مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص والروايات حيث نغوص اليوم مع رواية رومانسية مصرية كاملة جديدة للكاتبة آية الرحمن والمليئة بالعديد من الأحداث المثيرة والمتشابكة فى إطار إجتماعى , وموعدنا اليوم علي موقع قصص 26 مع الفصل الثلاثون من رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن .
رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن - الفصل الثلاثون
رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن - الفصل الثلاثون
بعد مرور اسبوع اتحسنت صحة مالك ورجع الكل علي القصر ونتايا كمان معاهم بعد مامحسن اصر عليها انها تروح معاهم ووفقت بصعوبة من اصراره عليهاا
ومكة لسة موجوده في بتها مع كريم بس كريم بتجنبهاا وبيقضي معظم وقتة برا الييت
@@@@@@@@
في قصر الصيااد
كان الكل قااعد مع بعضهم مجتمعين بعد وقت طويل تغمرهم السعادة جو عائلي ممزوج بالحب
منيرة... نتاياا لو تعبانة ومش قاادرة تقعدي اطلعي ريحي ياحببتي متشغليش نفسك بينا
نتاياا بأبتسامة... لا انا كتير منيحة الا لو انا مضيقاكوا
فايزة بأبتسامة... لا طبعا ياحببتي احنا بس خايفين عليكي مش اكتر بس مدام انتي كويسة خلاص خليكي قااعدة اهو بنونس بعض وفي الوقت دا نزلت حور من فوق وبصت عليهم كلهم وهياا واقفة ع اخر درجة من السلم كانت فايزة ومنيرة قاعدين جمب بعض ونتايا علي الكرسي الجمبهم ومالك قصادهم بلعب في الفون ومحسن بعيد عنهم شوية بقرا قرأن نزلت وراحت عندهم ووقفت
حور بغيظ وهيا تنظر الي نتايا... متجمعين عند النبي وراحت قعدت جمب مالك المدهاش اي اهتمام وفضل علي نفس الوضع
حور بصتلة بغيظ ويعدين بصت علي نتاياا بسخرية... اذيك يانتاياا عاملة اي دلوقتي ياحببتي
نتاياا بأبتسامة... الحمد الله منيحة كتير
حور... يارب دايما حببتي انا بردة عاوزاكي تكوني منيحة كدا بسرعة
نتايا... مرسي حببتي شكرا الك
حور... الا صحيح ياحبيبي انتا مش قولتلي انك هتخرجني دلوقت
مالك وهو مازال علي نفسة وضعة يبعث بهاتفة... ماشي عاوزة تروحي فين
حور بغيظ منة... اي مكان قوم بقاا
مالك قاام وقف... يلا ياحببتي اتفضلي ووسع ليها وشاور ليها بأيدة ومشيت قدامة
محسن بهدوء... خد نتايا معاك ياولدي بجلها اسبوع جاعدة في البيت اكدة زمانها زهجت خدها معاك
حور بصت لمالك بغيظ وبعدين بصت الاتجاه التاني
مالك.... حاضر ياجدي اتفضلي يانتاياا
نتاياا... لا اخرجوا انتوا واستمتعوا بوقتكم
محسن... اسمعي الكلام يابتي وروحي معاهم غيري جو بدل الجو ده
مالك... يالا بقاا يانتاياا مدام جدي قال انك هتخرجي معانا متحوليش تعترضي
نتاياا... اوك وخرجت معاه لبرة لقي حور واقفة في الجنينة مستنياهم
مالك راح جاب العربية ووقف وحور قعدت جمبة ونتاياا ورا واتحرك بيهم مالك وطول الطريق الكل قااعد في صمت
مالك... عاوزين تروحوا فين
نتاياا... ولله مابعرف اي شيئ هون ممكن تسألها لحور وهيا بتقلك
مالك... عاوزه تروحي فين يااقلبي
حور بضيق... اي مكان يكون هادي
مالك... امممممم مكان هادي ماشي وركن العربية علي جمب
مالك... انزلوا
حور يأستغراب... انتا جيبنا عند مكة
مالك وهو يلم اشيأه من السيارة... انتوا عاوزين تخرجوا برا البيت اهو انا خرجتكم وهنزور كريم مش الكل بيزوروا بعض ف رمضان ولا اي وبعدين صحابي هناا انزلي بقاا ونزل ونتاياا وحو نزلوا وراحوا وقفوا قدام الباب الداخلي للفيلا ورنوا الجرس وبعد وقت الباب اتفتح
جاسر... اي دا مش معقول مالك بية وحرمة وضيوفة عندنا ياتلتميت اهلا وسهلا يامراحب يامراحب اتفضل
مالك... اليشوف الترحاب دا كله يفكر انوا بيتك وسع كدا امال باقي الشباب فين
جاسر... الواد وائل بتفرج ع المسلسل جوه والحاج كريم بيساعدة
مالك .... هههههههه وانتا بتعمل اي
جاسر.... انا بخدم عليهم ادخل بقاا واسكت
مالك... ماشي ياعم دخلين اهو متزقش بس ودخل مالك وماسك بايده حور وجمبهاا نتاياا
مالك.. السلام عليكم
الجميع... عليكم السلام
وائل ... تعالي ياحبيبي والله القاعدة دي كانت نقصاك
مالك وهو يجلس بجوارة... انتا اكتر والله ياحبيبي قولي بقاا بتتفرج علي اي
وائل.... والله مااعرف يااعم دا جاسر مشغل المسلسل دا وجابر الكل يتفرج علية دا كلوا نكد وربنا كنت هعيط
مالك... مسلسل اي دا ياجاسر شكله مش مصري اصلا
جاسر وهو يلتقط كيس الشيبسي... لا ياامعلم دا تركي بس روعة اوي اتفرج علية ومش هتندم
وائل.... يااااااااه فينوا الواد معاذ وتبقاا فعلا القاعدة تمام
جاسر... اتحيلت علية يقضل مرضيش وقعد يقول الشغل ومش الشغل
مالك... يالا ربنا يعينة اهو احنا كمان نازلين الشغل من بكرة ولا اي ياكيموا
كريم كان قااعد ومبتكلمش وسرحان
مالك وهو يهزة بقوة... كريم
كريم.. نعم يامالك كنت عاوز حاجة
مالك... لا دا انتا مش معانا خالص في اي يابني مالك
كريم بضيق... مفيش يامالك كنت بتقول اي
جاسر... كان بيقولك هتنزل الشغل بكرة ولا اي
كريم بجدية... ايوا نازل كفاية عطلة لحد كدا الشغل كتر اصلا الفترة دي وكلها اسبوع واجازة العيد هتيجي لازم نخلص الشغل المتراكم
وائل... طيب واحنا ياجاسر مش هنرجع القاهرة بقاا
جاسر... بقولك اي ياض عايز تخفا غور لكن انا لازم احضر العيد هنا ومقيم مع كيموا
كريم... بيتكوا ومطرحكوا البيت بتكم
جاسر.... تسلم يامعلم كلك زوق
حور بهمس لمالك.... والله ياسي مالك احنا جاين نتفسح ونخرج من جو البيت تجبنا لصحابك
مالك... حور انزلي من علي دماغي وروحي لاختك شوفيها فين وخدي نتايا معاكي
حور بغضب... ماشي يامالك وقامت راحت عند نتاياا... قومي
نتاياا وقفت... ليك هنروح وين
حور... هنروح لاختي تعالي
نتاياا.. اوك
وخرجت حور ونتاياا الي حديقة القصر وجدوا مكة تجلس علي الكرسي بشرود
حور... بت يامكة بت
مكة .... نعم يااحور انتوا جيتوا امتا
حور وهياا تجلس... من شوية بس انتي مش موجوده جوا لية
مكة بضيق... اهو قااعدة وخلاص اذيك يانتايا عامله اي دلوقتي
نتاياا... اكتير منيحة حبيبيتي
مكة بأبتسامة... يارب دايماا
(( نهار اسوح ع الخيانة )) اتي هذا الصوت من الخلف ليلتفتوا ليجدوا علا تقف وتنظر لهم بغيظ
حور بضحك.... ههههههه المجنونة شرفت تعالي يااختي اقعدي
علا بغيظ... بقاا كدا مش مسمحاكوا علي فكرة تجمع من غيري مكنش العشم ياارمضان
مكة... بطلي رغي بقاا وتعالي اقعدي
علا راحت قعدت وبصت علي نتاياا بأستغراب... اي يامكة مش تعرفينا
مكة بغيظ... انتي مدينا فرصة نتكلم اصلا
حور..... ههههههههه دى نتاياا ياعلا ضيفة مالك
علا بأبتسامة... اهلا وسهلا يانتاياا نورتي الصعيد كلياتها
نتاياا... امنورة بوجودك حببتي
علا... يادين النبي اي دا مش مصرية
حور... يابت ارحمينا من لسانك دا لا من لبنان ارتحتي كدا
علا بتناكة.... مش اوى المهم بقاا قلولي سبب التجمع دا اي اصل عمركوا متجمعتوا كدا غير لما يكون في مصيبة
مكة بغيظ.... مصيبة اما تشيلك قومي اخفي من هنا يابت
علا... هخفي متزوقيش بس ... نستيني انا كنت جاية لي
حور..... ههههههههه كنتي جاية ليييية
علا وهيا تقف.... بالله نسيت يلا بقاا انا همشي عشان اتأخرت وبابا هيزعق سلاموز يابنات وسلمت عليهم وطلعت تجرى خبطت في جاسر وهو واقف بيتكلم في الفون
علا بغضب... مش تفتح ياحيوان
جاسر بغيظ... لا والله المفروض مين اليفتح انا البجري زى الطور مش شايف قدامي
علا.... تصدج انك بني ادم عديم الزوج
جاسر وهو يتمالك اعصابة... طب يلا ياشاطره شوفي انتي كنتي راحة فين اي البلاوي البتتحدف ع الواحد دي وسابها ومشي.
علا بغضب... انسان عديم زوج بصحيح وغادرت هياا الاخرى
*________*_________*
بعد وقت طويل وسهره جميلة رجع مالك وحور ونتاياا الي القصر ودلف الشباب كل واحد الي غرفتة
في غرفة مكة وكريم
كانت مكة قااعدة ع السرير بتلعب في الفون ... دخل كريم وقعد ع الكنبة بدون اي كلمة وظل الصمت يحيط بالمكان لوقت طويل حتي قطع هذا الصمت كريم
زفر كريم بعصبية وضيق ثم تحدث بهدوء.... مكة ممكن نتكلم شوية
مكة بخوف داخلها... اه طبعاا اتفضل
كريم... تعالي اقعدي متخفيش مش هكلك
مكة بحزن من نبرة صوتة الساخرة.... انا مش خايفة علي فكره وتوجهت وجلست ع الكرسي بجوارة قاىلة بضيق.... اتفضل
زفر كريم بضيق مره اخرى... قررتي اي
صمتت مكة وظلت تنظر الية لوقت دام طويلا
ليردف هو بضيق... مبترديش لية لسة مش عاوزاني
نظرت مكة الي الارص والدموع تتساقط من عيناهااا
ليردف هو بضيق... خلاص يامكة كدا قرارك وصلني وانا عند وعدي ليكي بس عاوز اقولك حاجة اخيرة ان انا هكون دايماا جمبك وقت ماتحتجيني هتلاقيني بتمني اننا نكون اصدقاء متقطعيش كل الروابط البنا وزينا زى اي اتنين قرروا يكملوا حياتهم وفشلوا بس دا ميمنعش ان صدقنا تنتهي حتي لو انتي عاوزه تنهي كل البنا انا هفضل جمبك ووقت ماتحتاجي اي مساعدة هتلقيني اول واحد يقف جمبك انتي طالق يامكة
نزلت الكلمة علي مكة زى الصفعة بل اقوي لتشهق بصوت عالي وجسم مرتجف لتتحدث بقهر.... لدرجادي طلعت ولا حاجة في حياتك تصدق انا بضرب نفسي في كل دقيقة بدل الجذمة ميت جذمة وانا الكنت غبية وساذجة وقولت اديلة فرصة تانية لكن انتا طلعت مخطط لكل حاجة وعارف انتا هتعمل اي كويس بجد ياخسارة والف خسارة وانا العبيطة الصدقتك وصدقت انك فعلا بتحبني بجد لتقترب منة وتضربة في صدره بقوة وهو يتراجع الي الخلف والدموع تسقط من عيناه..... انا غلطانة اني صدقتك من الاول وانا الكنت هموت لما عرفت انكم اتصبتوا تعرف كانت حالتي وقتها عاملة ازاي لتضربة مره اخرى... تعرف انا كنن بموت بدل المرة ميت مرة كل ماتخطر علي بالي فكرة انك ممكن مترجعش تعرف كمية الوجع الكنت فيهاا وانا في كل دقيقة بقول يارب احمية مليش غيرة مهما عمل فياا برضة بحبة ومقدرش استغنا عنوا لكن انتا طلقتني بكل سهولة حتي قبل متاخد رأيي ثم ضربتة مرة اخرى بقوة لما انتا واخد قرارك من الاول لية قولتلي فكري وهنفذلك رغبتك ووعدتني هيا دي غبتي انا كنت طلبت الطلاق بس كويس انها جات منك انتا وللاسف لتاني مرة اثبتلي اني غلط واتسرعت في اختيااري
ليقترب منها كريم بدموع وهياا تقوم بالابعاد عنة وهو مازال يقترب منها ليأخذها بين احضانة وهيا تقوه بدفعة والافلات من بين يدية ولكن هو كان الاقوى حتي استسلمت وارتمت بين احضانة وتبكي بكاء مرير مزق قلبة ليشدد من احتضانة عليها ليقول هو بدموع
.... وتفتكري ان انا ممكن اعيش من غيرك صدقيني يامكة انا من غيرك اموت انتي النفس البتنفسة
مكة ببكاء وهيا مازالت بين احضانة.... كداب انتا مبتحبنيش ولا عمرك حبتني عشان كدا طلقتني بسهولة ابعد عني ودفعتة بعيداا عنها
ليجذبها هو مره اخرى ويشدد من احتضانة عليهاا يريد ان يدخلها داخل قلبة ليتحدث بندم.....
صدقيني ياامكة انا بحبك والله وانا قولت انك طالق بدون نية يبقاا باطل بس والله هيا دي الطريقة الوحيدة الكنتي هتخرجي فيها كل الفي قلبك وتقولي حقيقة مشاعرك متعنديش والله بحبك ومقدرش اعيش لحظة من غيرك مكنتش عاوز العند يدخل بنا عشان ميخلناش نندم بعد كدا
مكة بدموع.... انا مستحيل كنت ابعد عنك ولو عاوزة ابعد مكنتش سمعت مبررات مكنتش حتطلك الف سبب وسبب عشان ابررلك موقفك بيني وبين نفسي
كريم... والله انا ماكدبت عليكي ف حاجة وعرفتك كل الحقيقة ونفسي نعيش في سعادة مع ولادنا كل المشاكل اتحلت والكنت خايف منة مبقاش موجودة لية جاية تبعدي انتي دلوقت لية عاوزة يكون في بنا مسافات
مكة بدموع. . .. بس انا معملتش مسافات اصلا انتا البعدت مش انا انتا التجهلتني مش انا
كريم وهو يقبل رأسهاا... وانا اسف يااعمرى وعد مني مش هتكرر تاني صدقيني من النهاردة مفيش غير سعادة وبس ودا وعد مني ليكي من النهاردة مفيش حزن تاني ابتسمي بقاا
ابتسمت مكة رغم عنهاا وارتمت بين احضاانة
@@@@@@@@@@@@@
في فيلا معاذ
في غرفة رائد
دالياا بدموع.... يارائد الله يخليك متعملش فياا كدا انتا عارف انا بحبك قد اي ومكنتش اقصد اي حاجة من الكلام القولتة دا وانتا عارف كدا كويس بس انا مش حاسس بياا ولا بالجواياا لما شايفة جوزي قااعد ووحدة بتتمايع علية
رائد.... اممممم دا بجد فعلا مبرر ممتاز لو انتي فعلا مكنتيش فارقة معاياا ولا كنت حاسس بيكي مكنتش طلعت وراكي ع طول ولا كنت اهتميت بيكي ولا بزعلك
دالياا.... عارفة اني غلطانة واني استاهل اكتر من كدا بس والله انا بتعذب بقالك اسبوع متجاهلني خالص والله صعبة عليا اوى سمحني المرادى وصدقني مش هتكرر تاني
رائد بسخرية... لا والله انتي عارفة يعني اي تجرحي رجولتي بس ياداليا اسكتي الله يكرمك واطلعي برة عشان انا تعبان وعاوز انام
داليا بدموع... بس
رائد بعصبية... داليااااااا
داليا بحزن... حاضر طالعة وخرجت من الاوضة وراحت اوضة اشرقت وقعدت ع السرير وفضلت تعيط
اشرقت كانت بتعدل الدولاب اول ماشافت دالياا طلعت تجرى عليهاا
اشرقت .... دالياا مالك ياحببتي فيكي اي
دالياا فضلت تعيط بصوت عالي وشهقتها بتزيد
اشرقت بقلق... دالياا مالك يابنتي ردي علياا
دالياا وهياا تتحدث من بين شهقتها... رائد رائد يااشرقت
اشرقت بتوتر وهياا تنظر الي ملامحها التي تزيد شحوبة.... ايوا رائد ماله
دالياا وهياا تحاول تجمع قوتها... رائد زعقلي و .. وقبل ان تكمل جملتها سقطت بين يد اشرقت فاقد الوعي
اشرقت بخوف وهيا تخبط علي وجهها.... داليا...داليا. ردي علياا ..دالياا فوقي
داليا مازالت علي نفس الوضع
اشرقت بخوف اكبر.... يابنتي فوقي بقاا الله يكرمك ثم نادت بصوت عالي.... معاااااذ ...معااااااذ. رااااااائد
ركض الجميع من اسفل علي صوت اشرقت العالي .. بينما فاق رائد بفزع علي صوت اشرقت متجهين الي الغرفة جميعاا لينصدم الجميع عندما رأوا دالياا تسقط علي الارض مغمي عليها علي رجل اشرقت وهيا تبكي الي الاخرى ولكن انصدم رائد عندما وجد دماء بجوار دالياا ليتوجه اليها ويجلس بجوارهاا وينصدم الجميع عندما يروا الدماء وووووووووووو
تابع من هنا: جميع فصول رواية جمارة بقلم ريناد يوسف
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
إرسال تعليق
يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا