المكان واسرع الجميع الي غرف العناية

وقف الجميع امام غرفة مالك ينظرون الية بحزن ودموع وبكاء

وعلي الجانب الاخر في غرفة نتاياا كانت نائمة بوجهاا الشاحب مثل الموتي والاجهزة معلقة عليهاا والمحلول الذى يوجد بيديها وهو كان يراقبها من خلف الزجاج بحزن علي حالتها ويعتصر قلبة عندما يراها لا تستطيع التجاوب مع الاجهزة لانعاشها

*______________*__________*

في المساء حضر معاذ واشرقت الي المستشفي ولكن الكل علي نفس الوضع حالة من الصمت. تحتل المكان

لتخرج الممرضة من غرفة نتاياا وهياا تركض وتنادي علي الطبيب

ترك الجميع مجالسهم متجهين اليها

محسن بقلق... خير يابتي مالها المريضة

الممرضة بلهفة... انتوا تبعها ياحج طب حد ينادي علي دكتور بسرعة عشان المريضة الجوة القلب وقف

اعتصر قلبة عليهاا ووقف يراقبهاا بخوف لا يعلم لماذا كل ها الخف هو لا يعلم عنها اي شيئ ولكن يشعر بالخوف عند فكرة فقدانها فاق من شرودة علي دخلول الطبيب الي الغرفة

ظل الطبيب يعنش قلبهاا ولكن بلا فائدة رافضة وجودها علي قيد الحيااه اما هو فاقلبة يتمزق عليهاا ولكن حمد ربه عندما راي استجابتها مع الطبيب ورجع قلبها يدق مرة اخرى ابتسم بخفوق وجلس براحة

*_________*________*

اما عند مالك كان نائماا علي السرير وهو مازال في حالة غيبوبة لايدرى مايسير حولة اما حور فكانت تقف خلف الزجاج وتنظر الية بحزن ودموع تنهمر من عيناها كاالفيضان

بداء مالك يفوق ببطئ توجهت الية الممرضة مسرعة عندما رأتة يحرك رأسة

انخلع قلب حور عندما رأت الممرضة تركض الية وبدأت التوتر يظهر علي ملامحهاا

مالك بتعب وصوت منخفض.... حوووور

الممرضة... لو سمحت علي صوتك مش سامعة

مالك... حوووور

الممرضة... انا هنادي الدكتور وارجعلك وركضت الي الخارج ولكن رأت حور تقف امامها

حور بقلق ... انتي بتجرى لية هو مالك مالة

الممرضة... مفيش المريض فاق وراحة انادي ع الدكتور

حور بفرحة وهيا تمسح دموعها... بجد مالك فاق

الممرضة بابتسامة... ايوا عن اذنك بقاا انادي الدكتور

حور بفرحة... طبعا اتفضلي وهناا اجتمع الكل

محسن .... خير يابتي الممرضة طلعت لية

حور بفرحة وهياا تحضن جدها بسعادة... مالك فاق ياجدو وهيا راحت تنادي الدكتور

منيرة بدموع فرحة... بتتكلمي جد ياحور ابني فاق الف حمد وشكر ليك ياارب الحمد لله

فايزة... حمدالله علي سلامتة يااحببتي

منيرة بسعادة.. الله يسلمك

بعد وقت دخل الدكتور وبداء يكشف علي مالك واتأكدوا ان بقاا كويس شالوا الاجهزة من علية وامر بنقلة الي غرفة عادية

مالك بتعب وهو يمسك بيد الطبيب... دخل حور

الدكتور بأبتسامة.... مين حور دي المزة بتاعتك ولا اي

مالك بأبتسامة هو الاخر... علي الله تسمعك يبقاا هفضل مشرف معاك ع طول دي تبقاا مراتي وحببتي

الدكتور بضحك شديد... لا يااعم وعلي اي الطيب احسن عندنا مرضي كتير غيرك ربنا يسعدكوا

مالك بحب... ياارب دخلها بقاا

الدكتور... هدخلها بس مش هنا لام مش مسموح الممرضة هتنقلك اوضة تانية واول ماتوصل هتلاقيها ع طول

مالك بأبتسامة... ماشي اما نشوف اخرتها معاك اي

الدكتور بمرح... ميت فل واربعتاشر

مالك بتعب... هههه والله فكرتني بجاسر صحبي

الدكتور... شهادة لله كل الشباب الواقف برة دا ربنا يباركلك فيهم بجد ونعم الصحبية وابتسم له وخرج من الغرفة

وائل... مالك اخباروا اي دلوقت

الدكتور بأبتسامة.... الحمد لله بقاا تمام وهيتنقل اوضة عادية دلوقت تقدروا تشفوه بس ياريت مدام حور تشوفة هياا الاول لانوا طلبهاا وابتسم ليهاا لما اتكسفت وبصت ف الارض

مكة بأبتسامة.... يسهلوا يااعم يلا بقاا بسرعة

اشرقت بمشاكسة... اخلصي بقاا دا امر من مالك بية وغمزت ليها

حور اتكسفت منهم وطلعت تجرى

محسن بأبتسامة... ربنا يفرحكم ويبارك فيكم ويسعدكم دايماا ونظر الي مكة بحزن... ويهديكم امين

الكل ... امين ياارب

*_____________*____________*

اشرقت.... مكة انزلي جبلنا حاجة نشربهاا وتعالي

مكة بغيظ... ومتنزليش انتي لية يااختي

اشرقت بغضب مصطنع... كدا ياكوكو

مكة ... كوكو دلوقت بقيت كوكو ناس بتاعت مصلحتهاا والهانم عاوزه تشرب اي

اشرقت بتفكير .. . امممممممممم

مكة بعصبية .... انجزى مش هافضل واقفة كتير

اشرقت بسرعة... نسكافية لياا وقهوه لمعاذ

مكة... معاذ كمان انا شكلي هشتغل جرسون ع اخر الزمن

اشرقت بفخر.... انتي تطولي هه انجزى ياماما وسبتها ومشيت

مكة بغيظ. . ماشي يااشرقت ولا ع رأي معاذ ضلمت انتي ان ماوريتك ونزلت تجيب الحاجات

*__________*________*

في غرفه مالك

دخلت حور لقت مالك نايم ع السرير واول ماشفهاا ابتسم بحب اما حور نظرت له بغضب وغيظ

مالك... هتفضلي واقفة ع الباب وبتبصيلي كدا كتير

حور بغضب... اسكت انا مش عنت هكلمك اصلا ومش مسمحاك افتكر اني قولتلك انك لو حصلك حاجة مش هسمحك ودمعت

مالك بهدوء..... اممممممم يعني انتي عالنة الحرب علياا اصلا

حور بغيظ.... والله اي البرود دا بقاا انا كنت هموت عليك وانتا ولا همك وتعالي هنا مين البت الجاية معاك دى واي حكايتها ووقفت قصادك تنفذك لية انطق ساكت لية

مالك... اسكتي انتي مديالي فرصة اتكلم وانا مالي هياا الوقفت قصادي

حور بغيظ.... لا والله حنينة البت وتقف قدامك بصفتها اي

مالك بمرح... يمكن اعجبت بياا او حبتني الله اعلم بس مسكينة حلتهاا خطر انا لو كنت قاادر انقذها بحياتي كنت عملت كدا بس زى ماانتي شايفة مصاب زيهاا يااااه ع. القدر ولا الافلام والمسلسلات

توجهت حور منة بغضب ولكمتة في كتفة بقوة.... لا ولا الروايات ياحنين

مالك بوجع.... اااااااااااااااه كتفي يامجنونة المتصاب ربنا ع المفتري اااااه

حور بغيظ.... كلمة زيادة وهخلي كتفك السليم يحصل الموجوع ياابو قلب حنين وسبتة وطلعت وهيا متغاظة

مالك.... ههههههههههههه تعالي يامحنونة هنا انا بحبك انتي والله حور وفي الوقت دا دخل جاسر ووائل

جاسر.... اوباا المدام شكلها عالنة الحرب يامسكين

وائل بخبث .... هههههههه انا بقول كدا برضة

مالك بغيظ... عاوز اي يارخم منك له جاي لية

جاسر... تصدق يالا انك واطي بقاا احنا كنا هنموت عليك وجاين نطمن عليك وبتطردناا لا اصيل الصراحة وفي الوقت دا دخل الكل

العميد محمود.... حمدالله علي سلامتك يابطل

مالك بأبتسامة.... الله يسلمك ياسيدة العميد كدا كلوا تمام

محمود بأبتسامة.... تمام يامالك عاش يارجالة فعلا اثبتوا نفسكوا انكم اكفئ جهاز في البلد

وائل بجدية... البركة في ربنا ثم فيك ياافندم والصراحة مالك قلبة ميت وشجاع جدا احنا كلنا كنا خايفين بس هو كان ولا همة

محسن بفخر مما يسمعة علي مالك.... الحمد لله ربنا نجاكم ياولاد وا المهم

الجميع... الحمد لله

منيرة... حمدالله علي سلمتك ياحبيي انشالله كنت انا وانتا لاء

مالك بخضة... بعد الشر عليكي ياامي

محسن بأبتسامة... بكفياكي نواح عاد يامنيرة ابنك زين اهو راجل ميتخافش علية

منيرة بأبتسامة... غصب عني والله يابابا الحج

فايزة بأبتسامة.... مالك قدها ميتخفش علية متقلقيش علية

مالك بمرح... حببتي ياحماتي تسلميلي

فايزة بزعل نصطنع.... بقا كدا يامالك دلوقن بقيت حماتك

مالك بضحك.... ههههههه اي يازوزة زعلتي ولا اي دا انتي قلبي وامي وحببتي وانتي عارفة.كدا

فايزة... ربنا يباركلي فيك ويحرسك لشبابك ياحبيبي ويحرسكم لشببكم كلكم ياولاد ويسعدكوا

الجميع... اللهم امين

معاذ... حمدالله ع السلامة ياوحش

مالك بأبتسامة... معاذ الله يسلمك ياحبيبي اشرقت فين

معاذ وهو يلتفت حولة... الله كانت معاياا دلوقت راحت فين

ضخك الجميع بشده علي كلام معاذ

مالك .....هههههههههههه تلقيك نستهاا وجيت

معاذ... نسيت اي ياعم انتا انا فاكر اني جيبهاا

محسن..... ههههههههههههه والله لو جات وسمعت لكلام ده ليكون اخر يوم في عمرك ياولدى انا خبرها زين

معاذ... ههههه انتا هتقولي ياجدي اسكت خليني ساكت

جاسر.... هههههههههه هموت لا والنبي اتكلم

معاذ.... اقول اي بس

وائل.... ياعيني عليك ياضنايا شكلك متبهدل

معاذ..... ابدا والله دي بنت عمتي بتقولي انتا الشاب الكنت بحلم بية لقتها راحت مسكاها من شعرها ادتها علقة تمام

انفجر الجميع ضاحكين مرة اخرى

جاسر بضحك هسترى. ... وربنا ماقاادر فصلت خلاص الله يكون في عونك عليها

معاذ وهو يلكم جاسر في كتفة.... اسكت يالا دي قلبي حببتي وروحي البعشقها

وائل وهو يسقف بصوت عالي..... هوووووو معاذ وقع ياجدعاااااااااااان

مالك.... هههههه اقسم بالله بطرقتكم دي هنطرد كلنا دلوقت دى مستشفي ياجدعان

*_________*______

مكة جابت قهوه ونسكافية للكل ووزعت عليهم بس كريم مكنش موجود فضلت تدور علية لحد مالقتة واقف في جمب وساند برجلة ع الحيطة ومرجع راسة لورا ومغمض عنية راحت ووقفت قدامة

مكة بهدوء.... كريم ياكريم

كريم فتح عيونة لقاها واقفة قصاادة اتعدل في وقفتة

كريم... نعم عاوزة اي

مكة بأحراج من نبرة كلامة... احم. انا كنت جيبالك قهوة

كريم بسخرية... هه وجيبالي قهوة لية بقاا

مكة بحرج مرة اخرى... انا كنت جايبة للكل وجبتلك انتا كمان

كريم وهو يسند علي الحائط مرة اخرى... مش عاوز حاجة يامكة وانا لسة عند كلامي ليكي انا وعدتك اني هنفزلك قرراي الاخير اول ماارجع وابقي عرفهولي لما نرجع بليل وسابها ومشي وهيا فضلت باصة علية لحد مااختفاا ونزلت من عنيها الدموع مسحتها وراحت عند اوضة مالك

*_______________*___________*

في غرفة العناية عند نتاياا

وقف يتاملهاا من خلف الزجاج بأبتسامة تخفق قلبة بسعادة

ظل يتأمل وجهاا الشاحب كم هياا ملاك لايعلم لماذا يتعلق بهاا لماذا هيا تعنيلة لماذا يتمزق قلبة علي حالتهاا

لماذا يتقطع قلبة عندما تأتي فكرة الموت ليتحدث هو بضيق... لية انا عامل كدا لية زعلام عليهاا وهيا اصلا متهمنيش في حاجة لية قلبي بتقطع عليها وعلي حالتها لية لية

قالت جملتة الاخيرة وهو يصرب بقدمية في الارض بعصبية ولكن يتوقف عندما سمع صوت يأتي من الخلف

...يمكن عشان حبتهاا

التفت الية ليقول بصدمة... حبتهاا لا انتا بجد مجنون

... مجنون مجنون فكر كويس وانتا هتعرف انك حبتها

لينظر لها هو بحزن ويتحدث في نفسة... معقول حبتها مستحيل....

*********************
إلي هنا ينتهى الفصل التاسع والعشرون رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن
تابع من هنا: جميع فصول رواية الأميرات السبعة بقلم أميرة دخيل
تابع من هنا: جميع فصول رواية جمارة بقلم ريناد يوسف
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات رومانسية
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة