-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية فصيلتي القوية بقلم ريناد يوسف - الفصل السادس والثلاثون

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة وأجمل الروايات الممتعة والروايات الرومانسية مع رواية رومانسية اجتماعية واقعية وصعيدية جديدة للكاتبة ريناد يوسف والتى سبق أن قدمنا لها العديد من الروايات علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل السادس والثلاثون من رواية فصيلتي القوية بقلم ريناد يوسف.

رواية فصيلتي القوية بقلم ريناد يوسف - الفصل السادس والثلاثون

اقرأ أيضا : حدوتة قبل النوم

رواية فصيلتى القوية بقلم ريناد يوسف

رواية فصيلتي القوية بقلم ريناد يوسف - الفصل السادس والثلاثون

تابع من هنا: روايات رومانسية جريئة

 رعد بص لقمر وهو مبرق عنيه 😨 قمر حبيبتي اوعي تكوني بتتكلمي بجد ياروحي ..دول عيالك فلذة كبدك ياحبيبتي


قمر كشرتله :طب وهو اني هعملهم ايه يعني دنا هجوزهم


شريف :😂 اما لو كانت امكم هتعمل كده فعلا ياعيال ..😂


مرات شريف :ههههههههه لا مأظنش قمر هتعمل كده بجد

قمر :طب وكتاب الله هجوزهم صوح


مهاب واحمد في نفس واحد :بابا الحقنا 😨😨


قمر :تحاولوش ولا بابا ولا ماما ولا اي حد في العالم هيقدر يغير قراري

وهجوزكم هجوزكم ...بس مع اختلاف العرايس ....هجوزكم دنيا وسمر وغصب عن اهلهم لو موافقوش ازيكم بقاااااا😉


دنيا ومهاب واحمد وسمر 😍😍😍😍


شريف :😂اغرب خطوبه شفتها او سمعت عنها فحياتي ...طب بعد اذنك ممكن انا ومراتي نحضر فرح بناتنا


قمر :ايوه امال ايه انتو اول المعازيم ..


مرات شريف :😂 طب والله كتر خيرك ياست قمر ...طب مش تاخدي رأي البنات حتي


قمر :حداناش بنته تقول رأيها فجوازها ...انا عجوز عيالي علي الطريقه الصعيدي


احمد ومهاب نطو جمب امهم وكل واحد باسها من خد ومسك ايدها باسها ...ربنا يخليكي لينا ياست الكل


قمر شاورتلهم وقربولها ..امال انتو فاكرين امكم نايمه علي ودانهها ومعرفاش قلب عيالها واحواله ولا ايه ...دانتو ولاد قلبي ياد انتا وهو


الاتنين حضنوها مع بعض وهي بصت للبنات اللي كانو هيطيرو من الفرحه وغمزتلهم بعينها وهما بصو لبعض وبصو للارض وابتسمو بكسوف


رهف قامت وراحت لدنيا وسمر وباستهم وباركتلهم :وراح نفرح اخيرا


قمر :بت انتي وهي من بكره تاخدو امكم ورهف وتنزلو تشوفو شققكم اللي هتتجوزو فيها وتبتدو تفرشوها علي زوقكم


شريف :شقق ؟ ليه هما مش هيتجوزو معاكم هنا في الفيلا ولا ايه


رعد :يعم طب ادخل فيها شمال ولا قولها لازم تيجي تخطبيهم مني في البيت بتاعنا ولا استني افكر وارد ؟ ايه السهوله اللي انتا فيها دي يبني


شريف :لا البنات بناتها زي ماهما بناتي وبعدين خليني حلو عشان تخليني احضر الفرح بتاعهم .


الكل :😂😂😂😂😂😂


مرات شريف :لا بجد شقق ليه ياقمر ؟ مالفيلا كبيره وتساع الكل


قمر :لا ياحبيبتي خليهم علي راحتهم فشققهم ولما يجوني يجو زياره .وبعدين انا مش مضمونه ممكن اقرر اني اعمل عليهم حما كيف ماري منيب اكده واطلع عنيهم ...عحميهم من نفسي ياستي 😂


الكل ضحك عليها

شريف :لا قولي انك عاوزه الدنيا تفضالك انتي ورعد بقا


رعد :وليه لا مانتا هتجوزهم والدنيا تفضالك ولا هو حلو ليك ولغيرك لا


قمر :الصراحه ...انا فعلا عاوزه افضي لحالي شويه .دنا حتي همسك رهف الشغل والشركه عشان ميبقاش فيه وراي اي مشغوليات


الكل بص لرهف

رهف :😢😢 لا تطلعو والله كل ماافكر بالموضوع بحس حالي راح اتخربط


قمر :بس يابت خربطوكي خربيط ..جلع بنته ماسخ ...

رهف :😢😢😢 حاضر ماحكينا شي

الكل :😂😂😂😂😂😂


احمد :الا قوليلي اشتريتي الشقق امته وفين ياست قمر يلي ماشيه من دماغك ومش بتاخدي رأي حد فأي حاجه


قمر :اشتريتهم قريب ...وقلت لجدكم وهو اللي ساعدني ...وبعدين طول مالحاجه لمصلحتكم مش هاخد رأيكم فيها ....وبصت لمرات شريف


متسمعينا زغروته ياحجه انتي

ناديه :مش بعرف 😄

قمر :اني ععرف لولولولولولولولولولولولوللولولولولووولولييييييي واخدت نفس جامد


شريف بعد ماخلصت سقفلها :😂 مراتك عليها نفس طويل زي بتوع الاوبرا

رعد :مراتي متعدده المواهب من زمان ياعم الحج مشفتهاش انتا وهي بتغني

شريف :لا

رعد :ايون

شريف :لا اسمع بقا

دنيا &سمر :اه والنبي ياطنط سمعينا صوتك

احمد &مهاب :عاوزين قمر ..عاوزين قمر

قمر بصت لرعد

رعد شاورلها بدماغه بالموافقه

قمر :احمممم ٢ .٤ .٦ .٨ .١٠ تست تست

الكل :😂😂😂😂😂

قمر ابتدت تغني بصوت جميل جدا وباصه لرعد :انا مش مبيناله انا ناوياله علي ايه ..ساكته ومستحلفاله ومش قيلاله ساكته ليه ...خليه يشوف بعنيه ..ايه اللي ناويه عليه ...خليه يخاف من خياله لما اغيب يوم عن عنيه


رعد :😨

الكل :😂😂😂😂😂😂😂وسقفو

شريف :اقسم بالله انتي ماليكي حل يلهوي علي جمال الصوت والبحه


الكل :فعلا صوتك يجنن

قمر :ميرسي الله يجننكم 😂

شريف :يعني خفة دم وتحمل مسئوليه وست بميت راجل ولماحه وحساسه وصوت يجنن


رعد :ومتجوزه علي فكره وانا جوزها عشان متهيألي نسيت الحته دي

الكل :😂😂😂😂😂😂

رعد بص لمرات شريف :وانتي ايه ..؟ جوزك عمال يعاكس ويغازل في مراتي قدامي وقدامك وانتي قاعده كده عادي


ناديه :😂 اصل مراتك تتحب بصراحه ...انا عازراه


رعد :😳 دي لو قمر وانا قلت عليكي كده كانت ولعت فينا احنا الاتنين وقدمتنا قربان للشياطين بتوعها


شريف :مهي مراتي معندهاش شياطين الحمد لله

رعد :يابختك ياعم

قمر :😲يبخته ؟ يعني عتحسده علي مرته ؟ يعني مرتك معجباكش .شاهدين ياناس .شاهدين ياخلق

رعد :اهو خد عندك ياعم والله منا متكلم

مرات شريف :منتا بصراحه غلطت يارعد ...حد يقول لصاحبه يابختك علي مراتك ...حد يقول لحد كده


قمر :قوليله

شريف :لا ملكش حق يارعد

قمر :قوله

الكل :ملكش حق يابابا ..والبنات ياعمو 😂😂😂😂😂😂

قمر :قولولو

رعد :خلااااااص الله يحرقكم هي ناقصه شعلله مهي عامله زي وابور الجاز هابه فوشي علطول


قمر :😢ربنا يسامحك مهتكلمش

احمد :لا والنبي بلاش زعل في اليوم ده احنا مبسوطين اوي بلاش عكننه


مهاب :اه والله وياريت تعملو هدنه لغاية ماتجوزونا


قمر :وبعد اكده نولعو فبعض عادي صوح ..؟ ايوه منتو هتكونو اتجوزتو ودورنا خلص فحياتكم 😢


احمد :ياخبر ؟ طب بالزمه دا كلام ؟ طب دانتو دوركم هيبتدي بجد بعد جوازنا بقا ..امال مين اللي هيربي عيالنا ومين هتكون احلي تيته ومين هيكون احلي جدو


قمر :له انا مهربيش حد عشان اكتشفت اني مععرفش اربي بعد ماكبرتو 😂مش هضيع العيال زي ابهاتهم


الكل :😂😂😂😂😂😂

مهاب :كده ضحكتي علينا الاجانب ياست قمر كده ؟ بقا احنا مش متربيين ؟


قمر :ايون ومحداكمش ريحة الزوق كمان ..عشان لو كان عندكم كنتو خدتو خطيباتكم وطلعتو فسحتوهم وكل واحد فيكم جاب لخطيبته هديه محترمه بمناسبة الخطوبه


مهاب واحمد بصو لعمهم شريف

قمر :له مهيتكلمش هو اصلا ملهش صالح بيهم من اهنه ورايح خلاص دوره انتهي معاهم لحد اهنه ...يلا يابنات قومو مع خطبانكم


البنات بصو لباباهم

شريف رفع اديه بأستسلام


قمر :قلت قومو علي ماتخلصو وتيجو علي الساعه ٣ ونص ٤ بالليل اكده نكونو احنا اتفقنا علي كل حاجه


شريف ومراته :😳😳

قمر :وابقو روحو السيما ياعيال


الكل :😂😂😂😂😂


شريف :لا بقا لغاية هنا ولا ياقمر بقا

قمر :ايه ياشريف مالك ماكنت حلو جرالك ايه


شريف :٣ و٤ ايه اللي يرجعو فيها

قمر :بالليل ...ولو مش عاجبك نفركشو من دلوكيت


شريف :هو انتي فاكراني بتهدد ..؟ لا ياامي نيفر ...واخر كلام عندي بقا الرجوع يكون ٢ ونص اكتر من كده لا😂


الكل :😂😂😂😂😂

رعد :لا راجل يلا ...والرجوله اللي بتشر منك في اللحظه دي هتغرقنا الله يخرب بيتك


شريف : يبني دي ثقه ...ثقه فمهاب واحمد وقبل منهم ثقه فبناتي وتربيتي ليهم ومتأكد انهم حتي لو باتو بره البيت مع عيالك مفيش اي حاجه غلط هتحصل مابينهم


قمر :اهو عشان البوقين دول هيرجعو الساعه ١٠ واصلا انا مكنتش هسمحلهم يتأخرو عن اكده ..انا بس بحب ردود فعلك وانتا متعصب

شريف :عارف ياقمر وواثق فيكي وفعقلك


رعد : رهف روحي معاهم

قمر :له مهتروحش وتبقا عزول هيروحو لحالهم


رعد :وانا مابدي روح اصلا 😏بكره راح انخطب وراح اضهر لحالي مع خطيبي وماحدا راح يروح معي


قمر :دا عند ام ترتر ديه ...حداييش بنته تخرج مع شباب لحالهم يابت رعد قبل كتب الكتاب ...انتي عاوزه الناس تقول علينا ايه


الكل :😨😨😨😨😨😨

قمر :شفتو صدقتو واتخضيتو ..علي الطلاق اتخضيتو ...شفتو دي وشفتو دي ...وفردت ايديها لعيالها :متخلصو وتاخدوهم وتجرو لبره مش شايفين امكم عتعك 😂


الاربعه قامو كل واحد مسك ايد خطيبته وجريو لبره


رعد :نتكلم جد شويه بقا :طلباتك ايه ياشريف ولو ليك اي شروط


قمر :طب اتفقو واحنا كمان فيه حجات نسواني هنتحدتو فيها انا وناديه لحالنا وقامت ومسكت ايد ناديه وراحو يقعدو في مكان تاني


رعد :هاه ارغي بقا

شريف :انتا بجد يارعد فاكر لما ولادك يتجوزو بناتي اني هيكون ليا شروط ولا طلبات ؟ انتا مش عارف انتا وعيالك ايه عندي ولا ايه ..يلا دانتا اخويا وولادك ولادي وبناتي بناتك


رعد :ربنا يديمك ليا نعم الاخ والسند ياشريف

شريف :ويخليك ليا يارعد ويتم فرحتنا وفرحة الولاد علي خير يارب

رعد :امين يارب

************

عند مهاب في الارض


احمد ورهف الجده قاعدين تحت تكعيبة العنب

رهف مسنوده علي كتف احمد

:حمودي

احمد :عيون حمودك

رهف :ياتري قمر شو مساويه بجهال ابني

احمد :😂بقم رجاله بشنبات ولسه بتقولي عليهم جهال وبعدين دول عيالها هتعملهم ايه يعني


رهف :ايه جهال وراح يضلو بنظري جهال وزعاطيط يقبروني شو بحبهم


احمد :يارهوفتي مهم بيكلموكي كل يوم وبتطمني عليهم وبيطمنو عليكي


رهف :😢والله بخاف عليهم كتير من قمر ياحمودي عقلاتها صغار وعم حس انها اصغر منهم بالعقل ولساتها طايشه ومجنونه ومابتكبر ابدا مهما عدي الزمن


احمد :هههههههه لسه مافهمتيش قمر بعد السنين دي كلها ؟ دانتي يعتبر اللي مربياها يارهف


رهف :لا حمودي صحح المعلومه قمر هي يلي ربتنا كلياتنا


احمد :هي تركيبه غريبه جدا الصراحه ومنكرش ان عقلها صغير ..بس دا عشان هي تلقائيه ومش ملجمه الطفله اللي جواها اللي بتتكلم بتلقائيه كأنها بتتعلم الكلام جديد ومش بتعرف الصح من الغلط وكمان بتعمل اللي بييجي في دماغها بعفويه ومبتعملش حساب لرد فعل اللي قدامها ودا بيخليها بتعمل حجات اللي قصادها عمره ميفكر انها تعملها وبالتالي بيتفاجئ جدا ...

لكن في نفس الوقت طيبه وحنينه وقلبها كبير وانا بحبها جدا يمكن اكتر من ولادي كمان ....دي بتغطيني فعز الصيف ياماما وتقولي انتا عضمه كبيره تاخد برد 😂وبتغطيكي انتي كمان


رهف :والله وانا كمان بحبها وبعرف انها خوش بنيه وآدميه كتير ...بس برضو بخاف علي احفادي منها 😢


احمد :رهف ..قولي انك الولاد وحشوكي وعاوزه تروحيلهم

رهف :ايه تأبرني خدني لعندهم

احمد :حاضر هتصل بيهم يجو ياخدونا ..مبسوطه ياستي

رهف :طول حياتي وانا مبسوطه لانك جمبي ياحياة الروح انتا


احمد حضنها وباس دماغها :دانتي اللي روح الروح والقلب والعقل كمان


ربيع :وانا والله ماروح الا لما تعلمني شوية كلام من الحلو دا


احمد :تعالا ياربيع قرب ياحبيبي

ربيع :بشرط ياجدو تعلمني

احمد :اعلمك ايه ياعيون جدك

ربيع :علمني الحب

احمد:الحب مش بنتعلمه ياربعه الحب بنحسه بنتنفسه بيختلط بكل زره فجسمنا ولما بنطلع النفس قدام حبايبنا بيطلع مليان بالحب وبيبان فلمعة عنينا وبيتحس فسلام ايدينا وصدقني الحب الحقيقي قادر انه يعبر جوا حبيبك ويحسه ولو بعد حين


ربيع ابتسم بحب لما افتكر حب قمر ليه وصبرها عليه وازاي قلبه ابتدا يدقلها في الاخر وابتسامته وسعت لما بص لقاها ماشيه في الارض وماسكه عصايه وبتشوح بيها في الهوا وبتتنطط


احمد بصله وبعدين بصلها وابتسم واضاف :

ونبقا غلطانين اوي يابني لو عرفنا ان لينا مكان كبير في قلب حد وانه بيحبنا حب حقيقي ونتأكد من خوفه علينا واخلاصه لينا ونضيعه من ايدينا


ربيع قام نط من مكانه مره وحده :عندك حق وجري ناحية قمررر

واحمد ورهف بصوله وابتسمو لما شافوه رايح علي قمر


قمر ماشيه وسرحانه وفجأه لقت نفسها بتتشال مره وحده

قمر اتخضت وصرخت 😨عااااااااا لكن لما شافت ان ربيع هو اللي شالها استغربت اوي


قمر :ربيع احيات عيالك ياشيخ ماتحدفني عشان انا عضمي كله اتكسر علي اديك قبل كده والتأم غلط حتي تلاقيني طالعلي عضم فحتت غريبه


ربيع بحب :لا متخافيش مش هحدفك

قمر :يبقا هتعمل فيا حاجه جديده اجحد من الحدف 😢 هتكسر ضهري علي ركبتك زي المصارعه صح


ربيع :يبت اهمدي مش هعملك حاجه

قمر :امال جيت ولفحتني من ع الارض ليه هاه ليه


ربيع نزلها وقرب وشه عليها :قمر بصي فعنيا وقوليلي شايفه فيهم ايه

قمر: شايفه ايه فعنيك ؟

ربيع :ايوه بسرعه


قمر قربت من عنيه بوشها :يلهوي عنيك صفره ياربيع شكلك عندك رشح المراره 😨 ايه دا وعينك الشمال فيها حول بسيط ...وال


ربيع بدون سابق انذار زقها علي الارض وقعها وسابها ومشى بعد مابصلها بصت قرف


قمر :ااااه يخرب بيتك يابعيد ...طب والله انت عيل معفن 😢طب انا عملت ايه يلي تنشك فمعاميعك ...مش قلتلي مش هحدفك يبن الجزمه ...طب يلا يابو عين حوله ....يااحول


ربيع ماشي وهو بيضحك عليها لكن كاتم ضحكته


ربيع : عم عبدالله بص فعنيا كده

عبدالله :اهو يبني مالهم عنيك

ربيع :هو انا فيا عين حوله

عبدالله : طب اثبت بعنيك خليني اركز

ربيع :منا ثابت يعم

عبدالله :لا عنيك بتتحرك يمين وشمال متثبتهم ياولدي


ربيع ركز في عيون عبد الله 😂:ايه دا انتا طلعت احول ياعم عبدالله؟


عبد الله :ايه ديه بجد ...طب مني عارف

ربيع :لا والله دنتا احول بجد

عبدالله :ربنا يخليك الله يكرمك

ربيع :تصدق انا اول مره الاحظ مع انك معانا من سنين


عبدالله :لا منا الحول اللي حداي ديه عيروح وياجي مش ثابت يعني .بس انتا اثبت ياولدي بعنيك خليني اعرف اشوف


ربيع :طب روح انتا ياعم عبدالله ومسك ايده يعديه البطال


عبدالله :علي فكره انا احول مش اعمي وعشوف والله


ربيع :اسف مش قصدي والله ...الله يحرقك ياقمر يابعيده ومشي راح علي البيت ووقف قدام المرايه وهو بيتأمل عنيه


ريناد :مالك ياربيع

ربيع :ماما هو انا فيا عين حوله

ريناد :بعد الشر مين قال كده انتا زي الفل وعنيك زي العسل


ربيع :قمر بنتك المسخوطه المحروقه


ريناد :😂دي بتعاكسك

ربيع :تعاكسني تقولي يااحول ؟ طب انا اللي هحولها بجد دلوقتي


ريناد :ربيع حبيبي ابن قلبي ..خف شويه عالبت انتا كده هتخليها متصلحش للجواز او تفتح بيت وتربي عيال بعضمها اللي كسرتهولها دا


ربيع :مش مهم هي عاجباني كده

ريناد بصتله بأستغراب

ربيع :ايوه انا اللي هتجوزها وهكسر عضمها زي منا عاوز عشان بنتك ناقصه ربايه علفكره


ريناد قلبها رقص من الفرحه ومعرفتش تتكلم لكن اكتفت انها اخدت ربيع فحضنها وربيع شد ايديه حواليها والاتنين اتنهدو براحه


مهاب كان خارج من الحمام والفوطه حوالين رقابته ولما شافهم :


😨ايه جو العشق الممنوع ديه ؟ مرتي وولد اخوي ؟ فبيتي وعلي سجادتي ؟ اه قلبي ومسك الناحيه اليمين بأيده


ريناد :القلب مش هنا

مهاب : قلبي نط من مكانه من هول المفاجئه ...

ربيع :😂 الف سلامه عليك يابابا


مهاب :بس ياد انتا بطل سهوكه وقلي كنتو معبطين فبعض ليه انتا وامك ؟ ياتري مخططين ايه مع بعض وحدش عارفه اصلي عارف حضن الانتصار ديه انا !!


ريناد :ربيع خطب قمر مني يامهاب


مهاب :والله العظيم ؟ طب عال والله وياتري وافقتي علطول ولا قولتيلو هاخد رأي البت وابوها والروتين الملوهش عازه ديه ؟


ريناد :انا مقلتش اي حاجه اصلا لسه الكلام والقول كله ليك انتا ياميهو ميهو

ربيع :هاه بقا قولت ايه ياميهو


مهاب :اهو عشان ميهو دي انا مش موافق


ريناد : بتجننك ميهو دي ياميهو


ربيع :طا ..مدام معندكمش مانع اروح انا اشوف رأي قمر بنفسي عشان اشوف رد فعلها بعد مااخطبها


مهاب :ابقا خلي وراها شوية قش عشان دماغها لما تقع من الخضه وحياة امك


ربيع :متقلقش هوقفها علي حرف البير 😂 وجري لبره


ريناد :يلهوي الحق هيغرق البنت

مهاب :مش عتحبه يبقا تستحمل عاد

ريناد :اه والله فعلا اللي بيحب حد بيستحمله ويستحمل رزالته وغتاتته

زي حلاتي كده


مهاب :رزالته ؟ وغتاته ؟ وقبل مينهم ميهو ؟ يومك مش معدي يابت رهف ومسك الفوطه لفها وضرب بيها ريناد وهي جريت من قدامه وهو وراها وكل مايقرب لها يضربها بالفوطه جامد وهي تضحك وتجري


سلمي جايه من بره وشافتهم بالمنظر دا بيجرو ورا بعض :

طب والله اللي يشوفكم يقول عيال صغيرين لا خلفتو ولا كبرتو ولا المفروض كنتو جدود دلوكيت ...له وكلو ولا التنطيط عليكم ركب مصفحه ...مش الواحد من بعد المغرب يفضل يدهن فركبه ابو فاس ويرفعهم يوصلهم السقف من الوجع والنشر


ريناد :قولي لاخوكي اللي مش ناوي يكبر ابدا ده عنده مراهقه متأخره


سلمي :ولد ابوي وعارفاه وحفظاه هتقوليلي عليه ياك ...بس هو الرك عالركب برضيك طول مالركب سليمه الدنيا عتوبقا حلوه ..


مهاب قعد عالكنبه :اه ركبي الاتنين طقو مره وحده مش قادر اقف ..حد يلحقني


سلمي : بس قوم قوم وكمل تنطيط مهحسدكش قوم وبطل لؤم


مهاب :طب غوري ياسلمي من قدامي بعنيكي المدوره دي الا ركبي نقحو علي بجد

سلمى :احسن خليك تتهد وتعقل


ربيع طالع يجري علي قمر لكنه اتفاجئ بصريخ جده احمد وجدته رهف مرميه علي الارض مغمي عليها


ربيع جري عليهم وقعد جمب جدته رهف عالارض :جدو فيه ايه جدتي مالها ؟

احمد :الحق قمر ياربيع اتخطفت الحقها يبني..

ربيع جسمه كله انتفض وقام وقف وهو مش عارف يروح فأنهي اتجاه وعقله وقف عن التفكير نهائي لكن جده احمد شاورله في اتجاه وهو جري عليه فورا


معقول ياربيع بعد ماابتد يت تحب قمر تضيع من ايديك ؟؟

*********************
إلي هنا تنتهى الفصل السادس والثلاثون من رواية فصيلتي القوية بقلم ريناد يوسف
تابع من هنا: جميع فصول رواية غدر الزين بقلم مروة محمد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات رومانسية
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة