-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية فصيلتي القوية بقلم ريناد يوسف - الفصل الثانى والثلاثون

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة وأجمل الروايات الممتعة والروايات الرومانسية مع رواية رومانسية اجتماعية واقعية وصعيدية جديدة للكاتبة ريناد يوسف والتى سبق أن قدمنا لها العديد من الروايات علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل الثانى والثلاثون من رواية فصيلتي القوية بقلم ريناد يوسف.

رواية فصيلتي القوية بقلم ريناد يوسف - الفصل الثانى والثلاثون

اقرأ أيضا : حدوتة قبل النوم

رواية فصيلتى القوية بقلم ريناد يوسف

رواية فصيلتي القوية بقلم ريناد يوسف - الفصل الثانى والثلاثون

تابع من هنا: روايات رومانسية جريئة

 ريناد اخدت قمر بنتها للحمام وابتدت تدلكلها فكها

قمر :اه بالناحه بالناحه

ريناد : دي منبه يامعنمي منبه ..

يبت ربيع هيعملك عاهه مستديمه فيوم دا غبي زي عمه وبرضو مش هيتجوزك ابعدي عنه وانفدي بجلدك


قمر :بث اثكتي بث دا ابتدا يحفني

ريناد :يحفك 😳

قمر :اه حوف حوف وعملت بأديها قلب ❤ حوف


ريناد :حووووب 😂 يلهوي لو بقك متعدلش وفضلتي تتكلمي كده علطول ....ياسنه سوخه ياولاد علي قول ابوكي


قمر :نأ هيخف متأنأيث

ريناد جست الميه بتاعت الدش اللي قمر دخلت تحتها : عاااه ...طب والله انتي من كتر ضرب ربيع فيكي جتتك نحست ومش حاسه حتي بالميه المولعه اللي نازله علي جسمك دي ...يبنتي بردي الميه شويه شعرك هينزل زي ريش الفراخ هتقرعي يخرب عقلك !


قمر :نأ بحفها شخنه

ريناد : ربنا يجازيك ياربيع بوظتلي بق البت .....البت البيضه الحيله الحلوه بااااااظت😂


قمر : طب امنشي امنشي دناعاتي مش عانفه احيكهم

انه يحنئك يانبيع ياتنب


**********


ربيع كان قاعد مع عمه مهاب وخرجت رهف من اوضتها ووصلت عند خالها وقعدت علي الكنبه جمبه وعنيها اتعلقت بربيع اللي بيتكلم مع عمه وبيقشرله برتقانه وبيأكله بكل حب والاتنين مندمجين


رهف :ياااه شو هالدقه بالتمثيل هي؟ شو نوع هالقناع يلي لابسته ربيع!!!


والله ماحدا بيفرقه عن الحقيقه بنوب... ياااالله ياخالي لو تعرف انك كنت طول هالسنين عمتربي تعبان ببيتك، ووسط اولادك، ونحن كمان عم نتعامل معه بكل حب. وهو عم ينتضر الفرصه المناسبه ليقضي علي الكل وماحدا فينا كان بيتوقع انه بيقدر يغير جلده ويتلون بألف لون ...ياالله دخيلك شو فيني ساوي خالي مابيتحمل صدمه متل هاي وخصوصا بعد توتر هاليوم


ربيع انتبه لرهف اللي بصاله وسرحانه فيه ولاول مره عنيها تتعلق بيه كده


ربيع ابتسملها بسعاده لكن رهف ابتسمت ابتسامه جانبيه بسخريه مع نظرة احتقار خلت ربيع يستغرب ويتعدل فقعدته ويعقد حواجبه بتساؤل ....ايه ياتري سر البصه دي ؟


عمل ايه عشان بنت عمته تبصله كده !! ومخليها مركزه عنيها عليه كده زي شعاع الليزر حاسس انه مخترق جسمه ومعدي الناحيه التانيه


ربيع هزلها دماغه بتساؤل لكن هي معملتش اي رد فعل وفضلت برضو مثبته عيونها عليه وكأنها عملت تجربه ومستنيه التفاعل بتاعها يظهر


ربيع اتوتر وفضل يهز رجله بتوتر ورهف برضو عينها عليه


مهاب انتبهلها :

مالك يارهوفه سرحانه فأيه ياحبيبت خالك

رهف :ولا شي خالو بس عمبسأل حالي كيف فيه نوع من البشر فيهم يعيشو بين الناس ولابسين قناع الطيبه وهما بيكونو تعابين وماحدا بيقدر يكشفهم.. كيف فيهم يكونو بهالبراعه ... كيف ربيع؟ قالتها وهى برضو باصه لربيع


ربيع هز دماغه بعدم فهم

مهاب :ربنا يكفينا شرها الناس دي يابنيتي وميحطهاش فطريقنا واصل


رهف :احيانا بتكون بيناتنا خالو ومابنعرفها.. وعينها برضو علي ربيع


ربيع :هو ليه انا حاسك تقصديني انا بالكلام دا يارهف ؟


رهف :ليش حسيت هيك!! ولا يلي براسه بطحه متل مابيئولو ؟


ربيع :وانا علي راسي بطحه ليه؟... بس نظراتك ليا من اول ماقعدتي والوش الخشب اللي مصدرهولي دا وتركيزك معايه اوى هما اللى بيقولو كده!! ...


رهف قامت ووقفت وزعقت :


ليش منو انت لحتي اركز معك؟ انتا ولا شي ربيع ...ولا شي ...انت نكره مابتعنيلي شي لحتي ركز معك... او حتي تشغل حيز هالأد من تفكيري..


وشاورت بصباعينها السبابه والابهام إنت اقل من مستوي تفكيري اصلا ...وكل يلى كان بينحكى عنك طلع صحيح ..


مهاب وقف :رهف ايه اللي عتقوليه ديه عيب عليكي تتكلمي اكده اصلا مع ولد خالك !!

رهف :لا خالو مابعترف بيه انا ولا بدي تكون بيني وبينه اي صلة قرابه بنوب ...وهو مانو ابن خالي وسابتهم ودخلت ورزعت الباب وراها ..


قمر كانت واقفه عالسلم هي وبدر اللي رجعت من الارض وطلعتلها :


احثن احثن خنيها تنبيه الكنب ده ينهووووي عنكثفه منمطته ههههه


بدر :متتنيلي انتي دلوقتي ومتتكلميش وتعالي نشوف ايه اللي حصل ووصل رهف البسكوته اللي عمرها مزعلت حد انها تقول كده لربيع ؟!!

قمر :بتمثن ياهبنه عثان يكنهه مث احنا اتفنا...

بدر :يبت لا دي خناقه بحق وحقيق مش تمثيل... انتي شوفتيش تعبيرات وشها عامله ازاي ...؟ تعالي نشوف المنيل دا عملها ايه تعالي


مهاب بص لربيع :عملتلها ايه يافقري خليتها شاطت فيك اكده دي كمان ؟


انت دمرتلي قمر وهتدمر دي كمان؟


والله عمتك قمر تقطع رقابتك علي بتها ...قمر اختي معتتفهامش مش زي حلاتنا انا ومرت عمك غلابه وسيبينك تدفن البت فأي حته وكل اللي نعملوه اننا نحفرو ونطلعوها


ربيع :والله ياعمي معملت حاجه ولا حتي كلمتها


مهاب :خلاص يبقي هي انجنت لحالها وصلت سن الجنان منا كنت واثق ان عيال قمر هيظهر عليهم جنان امهم فيوم بس هي مسألة وقت 😂


قمر وبدر دخلو عند رهف لقوها بتفرك فأديها ورايحه وجايه في الاوضه وباين عليها القهر والزعل


قمر :مانك يابت

رهف بصت لقمر وعقدت حواجبها :

ليشك عمتتكلمي هيك وايش به تمك؟


بدر :ربيع لوحهولها عشان غاظته


رهف :هالحيوان كيف فيه يساوي هيك ؟

قمر :ومث بث كته تا ندم عنيا تناب


رهف بصت لبدر :شو حكت

بدر :😂بتقولك مش بس كده دا ردم عليها بالتراب


رهف :دخيل الله ...طيب تمك راح يرجع متل قبل ولا راح تكفي حياتك متل بوحه هيك ؟


قمر :مث عانفه بث ثيبك انا فنحانه اوي يانهف بنغم انه منمطني بث ثفت فحنيه غينه يابت غينه زي بتاحت الناث اللي بيحفو تول ومث مهم الضنب ضنب انحبيب زي اكن الزبيب


رهف بصت لبدر :انزلي بالترجمه بدر


بدر :بتقولك بالنسبه لبوقها فهي مش عارفه لكن سيبك هي فرحانه اوي برغم انه مرمطها بس شافت فعنيه غيره زي بتعت الناس اللي بيحبو بعض دول ومش مهم الضرب ضرب الحبيب زي اكل الزبيب


رهف :كيف عمتفهمي عليها انتي ؟ اني واي... قمر بدي أولك بعدي عن هاد ربيع لانه واحد ندل ومابيحبك وجواته غير يلي بيظهره للناس ربيع واحد واطي بوشين حقير


قمر سكتت شويه وبعد كده برقتلها وقربت منها واتكلمت بسرعه وزعيق :اوني كته اوووني اه ياحنوانه، حٍني فحينك ؟وًنا نما نقيتي حثن ناح منك اونتي تثقطينك ناجل، بدان متعنتي وتبوني ياباينه ياكنبه.. ناااااء تنا اقتحك والمثحف، واخني اكبن حته ات عقنه الثباع


رهف مبرقه من هجوم قمر وكلامها السريع اللي مش مفهوم وبصت لبدر

عشان تترجملها وهزتلها دماغها بأستفسار


بدر :بتقولك لا متقوليش عليه كده 😂😂

رهف :يي كل هاد طلعو هالكلمتين


بدر :معلش اصل فيه حروف بتقع منها غصب عنها عشان ظروف بقها

😂


رهف :تعي قمر ومسكتها من ايديها قعدتها علي السرير راح افهمك شي ربيع مافيكي تحبيه مشان ..


قمر رجعت بدماغها لورا وادت رهف روسيه خلتها اغمي عليها : متتكنميث عن نبيع كته منه تانيه ..اخنسي بقا

ورمتها علي السرير :


ناني نانت عنيكي حيئه وغطتها وطبطبت عليها وملست علي شعرها وبصت لبدر :ينهوي عنيا وعني حنيتي انا بخُن حنيه وخرجت وبدر وراها بتضحك عليها


حسن ومالك كانو رجعو من المزرعه

وقعدو جمب ربيع ومهاب


قمر قعدت هي وبدر علي الكنبه


مالك اول ماشاف قمر بشكل بوقها ده وحوالين بقها ازرق جري عليها واتكلم بلهفه :

ايه دا ياقمر مال بوقك وايه الكدمات دي ؟

حسن :ايه دا فعلا ياقمر

قمر :تون هايج هنب من المزنعه و نأحني

ربيع بيياكل بسنانه فشفته التحتانيه وباصصلها وحسن فهم ان ربيع اللي عمل فيها كده


حسن :والله التور ده مش هيهدي غير لما يموتك خالص وقام قعد جمبها ومسك فكها السفلي وبيضغط عليه من الخلف بطريقه احترافيه


مالك :مخلوع من مكانه صح ياحسن

حسن :تقريبا كده اه

مالك :طب بعد اذنك ثواني وقعد قصادها وبحركه سريعه داس علي الفك من اسفل وللجنب الفك رجع مكانه تاني وقمر فضلت تحرك فيه شمال ويمين بفرحه :

الله بوقي رجع!!!



ربيع :ياريت بقا نحافظ عليه عشان مينخلعش تاني ومش كل مره هينفع يرجع ممكن فمره ميرجعش تاني


قمر :يه يه يه يه يه متخافش هخلي دكتور ماااااليييك يدبح التور لو فكر يعملها مره تانيه


ربيع بص لقمر وبيجز علي سنانه


دكتور مالك ميل علي قمر ووشوشها :امال رهف فين ؟


قمر بغمزه :الصناره غمزت ولا ايه

مالك ضحك بخفه :والله انتي ماليكيش حل ...انا بسأل عادي علفكره


ربيع متابعهم وخلاص وصل لقمة غضبه وبيهز فرجله جامد


قمر وهي بتحرك بقها بأيدها :علي العموم هي دخلت تريح شويه وانا غطيتها وسبتها ترتاح


بدر :اه اصل قمر حنينه حنيه مقولكش 😂

قمر وبدر بصو لبعض وضربو كفهم ببعض وضحكو سوا وفضلو يتكلمو هما ومالك وربيع متابعهم وهاين عليه يقوم يجر مالك من جمب البنات ويرميه بره


بعد شويه خرجت رهف وهي ماسكه دماغها :شو حصل من شوي بدر انتي وقمر انا من لما كنت عم احكي معكن فجأه ماحسيت بشي!!


قمر :بتحكي معانا احنا ..؟ وبصت لبدر وبتهز فدماغها بعدم تصديق


رهف :اي من لما ماكان فيكي تحكي منيح

قمر :مافيا احكي؟ منا بحكي لبلب اهو ...مالك يارهف مالك ياحبيبتي وحطت ايدها علي قورتها


رهف :اه ياربي الظاهر اني خربطت وكنت عم احلم ...بس والله متل الحقيقه اخ ياراسي بدر فيكي تجيبيلي حبة بانادول بليز


بدر :اه اكيد حالا ياحبيبتي وقامت وهي بتضحك 😂


مالك :علي فكره العجل الصغير اللي ولدتي امه سألني عليكي النهارده وفضل يتكلم معايه عنك


رهف بأبتسامه :يي عنجد طيب شو حكي عني

مالك :قالي ان هو حبك من اول مابص جوا عنيكي اتسحر بيهم كأن جواهم تعويذه سحريه ومن ساعتها صورتهم مش مفارقه خياله


رهف :ههههههه العجل حكي هيك ؟

مالك :مش مصدقاني ..طيب انتي ممكن تسأليه بنفسك

رهف :هههههههه اي راح اسأله لحالي بس اصحك تكون عمتكذب وما حكالك شي؟

مالك :مش هيقدر ينكر وحتي لو انكر بصي فعنيه وانتي تعرفي الحقيقه


قمر :ياقاسي بص فعنيه وشوف ايه انكتب فيها ...دي نظرة شوق وحنيه ودي دمعه بداريها أن أن

مالك ورهف وبدر اللي كانت وصلت بكبايه ميه وحبايه ردو مع بعض ..أييييه ....بيحيوها

قمر طبطبت علي صدرها بتشكرهم والاربعه ضحكو


ربيع لحسن :ايه ياعم القرني انتا متسيب الموبايل ده وتركز وخلي

عندك شوية دم ونخوه


حسن رفع حاجبه بأستغراب :مالك يبني نخوة ايه وعجوة ايه اللي بتتكلم عنها دي فيه ايه


ربيع ضربه علي دماغه من ورا بأيده وشاور بدماغه علي مالك وهو وسط البنات

يعني جنابك مش شايف جو حريم السلطان دا ولا ايه ..؟ صاحبك لامم بنات العيلة كلهم ونازل ضحك ومسخره معاهم وانتا وابوك ولا هنا


مهاب سمعه :بس ياد ملكش دعوه بابوه انا أُوبن مايند وبآمن بالصداقه بين الجنسين يامتخلف يارجعي انتا وبعدين مالك متربي معاهم يعني كيف اخوهم


حسن :😂 عااااههههههههههه اضرررب


ربيع نفخ بغيظ ورجع بعنيه علي مالك والبنات ووجه الكلام لحسن .والله الدكتور مالك بتاعك دا ابتدا يطبق علي نفسي


مهاب :له وانت الصادق دي الغيره اللي طبقت علي نفسك وعلي مراوحك كمان

ربيع:اه بغير علي حرمة بيتي وعلي لحمي ومش عيب علفكره وقام راح عند البنات ومالك وبص لقمر الاول


قومي خشي المطبخ اعملي حاجه مع امك يبت انتي ...

قمر بصتله ولما لقته بيجز علي سنانه قامت من سكات خافت من بوكس ولا بونيه لو مقامتش تدمرلها وشها خالص المرادي


بص بعد كده لرهف :قومي يارهف شوفي جدتك كانت عاوزاكي


رهف فهمت انه مش عاوزها تقعد مع مالك :لا ماراح قوم وما راح شوف حدا ومادخلك فيني اذا بتريد وبعد اذنك قوم واقعد مكانك حدا حسن


ربيع برقلها

رهف :اذا بتريد بدي دكتور مالك بكلمه مابدي ياك تسمعها


ربيع قام وودانه بتطلع دخان ووشه احمر

مهاب وحسن :😂😂


ربيع راح قعد جمب حسن وهو مبرق


حسن :وبالنسبه لبدر مقومتهاش ليه ولا دي مش لحمك لحم الجيران ؟


ربيع :ها ما انا ااا

حسن :شوف مين اللي عامل نفسه السلطان دلوقتي وعاوز كل الحريم حواليه ...بس عشان متتنفخش اوي وتقول ابصر ايه وماترك ايه وهي فالاصل غيره منك ليس الا .


ربيع قارن تصرف رهف مع تصرف قمر وشاف قمر ازاي نفذت كلامه من غير ولا حرف وازاي بتعمل حساب لزعله لكن رهف عاملته بطريقه خلت الدم غلي فعروقه


ربيع :شايف عمايل بنت خالك

حسن :اه شفت كسفتك حتته كسفه عننننب 😂


ربيع :ياد اتلم وارجل وقوم خدها قلمين كده وخليها تفهم انها بنت رجاله


مهاب :عقولك ايه سيب الواد ومتلعبش فمخه وبعدين متاخدها انتا ولا انتا ايدك ف....جيبك 😂


قوم عشان ابوها اللوا واخواتها

يعتقلوك ويفصلولك كام تهمه علي مقاسك وكمان يكسوك ببدله حمره تاكل منك حته .....قال عاوز ولدي يضرب بت قمر ورعد قال ...


حسن :متقلقش يبابا وهو انا عبيط اسمع كلامه؟ وبعدين هي بتعمل ايه بتكلم زميلي.. وقدامنا كلنا وبمنتهي الاحترام والادب.. اهدي بقا واتلم فليلتك دي ....ومتقربش لقمر وتمد ايدك عليها تاني عشان غباوتك ابتدت تزيد عن حدها وكان ممكن تكسرلها فكها ومينفعش يرجع تاني..


مهاب :وماله عاد وكانت فضلت طول عمرها كيف المعزه الزرباوي ولسانها دايما مدلدل من خشمها وتريل علي صدرها وكان بقي مرار طافح


ريناد خرجت من المطبخ بعصير وادت للكل وخرجت بعصير توديه لبباها ومامتها اللي قاعدين وسط الخضره في الارض قعدتهم المفضله سوا

ريناد قربت منهم وسمعت بباها وهو بيغازل فمامتها

ريناد :طب والله انتو عالم رايقه خد ياعم العصير عشان تتقوي وتقدر تغازل خدي انتي كمان ياحبيبتي عشان تقدري تستحملي جرعات الغزل المضاعفه دي 😂


احمد :بنت بطلي غيره وروحي خلي جوزك يغازلك

رهف :مابيعرف مشان هيك عمتغار هههههههه


ريناد :شوف الوليه بتغيظني طب ايه رأيكم لو ماغازلني النهارده لابيته بره في الطل واخلي الفيران تاكل صوابع رجليه 😂


قمر طلعت بعد شويه من المطبخ وخرجت تتمشي ورهف كمان خرجت وربيع خرج ورا الاتنين وكل وحده راحت فأتجاه وهو احتار يروح ورا قمر ولا ورا رهف

يروح لقمر ويتأسفلها علي اللي عمله معاها من غير مبرر غير انها قالتله انها رايحه المزرعه.. ورغم كل اللي حصل مزعلتش منه وسمعت كلامه

لما طلب منها تقوم من جمب مالك


ولا يروح لرهف ويعرف منها ايه سر الهجوم بتاعها عليه النهارده ؟....هي اه قالتله انها مش بتكنله اي مشاعر لكن هو طول عمره عارف انها قلبها مش معاه وبرضو بيحاول ومفقدش الامل لكن هي عمرها برضو معاملته كده ولا بتعامل اي حد كده فيه سر عندها ولازم يعرفه!!


فضل يبص علي قمر شويه وعلي رهف شويه وف الاخر قرر انه ولا يروح هنا ولا هنا وهيقعد جمب احمد الجد ورهف الجده ..


الليل دخل عليهم في الارض والكل ابتدا يجتمع في الفيلا فمعاد العشا

لكن ربيع اتأخر شويه كان عنده شوية شغل فالارض بيحرث بالجرار


واثناء ما بيشتغل شاف دخان كثيف بيتصاعد من عند المزرعه وكمان من عند اشجار البستان وشاف عمال الارض والمزرعه بيجرو شمال ويمين

وحالة هرج ومرج وهو عقله وقف تماما وفجأه لمح خيال بيجري وسط الشجر ....والمفاجأه انه كان نفس الخيال بتاع الصبح ....ايوه هي حسنه امه !!

ربيع فهم انها هي السبب في الحريق وكان هيجري وراها لكنه سابها لما شاف السنة اللهب بتعلي للسما والنار بتاكل الاخضر واليابس وجري بسرعه علي الناس اللي بتطفي وفضل يطفي معاهم الكل خرجو من الفيلا


ومهاب واقف ونفس المنظر اللي حصل معاه من سنين وحرق قلبه بيتعاد معاه من تاني لكن الفرق انه دلوقتي قلبه مش شباب زي زمان ويستحمل صدمه زي دي ...


ريناد صرخت ووقعت علي الارض وهي شايفه جنتهم بتتحرق قدام عنيها

قمر جريت ودخلت المزرعه هي ومالك وحسن وابتدو يفتحو العنابر للبقر والعجول عشان يخرجوها لكن للاسف النار مسكت فالقش ودخلت لاغلب العنابر حرقت الحيوانات


سليم وربيع بيحاولو يطفو فكل مكان بعشوائيه لكن الحريق كان اكبر منهم وريحة البنزين مغرقه المكان


رهف الصغيره اغمي عليها من اول ماخرجت من باب الفيلا وشافت الحريق قدام عنيها


بعد شويه وصلت عربيات الاسعاف واتعاملت مع الحريق بس بعد ماكان الدمار والخراب طال كل حاجه... المزرعه والزرع والشجر وكل حاجه كساها اللون الاسود


مهاب اللون الاسود انعكس علي ملامح وشه وكبر علي عمره سنين فلحظات وكان ولا سامع ولا مركز فأي حاجه ولا مع اي حد غير الشجر اللي زرعه بأيده ورواه بعرقه وحبه لغاية ماكبر وفروعه عليت فالسما بشموخ ودلوقتي لبس توب السواد


الكل قاعد علي الارض مهاب وعيلته والعمال والكل حزين نفس كم الحزن والقهر علي الجنه اللي انمحت فلمح البصر


الضابط المحقق :بتتهمو مين بالعمله دي ؟

حسن كان هيتكلم لكن رهف الصغيره قاطعته :انا بعرف مين اللي ساوي هيك ...انا بعرفه وراح خبر الكل عنه وعن حقيقته القذره

يلي حرق الارض مشان يحرق قلب خالي واولاده عليها هو ربيع ...👈 هاد الثعبان يلي لابس تياب الحملان


ربيع انتفض من مكانه وقام وهو بيتلفت حواليه ومش فاهم حاجه والكل عيونه بتتنقل مابينه وبين رهف


الضابط :انتي متأكده من كلامك ده ياانسه ؟

رهف :متل ماشايفتك حضرة الضابط



ياتري ياربيع هتدفع من تاني تمن انانية امك وهتنظلم منها مره تانيه ولا...؟ وياتري صدمة الارض هيقدر مهاب وريناد يتحملوها ؟....وياتري الارض هتفضلهم ولا للقدر رأي آخر

*********************
إلي هنا تنتهى الفصل الثانى والثلاثون من رواية فصيلتي القوية بقلم ريناد يوسف
تابع من هنا: جميع فصول رواية غدر الزين بقلم مروة محمد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات رومانسية
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة